Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Godver, dat forum gaat traag !

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Over het Politicsinfo.net Forum > Opmerkingen, suggesties, ...

Author Thread
Abramis
PI Expert
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen
Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 20:24  Reageer met quote   Naar boven

Miljaarde zeg, da's echt om iets van te krijgen. Kruipt dat forum bij jullie ook op zo'n slakkengangetje vooruit ?

Dat een bericht bewerken een operatie van lange adem is, dat waren we al gewoon. Maar nu duurt het bij momenten bijna even lang om een bericht gewoon te posten, of zelfs om gewoon naar een nieuwe pagina te gaan... Is dat alleen hier zo, of is het bij jullie ook van datte ?
Bericht: #250052

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 20:29  Reageer met quote   Naar boven

Idem dito Brama...
t' Is niet meer wat het geweest is... Cool
Bericht: #250053

XToDaZ
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 20:36  Reageer met quote   Naar boven

Das omdat ik erbij ben gekomen.
Opnieuw een politiek zwaargewicht, 't forum kan die intellectuele overmacht niet meer aan Razz
Bericht: #250056

Ward
PI Pro
PI Pro

Uit: Stabroek
Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 20:38  Reageer met quote   Naar boven

Krijg er de zenuwen van! Dacht eerst dat het aan mijne pc lag!
Opgelucht dat het bij jullie ook is Wink
Bericht: #250059

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 20:47  Reageer met quote   Naar boven

Ward schreef:
Krijg er de zenuwen van! Dacht eerst dat het aan mijne pc lag!
Opgelucht dat het bij jullie ook is Wink

t' kunnen ook onze peecees zijn hé Ward !
Mr. Green
Bericht: #250068

the Piano
PI Expert
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen
Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 21:02  Reageer met quote   Naar boven

Abramis brama schreef:
Miljaarde zeg, da's echt om iets van te krijgen. Kruipt dat forum bij jullie ook op zo'n slakkengangetje vooruit ?

Dat een bericht bewerken een operatie van lange adem is, dat waren we al gewoon. Maar nu duurt het bij momenten bijna even lang om een bericht gewoon te posten, of zelfs om gewoon naar een nieuwe pagina te gaan... Is dat alleen hier zo, of is het bij jullie ook van datte ?

Ik heb geen enkel probleem, maar had wel grote problemen een paar dagen terug. Kreeg bv nauwelijks nog afbeeldingen door. Maar dan heb ik mijn Norton antivirus er af gegooid en enkele andere beveiligingsprogramma's geïnstalleerd.

Met "Ad-aware 6.00" heb ik m'n ganse computer gescand en een honderd tal (!!) spionnen eruit gekieperd. Met "Panda antivirus", heb ik nog eens een rits virussen die Norton niet ontdekte (!!??!) eruit gegooid en alles hersteld. En met "Black Ice" hou ik een pak ongewenste 'intruders' op afstand. Zo wordt ik al dagen geplaagd door iemand die mij een Trojan Horse wil opdringen. Dan heb ik nog een defragmentatie gedaan van mijn harddisc en een oppervlakte scan gedaan. Met al dat ben ik twee dagen zoet geweest, maar het resultaat is dan ook navanant: razendsnel surfen!

Je zal je misschien afvragen waarom dat allemaal nodig is. Op het moment dat je online gaat ben je bijzonder kwestbaar. Als je een programma zoals Black Ice installeert, wordt je helemaal paranoïa als je merkt hoeveel computergebruikers naar je Poorten liggen te scannen, kijken of er niks 'openstaat' om bij je binnen te glippen en ja, waarom? Een beetje rotzooien met je programma's en je hardware zeker? Succes.
Bericht: #250073

borrel
PI Expert
PI Expert

Uit: Mol
Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 21:29  Reageer met quote   Naar boven

F- Secure anti virus is dat veilig Piano?
Bericht: #250098

Abramis
PI Expert
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen
Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 21:29  Reageer met quote   Naar boven

Fijn dat je zo uitgebreid antwoordt, maar ik vrees dat het bij mij niet veel zal uitmaken Sad
Ik sta hier met een pc die nog maar pas ingewijd is, dus een defragmentatie zal niet veel helpen. En virussen, trjans, e.d. probeer ik sowieso vakkundig buiten te houden...

Of zijn die mannen van telenet weer aan 't foefelen ? Evil

Wink
Bericht: #250100

the Piano
PI Expert
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen
Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 21:33  Reageer met quote   Naar boven

borrel schreef:

Geen idee borrel. Ik was altijd zeker van Norton, maar zoals ik al zei bleef ik met virussen zitten. Het beste is eigenlijk nog om zo weinig mogelijk online te komen. Via de reguliere nieuwsgroepen (be.politics, soc.culture.belgium enz...), haalde ik eerst alle boodschappen en nieuwe topics binnen. Ging dan meteen offline, en beantwoordde offline alles. Even online gaan, alles posten en weer offline. Gek hé? Wink
Bericht: #250103

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 21:37  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:
borrel schreef:

Geen idee borrel. Ik was altijd zeker van Norton, maar zoals ik al zei bleef ik met virussen zitten. Het beste is eigenlijk nog om zo weinig mogelijk online te komen. Via de reguliere nieuwsgroepen (be.politics, soc.culture.belgium enz...), haalde ik eerst alle boodschappen en nieuwe topics binnen. Ging dan meteen offline, en beantwoordde offline alles. Even online gaan, alles posten en weer offline. Gek hé? Wink

Rolleyes
Bericht: #250104

borrel
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 21:37  Reageer met quote   Naar boven

Ik ken er dus niks van he maar wat je zegt is voor mij latijn.
Ik ga je bericht opslagen en als er iemand komt die er wat van kent kan hij het mij uitleggen. Mr. Green
En zeg nu niet dat ik het iq van nen blokker heb he Lol
Bericht: #250105

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 21:39  Reageer met quote   Naar boven

borrel schreef:
Ik ken er dus niks van he maar wat je zegt is voor mij latijn.
Ik ga je bericht opslagen en als er iemand komt die er wat van kent kan hij het mij uitleggen. Mr. Green
En zeg nu niet dat ik het iq van nen blokker heb he Lol

Gij hebt het IQ van een Blokker zeker ? Wink
Bericht: #250107

Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 21:56  Reageer met quote   Naar boven

Over het algemeen heb ik niet te klagen. Zijn eigen posting 'bewerken' gaat traag, maar dat is niet abnormaal: zo'n operatie is niet zo simpel als ze op 't eerste zicht lijkt. Denk even na wat er dan allemaal moet gebeuren!
Bericht: #250119

whoisy
PI Pro
PI Pro

Uit: Oost-Vlaanderen
Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 22:26  Reageer met quote   Naar boven

hans schreef:
Over het algemeen heb ik niet te klagen. Zijn eigen posting 'bewerken' gaat traag, maar dat is niet abnormaal: zo'n operatie is niet zo simpel als ze op 't eerste zicht lijkt. Denk even na wat er dan allemaal moet gebeuren!

Het bestaande bericht wordt geupdate, in het geval van nieuw bericht wordt het toegevoegd. Niet meteen een wereld van verschil.

Ik vermoed dat het meeste tijd kruipt in het tracen en loggen van de acties.
En misschien het feit dat hun server(s) anti-blok zijn? Wink

Neen, bijwijlen is dat hier gewoon een nationale ramp qua snelheid.
Zowel thuis als op het werk, waar een 100 Mbit lijn ligt. Cry
Bericht: #250138

Herr Himmler
PI Addict
PI Addict

Uit: Third Reich
Geplaatst: Di 6 Mei 2003, 23:54  Reageer met quote   Naar boven

[quote="the PianoMet "Ad-aware 6.00" heb ik m'n ganse computer gescand en een honderd tal (!!) spionnen eruit gekieperd. Met "Panda antivirus", heb ik nog eens een rits virussen die Norton niet ontdekte (!!??!) eruit gegooid en alles hersteld. En met "Black Ice" hou ik een pak ongewenste 'intruders' op afstand. Zo wordt ik al dagen geplaagd door iemand die mij een Trojan Horse wil opdringen.

Je zal je misschien afvragen waarom dat allemaal nodig is. Op het moment dat je online gaat ben je bijzonder kwestbaar. Als je een programma zoals Black Ice installeert, wordt je helemaal paranoïa als je merkt hoeveel computergebruikers naar je Poorten liggen te scannen, kijken of er niks 'openstaat' om bij je binnen te glippen en ja, waarom? Een beetje rotzooien met je programma's en je hardware zeker? Succes.[/quote]
Weet maar goed , we houden u 24 op 24 in het oog en als de tijd rijp is... Evil Evil Evil
Bericht: #250226

RAT
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Wo 7 Mei 2003, 00:35  Reageer met quote   Naar boven

@ Piano, Er is niet elke keer een inbraakpoging. Sommige hackers testen er duizenden tegelijk om er dan één aan te pakken..
Bericht: #250232

Herr Flick
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 7 Mei 2003, 06:55  Reageer met quote   Naar boven

Abramis brama schreef:

Ik denk dat den Admin zijnen database ies zal moeten opkuisen,

200 pagina's met X aantal toppics per pagina, met soms tot 400 pagina's per toppic (hé Intruder) ...
Bericht: #250251

Herr Flick
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 7 Mei 2003, 06:59  Reageer met quote   Naar boven

Abramis brama schreef:
Fijn dat je zo uitgebreid antwoordt, maar ik vrees dat het bij mij niet veel zal uitmaken Sad
Ik sta hier met een pc die nog maar pas ingewijd is, dus een defragmentatie zal niet veel helpen. En virussen, trjans, e.d. probeer ik sowieso vakkundig buiten te houden...

Of zijn die mannen van telenet weer aan 't foefelen ? Evil

Wink

Ik heb zelfs die problemen hier over ons T1 lijn, en bij ons zijn ze nie aan het foefelen.

Het is gewoon teveel aan data op de server, en te veel mensen die tegelijk aan het lezen zijn.

Niet idereen die hier rondhangt post ook of is ingeschreven hé, !

Wat de Piano zegt is natuurlijk ook waar, Goeie virusscanner installeren met regelmatige updates, Firrewall, (Black Ice, Zone Alarm, of Mcaffee of een hardwarematige (maar da is voor de goeroes) en regelmatig scannen voor spyware.

Ook nie vergeten uw temporary internetfiles, TMP files en overbodige cooky's te wissen.
Bericht: #250253

Herr Flick
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 7 Mei 2003, 07:04  Reageer met quote   Naar boven

the Piano schreef:
borrel schreef:

bij mij staat alles continu open Piano, af en toe moet ik wat systeem onderhoud doen da is alles.

en als ik een tip mag geven voor uw virusscanner, Mcafee Antivirus.

Wordt bijna dagelijks geupdate, bij al onze grote klanten draait die ook, dus da is toch wel een referentie dacht ik zo, en is even duur als Norton. (Norton is ook wel goe, maar, ik hou het bij Mcafee.)
Bericht: #250254

Ferre
PI Senior
PI Senior

Uit: Opglabbeek
Geplaatst: Wo 7 Mei 2003, 07:23  Reageer met quote   Naar boven

Ik had hier gisteren een waarschuwing gekregen van een kameraad over "little Teddy Bear (jdbgmgr.exe)".
Volgens de informatie op internet is het een hoax.
Ik vond het nochtans 2X op mijn computer via de zoekfunctie.
Norton en Spybot hadden het niet gezien.
Wat doet zo'n ding dan eigenlijk? Evil
Bericht: #250256

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 12 Okt 2008, 07:20
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group