Echelon
PI Newbie

|
| Geplaatst: Zo 16 Feb 2003, 21:49 | Onderwerp: Vraagje aan de Admin of andere IT-extremisten |
 |
|
Te pas en te onpas lees ik hier dat forummers geblokkeerd zouden kunnen worden op IP-adres.
Met mijn bescheiden computerkennis meen ik echter te weten dat een IP-adres makkelijk verandert kan worden door af- en terug aan te loggen bij je provider.
Zelfs indien je dit niet zou doen, kan je gebruik maken van IP-maskerende servers. Dit valt natuurlijk nog steeds te traceren doch vraagt reeds meer werk, zeker wanneer meerdere van deze servers gebruikt worden tussen de pc en het forum.
Bij kabelsurfers lijkt me dit iets anders te liggen aangezien zij met een netwerkkaart werken en er dus een MAC-adres is.
1e vraag is dan ook of aan de hand van dit MAC-adres geblokkeerd kan worden, of behoort dit tot de" "privacy" aangezien het voortkomt van een goed (netwerkkaart) dat eigen bezit is ?
2e vraag/opmerking :
voor forummers die persé het forum willen verpesten bestaat er dus steeds een mogelijkheid dit te doen, of zie ik dit verkeerd ? |
| Bericht: #219672 |
|
Advertentie
|
|

|
|
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 4 Jul 2008, 08:11
|
|
|
|