Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Wo 21 Apr 2004, 23:49 | Onderwerp: Inzet verkiezingen : Het bestaansrecht van het Vlaams Blok |
 |
|
Duidelijker kan het niet.
We zullen het recht krijgen. Zeker weten. |
| Bericht: #377614 |
|
Advertentie
|
|
Maus
PI Master

|
| Geplaatst: Wo 21 Apr 2004, 23:51 | Onderwerp: Re: Inzet verkiezingen : Het bestaansrecht van het Vlaams Bl |
 |
|
| Blauwvoet schreef: |
Dan zal je toch nog ergens 30 % extra kiezers moeten opvissen  |
| Bericht: #377617 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

| Geplaatst: Wo 21 Apr 2004, 23:55 | Onderwerp: Re: Inzet verkiezingen : Het bestaansrecht van het Vlaams Bl |
 |
|
| Maus schreef: |
Wat heeft een bestaansrecht met het opvissen van 30 % kiezers te maken ?
Maus toch... |
| Bericht: #377624 |
|
|
Maus
PI Master

|
| Geplaatst: Wo 21 Apr 2004, 23:57 | Onderwerp: |
 |
|
Het Vlaams Blok kan weinig beginnen als het niet 50 % + 1 haalt. Haalt het dit niet zal het in de komende legislatuur "keihard afgeknald" worden (of dat hoop ik toch ). De tegenstand heeft nu immers een arrest "in handen" van een rechtbank. |
| Bericht: #377625 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Do 22 Apr 2004, 00:00 | Onderwerp: |
 |
|
Dit arrest is nog altijd niet definitief Maus..... |
| Bericht: #377627 |
|
|
Generaal
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 22 Apr 2004, 00:01 | Onderwerp: |
 |
|
| Dina schreef: |
| Dit arrest is nog altijd niet definitief Maus..... |
Cassatie gaat volgens mij niet meer echt om de inhoud, enkel om procedures en zo... |
| Bericht: #377629 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Do 22 Apr 2004, 00:05 | Onderwerp: |
 |
|
| Generaal schreef: |
Cassatie gaat volgens mij niet meer echt om de inhoud, enkel om procedures en zo... |
Dat is juist....
Maar als dit arrest wordt vernietigd omtrent de gevoerde procedure, wordt de zaak opnieuw naar een Hof van Beroep verwezen...
Een vonnis of arrest is pas definitief en treedt pas in kracht van gewijsde wanneer geen beroep meer mogelijk is.... |
| Bericht: #377631 |
|
|
Maus
PI Master

|
| Geplaatst: Do 22 Apr 2004, 00:16 | Onderwerp: |
 |
|
Definitief en definitief is twee. Het VB is bij mijn weten nog niet "officieel" in beroep gegaan. En als Brussel (Cassatie dus) het vonnis bevestigd, is het helemaal definitief ... (of gaan jullie Straatsburg daarna nog es proberen?) |
| Bericht: #377635 |
|
|
NETWORK
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 22 Apr 2004, 00:33 | Onderwerp: |
 |
|
Het Vlaams Blok kan weinig beginnen als het niet 50 % + 1 haalt. Haalt het dit niet zal het in de komende legislatuur "keihard afgeknald" worden (of dat hoop ik toch ). De tegenstand heeft nu immers een arrest "in handen" van een rechtbank. |
"keihard afgeknald"
dat hopen jullie toch al sinds hun oprichting ... het resultaat echter is steeds het omgekeerde .
het wordt weer een zwarte zondag .... heel zwart !
( en laat ze maar procederen ... als ze achter de naam " vlaams blok " een uitroepingsteken zetten ... beginnen ze gewoon met een nieuwe naam aan de verdere opmars van de enige partij die de vlaamse belangen verdedigd ! )
VLAAMS BLOK! ( alhoewel ..." Vlaamsch blok " heeft ook zen charmes ) |
| Bericht: #377636 |
|
|
stab
PI Junior

|
| Geplaatst: Do 22 Apr 2004, 06:40 | Onderwerp: klootjesvolk |
 |
|
Sinds 1999 maken wij een recuperatie van de 'Vlaamse Zaak' mee door de belgische onstaat. Met dit arrest ziet het voor de Vlaamse toekomst NOG donkerder uit. Er is wel cassatie en de verkiezingen maar of dat veel gaat opleveren is ten zeerste de vraag. Het separatistische standpunt vh VB is DE oorzaak van de hetze. Het (in wezen onracistische) vreemdelingen standpunt van de partij is de spreekwoordelijke stok om de hond te slaan. Als vrijzinnige heb ik het moeilijk met Islam die ik een achterlijke en gevaarlijke godsdienst vind. Als Vlaming heb ik het moeilijk met dat belgisch compleet belachelijk en kunstmatig staatje dat alleen dient om mythische voorrechten van nobiljons en franskiljons en unitaristen te bestendigen. Waar gaat dit eindigen? Vlamingen kunnen niet blijven jaarlijks 10 miljard euro ophoesten. Criminaliteit kan niet aangepakt worden indien er geen verband meer mag gelegd worden met 'andere - onaangepaste' culturen. We maken wat mee: de tabakswet, de wapenwet, geld voor het verspillend Franstalig onderwijs, het door het strot geramde 'migranten' stemrecht langs de ene kant. Langs de andere kant: nep belastingverlagingen, Justitie hervorming die alles bij het oude laat en op 21 april : de splitsing van BHV verworpen in de Kamer plus nog een aanslag op de democratie. Wat een klootjesvolk. |
| Bericht: #377659 |
|
|
Focuss
PI Addict

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 05:09 | Onderwerp: Re: Inzet verkiezingen : Het bestaansrecht van het Vlaams Bl |
 |
|
Beste vriend of vriendin , wij moeten geen 30% ekstra vinden.
Indien het blok uitkomt tussen de 23 en de 26% , en de rest van die lummels serieuz stemmenverlies boekt dan is er een prob....
Denk jij werkelijk dat cd en v , spa en vld samen een regering gaan vormen??
Den ene eet den andere nu al op...
Je kunt geen tripartitte maken hier in vlaanderen , d'as vragen om ernstige problemen , en eerlijk , ik denk dat Letherme dat nooit gaat doen.
Worden wij afgestraft de volgende keer???
Ik denk het niet , het blok heeft trouwe kiezers , d'as niet zoals bij andere partijen waar ze van links naar rechts gaan....en dat niet weten wat het verschil is tussen links en rechts. |
| Bericht: #379657 |
|
|
Wee man
PI Zageman

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 20:19 | Onderwerp: Re: Inzet verkiezingen : Het bestaansrecht van het Vlaams Bl |
 |
|
Dat denk je maar, als het Blok de grootste partij wordt, maakt belgië zich alweer eens belachelijk door hen niet te laten regeren. Of misschien zou dit andere landen bang maken dat er een land opnieuw naar het communisme evolueert, en dan nog een land in de EU. De overige lidstaten van de EU zullen ingrijpen als het Blok de grootste partij is en niet regeren MAG. |
| Bericht: #379909 |
|
|
Savonarola
PI Addict

|
| Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 13:26 | Onderwerp: Re: Inzet verkiezingen : Het bestaansrecht van het Vlaams Bl |
 |
|
| Blok schreef: |
Dat denk je maar, als het Blok de grootste partij wordt, maakt belgië zich alweer eens belachelijk door hen niet te laten regeren. Of misschien zou dit andere landen bang maken dat er een land opnieuw naar het communisme evolueert, en dan nog een land in de EU. De overige lidstaten van de EU zullen ingrijpen als het Blok de grootste partij is en niet regeren MAG. |
Maak je maar geen ilusies.
Zolang het blok niet de volstrekte meerderheid haalt gaan ze nooit regeren.
De partij die een coalitie aangaat met het blok verbrand zz en kan een regeringsdeelname op federaal nivo vergeten, zelfs al wordt het blok procentueel de grootste partij in Vlaanderen. |
| Bericht: #380126 |
|
|
't gezond verstand
PI Newbie

|
| Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 14:48 | Onderwerp: |
 |
|
Wait and see...
Er zijn er zéér véél die nog nooit voor het Blok stemden en die dit nu gaan doen. Sidder en beef Linkse Rakkers...
Lees dit maar eens :
Voor mij staat het nu vast : onze democratie is in gevaar !!!
Dat blijkt o.a. uit :
1. de verhoogde mobiliteit tussen politieke partijen (kartels en geheime akkoorden)
2. het aannemen van wetten waarvoor manifest geen meerderheid bestaat (vreemdelingenstemrecht)
3. het niet-naleven van de Grondwet (B-H-V)
4. politieke processen
5. en de afschaffing van de vrije meningsuiting (Blok-arrest).
Hoe kunnen wij onze democratie weer op het goede spoor brengen?
Politici hebben een heilige schrik van het Blok, vandaar dat ze al een cordon sanitaire instelden toen het Blok op federaal vlak nog maar 2% van de stemmen haalde.
Het antwoord is dus snel gevonden: stem massaal Vlaams Blok !!
Het feit dat die partij volgens sommigen niet democratisch is (en zelfs racistisch zou zijn) vormt helemaal geen bezwaar : de zelfverklaarde 'democratische' partijen staan immers garant voor het feit dat het Blok nooit de macht zal uitoefenen en dus geen enkel gevaar kan opleveren. Op federaal vlak is een cordon zelfs niet nodig aangezien het “Belgisch cordon” (pariteit nederlandstaligen/franstaligen) daar garant staat voor het feit dat geen enkele Vlaamse partij alleen de macht kan uitoefenen. Voor de regionale verkiezingen is er evenmin een gevaar: stel dat het Blok alle zetels haalt, dan kan de federale overheid gemakkelijk de regionalisatie terugschroeven wat duidelijk gebleken is in de Kamer: de federale regering heeft de autonomie van Vlaanderen inzake de kiesverrichtingen bij de regionale verkiezingen gewoon teruggenomen om een kiesdrempel in te voeren. Als het daarvoor kan dan kan het voor alles.
Waarom op 13 juni voor het Blok stemmen: omdat het de enige manier is om een aantal mensen duidelijk te maken dat in een democratie de macht bij het volk ligt en niet, zoals in België het geval is, bij de partijen.
Aangezien alleen de schrik voor het Blok nog enig effect heeft laat men ons geen andere keuze !!!
Legitimiteit wordt afgeleid van lex of wet. De legitimiteit wordt door de 'democratische' partijen ontnomen aan gekozen volksvertegenwoordigers indien ze werden gekozen van op een lijst van het Blok. De legitimiteit voorzien in artikel 42 van de Grondwet wordt op die wijze wederrechtelijk ontnomen aan die gekozen vertegenwoordigers. Waarom zou ik mij dan ook zorgen maken over iets dat er eigenlijk niet is.
Het enige wat ik doe is gebruik maken van een uitvinding van de “democratische” partijen om, zonder enig gevaar voor de democratie (zij staan immers zélf garant) af te wijken van mijn gewoonte en nu Vlaams Blok te stemmen.
Kijk, ofwel maken zij ons blaasjes wijs en dan zijn het oplichters, ofwel menen zij het met het cordon en wat kan ik dan verkeerd doen.
Ze eens goed groen laten lachen kan toch geen kwaad, of wel?
Of… vertrouwen ze wat betreft het C.S. elkaar toch niet zo erg als ze ons willen doen geloven?
ANGST en TWIJFEL zijn voor ons de enige garantie voor verandering.
Doe nu eens 1 keer BEWUST en met VEEL PLEZIER wat ZE niet graag hebben: een stem uitbrengen op het Blok. Geef ZE gewoon wat ze zelf gezaaid én verdiend hebben.
Stem bij de volgende verkiezingen voor het eerst in uw leven voor het Vlaams Blok en uw vreugde zal groot zijn als u de zelfverklaarde 'democratische' politici zal horen vertellen dat uw stem toch niet meetelt.
Daardoor ontslaan zij u immers van elke verantwoordelijkheid en medeplichtigheid aan deze ondergang van de democratie. En aangezien diezelfde 'democratische' politici er dan zullen voor zorgen dat uw stem geen financiering van de partij voor gevolg heeft, dan heeft u op de koop toe nog lekker zuinig gestemd.
Met dank aan de zwijgende medeburgers. |
| Bericht: #380132 |
|
|
Wee man
PI Zageman

|
| Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 15:39 | Onderwerp: Re: Inzet verkiezingen : Het bestaansrecht van het Vlaams Bl |
 |
|
| Savonarola schreef: |
Maak je maar geen ilusies.
Zolang het blok niet de volstrekte meerderheid haalt gaan ze nooit regeren.
De partij die een coalitie aangaat met het blok verbrand zz en kan een regeringsdeelname op federaal nivo vergeten, zelfs al wordt het blok procentueel de grootste partij in Vlaanderen. |
Je kan kiezen: als men het Blok niet laat regeren is er volksopstand. Als je het Blok wel laat regeren dan respecteer je de democratie. |
| Bericht: #380144 |
|
|
Savonarola
PI Addict

|
| Geplaatst: Di 27 Apr 2004, 22:37 | Onderwerp: Re: Inzet verkiezingen : Het bestaansrecht van het Vlaams Bl |
 |
|
Je kan kiezen: als men het Blok niet laat regeren is er volksopstand. Als je het Blok wel laat regeren dan respecteer je de democratie. |
Wat ??? burgeroorlog in Vlaanderen???
Weet je al in welk stadion dit gaat plaatsvinden ??
Kan ik al kaartjes krijgen in voorverkoop ?? |
| Bericht: #380320 |
|
|
Svaya
PI Newbie

| Geplaatst: Vr 30 Apr 2004, 01:51 | Onderwerp: |
 |
|
| Quote: |
Originally posted by Blok
Een minderheidsgroep voelt zich geviseerd en grijpt naar het geweld? Er stemt meer dan de helft van Vlaanderen niet voor het Vlaams Blok en om te regeren moet je samen (of alleen) aan de 51% komen. Kan inderdaad frustrerend zijn en soms is het goed het volk te behoeden voor zichzelf. |
| Bericht: #380905 |
|
|
NETWORK
PI Pro

|
| Geplaatst: Vr 30 Apr 2004, 08:30 | Onderwerp: |
 |
|
| Svaya schreef: |
| Quote: |
Originally posted by Blok
Een minderheidsgroep voelt zich geviseerd en grijpt naar het geweld? Er stemt meer dan de helft van Vlaanderen niet voor het Vlaams Blok en om te regeren moet je samen (of alleen) aan de 51% komen. Kan inderdaad frustrerend zijn en soms is het goed het volk te behoeden voor zichzelf. |
"een minderheidsgroep voelt zich geviseerd en grijpt naar het geweld ?" .... hebben allochtonen daar dan een patent op ofzo ?
en... " soms is het goed het volk te behoeden voor zichzelf "
is svaya een synoniem voor steveart of zo .. . " de burger is verkeerd , ik weet wat goed is voor de menseuuu " komt dit je bekend voor ?
het zou bij mijn weten de eerste keer zijn indien het blok de grootste partij wordt ... dat de grootste partij dan ook niet aan de regering zou deelnemen . .. dat wordt dan door de kiezer bezien als verkiezingsbedrog en een democratie onwaardig !
de grootste partij mag steeds het initiatief nemen .... indien de andere partijen nog niet eens met hun willen onderhandelen .... wordt de vlaamse regering onbestuurbaar !
de kiezer zal het niet nemen dat het vorige beleid dat flink afgestraft is gewoon blijft verder besturen ondanks een groteske nederlaag ! wat voor nut hebben verkiezingen dan nog .... resultaat welkom in de dictatuur . einde belgie . |
| Bericht: #380924 |
|
|
Svaya
PI Newbie

| Geplaatst: Vr 30 Apr 2004, 08:49 | Onderwerp: |
 |
|
Wat een dramatische voorstelling van de situatie !
Andere partijen kunnen zich niet vinden in het programma van het Vlaams Blok en willen daarom er niet mee onderhandelen. Of ze dan nu de grootste partij is of niet...
En als het Vlaams Blok (waarvan de achterban veroordeeld is voor racisme) dan beweert een waardig alternatief aan te bieden, maar nooit een concreet idee naar voorbrengt; en met een concreet idee bedoel ik niet enkel een statement, maar ook waar het geld vandaan komt om hun idee uit te kunnen voeren... Als het zo'n partij is, vind ik het logisch dat de andere partijen nooit WILLEN onderhandelen. VB geeft enkel statements, nooit concrete voorstellen. Tenzij je natuurlijk: Alle Marokkanen naar eigen land
een degelijk uitgedokterd idee vindt.
|
| Bericht: #380929 |
|
|
NETWORK
PI Pro

|
| Geplaatst: Vr 30 Apr 2004, 09:53 | Onderwerp: |
 |
|
| Svaya schreef: |
Wat een dramatische voorstelling van de situatie !
Andere partijen kunnen zich niet vinden in het programma van het Vlaams Blok en willen daarom er niet mee onderhandelen. Of ze dan nu de grootste partij is of niet...
En als het Vlaams Blok (waarvan de achterban veroordeeld is voor racisme) dan beweert een waardig alternatief aan te bieden, maar nooit een concreet idee naar voorbrengt; en met een concreet idee bedoel ik niet enkel een statement, maar ook waar het geld vandaan komt om hun idee uit te kunnen voeren... Als het zo'n partij is, vind ik het logisch dat de andere partijen nooit WILLEN onderhandelen. VB geeft enkel statements, nooit concrete voorstellen. Tenzij je natuurlijk: Alle Marokkanen naar eigen land
een degelijk uitgedokterd idee vindt.
|
andere partijen kunnen zich niet vinden in het programma van het blok en daarom zijn er reeds tal van hun standpunten inzake veiligheid overgenomen .
en het geld waar u op doelt is zeer makkelijk te vinden indien de geldstroom naar wallonie een halt toegeroepen wordt .
en dit maakt ruimte voor tal van voorstellen die de vlaamse bevolking ten goede zal komen . ( zou toch logisch zijn dat vlaamse bevolking hun eigen geld terug ziet vloeien naar vlaamse benodigdheden .... of is het soms een morale plicht om die parasiterende walen te onderhouden )
toch wel raar eigenlijk dat sinds jaar en dag alle eisen uit wallonie ingewilligd worden terwijl zij niemendal aan de vlamingen teruggeven . of heb ik hier iets gemist  |
| Bericht: #380941 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Zo 7 Sep 2008, 00:32
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |