Jean Pierre van Rossem
Gast
|
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 16:53 |
 |
|
Beste Jurgen,
Jarenlang zit je nu al garen te spinnen uit extreme tegenstellingen. Dat werkt altijd, dat weet je goed genoeg. Op dezelfde manier weet je dat dit forum verworden is tot een holle praatbarak waar Vlaams Blokkers - zeker na het sluiten van het forum van de Frut - de dienst uitmaken. Wat ze op jouw forum komen vertellen is het eeuwig herkauwen van wat door hun Leiders al zoveel eerder en zoveel duidelijker werd gezegd: daaraan heeft echt niemand dan de inzenders een boodschap. Je weet verdomd goed dat sluiten van je forum de boodschap is, vooral omdat het bol staat van racistische prietpraat die het onveiligheidsgevoel moet aanwakkeren zodat de kiezer straks de zijde kiest van de redders van Vlaanderenland, het Vlaams Blok. Je weet net als ik dat het Vlaams Blok vergif is, op termijn een bedreiging voor de democratie. Maar uit louter eigenbelang weiger je dit forum te sluiten. Jouw verwijt dat ik uit eigenbelang zou hebben gehandeld is lachwekkend. Wat kan dat belang dan toch zijn? Ik ben een anarchist en vind dat het mijn taak is alle vormen van racisme en fascisme te bestrijden. Meer moet je daar niet achter zoeken. In zeven dagen tijd heb ik jou het klinkende bewijs geleverd dat discussies met dat schijtbruin gespuis totaal onmogelijk zijn. Ik heb drie stukjes geplaatst met de bedoeling dit forum hoger op te krikken. Van al die rechtse extremisten kwam daar niet één zinnige reactie op, tenzij dat ik met een Marokkaanse ben gehuwd en een notoir oplichter. Jij weet verdomd goed dat ik door het Hof in Straatsburg over de hele lijn ben vrijgesproken, maar je onderneemt niets, absoluut niets, om de geposte flagrante onwaarheden te verwijderen. En wat kan er verkeerd zijn met wie dan ook te huwen? Door jouw bruin gespuis word ik uitgescholden voor de ergste onder alle randdebielen. Mij raakt dat mijn kouwe kleren niet, maar jij had dat zootje ongeregeld wel even op zijn nummer kunnen zetten. Als ik je een prachtige voorzet aangeef en uitleg hoe je via Rodin's Chess-Board je forum terug kan opkrikken, en jou vraag mij jouw telefoonnummer door te mailen, dan ga je daar niet op in. M.a.w. laat je een onverhoopte kans links liggen om iets te doen aan de totaal verziekte situatie hier. Het enige wat je gedaan hebt is die ijdele Tettermadame, die hier voortdurend plagiaat zat te plegen omdat ze uiteindelijk absoluut niets te zeggen heeft, de deur te wijzen. Alsof zij iets meer voorstelde dan haar eigen luchtledigheid. En dan schrijf je nu:
Mijn boodschap is dus:
Rechts Vlaanderen, back off
Links en PC Vlaanderen, back off
Duidelijk?
Jarenlang heb je geteerd op je spelletjes extreem-rechts tegen extreem-links uit te spelen. Het was de essentie zelve van Zwart-Wit. Alleen, je haring braadde niet: extreem-links zag duidelijk in dat het hier niets te zoeken had. Als ik dan oproep dat alle linksen jouw zinkende schip zouden verlaten, omdat het de enige mogelijkheid is jouw Augiasstallen uit te mesten, dan word je kwaad. Dan luidt het opeens dat extreem-links en extreem-rechts moeten ophoepelen. Wil dan wel zo beleefd zijn de naam van dit forum te veranderen van Zwart-Wit in Grijs. Trouwens laat je het beperkt tot holle fraseologie. Je extreem-rechtse kliek zit hier nog altijd, hun racistisch en fascistisch gedaas gaat onverminderd voort. Je doet niets om die fameuze forummeetings, die niets anders zijn dan bijeenkomsten van Vlaams Blokkers, ongedaan te maken.
Uiteindelijk ben je het slachtoffer van je eigen formule. Eens het restantje linkse jongens en meisjes hier wegblijft zit je opgezadeld met een louter Vlaams Blok forum. En dan nog heb je niet de ballen vereist om heel dat zootje ongeregeld de deur te wijzen. Sorry, Jurgen, maar dan maak jij jezelf schuldig aan het geven van een tribune aan al diegenen die zich moeten verkneukelen in de zoveelste gestolen "sachoche" waarbij de dief uiteraard niets anders kan zijn geweest dan een Turk of een Marokkaan.
Door dit zieltogende forum kunstmatig in leven te houden verleen jij - toch een zuivere democraat - hand-en spandiensten aan een kliekje racisten en fascisten. Wil je dat dan echt?
In ieder geval roep ik nogmaals op dat al wie niet behoort tot dat politiek uitschot hier zijn matten zou oprollen. Ze kunnen mij bereiken op jppro@pandora.be. Laten we samenkomen en onderzoeken hoe we een degelijk politiek forum uit de grond kunnen stampen, één dat bereid is hier terug te komen nadat "all enemies of the open society" hier voorgoed verwijderd zijn.
JPVR |
| Bericht: #219426 |
|
|
|
|
C uit W
PI Master

Uit: Vlaanderen |
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 17:02 |
 |
|
Arme Brigitta Callens moet nogal wat geduld gehad hebben om het met u uitgehouden te hebben .
Maar zeg eens eerlijk, wat wil je eigenlijk bereiken? Een online cordon? Of wil je wat meer aandacht? de laatste keer dat ik u op tv zag, was toen je meedeed aan een Big-Brother special waar je zei hoe dom BB wel was. Ik zie een parallellisme met hier mijn beste, blijkbaar heb JIJ problemen, doe er wat aan.
ps: ik ben geen blokker. |
| Bericht: #219432 |
|
|
herr fritz
PI Senior

|
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 17:25 |
 |
|
Beste JPVR,
laatst zag ik je nog een fiets van de allerlaagste kwaliteit aanprijzen op de TV.
Voor een anarchist ben jij toch een verduivelde platte commercant. |
| Bericht: #219449 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 17:27 |
 |
|
Do not feed IT... |
| Bericht: #219450 |
|
|
Francisco Franco
PI Addict

|
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 17:28 |
 |
|
Ik ging iets zeggen, maar ik moet mijn matten rollen  |
| Bericht: #219452 |
|
|
the Piano
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen |
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 17:35 |
 |
|
| KempensBoerke schreef: |
| Do not feed IT... |
Eat it if you can't beat it!  |
| Bericht: #219459 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 17:37 |
 |
|
| thePiano schreef: |
Oef, gelukkig moet ik 'm niet opeten. |
| Bericht: #219460 |
|
|
the Piano
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen |
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 17:52 |
 |
|
| KempensBoerke schreef: |
| thePiano schreef: |
Oef, gelukkig moet ik 'm niet opeten. |
Ga maar in kletshoekje je sexuele frustraties uitleven, degoutant menneke!  |
| Bericht: #219470 |
|
|
hendrik
PI Newbie

|
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 18:00 |
 |
|
Ik kan JPV wel volgen in zijn betoog,
Het aantal gematigden op dit forum is enorm klein.(ongeacht de links of rechts), waardoor elke discussie onderwerp gerelateerd wordt met het vlaams blok, of andere "extreme" partij.
Ik denk dat we hier voor echter niet naar Jurgen Verstrepen moeten wijzen.
Het idee, waar iedereen een open discussie kan voeren is schitterend.
Ook heeft Jurgen met zijn radio/tv debatten een vervanging gegeven voor de zevende dag van de vrt(waar toch geen ernstige discussie werden gehouden) .
Het is gewoon het concept, een groot forum(meer dan 1000 leden), waar iedereen zijn mening kan zeggen is moeilijk onder controle te houden.
Hij kan zijn forum terug sluiten(het zoveelste in de rij), hij kan beter optreden(dan zal hij toch met meer mensen moeten zijn).
En als hij zijn forum sluit zal hij een heleboel mensen die niet extreem zijn maar een gezond verstand hebben en heel redelijk zijn ook in de kou staan.
Deze mensen hebben waarschijnlijk niet het niveau van discussieren als een Van Rossem, maar kunnen toch van heel grootte waarde zijn.
Ik denk dat Jean Pierre Van Rossem beter een soort van mailinglist opzet, waar bij hij iedereen zelf kan selecteren. |
| Bericht: #219473 |
|
|
Wallace
PI Junior

Uit: Vlaanderen boven |
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 18:10 |
 |
|
Over GEZEIK gesproken zeg, kan tellen. |
| Bericht: #219479 |
|
|
New Statesman
PI Addict

|
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 20:55 |
 |
|
Kijk, kijk grootfraudeur, ex-bajesklant en zelfverklaard 'anarchist' Van Rossem komt lessen in democratie geven...wat een klucht zeg.
Moet je niet een of andere Moneytron-constructie op poten zetten ipv hier de moraalridder uit te hangen? |
| Bericht: #219622 |
|
|
coucke en goethals
PI Addict

|
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 21:10 |
 |
|
Quod erat demonstrandum
Vlaams blokkers hebben geen niveau.
In deze topic alweer bewezen daar hun enige verweer uit persoonlijk aanvallen bestaat. |
| Bericht: #219633 |
|
|
Abramis
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen |
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 21:14 |
 |
|
| coucke en goethals schreef: |
Quod erat demonstrandum
In deze topic alweer bewezen daar hun enige verweer uit persoonlijk aanvallen bestaat. |
Mooke kent Latijn
Och nee, 't zal wel copy/paste zijn !  |
| Bericht: #219639 |
|
|
coucke en goethals
PI Addict

|
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 21:23 |
 |
|
| Abramis brama schreef: |
| coucke en goethals schreef: |
Mooke kent Latijn
Och nee, 't zal wel copy/paste zijn !  |
paranoia aan het worden ?
Indien iemand's firewall alarm nu afgaat, zijn computer in brand vliegt, zijn lange tenen niet meer in zijn schoenen krijgt, je hond verdwenen blijkt te zijn of je vrouw plots zwanger .......
Don't blame Mohamed  |
| Bericht: #219648 |
|
|
C uit W
PI Master

Uit: Vlaanderen |
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 21:48 |
 |
|
Blame Islam  |
| Bericht: #219670 |
|
|
debe
PI Senior

Uit: Rand van Antwerpen |
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 21:53 |
 |
|
O nee, daar hebt ge hem terug
JPVR : op geen enkele andere topic en/of postings heb je
geantwoord, en nu, weer terug datzelfde.
Ik ga nu een goed boek lezen en bye bye  |
| Bericht: #219675 |
|
|
Jean Pierre van Rossem
Gast
|
| Geplaatst: Ma 17 Feb 2003, 01:54 |
 |
|
Eén van de Vlaams-Nationalisten die dit forum terroriseren ziet het als volgt:
"Verspil toch geen energie aan die dorpsidioot, Driver.
Integendeel zelfs, wees blij dat Piano hier af & toe eens langsfietst, wie gaan we anders uitlachen nu ook JPVR, Jonas en Pyramus al afgedropen zijn."
De "dorpsidioot" in kwestie is een doodgewone fabrieksarbeider die er linkse ideeën op nahoudt.
Kortom, al wie het oneens is met de inzendingen van de Vlaams-Nationalisten is of een dorpsidioot, of iemand die moet uitgelachen worden. Tja, dan is iedere discussie bij voorbaat compleet zinloos. Jurgen Verstrepen weet dit, maar om het Jerry Springer gehalte van zijn forum overeind te houden, doet hij er niets tegen. Zijn forum is ontaard tot een vrije tribune voor extreem-rechts. In geen enkel opzicht is het nog enigzins representatief voor politiek Vlaanderen. Het intellectueel gehalte ervan overschrijdt niet eens dat van Homer Simpson. Het bulkt uit van persoonlijke aanvallen die niets met politiek te maken hebben, maar die de pure haatgevoelens illustreren van mensen die doodgewoon geen valabele argumenten hebben. Geen wonder dat het ethisch gehalte nihil is.
Ik verwijt Jurgen Verstrepen intellectuele en politieke lafheid als hij niet drastisch ingrijpt. Het minste wat hij doen kan - als hij dit nepforum niet opdoekt - is alle racistische en fascistische postings weg te filteren. Dan blijven er van de 180,000 inzendingen geen 5,000 meer over. Voor Maarten Malaise is er dus beslist werk in de winkel.
Gebeurt dit niet dan moeten we ons bezinnen hoe we daartegen ageren.
JPVR |
| Bericht: #219774 |
|
|
Abramis
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen |
| Geplaatst: Ma 17 Feb 2003, 02:17 |
 |
|
Euh... Heb je de berichten van je fabrieksarbeider óók gelezen, JP ? Ik vermoed van niet, want anders zou je toch iets genuanceerder praten, vermoed ik...
Tenzij je hier inderdaad enkel tweedracht wil zaaien natuurlijk, zoals beweerd wordt, maar wie ben ik om daarover te oordelen ? Absolutely nobody...
Afijn, wie desalniettemin toch wil oordelen, wordt verondersteld de de klok langs beide kante te laten luiden, en ik heb zo de indruk dat je hier last had van selectief gehoor.
Een correctere versie zou dus zijn :
| Quote: |
Kortom, al wie het oneens is met de inzendingen van de Vlaams-Nationalisten, en dat slechts met termen als "mestkevers", "bruine derrie", "fascisten" en meer van dat fraai woordgebruik kan duidelijk maken, is of een dorpsidioot, of iemand die het verdient uitgelachen worden.
|
En daarmee kan ik me al beter verzoenen. Wie wind zaait, is nu eenmaal gedoemd om storm te oogsten.
Voor wie twijfelt : een tegenvoorbeeld : denken we bijvoorbeeld aan Lorre, een gezonde linkse forumgenoot, die ondanks alles nooit met niemand in stokken raakte, en integendeel zijn punten soms zodanig kon beargumenteren tot er consensus over was, of tot er in alle rust besloten werd dat de meningen langs beide zijden niet veranderd waren maar wel op beiderzijds begrip konden rekenen. Hij ondergaat bovengenoemd "doemscenario" niet, maar daar was zijn non-provocatieve stijl - niet gespeend van hogervermelde schuttingtaal - zeker niet vreemd aan.
Denken we bijvoorbeeld aan Atropos, die - behalve zijn kleine vete met Knut, maar dat heeft niks met de rest te maken - zonder problemen een links standpunt kan verdedigen.
Ik vrees dat je gebrekkige kennis van het verleden van dit forum je deze keer parten zal spelen, JP, want je hebt zonder meer het ongelukkigste voorbeeld dat mogelijk was uitgekozen om je tirade op te baseren. Piano heeft hier - en dat had je toch es moeten nakijken op voorhand - een 6000 of zelfs 7000 berichten op zijn actief. Hij is herhaaldelijk verbannen geweest door de admins hier (altijd onterecht uiteraard ; sic. ) en ligt nu - naar verluidt - ook al overhoop met de gebruikers van het tweede grootste politieke forum, zijnde politics.be (niet meteen gekend als een rechts forum, doch dit terzijde...). Over dat laatste ga ik hier niet uitwijden, want ik ken er het fijne ook niet van.
IEDEREEN hier kent dus de Piano, en zij die hem toch niet zouden kennen hoeven maar met de searchengine de berichten van Piano van vandaag na te lezen. Overtuigender materiaal bestaat niet. Het is maar dat je weet wat je hier als argument aanhaalt, want je hebt hiermee een slipper van formaat gemaakt. Als je nog eens een lichtend voorbeeld zoekt, kies dan iets wijzer en pik er iemand uit die een "ietsjes betere" reputatie heeft
Tja, misschien zie ik het verkeerd. Dat kan natuurlijk ook...  |
| Bericht: #219776 |
|
|
Jean Pierre van Rossem
Gast
|
| Geplaatst: Ma 17 Feb 2003, 03:48 |
 |
|
Nog zo'n schoolvoorbeeldje van de objectiviteit van extreem-rechts tref ik in volgende inzending:
"Ik beschouw Politicsinfo als het forum van de vrije meningsuiting.
Dit houdt in dat radicalen (om het lelijke woord extremisten maar even te vermijden) als Guderian of Lonsdale ook hun zegje mogen doen. Anderzijds mogen anderen (radicaal-links) hier wat mij betreft ook de nodige ONZIN komen spuien (en ik noem bewust geen namen). Dit gegeven op zich is trouwens bijzonder interessant."
Een rechts-extremist die een orgasme van genot krijgt als hij de goegemeente kond doet dat veertien moslims werden vertrappeld bij Mekka en daarop prompt de champagne bestelt (Lonsdale) maakt gebruik van het recht op vrije mening. Indien links zo'n uitspraak mensonwaardig noemt is hij "de nodige ONZIN aan het spuien".
Een prachtig staaltje van de communicatiebereidheid van de rechtse extremisten. Voortdurend gaan ze op zoek naar uitspraken die hun eigen gelijk moeten bevestigen. Een prachtig voorbeeld daarvan was Tettermadame die Oriana Fallaci citeerde nadat ze het bewuste citaat volkomen uit de context had gerukt.
Extreem-rechts wil vooral met alles de eigen racistische ingesteldheid verdoezelen, wil o zo gaarne de indruk verwekken dat het een volwaardige gesprekspartner is. Maar in feite heeft extreem-rechts niets meer te zeggen dan dat de vreemdeling bron is van onveiligheid, dat dat door henzelf voortdurend opgeklopte onveiligheidsgevoel moet verdwijnen, en dat de beste weg daartoe het uitwijzen van de vreemdeling is. Als enige remedie voor alle kwalen wordt een stopzetting van de sociale dynamica gepredikt: de terugkeer naar de traditionele samenleving der Vlaamsche voorvaderen is het enige wat soelaas kan brengen.
Er is maar één middel om sociale dynamica af te remmen en dat is dictatuur. Zo was de dictatuur van de partijleiders in de communistische landen de enige methode om de bevolking af te houden van de moderne samenleving. Die dictatuur van een handvol partijleiders werd voorgesteld als "de dictatuur van het proletariaat" dat op papier eigenaar was van de productiemiddelen maar niet de geringste inspraak kreeg om mee te beslissen wat er met die productiemidden zou worden gemaakt: klompen in plaats van moderne auto's. Precies op dezelfde manier probeerde Adolf Hitler het al te dadaïstische Duitsland te laten terugkeren naar de heilige principes van de Duitse stam. Rechtse extremisten zijn misleide dagdromers die denken dat de sociale dynamica op een democratische manier door politieke beslissingen kan worden gestopt. Zij negeren de meest simpele historische logica en vervangen die door een eigengereide dagdromerij.
Hun gedweep met de Vlaamsche voorvaderen en hun heldendaden is lachwekkend. De Vlaamse geschiedenis is er één waarover iedere Vlaming zich enkel kan schamen, het is een geschiedenis van voortdurende onderdrukking. In tegenstelling tot de Nederlanders die steeds de bezetter hebben bestreden waren de Vlamingen hun hele geschiedenis lang slappe ja-knikkers die het juk ondergingen. Vlaanderen de Leeuw is een karrikatuur.
Zeer wel bewust dat in ernstige debatten ze hoegenaamd geen argumenten hebben zijn ze als de dood voor al wie hen flagrant tegenspreekt of hun nationalistische ideologie demistificieert. Al wie hen tegenspreekt is een randdebiel, een intellectueelke dat onzin uitkraamt. Het zich verheugen over veertien dode moslims is dat uiteraard niet. Moest je zien hoe ze zich in alle mogelijke bochten kronkelden, zich beroepend op vrije meningsuiting, om dergelijke walgelijke expressies van het zuiverste racisme weer recht te praten! En dan gaan zij lessen spellen over verdraagzaamheid. Kan het nog belachelijker? In Jurgen Verstrepen vonden ze alvast een bondgenoot. Die heeft het lef niet de wetten op het racisme doodgewoon toe te passen en werkt op zijn manier mee aan een onverdraagzaam Vlaanderen.
JPVR |
| Bericht: #219785 |
|
|
JoseMarie
PI Addict

|
| Geplaatst: Ma 17 Feb 2003, 07:49 |
 |
|
JPVR dat ge vlot met de pen zijt en ne meer dan gemiddelde IQ hebt weet zowat iedereen. Uw verschijnen hier samengaand met het direkt aanvallen van Verstrepen geeft mij het vermoeden dat ge nog iets te vereffenen hebt met Verstrepen. Op uw eigen ter ziele gegaan forum heb ik meermaals gelezen dat U terug ging starten met een nieuwe partij. JP richt die nieuwe partij op, modereert terug een nieuw forum waar U de eisen zo hoog kunt stellen als U zelf wilt maar laat de "gewone" burger waar U toch zo graag op neerkijkt hier zijn zegje doen. |
| Bericht: #219795 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Ma 6 Okt 2008, 23:53
|
|
|
|
|