Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Za 10 Mei 2003, 23:24 | Onderwerp: |
 |
|
Als ik het over moed heb Kevin , heb ik het over de moed die je moet hebben om
op
een Vlaams Blok lijst te staan en niet om
in
het Vlaams Blok te staan...
Voor dat laatste heb je geen moed nodig ... alleen gezond verstand en geloof in het Vlaams nationalisme.  |
| Bericht: #251768 |
|
Advertentie
|
|
Oude Geest
PI Pro

|
 |
|
| Dina schreef: |
De meeste vrouwen hebben gewoon andere prioriteiten, Kevin. Dat is alles.
Ik interesseer mij ook in politiek en zou me er dolgraag 200% willen voor inzitten. Maar .... mijn gezin gaat voor.... En dat is voor vele vrouwen zo.
|
En is dat een keuze of een kwestie van niet anders kunnen? In het laatste geval zou je kunnen proberen om werk en gezin beter op mekaar af te stemmen, of
de man meer aan het werk te zetten
of...
| Quote: |
Nu, ik ben bij het Vlaams Blok actief geworden vóór er die "verplichting" was he!
't Was dus wel degelijk uit "vrije wil"!  |
Daar twijfelde ik niet aan.  |
| Bericht: #251769 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
 |
|
Zeer goed verwoord Natioke! Ik heb het er 100% mee eens!
Het is pure discriminatie! én vernederend voor de vrouwen op de koop toe!  |
| Bericht: #251770 |
|
|
Oude Geest
PI Pro

|
| Geplaatst: Za 10 Mei 2003, 23:25 | Onderwerp: |
 |
|
| Blauwvoet schreef: |
| Als ik het over moed heb Kevin , heb ik het over de moed die je moet hebben om
op
een Vlaams Blok lijst te staan |
Ik ook. Maar waarom zou een vrouw daar meer moed voor nodig hebben dan een man? |
| Bericht: #251771 |
|
|
borrel
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Za 10 Mei 2003, 23:25 | Onderwerp: |
 |
|
slijmbal
 |
| Bericht: #251772 |
|
|
Oude Geest
PI Pro

|
| Geplaatst: Za 10 Mei 2003, 23:28 | Onderwerp: |
 |
|
| natioke schreef: |
Ik denk inderdaad dat vrouwen minder interesse hebben, maar dat is wel gebeterd moet ik zeggen. Maar wat er nu gebeurt met het dwingen van vrouwen op lijsten, en plaatsen die hen meestal niet echt interesseren zorgt ervoor dat er opnieuw discriminatie optreedt. Ik vind dat men moet kijken naar de persoon die het meest bkwaam is, is dat een vrouw, ok dan zet je haar op die plaats, is het een man, dan kies je voor die man. Maar je begint niet met quota op te leggen, het zorgt ervoor dat er niet meer naar echt bekwame vrouwen wordt gezocht, maar naar vrouwen. Dat is wat mij ongelooflijk stoort. Zonder het te beseffen hebben de politiek correcten ervoor gezorgd dat een bekwame vrouw die het op haar eentje ook wel kan maken nu te horen krijgt, jullie zijn niet slim en sterk genoeg om het op eigen houtje te maken. Het is in mijn ogen gewoon vernederend.  |
Dat kan ik me voorstellen.
Aan de andere kant heeft die 50-50-regel ook positieve kanten...
Als alles vervrouwelijkt, dan,..., ik bedoel maar, je moet "ons" ook nog iets gunnen, hé.  |
| Bericht: #251774 |
|
|
De aannemer
PI Junior

|
| Geplaatst: Za 10 Mei 2003, 23:32 | Onderwerp: |
 |
|
Wel als de partij er zo goed op vooruit gaat als dat ze kunnen neuken, volgens het rioolkrantje De morgen, dan worden ze absolute winnaars op 18 mei.  |
| Bericht: #251777 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Za 10 Mei 2003, 23:34 | Onderwerp: |
 |
|
| Kevin Van Eeckelen schreef: |
Ik interesseer mij ook in politiek en zou me er dolgraag 200% willen voor inzitten. Maar .... mijn gezin gaat voor.... En dat is voor vele vrouwen zo.
|
En is dat een keuze of een kwestie van niet anders kunnen? In het laatste geval zou je kunnen proberen om werk en gezin beter op mekaar af te stemmen, of de man meer aan het werk te zetten of...
|
Niet anders kunnen?!? Uit werken gaan en een gezin combineren is zo al genoeg denk ik. Ik leef ook maar ene keer hoor!
En mijn man maakt daar helemaal geen problemen over. Maar.... wij hebben wij "samen" voor kinderen gekozen en dus kies IK ervoor om die ook samen op te voeden.... |
| Bericht: #251779 |
|
|
Oude Geest
PI Pro

|
| Geplaatst: Za 10 Mei 2003, 23:36 | Onderwerp: |
 |
|
|
En is dat een keuze of een kwestie van niet anders kunnen? In het laatste geval zou je kunnen proberen om werk en gezin beter op mekaar af te stemmen, of de man meer aan het werk te zetten of...
|
Niet anders kunnen?!? Uit werken gaan en een gezin combineren is zo al genoeg denk ik. Ik leef ook maar ene keer hoor!
En mijn man maakt daar helemaal geen problemen over. Maar.... wij hebben wij "samen" voor kinderen gekozen en dus kies IK ervoor om die ook samen op te voeden.... |
Ik had het over vrouwen in het algemeen. Zou de politiek iets kunnen doen om vrouwen meer bij het gebeuren te betrekken zonder die quota? |
| Bericht: #251780 |
|
|
De Prof
PI Pro

Uit: vindingrijkheid |
| Geplaatst: Za 10 Mei 2003, 23:38 | Onderwerp: |
 |
|
Ik geef Natioke geen 100 maar 200% gelijk.
Politieke intresse moet van binnenuit komen,niet van buitenuit. |
| Bericht: #251783 |
|
|
borrel
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Za 10 Mei 2003, 23:39 | Onderwerp: |
 |
|
|
|
Ik had het over vrouwen in het algemeen. Zou de politiek iets kunnen doen om vrouwen meer bij het gebeuren te betrekken zonder die quota? |
Ja, den afwas laten doen in Ankes's café  |
| Bericht: #251784 |
|
|
De aannemer
PI Junior

|
| Geplaatst: Za 10 Mei 2003, 23:41 | Onderwerp: |
 |
|
| leon schreef: |
Laat me niet lachen zeg!
Als jij dat een staaltje gefundeerde journalistiek vindt....
Dan zegt dat meer over jouw hersens (of het ontbreken ervan ) dan over de hersens van die journalisten....
Eerlijk : moest ik dergelijk verhaal lezen over pakweg VLD- SP-a of CD&V, dan zou ik er hier op het forum ook mee lachen. Maar diep in mijn binnenste zou ik er geen woord van geloven!
Het gefrustreerde druipt zo van dit artikel, én van die twee dames (ik blijf beleefd ) die duidelijk iets te kort komen.  |
Wellicht besefte je niet dat je met die laatste zin net bevestigt wat De Morgen schreef... |
Waarom? Idereen weet toch dat die dames niet aan hun trekken kwamen en daardoor bij het Blok zijn opgestapt?
En Dooms? Een zottin, die al meer in een psychiatrische instelling heeft gezeten als wat anders? Ja zeer geloofwaardig, echt waar!
De Morgen en de waarheid...twee dingen die niet samen gaan.
De kinderen van notaris X, (inmiddels getrouwd en hebben zelf al kinderen), wachten nog steeds op een rechtzetting van de wilde verzonnen verhalen die hun vader destijds bijna aan de rand van de afgrond dreef.
Onlangs schreef De Morgen een artikel over een uitslag van een stemming, ze schreven het artikel echter al van een dag tevoren, zo zeker waren ze over de uitkomst van de stemming.
Jammer voor hen, kreeg hun geloofwaardig weeral eens kloppen, de stemmachine was kapot, er kon niet gestemd worden, maar de Morgen lag al overal te koop, met de uitslag!!!  |
| Bericht: #251787 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Za 10 Mei 2003, 23:42 | Onderwerp: |
 |
|
De politiek moet zich bezighouden met de problemen in ons land op te lossen. Het zijn er genoeg mijns inziens.
En als al die problemen opgelost zijn.... dan mogen ze zich eens gaan bezighouden met de "vrouwen". Tot zolang kunnen wij het wel alleen aan!  |
| Bericht: #251788 |
|
|
Ward
PI Pro

