Administrator
PI Administrator

|
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 12:03 | Onderwerp: Over de veiligheid van dit forum |
 |
|
Mij is gevraagd om toe te lichten hoe de gegevens worden beheerd op politicsinfo. Blijkbaar werd recent geïnsinueerd dat wij gegevens zouden doorgeven aan de Staatsveiliheid??? Ik viel in elk geval uit de lucht.
De enige persoon bij Politicsinfo die aan de ruwe data op de server kan, ben ik. Ik ga ervanuit dat geen enkel systeem onfeilbaar is, maar recent hebben we onze servers uitgebreide veiligheidstesten laten ondergaan. En uit die tests zijn we goed uitgekomen.
Een andere weg is dat de Staatsveiligheid aan mij gegevens zou vragen. Ik ken die gasten niet, heb nooit contact met hen gehad. Gegevens hebben ze dus niet van mij verkregen.
Bovendien hebben wij bijna niets van gegevens. Stel dat morgen iemand een login maakt, dan geeft die een naam op (bvb "jos", kan een valse naam zijn), die geeft een paswoord op (aan de hand daarvan kennen we de persoon nog steeds niet) en een mailadres (vaak een hotmail, een valse mail, ...). In een paar gevallen *zou* je een echte naam kunnen afleiden uit een mailadres, maar dat is eerder een uitzondering.
Van de meeste forumleden weet ikzelf niet eens wie ze zijn. Laat staan dat de Staatsveiligheid dat zou weten door ons. Als de Staatsveiligheid iets over een persoon weet dan zal dat in elk geval niet van mij komen.
Nu nog mijn vraag aan jullie: welke onverlaat beweert zulke belachelijke dingen?
groetjes,
Maarten Malaise
Forumbeheerder |
| Bericht: #222000 |
|
Advertentie
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 12:09 | Onderwerp: Re: Over de veiligheid van dit forum |
 |
|
| Administrator schreef: |
Nu nog mijn vraag aan jullie: welke onverlaat beweert zulke belachelijke dingen?
groetjes,
Maarten Malaise
Forumbeheerder |
1) Fantast JPVR en
2) zijn hulpje Willy ....  |
| Bericht: #222003 |
|
|
the Piano
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen |
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 12:12 | Onderwerp: |
 |
|
Een goede manier om misbruiken te voorkomen op dit forum is iedereen die op dit forum zit
opnieuw te laten inschrijven
. En dat best per email: zo kan de moderator het paswoord toezenden en meteen weet ie of het emailadres fake is.
Emailadressen van hotmail, yahoo edm moeten meteen geweigerd worden, want zo kan ik er zelf ook 50 of meer aanmaken.
Ik vind dat de moderators ten allen tijde het recht hebben om deelnemers te weigeren of toe te laten. Voor mij hoeft de identiteit van iemand hier niet openbaar te worden gemaakt, maar de moderators zèlf horen dat wel te kunnen weten, dit om manipulatie en misbruiken te voorkomen. |
| Bericht: #222004 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 12:24 | Onderwerp: |
 |
|
Dit is het zoveelste voorbeeld van een storm in een glas water... |
| Bericht: #222012 |
|
|
Administrator
PI Administrator

|
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 12:31 | Onderwerp: |
 |
|
| thePiano schreef: |
Een goede manier om misbruiken te voorkomen op dit forum is iedereen die op dit forum zit
opnieuw te laten inschrijven
. En dat best per email: zo kan de moderator het paswoord toezenden en meteen weet ie of het emailadres fake is.
Emailadressen van hotmail, yahoo edm moeten meteen geweigerd worden, want zo kan ik er zelf ook 50 of meer aanmaken.
Ik vind dat de moderators ten allen tijde het recht hebben om deelnemers te weigeren of toe te laten. Voor mij hoeft de identiteit van iemand hier niet openbaar te worden gemaakt, maar de moderators zèlf horen dat wel te kunnen weten, dit om manipulatie en misbruiken te voorkomen. |
ach,ik ben het daar niet helemaal mee eens. Voor mij zou het makkelijk zijn om te weten wie de "probleemgevallen" zijn. Maar voor de rest vind ik die anonimiteit echt wel goed. Het enige jammere is dat mensen zich daar soms achter verschuilen om groffe dingen op het forum te lanceren ... Maar de meerderheid hier heeft zich van haar beste kant laten zien, zodus ...
groetjes,
Maarten Malaise
Forumbeheerder |
| Bericht: #222016 |
|
|
Willy
PI Junior

|
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 12:55 | Onderwerp: Voor Administrator |
 |
|
Ik weet pertinent dat de bende van Van Rossem hier gekomen is NADAT ze wisten dat verschillende forumgebruikers met naam en nick in de computer van de Stasi zitten. Aanvankelijk werd gedacht dat ze de nicks doorgespeeld kregen van het centrum Leman. Daarna hebben ze gevonden dat jullie computer kraken een fluitje van een cent is. Het houdt niets in daar de e-mail adressen op te halen en vervolgens de ware namen te vinden. Vooral het feit dat er een virus Nad32 of zoiets en 32KlemZ in jullie computer heeft gezeten leek een aanwijzing te zijn. Enfin je zal het zelf wel lezen zeker. Alleen weet ik nog altijd niet waarom Jurgen hier zo moest staan fantaseren en waarom ik door Kristof buiten wordt gescholden. Leg mij dat eens uit, administrator. |
| Bericht: #222025 |
|
|
Willy
PI Junior

|
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 13:03 | Onderwerp: Waaroml is mijn eerste artikel verdwenen? |
 |
|
Ik constateer dat mijn eerste artikel hier doodgewoon verdwenen is. Het maakte melding van (1) de bleke antwoorden van Verstrepen en (2) de mogelijkheid dat jullie computer gekraakt wotrdt. Wat is daar verkeerd aan?
Racistische praat mag hier ongehinderd blijven staan, maar als iemand jullie in vraag stelt moet het weg. Als we durven zeggen dat één van de drie stichters, Louis Standaert, hier Duchâtelet als sponsor heeft binnengehaald moet het weg. Als we objectief constateren dat een poll over de forumgebruikers hier uitwijst dat meer dan 50 % Vlaams Blok stemt moet het ook weg.
Kortom het minste zweempje van kritiek is hier goed voor censuur. En dan maar verkondigen dat vrijheid van mening hier het hoogste goed is. Enfin, na de fratsen die jullie hier alleen nog maar met mij hebben uitgehaald geloof je daar zelf toch ook niets meer van, zeker? |
| Bericht: #222033 |
|
|
Administrator
PI Administrator

|
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 13:19 | Onderwerp: Re: Voor Administrator |
 |
|
| Willy schreef: |
| Ik weet pertinent dat de bende van Van Rossem hier gekomen is NADAT ze wisten dat verschillende forumgebruikers met naam en nick in de computer van de Stasi zitten. Aanvankelijk werd gedacht dat ze de nicks doorgespeeld kregen van het centrum Leman. Daarna hebben ze gevonden dat jullie computer kraken een fluitje van een cent is. Het houdt niets in daar de e-mail adressen op te halen en vervolgens de ware namen te vinden. |
Lees mijn bericht hierboven. Aan de meeste forumleden hangt niet eens een herkenbaar mailadres vast. Dus vergeet het maar. Theorie is echt niet vol te houden.
Vooral het feit dat er een virus Nad32 of zoiets en 32KlemZ in jullie computer heeft gezeten leek een aanwijzing te zijn.
|
Nu slaat de fantasie echt wel op hol. Ik ben een virusFREAK. Ik volg ze op, ik spoor ze op en soms isoleer ik ze ook. Puur voor het het plezier en de kennis over beveiliging. Daarnaast is niet enkel ons netwerk beveiligd maar ook alle indivuele machines. Zowel op (mail)server, proxy, firewall, ...
Vraagje: wie fluistert je al die science fiction in?
Enfin je zal het zelf wel lezen zeker. Alleen weet ik nog altijd niet waarom Jurgen hier zo moest staan fantaseren en waarom ik door Kristof buiten wordt gescholden. Leg mij dat eens uit, administrator. |
Wat Jurgen en Kristof zeggen en doen, daar moet je hen over consulteren. Ik meng mij niet in wat zij zeggen of doen. Het forum is een jungle waar iedereen van ons zijn eigen weg inslaagt en naar best vermogen het beheer doet. Ik zie enkel welke beslissingen genomen werden door kristof maar niet de reden waarom. Sorry.
Wel zie ik de laatste dagen een hoop ruzies die het forum verzieken. Daarbij waren enkele mensen blijkbaar niet te spreken over het feit dat hier andersdenkenden te vinden zijn. Als ze dan beginnen schelden op anderen dan overtreden ze het forumreglement. Als ze na een waarschuwing nog niet stoppen dan zien wij ons genoodzaakt om in te grijpen door te bannen.
Nu zie ik dat die mensen percies doen alsof de libertijnen hier niet mogen komen discussieren ... dat is compleet onjuist. Ze zijn meer dan welkom, maar hen wordt wel gevraagd om, net zoals alle andere leden van dit forum, binnen de lijnen van het reglement te blijven.
Ik heb een voorstel: alle bans terug weg, iedereen terug op het forum, nu onmiddellijk, maar dan wel iedereen binnen die krijtlijnen, maw:
constructieve discussies
. Vraag eens aan Lieven en Jean-Pierre of ze dat zien zitten.
Maarten |
| Bericht: #222050 |
|
|
Administrator
PI Administrator

|
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 13:24 | Onderwerp: |
 |
|
Nog even aanvullen: ik zou het zelfs
apprecieren
als hier enkele Libertijen hun zegje komen doen ...
Maarten |
| Bericht: #222057 |
|
|
Willy
PI Junior

|
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 14:22 | Onderwerp: |
 |
|
Kijk, ik weet één ding: de artikels van JP werden hier gewoon verslonden. Géén enkel artikel had zo rap zo'n massa views. Ik ben zelf geen libertijn, maar ik wil hier absoluut weg. Op Thepiano na zitten hier geen "andersdenkenden" meer. Ik zie dat Jonas weg is, Eugène weg is, dat Gutch nu ook wel weg zal blijven, en Max. In ieder geval wil ik hier definitief uitgelogd worden. Trouwens waarom zouden de libertijnen hier nog moeten terugkeren? Om Jurgen een duwtje te geven. Na zijn reacties en die van Kristof (stap het maar uit naar je prullenweb sitje: ik ben daar nog nooit geweest). En dan Jurgen: "jullie serverTJE". Maar ze zijn wel bezig de 12 bekendste filosofen uit de wereld te contacteren, degelijke teksten te schrijven. Oordeel zelf: stonden hier ooit beter onderbouwde teksten dan die drie stukken van Van Rossem. Als de extreem rechtse Guderian hier nog wegvalt staat hier straks niks meer. Maar als een moderator moet ophoepelen nadat ik bezorgde vragen stel, dan is het voor mij amen en uit. En ik denk dat er na dat Humo artikel met een paar stevige voorbeelden nog heel wat zullen volgen. Als je trouwens wil dan sturen ze je morgen al privé al de e-mail adressen, zo goed beveiligd is jullie computer, ja!
En log me nu maar uit. Al was jij nog de beste van de hoop.
Willy |
| Bericht: #222102 |
|
|
Knut Noordland
PI Expert

Uit: overtuiging |
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 14:29 | Onderwerp: |
 |
|
| maar ik wil hier absoluut weg. |
De knop 'sluiten' staat rechts boven |
| Bericht: #222104 |
|
|
Willy
PI Junior

|
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 14:30 | Onderwerp: Sluiten |
 |
|
En ben ik hier dan echt weg? Was jij die Deen of zie ik dat verkeerd? |
| Bericht: #222106 |
|
|
Abramis
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen |
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 14:31 | Onderwerp: |
 |
|
Binnen mijn weten kan men bij PI enkel het IP-adres van een gebruiker opsporen. Via dar IP-adres ZOUDEN gegevens uit de privésfeer KUNNEN nagetrokken worden via de provider (Telenet bijvoorbeeld) die het IP-adres heeft toegekend. Die gaan echter hun fikken niet verbranden aan zoiets.
Vroeger assisteerde ik bij het 'in goede banen leiden' van enkele nieuwsgroepen (flamewars vermijden, overtredingen van usenet-regels aanfluiten , enz...) en in de allergrofste gevallen (when words didn't make the difference...) van 'troll-isme' verzonden we toen al eens een abuse-mail. Het meest verregaande resultaat was dat éénmaal iemand zijn abbo werd opgezegd. Persoonlijke gegevens werden echter NOOIT vrijgegeven.
Persoonlijk geloof ik dus bitter weinig van deze aantijgingen, gezien de strenge privacy-policy van de meeste providers...
Ik kan me natuurlijk vergissen... |
| Bericht: #222107 |
|
|
Willy
PI Junior

|
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 14:43 | Onderwerp: Brama |
 |
|
Brama jongen, wat ben jij naiëf. De provider MOET de adressen geven vanzodra zo'n Stasi komt aandraven met een echte of valse brief van de procureur dat ze op zoek zijn naar criminelen. Wacht tot je je eigen dossier ziet en dan kan je spreken. En dan ben jij nog de onschuldigste van de hoop! |
| Bericht: #222122 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 14:51 | Onderwerp: |
 |
|
Willy, je vergeet me niet he! Ik reken erop dat je mij na het week-end de inhoud van mijn dossier bij de Staatsveiligheid bezorgt.  |
| Bericht: #222139 |
|
|
Administrator
PI Administrator

|
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 15:12 | Onderwerp: |
 |
|
Ik ben echt benieuwd naar de inhoud van mijn dossier. kopietje mag je toesturen naar mijn adres, dat je zonder twijfel daarin kan terugvinden (oftewel in de telefoongids). Ik wil wel eens weten wat de staatveiligheid zo boeiend vindt aan mij
Maarten |
| Bericht: #222151 |
|
|
Willy
PI Junior

|
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 15:16 | Onderwerp: Schillen |
 |
|
Ik vergeet het niet. Als ik eraan kan krijg je het van A tot Z. Het enige wat ik je dan vraag ik zo objectief te zijn de anderen hier teverwittigen dat je er bij bent, met een hele boel van je inzendindingen en noem maar op. Ook iets van ergens een schooltje en een vlag, maar 't kan zijn dat ik verwar met een ander. Allé je ziet het wel. De schillen zullen hier rap van hun ogen vallen. |
| Bericht: #222153 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 15:16 | Onderwerp: |
 |
|
Ik heb zo een donkerblauw vermoeden dat we op onze honger gaan blijven zitten Maarten....  |
| Bericht: #222154 |
|
|
Knut Noordland
PI Expert

Uit: overtuiging |
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 15:20 | Onderwerp: |
 |
|
Ach, het kan zijn dat hij zich van persoon vergist Dina. Dat had ik nu nooit kunnen denken zie...  |
| Bericht: #222156 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 15:27 | Onderwerp: Re: Schillen |
 |
|
| Ik vergeet het niet. Als ik eraan kan krijg je het van A tot Z. Het enige wat ik je dan vraag ik zo objectief te zijn de anderen hier teverwittigen dat je er bij bent, met een hele boel van je inzendindingen en noem maar op. Ook iets van ergens een schooltje en een vlag, maar 't kan zijn dat ik verwar met een ander. Allé je ziet het wel. De schillen zullen hier rap van hun ogen vallen. |
Met mijn zwaar verleden zul je wel iets vinden Willy
En wees gerust : als je gelijk hebt, zet ik het in koeieletters op het forum, in ELK onderdeel! En dat KristofKE dàt dan maar eens durft verwijderen sie!  |
| Bericht: #222161 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 5 Sep 2008, 11:34
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |