Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
vraagjes aan metser,piano,en diegene die hun mening delen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
pistoléke
PI Addict
PI Addict

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 00:55 | Onderwerp: vraagjes aan metser,piano,en diegene die hun mening delen  Reageer met quote   Naar boven

ik heb hier een paar vraagjes inderdaad Wink en ik hoop dan ook dat ze eerlijk en openlijk beantwoord worden,en niet in het belachelijke getrokken worden...
-worden jullie graag beknot in je meningen?
-begrijpen jullie hoe het komt dat er steeds meer en meer mensen op het blok stemmen,hebben jullie enig besef waarom?
-wat doen jullie met uitingen zoals diegene abou jah jah laat horen?
-kunnen jullie begrip opbrengen voor mensen die het gedoe/slechte gedrag van bepaalde groeperingen allochtoonen beu zijn?en dan de stelling erbij "het zijn die die het moeilijker maken voor de allochtonen die wel goedwillend/bedoelend zijn...
-vinden jullie dan niet dat er tegen deze allochtoonse groeperingen hardhandig moet opgetreden worden...(want zij zijn namelijk de echte rassenhaatverspreiders)
-vinden jullie het normaal dat er regelmatig autochtonen lastiggevallen worden door allochtonen hetzij zwembad/metro/autobus/speeltuinen...
-staan jullie dan nooit stil bij de vraag "hoe brengt men een mens zover dat hij op het andere ras een haat krijgt?"
hopend op een realistisch en eerlijk antwoord van uwentwegen Wink
Bericht: #378834

Rapporteer deze post

Advertentie
faramir366
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 01:11 | Onderwerp: Re: vraagjes aan metser,piano,en diegene die hun mening dele  Reageer met quote   Naar boven

Ik weet niet of ik erook bijhoor , maar dit zijn mijn antwoorden :

- je mag steeds een mening hebben , indien die mening echter anderen schade toebrengt is het niet echt in orde

- ja, mensen worden steeds meer ik , ik en alleen ik, ze zoeken graag een zondebok waar ze alles kunnen op afstorten, zonder dat dit een oplossing brengt

- alles wat extremistisch is gaat te ver, of dit blok AEL of Zionisme (momenteel ook vriendjes van Blok) is

- evenveel als ik begrip opbreng voor degenen die het gedoe/slecht gedrag van bepaalde groeperingen 'vlamingen' beu zijn (bvb de hooligans en de skinheads)

- even hard als tegen de 'vlaamse' groeperingen die nu hun gang gaan

- even erg als als Vlaming lastig gevallen worden door ander 'Vlamingen'; dit zelfs op Vlaamse manifestaties

- vaak, dit bij de bloedige confrontaties in Noord-Ierland, Baskenland, Kosovo en omstreken, Joden - palestijnen, en gans de geschiedenis van oorlogen

Zo eerlijk mogelijk geantwoord, hopend (waarschijnlijk ijdel) op gewone reactie van ieder
Bericht: #378837

Rapporteer deze post

pistoléke
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 10:33 | Onderwerp: Re: vraagjes aan metser,piano,en diegene die hun mening dele  Reageer met quote   Naar boven

faramir366 schreef:
Ik weet niet of ik erook bijhoor , maar dit zijn mijn antwoorden :

- je mag steeds een mening hebben , indien die mening echter anderen schade toebrengt is het niet echt in orde

helemaal mee eens,trouwens ik denk dat iedereen ook zo wel is Wink

faramir366 schreef:
- ja, mensen worden steeds meer ik , ik en alleen ik, ze zoeken graag een zondebok waar ze alles kunnen op afstorten, zonder dat dit een oplossing brengt

met het deel dat vele mensen alleen aan zichzelf denken ben ik akkoord,doch dit wil niet zeggen dat dit de reden is waarom men op het blok zou stemmen

faramir366 schreef:
- alles wat extremistisch is gaat te ver, of dit blok AEL of Zionisme (momenteel ook vriendjes van Blok) is

dus hamas en dergelijke organisaties gaan te ver,alsook antisemitisme...

faramir366 schreef:
- evenveel als ik begrip opbreng voor degenen die het gedoe/slecht gedrag van bepaalde groeperingen 'vlamingen' beu zijn (bvb de hooligans en de skinheads)

- even hard als tegen de 'vlaamse' groeperingen die nu hun gang gaan

- even erg als als Vlaming lastig gevallen worden door ander 'Vlamingen'; dit zelfs op Vlaamse manifestaties

dus u toont begrip voor de autochtonen die problemen hebben met allochtonen,of niet,ik vroeg hierbij trouwens geen vergelijkingen...wist u dat ook het blok tegen hooligans is en noem maar op Wink

faramir366 schreef:
- vaak, dit bij de bloedige confrontaties in Noord-Ierland, Baskenland, Kosovo en omstreken, Joden - palestijnen, en gans de geschiedenis van oorlogen

dit is hier Belgie,niet noord ierland,niet kosovo,niet en u zegt "joden"Israél,niet palestina,en het is nu het heden

faramir366 schreef:
Zo eerlijk mogelijk geantwoord, hopend (waarschijnlijk ijdel) op gewone reactie van ieder

u weze bedankt voor het antwoord,u zou geen slecht blokker zijn trouwens Wink
Bericht: #378898

Rapporteer deze post

Maus
PI Master
PI Master

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 13:29 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Mijn antwoorden op de vraagjes:

Worden jullie graag beknot in je meningen?
De vertaling is (of hetgeen ik eruit haal): Mag het Vlaams Blok veroordeelt worden? Als het werkelijk zo is (ik ken het partijprogramma van 1981 niet - was toen nog niet geboren) dat het Vlaams Blok "vroeger" racistische programmapunten had, direct akkoord. Feit is ook dat men nooit echt "afstand" heeft gedaan in de laatste 25 jaar van dergelijke uitspraken en programmapunten.

Begrijpen jullie hoe het komt dat er steeds meer en meer mensen op het blok stemmen, hebben jullie enig besef waarom?
Omdat ze voor een stuk "opgejut" worden door het Vlaams Blok, die volgens henzelf steeds "de waarheid" in pacht hebben (de waarheid volgens het Blok is dan ook bijna altijd tegendraads aan de meerderheid Smile ).

Wat doen jullie met uitingen zoals diegene abou jah jah laat horen?
Naast mij neerleggen.

Kunnen jullie begrip opbrengen voor mensen die het gedoe / slechte gedrag van bepaalde groeperingen allochtonen beu zijn?En dan de stelling erbij "het zijn die die het moeilijker maken voor de allochtonen die wel goedwillend / bedoelend zijn...
Uiteraard is er een "algemenisering" van "allochtonen". Als 1 allochtoon iets fout doet, is "heel hun gemeenschap" fout, volgens "doemdenkers" (lees: Vlaams Blok militanten en stemmers vooral). Als 1 Belg iets verkeerd doet, is dit principe "veel minder". Begrip hiervoor? Niet echt, maar dat is mijn mening.

Vinden jullie dan niet dat er tegen deze allochtoonse groeperingen hardhandig moet opgetreden worden...(want zij zijn namelijk de echte rassenhaatverspreiders)
Zolang ze zich aan de wet houden, niet.

Vinden jullie het normaal dat er regelmatig autochtonen lastiggevallen worden door allochtonen hetzij zwembad/metro/autobus/speeltuinen...
Die "regelmatig", hebt u daar cijfers over? Want ik vind het probleem vaak "sterk overroepen". Ikzelf heb nog niet echt ergens last van gehad, ook al kom ik bijna dagelijks in Mechelen (naar men zegt, één van de ergste steden op dit vlak). Zelfs in de buurt van het station heb ik nooit ergens last van gehad. Natuurlijk moet je zelf ook niet uitdagen Grin .