Uit: Stabroek |
| Geplaatst: Za 10 Mei 2003, 23:42 | Onderwerp: |
 |
|
Just. Quota is NERGENS goed voor. Niet in de politiek of niet in de zakenwereld. Zorgt alleen voor MEER discriminatie.  |
| Bericht: #251789 |
|
|
bruggeveiligenleefbaar
PI Pro

|
| Geplaatst: Zo 11 Mei 2003, 00:07 | Onderwerp: |
 |
|
Hier moet ik toch kritisch. Dat je om op de lijst van het Vlaams Blok te staan, enige moed dient te hebben, dat kan best zijn. Maar waarom zou dat minder voor mannen dan voor vrouwen gelden? |
Waar schreef ik dat mannen minder moed moeten hebben dan vrouwen ?
[/quote]
Dat leid ik af uit het feit dat u dat die moed gebruikt in een discussie die gaat over een al dan niet bestaand vrouwonvriendelijke klimaat binnen het Vlaams Blok. Dat vrouwen "er bij gesleurd worden" (ik zeg niet dat dat gebeurt, ik vertolk gewoon even de stelling) kunt u niet verklaren op basis van dat "moedargument" dat immers met geslacht niets te maken heeft, me dunkt...
[quote]
Met de hand op het hart kan ik zeggen dat de toestand veel erger is dan De Morgen het ooit kan schetsen. De krant kan niet alles aan de openbaarheid prijsgeven zonder bronnen bekend te maken en met harde bewijzen uit te pakken. Zoniet krijgen ze een 10-tal Blokadvocaten op hun nek. Geld zat immers...
 |
| Bericht: #251805 |
|
|
Oude Geest
PI Pro

|
| Geplaatst: Zo 11 Mei 2003, 00:10 | Onderwerp: |
 |
|
| bruggeveiligenleefbaar schreef: |
Hier moet ik toch kritisch. Dat je om op de lijst van het Vlaams Blok te staan, enige moed dient te hebben, dat kan best zijn. Maar waarom zou dat minder voor mannen dan voor vrouwen gelden? |
Waar schreef ik dat mannen minder moed moeten hebben dan vrouwen ?
|
Dat leid ik af uit het feit dat u dat die moed gebruikt in een discussie die gaat over een al dan niet bestaand vrouwonvriendelijke klimaat binnen het Vlaams Blok. Dat vrouwen "er bij gesleurd worden" (ik zeg niet dat dat gebeurt, ik vertolk gewoon even de stelling) kunt u niet verklaren op basis van dat "moedargument" dat immers met geslacht niets te maken heeft, me dunkt...
| Quote: |
Met de hand op het hart kan ik zeggen dat de toestand veel erger is dan De Morgen het ooit kan schetsen. De krant kan niet alles aan de openbaarheid prijsgeven zonder bronnen bekend te maken en met harde bewijzen uit te pakken. Zoniet krijgen ze een 10-tal Blokadvocaten op hun nek. Geld zat immers...
 |
Waarover heb je het nu? Ik heb er een hekel aan dat mensen iets verbaal aanraken, maar er uiteindelijk niets over zeggen. Dat is dan vaak stemmingmakerij. |
| Bericht: #251806 |
|
|
Ward
PI Pro

Uit: Stabroek |
| Geplaatst: Zo 11 Mei 2003, 00:12 | Onderwerp: |
 |
|
Flauwe kul, brugge.......... Het feit is dat het waarschijnlijk weer een kwakkel is om het blok te beschadigen. Als "men" bewijzen zou hebben, zaten ze al lang en breed in den bak.
Kunnen jullie nu nooit eens iets anders dan leugens verzinnen. Probeer eens een inhoudelijke discutie. Mischien komt er dan ergens nog eens iets serieus uit voort. |
| Bericht: #251808 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Zo 11 Mei 2003, 00:13 | Onderwerp: |
 |
|
Tuurlijk is dat stemmingmakerij Kevin.
Heel dat artikel in de Morgen was trouwens niet anders....  |
| Bericht: #251809 |
|
|
Oude Geest
PI Pro

|
| Geplaatst: Zo 11 Mei 2003, 00:14 | Onderwerp: |
 |
|
Tuurlijk is dat stemmingmakerij Kevin.
Heel dat artikel in de Morgen was trouwens niet anders....  |
Ik lees De Morgen niet.  |
| Bericht: #251810 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Zo 11 Mei 2003, 00:21 | Onderwerp: |
 |
|
Ik ook nooit. Maar voor ene keer heb ik hem toch maar gekocht.
Nu snap ik ook meteen waarom ik werd opgebeld.....
Om de krant te kopen en er in mijn kennissenkring op aan te dringen ook die krant te kopen..... Zo zal hun oplage wel verhoogd zijn....  |
| Bericht: #251813 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 22 Aug 2008, 04:56
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |