Andreas
PI Newbie

|
| Geplaatst: Di 22 Apr 2003, 17:32 | Onderwerp: Beheerders Politicsinfo.net: graag correct Nederlands!!!!! |
 |
|
Geachte organisatoren en beheerders van Politicsinfo.net,
bij het doornemen van de tekst schuil gaand achter de link 'Registreren', staat een taalkundige blunder in de zinsnede uit de tweede alinea 'Verder bewaarD het systeem cookies op je computer', naast nog een aantal 'vergeten' letters in diverse woorden uit de tekst en heel wat grammaticale constructies van bedenkelijk niveau.
Bij deze de oproep om deze taalkundige blunders zo snel als mogelijk recht te zetten, en correct gebruik te maken van het Nederlands. Uw eventuele tegenreactie dat Uw taak zich beperkt tot het verschaffen van een forum aan mensen die een standpunt wensen te formuleren, snijdt geen hout. Respect voor de moedertaal, met andere woorden de taal die Uw moeder U heeft bijgebracht als kind, geldt in alle omstandigheden.
Met beleefde groet,
Andreas |
| Bericht: #243669 |
|
Advertentie
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Di 22 Apr 2003, 20:50 | Onderwerp: |
 |
|
Ai ai ai, nog zo ne "correcte" tette die zich eerder toespitst oep de vorm dan zich toe te legge oep den inhoud van de discusses. Van da slag heb ik genoeg leraars gehad, maar een zinnige les geven...holala, 5 blz straf bij enige kritiek die in 't verkeerde keelgat schiet (als ie doorhad da'k het express deed)...
Je kunt hier wel een punt hebben, maar als dat 't eerste is waar jij op let, weet ik al met wat voor een geval ik hier te maken heb...
Hop vooruit, de discussie-arena in...  |
| Bericht: #243805 |
|
|
Andreas
PI Newbie

|
| Geplaatst: Wo 23 Apr 2003, 09:14 | Onderwerp: |
 |
|
| KempensBoerke schreef: |
Ai ai ai, nog zo ne "correcte" tette die zich eerder toespitst oep de vorm dan zich toe te legge oep den inhoud van de discusses. Van da slag heb ik genoeg leraars gehad, maar een zinnige les geven...holala, 5 blz straf bij enige kritiek die in 't verkeerde keelgat schiet (als ie doorhad da'k het express deed)...
Je kunt hier wel een punt hebben, maar als dat 't eerste is waar jij op let, weet ik al met wat voor een geval ik hier te maken heb...
Hop vooruit, de discussie-arena in...  |
Geachte,
Als antwoord op Uw reactie het volgende. Elke boodschap kan worden gebracht op een verzorgde manier, of op een onverzorgde manier. De keuze is aan de boodschapper. De manier waarvoor de boodschapper kiest, zegt, net zoals de inhoud van de boodschap, heel wat over de boodschapper. Het gaat om bewustzijnsniveau, rijkdom of armoede inzake taalregisters, om respect en zorg(vuldigheid) voor de eigen moedertaal en voor het Nederlands, een taal die al voldoende aanslagen te verduren krijgt.
Indien U afbreuk doet aan het (belang van het) gebruik van correct Nederlands, dan schort er mijns inziens iets met Uw bewustzijnsniveau.
Met beleefde groet,
Andreas |
| Bericht: #244068 |
|
|
-kristof-
PI Addict

|
| Geplaatst: Wo 23 Apr 2003, 09:16 | Onderwerp: Re: Beheerders Politicsinfo.net: graag correct Nederlands!!! |
 |
|
| Andreas schreef: |
bij het doornemen van de tekst schuil gaand achter de link 'Registreren', staat een taalkundige blunder in de zinsnede uit de tweede alinea 'Verder bewaarD het systeem cookies op je computer', naast nog een aantal 'vergeten' letters in diverse woorden uit de tekst en heel wat grammaticale constructies van bedenkelijk niveau.
|
Beste,
Uw opmerking wordt doorgespeeld naar de Forum-administrator. Dergelijke taalfouten moeten inderdaad zo spoedig mogelijk gecorrigeerd worden.
Deze taalfouten en eigenaardige zinsconstructies zijn in het forum geslopen na de update van de forumsoftware. Deze software bevat een Nederlandse vertaling van de oorspronkelijke Engelstalige inhoud. En wij kunnen natuurlijk niet garant staan voor deze vertalingen...
Toch bedankt voor uw opmerking. Het toontje dat u aanslaat kan misschien wat vriendelijker?
Respect voor de moedertaal
. Geen probleem. Misschien ook respect voor enkele elementaire beleefdheidsvormen?
Met even beleefde groeten,
Kristof |
| Bericht: #244069 |
|
|
janmettepet
PI Addict

|
| Geplaatst: Vr 25 Apr 2003, 19:29 | Onderwerp: |
 |
|
Awel da vinne nij hiejel just sé, ge mut uu moertaal mor goe liejeren spreke en schraave. Ons moedere zij altaa, joengens gelder kunt geliejerd weurre mor verget noewet da ge mor uit een warkmansbroek komt. Ik zen blaa da we nie altaa die namaaktoal die ze nederlands noeme mutte spreke. Vlaamsch, das onze toal.
janmettebeschaafdeklak |
| Bericht: #245066 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

| Geplaatst: Vr 25 Apr 2003, 19:38 | Onderwerp: |
 |
|
Och doar moette nie oep lette, janmettepet. 'T zen zeeverijrs iejeerste klas...diskusijeere, da is hiere den buoodschap. Akik muij allemoal wa van die komakes en puntjes moet goan oaantrekke, dan haddekik oal lang gruijs hoaar en peuste oep men gat. Lot ze hunen tijd mor verprutse me te gon muggezifte...
Doeme, naa betrap ik muij d'eroep: istnaa "gon kakke" of "goan kaken"...ikkekikke endendikke zulle teerste wel pakke...  |
| Bericht: #245068 |
|
|
Oude Geest
PI Pro

|
| Geplaatst: Vr 25 Apr 2003, 19:53 | Onderwerp: |
 |
|
Ongelooflijk hoe graag bepaalde mensen zich verlagen...
Of is dat geen verlagen? |
| Bericht: #245080 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

| Geplaatst: Vr 25 Apr 2003, 19:59 | Onderwerp: |
 |
|
Versta je het taaltje of versta je het niet?!? Als je er langer dan een minuut over doet om m'n tekstje te lezen, is UW niveau omtrent de kennis van het Antwerps dialect te min. Bijscholing is dan genoodzaakt, Kevin.  |
| Bericht: #245084 |
|
|
Eefje
PI Addict

|
| Geplaatst: Za 26 Apr 2003, 10:10 | Onderwerp: |
 |
|
Geachte Heer Andreas,
Uw posting heeft bij mij gemengde gevoelens opgeroepen.
Vooreerst vind ik ze enorm dominant opgesteld en kan mij niet van de mening ontdoen dat ze een heel onbegripvolle ondertoon bevat.
Wat u schrijft aangaande het gebruik van de Nederlandse taal is uw goed recht, maar om zo botweg anderen af te breken die misschien niet zoals u de kans of de intelligentie gehad hebben de Nederlandse taal naar behoren te leren schrijven en beheersen getuigt niet echt van respect voor uw medemens.
Er zijn hier enorm fijne persoonlijkheden waar ik meer respect voor opbreng.
Als u een opmerking hebt over taalfouten in het programma staat het u vrij de moderatoren hierover in te lichten, zij zullen dit zeker waarderen, maar mensen kleineren, beledigen en vernederen vind ik beneden alles. |
| Bericht: #245326 |
|
|
Ludo
PI Pro

Uit: de Kempen |
| Geplaatst: Za 26 Apr 2003, 10:23 | Onderwerp: Re: Beheerders Politicsinfo.net: graag correct Nederlands!!! |
 |
|
Bij deze de oproep om deze taalkundige blunders zo snel als mogelijk recht te zetten, en correct gebruik te maken van het Nederlands. Uw eventuele tegenreactie dat Uw taak zich beperkt tot het verschaffen van een forum aan mensen die een standpunt wensen te formuleren, snijdt geen hout. Respect voor de moedertaal, met andere woorden de taal die Uw moeder U heeft bijgebracht als kind, geldt in alle omstandigheden.
Met beleefde groet,
Andreas |
Even relativeren. Ik heb begrepen dat Andreas het had over de taalfouten in het systeem en NIET over de gebruikte taal in de bijdragen. Met hem vind ik ook dat daar geen fouten mogen in voorkomen. Ik vind ook niet dat zijn reactie beledigend overkwam.
Wat de bijdragen betreft heb ik geen enkel probleem met het Antwaarps, het Westvloms, het Liiimbuuuurgs en welk dialect dan ook. Het dialect heeft zijn charme en is soms moeilijker te schrijven dan het Algemeen Nederlands. |
| Bericht: #245332 |
|
|
C uit W
PI Master

Uit: Vlaanderen |
| Geplaatst: Za 26 Apr 2003, 10:35 | Onderwerp: |
 |
|
| Kevin Van Eeckelen schreef: |
Ongelooflijk hoe graag bepaalde mensen zich verlagen...
Of is dat geen verlagen? |
Is dialect te laag voor u of wa? |
| Bericht: #245338 |
|
|
reetman
PI Master

Uit: Flanders fields |
| Geplaatst: Vr 9 Mei 2003, 07:45 | Onderwerp: |
 |
|
Amme nu ne keer oallemoale in t'west vloams zoen koten, zoe ta
goe zin veur te integreren in de multiculturele samenleving?
Tes toch een stukske cultureer erfgoed damme herren klappen oal ons kanten. |
| Bericht: #251151 |
|
|
Administrator
PI Administrator

|
| Geplaatst: Ma 2 Jun 2003, 16:02 | Onderwerp: Re: Beheerders Politicsinfo.net: graag correct Nederlands!!! |
 |
|
Met beleefde groet,
Andreas |
U heeft volkomen gelijk. Probleem is dat die teksten reeds ingesteld stonden bij de installatie van de software. Ik heb eigenlijk nooit de tijd gehad om er deftig werk van te maken.
Er zijn verbeteringen voor het forum in aantocht. Ik zal proberen om dan ineens alles te herstellen
groetjes,
Maarten Malaise
Forumbeheerder |
| Bericht: #260787 |
|
|

|
|
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 22 Aug 2008, 05:02
|
|
|