Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Help integreren.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Events > Events & Sites

Author Thread
De metser
PI Master
PI Master

Uit: 't Stad
Geplaatst: Vr 2 Apr 2004, 11:39 | Onderwerp: Help integreren.  Reageer met quote   Naar boven

Stadsklap: inburgering = elkaar leren kennen

Het Stedelijk Onthaalbureau voor Nieuwkomers, PINA, verzorgt het inburgeringsprogramma voor nieuwe Antwerpenaren die afkomstig zijn van buiten de Europese Unie. Bij PINA volgen ze een cursus maatschappelijke oriëntatie en lessen Nederlands. Bij de inburgeringscursus hoort ook een ontmoeting van een halve dag met een groep Belgen, een zogenaamde 'Stadsklap'. Tijdens zo'n Stadsklap bestoken nieuwkomers een groep Antwerpenaren met vragen over onze tradities, sociale etiquette, familierelaties, enzovoort. Omgekeerd kunnen de Belgen ook vragen stellen aan de nieuwkomers. Voor wie nog een stap verder wil gaan, is er het project A-partners. Hierbij engageren Belgen en nieuwkomers zich om samen dingen te doen, zoals bij voorbeeld een uitstap naar de Zoo of een theatervoorstelling bijwonen.

Meer informatie over deze projecten en de data van de 'Stadsklap'-gesprekken
vindt u op http://burgerzaken.antwerpen.be/integratie.
Bericht: #374135

Rapporteer deze post

Advertentie
the repman
PI Master
PI Master

Uit: Calvi,N'djemena, Bangui, Bouar,Lagounda, Sarajevo, banja-luka, Glav.., Brazza,LibreV. etc...
Geplaatst: Wo 7 Apr 2004, 14:08 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

helpen inburgeren, géén probleem ik sponser alvast "troefels", steekschuppen, piossen, truwelen en werkkledij en aan het werk nieuwkomers!
Bericht: #374621

Rapporteer deze post

De metser
PI Master
PI Master

Geplaatst: Do 8 Apr 2004, 18:40 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

the repman schreef:
helpen inburgeren, géén probleem ik sponser alvast "troefels", steekschuppen, piossen, truwelen en werkkledij en aan het werk nieuwkomers!

Alvast toch één belangstellende. Bedankt the repman.

Maar het gaat natuurlijk niet over werken op zich. Het gaat meer over samenwerken – in zijn breedst mogelijke betekenis – én zich probleemloos in een maatschappij bewegen zonder daarbij zijn identiteit op te geven.

Misschien kan jij hier eens een boompje opzetten over hoe de inburgering en de wil tot samenwerken tot stand komt in het vreemdelingenlegioen.
Want dat is toch wel een frappant gegeven; zoveel zelfbewuste jonge mannen (vrouwen?) van zoveel verschillende nationaliteiten die bereid zijn om voor elkaar door een vuur te gaan. In of uit het legioen, dat speelt geen enkele rol. Of zie ik dat verkeerd?

Hoe werkt dat in ‘t legioen the repman?
Bericht: #374800

Rapporteer deze post

De metser
PI Master
PI Master

Geplaatst: Za 10 Apr 2004, 17:43 | Onderwerp: Re: Help integreren.  Reageer met quote   Naar boven

De metser schreef:
Stadsklap: inburgering = elkaar leren kennen

Het Stedelijk Onthaalbureau voor Nieuwkomers, PINA, verzorgt het inburgeringsprogramma voor nieuwe Antwerpenaren die afkomstig zijn van buiten de Europese Unie. Bij PINA volgen ze een cursus maatschappelijke oriëntatie en lessen Nederlands. Bij de inburgeringscursus hoort ook een ontmoeting van een halve dag met een groep Belgen, een zogenaamde 'Stadsklap'. Tijdens zo'n Stadsklap bestoken nieuwkomers een groep Antwerpenaren met vragen over onze tradities, sociale etiquette, familierelaties, enzovoort. Omgekeerd kunnen de Belgen ook vragen stellen aan de nieuwkomers. Voor wie nog een stap verder wil gaan, is er het project A-partners. Hierbij engageren Belgen en nieuwkomers zich om samen dingen te doen, zoals bij voorbeeld een uitstap naar de Zoo of een theatervoorstelling bijwonen.

Meer informatie over deze projecten en de data van de 'Stadsklap'-gesprekken
vindt u op http://burgerzaken.antwerpen.be/integratie.

'Wij' doen mee.
Je leert andere mensen en culturen kennen.
opportunisten als wij zijn... daar zit misschien wel een goedkope vakantie in naar. .... niets menselijk is ons vreemd. Razz

En wat bij u??? Smile
Bericht: #375172

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen
Geplaatst: Zo 11 Apr 2004, 14:59 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Een goed voorstel is bvb al die bange blanken helpen uitburgeren . Door ze bvb in contact te brengen met mensen die ze nu haten om allerhande onzin en vooroordelen die ze hebben van hroen zeggen en gazettepraat.
Bericht: #375278

Rapporteer deze post

De metser
PI Master
PI Master

Geplaatst: Zo 18 Apr 2004, 18:32 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

De metser schreef:
(...)

Aub... Razz
Bericht: #376501

Rapporteer deze post

the repman
PI Master
PI Master

Uit: Calvi,N'djemena, Bangui, Bouar,Lagounda, Sarajevo, banja-luka, Glav.., Brazza,LibreV. etc...
Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 10:08 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

De metser schreef:
De metser schreef:
(...)

Aub... Razz

in het Vreemdelingen Legioen Beste is IEDERéén ! gelijk voor de wet!! dus als er zwijnvlees op taffel komt dan zul je dat eten of creperen! duidelijk!
het is me opgevallen dat een bepaald soort mensen daar weinig of niet aanwezeig waren, bizar he Mr. Green
Bericht: #378885

Rapporteer deze post

the repman
PI Master
PI Master

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 10:11 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

voor de rest wil ik het op een politiek-forum niet (meer) hebben over Het Legioen, ik heb genoeg gepost daarover op een militair forum, waar men maar naar zoekt.
Bericht: #378887

Rapporteer deze post

De metser
PI Master
PI Master

Geplaatst: Di 4 Mei 2004, 19:21 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

the repman schreef:
voor de rest wil ik het op een politiek-forum niet (meer) hebben over Het Legioen, ik heb genoeg gepost daarover op een militair forum, waar men maar naar zoekt.

Ok.

Uw (hierboven) reactie was rudimentair maar veelzeggend. Ik dank u daarvoor.
Kan u die ervaringen in het legioen niet delen met http://burgerzaken.antwerpen.be/integratie .? U lijkt me toch eerder een verzoener dan een ruziemaker. Elke ervaring telt. Wat let je dan? Wink
Bericht: #382430

Rapporteer deze post

the repman
PI Master
PI Master

Geplaatst: Di 4 Mei 2004, 20:45 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

De metser schreef:
the repman schreef:

Ok.

Kan u die ervaringen in het legioen niet delen met http://burgerzaken.antwerpen.be/integratie .? U lijkt me toch eerder een verzoener dan een ruziemaker. Elke ervaring telt. Wat let je dan? Wink

Ik wens me niet direkt in mediakanalen of andere uit te spreken over het onderwerp Legioen, de media is een zeer giftig en veel gebruikte/misbruikte weg om mensen en zeker idialisten in discrediet te brengen en zelfs met als doel de boel te infiltreren en te saboteren! neen bedankt. vb genoeg zie Somalie, van ons zal je gene foto moeten trekken, het zal het filmpke afgeven zijn of tanden op de grond. ze zijn bij de Zuiderburen Véél slimmer geloof me.
Bericht: #382457

Rapporteer deze post

NETWORK
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 5 Mei 2004, 02:20 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

the repman schreef:
De metser schreef:
the repman schreef:

Ok.

Ik wens me niet direkt in mediakanalen of andere uit te spreken over het onderwerp Legioen, de media is een zeer giftig en veel gebruikte/misbruikte weg om mensen en zeker idialisten in discrediet te brengen en zelfs met als doel de boel te infiltreren en te saboteren! neen bedankt. vb genoeg zie Somalie, van ons zal je gene foto moeten trekken, het zal het filmpke afgeven zijn of tanden op de grond. ze zijn bij de Zuiderburen Véél slimmer geloof me.

groot gelijk repman .... Wink

neem nu irak ..... momenteel is er meer te doen over wat fotootjes van vermeende folteringen dan het dagelijkse verslag van de aanslagen die er gepleegd worden ..... waarom ? juist ja ... om het leger in diskrediet te brengen , niet meer dan dat Evil
Bericht: #382521

Rapporteer deze post

the repman
PI Master
PI Master

Geplaatst: Wo 5 Mei 2004, 13:16 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

NETWORK schreef:
the repman schreef:
De metser schreef:
the repman schreef:

Ok.

neem nu irak ..... momenteel is er meer te doen over wat fotootjes van vermeende folteringen dan het dagelijkse verslag van de aanslagen die er gepleegd worden ..... waarom ? juist ja ... om het leger in diskrediet te brengen , niet meer dan dat Evil

de fotos in Irak, wel de gasten die zich daarmee bezig hielden die zijn nog dommer als Beton, niet om de feiten, maar om er fotos van te nemen.
Folteren zal altijd gebeuren denk ik, en zeker in sommige kulturen
lees maar het Boek eens van Andy Macnab die als SAS'r was gevangen genomen in Irak tijdens de 1 Gulfwar, daar zijn de US praktijken kindergrapjes tegen!!!!
Bericht: #382590

Rapporteer deze post

NETWORK
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 5 Mei 2004, 22:11 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

the repman schreef:
NETWORK schreef:
the repman schreef:
De metser schreef:
the repman schreef:

Ok.

de fotos in Irak, wel de gasten die zich daarmee bezig hielden die zijn nog dommer als Beton, niet om de feiten, maar om er fotos van te nemen.
Folteren zal altijd gebeuren denk ik, en zeker in sommige kulturen
lees maar het Boek eens van Andy Macnab die als SAS'r was gevangen genomen in Irak tijdens de 1 Gulfwar, daar zijn de US praktijken kindergrapjes tegen!!!!

oh maar ik denk dat turkije nog steeds de marktleider inzake folteringen is hoor ... gezien hoe snel die daders van die bomaanslagen in turkije , gepakt -berecht en veroordeeld waren .
hoe zou dat komen denk je ... men arresteerd er eentje en die zal willens nillens de boel verraden ... ze hebben daar zo hun methodes voor en die zijn inderdaad kinderspel tegenover die fotootjes die nu gepubliceerd zijn .

trouwens wat zie je daar nu op ?? het leek wel een studentendoop .... en die ene kerel mag voor kerstboom spelen ... dat was het dan Rolleyes

zijn ze die video van de executie van david pearl vergeten ... dat was pas een walgelijke bedoening ...
moslims die die gast op een tergend trage manier zen hoofd eraf snijden ... dat moet ongeveer het mottigste geweest zijn dat ik ooit gezien heb .

en euh .. die beelden van die 3 iraki's die doodgeschoten worden .. noemen ze dan schokkend Eek
ik heb enkel een doelgerichte militaire actie gezien .. meer niet .
Bericht: #382740

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 7 Sep 2008, 00:43
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten 26/4-2/5 forumsessie met Den Duisteren Duikboot Den Duisteren Duikboot Ma 26 Apr 2004, 11:39
Administrator Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Teken voor een onafhankelijk Vlaanderen! Instigator Zo 18 Apr 2004, 12:21
Kurt David Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Betoging voor een vrij, sterk en Europees Europa! Koenraad Maesschalck Zo 29 Feb 2004, 19:02
Koenraad Maesschalck Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Discussieavond met Hugo Coveliers Gilles Wo 11 Feb 2004, 00:32
Koenraad Maesschalck Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Morgen: NSV-Gent: gespreksavond met Roeland Raes! Koenraad Maesschalck Ma 9 Feb 2004, 22:02
Maus Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Is er nog toekomst voor FRIET! ? Verhofstadthater Wo 17 Dec 2003, 13:51
C uit W Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Chatsessie met Rik Daems en Stef Goris annavp Di 13 Mei 2003, 20:38
annavp Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten nieuwe stemtest van Bracke en Crabbé;)) Renate Di 6 Mei 2003, 14:03
Renate Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief