Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

...over muziek !

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > De Achterkamer > Kletshoekje

Author Thread
Pjotter
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Vr 25 Jan 2002, 15:54  Reageer met quote   Naar boven

Antropos:
Quote:
Btw, System of a Down, vind je dat nu echt goed Pjotter? Luister eens naar het échte vernieuwende gitaargeweld ! Maar dan moet je wel al oudere cd'tjes kopen. Een paar namen : Ministry, Tool, NIN, Bile, de vroegere Metallica, Pantera, ... dat is tenminste original metal !

Ik hou zo niet van ouwe-zakken-rock (tool valt wel nog te pruimen), Antropos. Ik luister vooral naar frisse en energieke new-metal (Soulfly, Deftones, System of a down, Incubus, Korn, ...).
Bericht: #23222

atropos
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Vr 25 Jan 2002, 15:56  Reageer met quote   Naar boven

Hmm, Korn valt nog wel mee, Sepultura ook. Dat waren de eersten. Wat nu te horen is, dat is namaak. Zoiets als alternatieve commerciële muziek... : een muziekgenre doet het goed, dus we maken wat van dat soort muziek...
Bericht: #23224

bregt
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Vr 25 Jan 2002, 16:57  Reageer met quote   Naar boven

Allez, hier gaan we.

Ik ben idd geïnteresseerd in electronische muziek vanaf het prille begin. Het begint allemaal bij de geluidskunstenaar Stockhausen, maar qua “echte” elektronische muziek ligt (voor mij) het begin bij groepen als Kraftwerk en ons eigenste Telex (waarvan frontman Marc Moulin nu furore maakt op Blue Note) Ik heb het ongelofelijke geluk gehad van Kraftwerk live aan het werk te zien op Tribal Gathering eind vorige eeuw, later heb ik van dat optreden een bootleg op de kop kunnen tikken, en ik moet zeggen… kippeveltoestanden !

Verder de tijdlijn afdansend Wink komen we dan natuurlijk bij de New Beat, buiten slechte politiek ons beste exportproduct. Enfin, ik ga hier niet de hele geschiedenis van de dance uit de doeken doen, dus ik ga me beperken tot mijn favoriete hedendaagse dingen. Ik deejay regelmatig al eens op feestjes, en dan draai ik vooral progressive house, tech-house en ook wel techno. Qua namen is het moeilijk om een iet of wat beknopt lijstje te geven, maar allez:

- Steve Lawler
- Jamie Anderson
- Pete Heller
- Jark Prongo (aka Choclat Puma)
- Kiko

… en wat meer mainstream:

- Basement Jaxx
- Green Velvet
- Slam
- Miss Kittin and the Hacker

… en qua “speciallekes”:

- Plaid
- Plato
- Unit Moebius

… en qua Belgisch werk:

- Buscemi
- Neven
- Sven van Hees

… en tenslotte all time classics:

- Kraftwerk
- Yello
- Front 242
Bericht: #23245

Pjotter
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Vr 25 Jan 2002, 17:50  Reageer met quote   Naar boven

Hola Bregt, front 242?! Die mannen uit Ganshoren zijn niet echt multikul-minded hoor.
Bericht: #23254

canis lupis
PI Master
PI Master

Uit: mijn immense afkeer van links profitariaat
Geplaatst: Vr 25 Jan 2002, 21:54  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-01-25 15:42, schreef atropos:
Ik voel mij precies op ne moeilijke quiz Smile

Op jouw profile staat "muzikant" als beroep, Superstaaf, ... Is dat ook een ironisch stukje van uwentwege, en dacht u bij het invullen terug aan die piano die nu nog altijd dienst doet als lampidair? Of meent u dat en trekt u zich s avonds terug in groezelige bluescafés ?
Als drummer en 50'er hou ik van blues,jazz,funck,goeie pop,en (lach maar)
brassbands, bijvoorbeeld uit de film brassed off,Ik ken veel blues& jazz muzikanten al veel jaren persoonlijk,door jammsessions of optredens,tot in singapore toe,Ambient(brian eno),enia,alan parsons,zijn mijn slaapkamermuziekje's vroeger hard rock ,deep purple,iron maiden,ufo ed.alles behalve techno,dead metal,is ok voor mij,idem carmina burana,dit zet ik op als ik mijn kot moet kuisen,

salloder,

Bericht: #23339

Superstaaf®
PI Master
PI Master

Uit: Aalst
Geplaatst: Vr 25 Jan 2002, 22:23  Reageer met quote   Naar boven

Benevens een harde K3-fan (zoals ik hierboven reeds aanhaalde), ben ik ook een fantieke aanhanger van heavy mental.
Bericht: #23355

Knuppel
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Za 26 Jan 2002, 11:26  Reageer met quote   Naar boven

Je zou het daarom goed kunnen vinden met mijn kleinzoon van zes, Superstaaf. Hij is erdoor betoverd. Zelf hou ik gewoon van zware stemmen die zonder geweld rustgevende liedjes zingen. En ja, daar verloochen ik mijn moedertaal zelfs voor. Don Williams is de favoriet. Ik moet wel toegeven dat ik nog meer van stilte hou.
Bericht: #23493

Ward
PI Pro
PI Pro

Uit: Stabroek
Geplaatst: Za 26 Jan 2002, 11:36  Reageer met quote   Naar boven

Mijn muziekkeuze zal jullie wel allemaal tegenvallen. Zéér graag een Opera van Verdi, selectief,; de meeste opera aria's en koren.
Normaal; heel de dag; Radio 2.
De moderne "muziek" om jullie niet te beledigen, kan ik niet pruimen.
Oubollig hé!
Bericht: #23500

Pjotter
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 26 Jan 2002, 11:39  Reageer met quote   Naar boven

Ach, mijn pa luistert naar Heino.
Bericht: #23502

bregt
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Za 26 Jan 2002, 13:58  Reageer met quote   Naar boven

"Hola Bregt, front 242?! Die mannen uit Ganshoren zijn niet echt multikul-minded hoor."

verklaar U nader, Pjotter. Ik ken Patrick Codenys zo'n beetje en dat is toch het eerste wat ik ervan hoor.
Bericht: #23572

Pjotter
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 26 Jan 2002, 14:02  Reageer met quote   Naar boven

Luister eens naar het liedje "Funk Khadafi", Bregt.
Bericht: #23574

bregt
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Za 26 Jan 2002, 15:17  Reageer met quote   Naar boven

Dan zou je sommige kleinkunstenaars er ook van kunnen verdenken van extreem rechts te ijn. Een nummer drukt een gevoel uit, een momentopname, een bedenking. Ik kan dat erg moeilijk terugvinden in hun hele oeuvre.
Bericht: #23587

AMEXX
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Do 31 Jan 2002, 18:40  Reageer met quote   Naar boven

Ik hou ook wel van klassieke muziek. Vooral Hector Berlioz heeft mijn voorkeur. Voor de rest een portie baroque.

En dan JAZZ. Maynard Ferguson,Harry James, Arturo Sandoval kortom alles wat met trompet te maken heeft. Misschien laat u dit vermoeden dat ik zelf ook trompet bespeel?

http://www.trumpetstuff.com
Bericht: #25258

Superstaaf®
PI Master
PI Master

Geplaatst: Vr 1 Feb 2002, 09:30  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-01-31 18:40, schreef amexx:
Ik hou ook wel van klassieke muziek. Vooral Hector Berlioz heeft mijn voorkeur. Voor de rest een portie baroque.

En dan JAZZ. Maynard Ferguson,Harry James, Arturo Sandoval kortom alles wat met trompet te maken heeft. Misschien laat u dit vermoeden dat ik zelf ook trompet bespeel?

Als trompettist Winton Marsalis niet in je lijstje plaatsen? Foei foei! Zowel klassiek als in jazz een gigant. Fluwelen sonoriteit, feilloze timing, sublieme articulatie, kristalzuivere intonatie, feel voor opbouw, en steeds eerlijk en correct in elke stijl(periode).
cd-tip: Joe Cool's blues
en barok: concerto voor 2 trompetten (Vivaldi) en ook Bachcantates met Barbara Hendricx (weet wel niet of er cd van is....)
Bericht: #25371

AMEXX
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Vr 1 Feb 2002, 15:13  Reageer met quote   Naar boven

Mijn excuses! Inderdaad Winton is de beste allround trompet die geboren is. Ken je "carnaval" ? Winton bespeelde daar de cornet. Fantaaaastisch!

Ken je toevallig Maynard Ferguson? Heeft u een kijkje genomen op http://www.trumpetstuff.com ?

Muziek is inderdaad de meest universele taal.
Bericht: #25528

bregt
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Vr 1 Feb 2002, 18:47  Reageer met quote   Naar boven

Dat en sex natuurlijk Wink
Bericht: #25580

AMEXX
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Vr 1 Feb 2002, 20:05  Reageer met quote   Naar boven

Dat betwijfel ik toch.
Bericht: #25602

Superstaaf®
PI Master
PI Master

Geplaatst: Za 2 Feb 2002, 09:01  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-02-01 15:13, schreef amexx:
Mijn excuses! Inderdaad Winton is de beste allround trompet die geboren is. Ken je "carnaval" ? Winton bespeelde daar de cornet. Fantaaaastisch!

Ken je toevallig Maynard Ferguson? Heeft u een kijkje genomen op http://www.trumpetstuff.com ?

Muziek is inderdaad de meest universele taal.

Een uit de kluiten gewassen site, Amexx.
Jammer dat bij mij de (Ferguson)klank-linkjes niet werken. Wel reusachtig veel info.
Heb je iets meer info over die "carnaval"? Is het een cd? Of een uitvoering van mañho de carnaval? (ik ben dol op latin)
Bericht: #25665

AMEXX
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Za 2 Feb 2002, 10:10  Reageer met quote   Naar boven

Carnaval is een ietswat "klassieke cd". Winton word begeleid door een college band (harmonie) en speelt bravoure nummers zoals de carnaval van venetie, de vlucht van de hommel etcetc.

Spijtig dat die Maynard geluidjes niet werken. Maar als u latin fan bent luister dan eens naar Arthuro Sandoval. Ik hoop dat deze geluidjes wel werken.
Bericht: #25673

bregt
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Za 2 Feb 2002, 12:15  Reageer met quote   Naar boven

Hier leer ik nog het meeste bij van op alle forums, se !
Bericht: #25698

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 12 Okt 2008, 12:31
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group