Staan jullie dan nooit stil bij de vraag "hoe brengt men een mens zover dat hij op het andere ras een haat krijgt?"
Al bij stilgestaan, maar ben nog steeds op zoek naar het antwoord. Kan jij me dat geven Smile ?

Tot daar de antwoorden. Nog één ding: dit is mijn persoonlijke visie. Ik zeg niet (nooit trouwens) dat ik "de volledige waarheid" in pacht heb (heeft iemand die?).
Bericht: #378950

Rapporteer deze post

freelander
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 13:38 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Maus schreef:
Mijn antwoorden op de vraagjes:

Worden jullie graag beknot in je meningen?
De vertaling is (of hetgeen ik eruit haal): Mag het Vlaams Blok veroordeelt worden? Als het werkelijk zo is (ik ken het partijprogramma van 1981 niet - was toen nog niet geboren) dat het Vlaams Blok "vroeger" racistische programmapunten had, direct akkoord. Feit is ook dat men nooit echt "afstand" heeft gedaan in de laatste 25 jaar van dergelijke uitspraken en programmapunten .

Je bent toch wel grappig hé, in 1 adem komen vertellen dat je het vroegere programma niet kent, maar toch weet je dat ze er nooit afstand van gedaan hebben... Lol Lol
(betalen ze je hier op het forum voor zulke animatie d'oh! d'oh! ?)
Bericht: #378953

Rapporteer deze post

Maus
PI Master
PI Master

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 13:43 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Betalen? Ik zal dan eens dringend mijn factuur moeten opsturen naar Stoffel! Extra geld is altijd "mooi meegenomen" Grin
Bericht: #378954

Rapporteer deze post

De metser
PI Master
PI Master

Uit: 't Stad
Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 13:47 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik had het niet gezien. Persoonlijke vraagjes. I love it. Razz

pistoléke schreef:
(…)

Nee.
Quote:
-begrijpen jullie hoe het komt dat er steeds meer en meer mensen op het blok stemmen,hebben jullie enig besef waarom?

Ik denk dat dat komt omdat de grote democratische partijen zich nagenoeg allemaal in het centrum positioneren en dat het VB zich daardoor kan profileren als enige uitwijkplaats voor proteststemmen
Quote:

Ik neem daar acte van. Cool Lol Wink
Quote:
-kunnen jullie begrip opbrengen voor mensen die het gedoe/slechte gedrag van bepaalde groeperingen allochtonen beu zijn?en dan de stelling erbij "het zijn die die het moeilijker maken voor de allochtonen die wel goedwillend/bedoelend zijn...

Ja, ik kan daar begrip voor opbrengen áls u met gedoe en slecht gedrag wetsovertredingen bedoelt.
Ik ga niet mee in uw stelling. Er zijn immers geen allochtonen die wel goedwillend/bedoelend zijn… dit impliceert immers dat zij inherent slecht zijn, maar zich ter wille van ons fatsoenlijke zouden gedragen.
Quote:
-vinden jullie dan niet dat er tegen deze allochtonse groeperingen hardhandig moet opgetreden worden...(want zij zijn namelijk de echte rassenhaatverspreiders)

Met hardhandig optreden ga ik niet akkoord. Dat iedereen zich aan de wet moet houden treed ik natuurlijk wel bij.
Zij verspreiden geen rassenhaat omdat crimineel gedrag losstaat van ras of afkomst.
Quote:
-vinden jullie het normaal dat er regelmatig autochtonen lastiggevallen worden door allochtonen hetzij zwembad/metro/autobus/speeltuinen...

Nee, dat vind ik niet normaal.
Quote:
-staan jullie dan nooit stil bij de vraag "hoe brengt men een mens zover dat hij op het andere ras een haat krijgt?"

Die vraag stel ik me dikwijls, want kort gezegd zijn er uiteindelijk maar twee soorten mensen: goei of slechte.
Dat sommige mensen die eigenschappen willen toedichten aan ras of afkomst of geloof ligt aan hun opvoeding én natuurlijk aan hun kortzichtigheid. Van kortzichtigheid kan je je bevrijden door veel na te denken maar vooral door veel boeken te lezen ipv de Eigen Volk Eerst krant

Mag ik nu eens iets vragen; zeide gij een vrouwkes pistoléke, een mannelijk pistoléke of een boter-pistoléke? Confused
Bericht: #378956

Rapporteer deze post

talisker
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 13:58 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Vinden jullie het normaal dat er regelmatig autochtonen lastiggevallen worden door allochtonen hetzij zwembad/metro/autobus/speeltuinen...
Die "regelmatig", hebt u daar cijfers over? Want ik vind het probleem vaak "sterk overroepen". Ikzelf heb nog niet echt ergens last van gehad, ook al kom ik bijna dagelijks in Mechelen (naar men zegt, één van de ergste steden op dit vlak). Zelfs in de buurt van het station heb ik nooit ergens last van gehad. Natuurlijk moet je zelf ook niet uitdagen Grin .

niet uitdagen ??? wat voor nen idioot zijdde gij jong.
Wel loopt maar eens na 22u oo voorbij nekkerspoelbrug of ga eens
een wandelingske doen in de magath magandi wijk ....eens kijken
of je het dan nog zo grappig vindt.Of denk jij misschien dat iedereen hier in mechelen over het straat loopt en zijn middenvinger opsteekt naar onze nieuwe belgen.Naieve pippo.
Over uitdagen gesproken : mijnheer abou jahjah ging patrouilles rondsturen hier in mechelen want alleen onze nieuwe belgen zouden zgz geviseerd worden door de overlast tax terwijl er géén enkele persoon hier ooit beboet is geweest in mechelen.
Als er in Borgerhout nog eens ruiten sneuvelen ,onschuldige mensen worden lastig gevallen door onze nieuwe belgen tijdens één van hun betogingen ewel dat ze er een peleton para's op afsturen en den boel eens laten opkuisen.Tzal rap gedaan zijn met
"uitdagen".
Bericht: #378960

Rapporteer deze post

NETWORK
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 14:35 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Maus schreef:
Betalen? Ik zal dan eens dringend mijn factuur moeten opsturen naar Stoffel! Extra geld is altijd "mooi meegenomen" Grin

verkoop je lichaam . al betwijfel ik dat het veel zal opbrengen .
misschien per kilo . Mr. Green
Bericht: #378992

Rapporteer deze post

pistoléke
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 15:10 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

aan metser Wink
mijn nick is een pistoléke,zo s'zondags een lekker boterpistoléke eten,s'zondags zijn er ook politieke programma's te bekijken dus kwam ik op de naam pistoléke Wink voorts ik ben mannelijk Wink ,ik word niet graag beknot in mijn meningen,stemd het merendeel op het blok omdat het blok blijkbaar de enige is die die problemen durft aan te kaarten waar ik het over heb...van uitlatingen van mensen zoals abou jah jah neem ik ook acte van doch die neem ik zeer ernstig op...ik bedoel met slecht gedrag wetsovertredingen en mensen lastigvallen...goedwillend/bedoelend,daar bedoel ik mee diegenen die zich gedragen en niet dat die innerlijk slecht zijn(tussen alle koren is er kaft)...hardhandig optreden moet maar een paar keer gebeuren op verloop van tijd geven die slechten het dan wel op,en voor ons autochtonen die regelmatig lastiggevallen worden door deze slechten onder hen zou het een merkbaar verschil worden,want zulk gedrag kweekt rassenhaat wel degelijk aan(het gezegde 't wil weer eens lukken ze nen ***...),wat de metro/stations/zwembaden en dergelijken betrefd daar vind je het zelf niet normaal,maar ondertussen gebeurt het en als je het aankaart dan ben je van de ene momment op de andere momment rascist,in plaats van aan die problemen iets te doen beledigd men de mensen die erover beginnen praten,op politics.be kon je vragen stellen aan azuz voorzitter van het mdp,die kaartte aan dat er te weinig recreatiedomeinen zijn in het antwerpse,doch die zijn er en wat doet dan een deel (let op hé ik zeg een deel ik veralgemeen niet)juist...mensen lastigvallen,onlangs was alweer ergens in een zwembad boel...voorts ik lees geen boeken,ik lees niet de eigen volk eerst krant,ik ben namelijk geen boekenwurm,maar ik ben wel realistisch in dingen die ik al gezien heb,waar ik dan automatisch over andere dingen hoor vertellen,het komt steeds uit de mond van getuigenissen en je moet toegeven de mensen liegen toch niet over zulke dingen hé,wel metser ben ik dan een rascist omdat ik die problemen durf aankaarten?want dit woordje krijg ik regelmatig naar mij toegesmeten omdat ik over die problemen praat...voorts ben je bedankt voor het antwoord,je bent niet gaan vergelijken zoals sommige anderen dus je was duidelijk in je antwoorden...
Bericht: #379018

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen
Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 15:15 | Onderwerp: Re: vraagjes aan metser,piano,en diegene die hun mening dele  Reageer met quote   Naar boven

pistoléke schreef:
ik heb hier een paar vraagjes inderdaad Wink en ik hoop dan ook dat ze eerlijk en openlijk beantwoord worden,en niet in het belachelijke getrokken worden...

-kunnen jullie begrip opbrengen voor mensen die het gedoe/slechte gedrag van bepaalde groeperingen allochtoonen beu zijn?en dan de stelling erbij "het zijn die die het moeilijker maken voor de allochtonen die wel goedwillend/bedoelend zijn...
-vinden jullie dan niet dat er tegen deze allochtoonse groeperingen hardhandig moet opgetreden worden...(want zij zijn namelijk de echte rassenhaatverspreiders)

Lees het arrest eens en kom dan terug vragen stellen.

Ps: dit arrest heeft helemaal niets met het principe van de vrije meningsuiting te maken. Je mag nog altijd zeggen wat je wilt in dit land.
Bericht: #379022

Rapporteer deze post

pistoléke
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 15:20 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

piano kun je de vragen beantwoorden of niet?ik kom niet vragen of ik een arrest moet lezen,ik wil graag antwoorden op die vragen zodat ik jullie grondig kan begrijpen,van metser kreeg ik al een antwoord nu van jou ook ik zal vriendelijk aub vragen dan goed Wink
Bericht: #379023

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 15:24 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

pistoléke schreef:
piano kun je de vragen beantwoorden of niet?ik kom niet vragen of ik een arrest moet lezen,ik wil graag antwoorden op die vragen zodat ik jullie grondig kan begrijpen,van metser kreeg ik al een antwoord nu van jou ook ik zal vriendelijk aub vragen dan goed Wink

Mijn antwoorden zitten in dat arrest. Moet ik dat hele arrest hier quoten soms?
Bericht: #379025

Rapporteer deze post

pistoléke
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 15:29 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

dat hoeft u niet,het zijn simpel een paar vraagskes,die toch niet moeilijk zijn voor een intelectueel persoon als jij te beantwoorden,ik vraag niet om hier dat veelbesproken arrest neer te pennen...maar bon ge moet maar zien hé...als je geen simpel antwoord kunt geven op die vraagskes dan trek ik hier mijn conclusies uit Wink
Bericht: #379028

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 15:31 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

pistoléke schreef:
dat hoeft u niet,het zijn simpel een paar vraagskes,die toch niet moeilijk zijn voor een intelectueel persoon als jij te beantwoorden,ik vraag niet om hier dat veelbesproken arrest neer te pennen...maar bon ge moet maar zien hé...als je geen simpel antwoord kunt geven op die vraagskes dan trek ik hier mijn conclusies uit Wink

Trek Uw conclusies, ik heb geen zin om te antwoorden. Dit leest toch niemand behalve jij.
Bericht: #379029

Rapporteer deze post

De metser
PI Master
PI Master

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 15:34 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

pistoléke schreef:
aan metser Wink
mijn nick is een pistoléke,zo s'zondags een lekker boterpistoléke eten,s'zondags zijn er ook politieke programma's te bekijken dus kwam ik op de naam pistoléke Wink voorts ik ben mannelijk Wink ,ik word niet graag beknot in mijn meningen,stemd het merendeel op het blok omdat het blok blijkbaar de enige is die die problemen durft aan te kaarten waar ik het over heb...van uitlatingen van mensen zoals abou jah jah neem ik ook acte van doch die neem ik zeer ernstig op...ik bedoel met slecht gedrag wetsovertredingen en mensen lastigvallen...goedwillend/bedoelend,daar bedoel ik mee diegenen die zich gedragen en niet dat die innerlijk slecht zijn(tussen alle koren is er kaft)...hardhandig optreden moet maar een paar keer gebeuren op verloop van tijd geven die slechten het dan wel op,en voor ons autochtonen die regelmatig lastiggevallen worden door deze slechten onder hen zou het een merkbaar verschil worden,want zulk gedrag kweekt rassenhaat wel degelijk aan(het gezegde 't wil weer eens lukken ze nen ***...),wat de metro/stations/zwembaden en dergelijken betrefd daar vind je het zelf niet normaal,maar ondertussen gebeurt het en als je het aankaart dan ben je van de ene momment op de andere momment rascist,in plaats van aan die problemen iets te doen beledigd men de mensen die erover beginnen praten,op politics.be kon je vragen stellen aan azuz voorzitter van het mdp,die kaartte aan dat er te weinig recreatiedomeinen zijn in het antwerpse,doch die zijn er en wat doet dan een deel (let op hé ik zeg een deel ik veralgemeen niet)juist...mensen lastigvallen,onlangs was alweer ergens in een zwembad boel...voorts ik lees geen boeken,ik lees niet de eigen volk eerst krant,ik ben namelijk geen boekenwurm,maar ik ben wel realistisch in dingen die ik al gezien heb,waar ik dan automatisch over andere dingen hoor vertellen,het komt steeds uit de mond van getuigenissen en je moet toegeven de mensen liegen toch niet over zulke dingen hé,wel metser ben ik dan een rascist omdat ik die problemen durf aankaarten?want dit woordje krijg ik regelmatig naar mij toegesmeten omdat ik over die problemen praat...voorts ben je bedankt voor het antwoord,je bent niet gaan vergelijken zoals sommige anderen dus je was duidelijk in je antwoorden...

Jij bent geen racist. Je stemt enkel voor een partij die zogenaamd voor uw problemen een pasklaar antwoord heeft.
Maar is dat ook zo? Daar moet je maar eens over nadenken.

(shit: ik dacht dat gij een vrouwke waard... Goed gebakken pistolékes hebben een spleetje op de juiste plaats.... Razz)
Bericht: #379031

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 15:45 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

De metser schreef:
pistoléke schreef:
aan metser Wink

Jij bent geen racist. Je stemt enkel voor een partij die zogenaamd voor uw problemen een pasklaar antwoord heeft.

(shit: ik dacht dat gij een vrouwke waard... Goed gebakken pistolékes hebben een spleetje op de juiste plaats.... Razz)

Ik lust ook wel pistolékes 's zondagsmorgens Smile
Bericht: #379037

Rapporteer deze post

pistoléke
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 16:15 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

De metser schreef:

niet enkel mijn probleem maar dat van honderdduizenden andere burgers,en het blok is de enige partij die er een pasklaar antwoord op geeft,en er zich duidelijk voor in de bres wil werpen,(meer dan eens hetzij in uitzendingen van zwart/wit het zei op fora zei ik naar de heren politiekers toe "word es wakker" maar doch de traditionele partijen leggen zulke problemen naast zich neer,en als er dan in de andere partijen iemand over die problemen durft te beginnen word die teruggefloten door de partijtop,zie oa smaghe,coveliers enz...moest men zulke dingen niet doen dan werd het beter(de maatschappij is rot,en als het nog beter te maken valt dan is het hoog tijd,want volgens mij is het al lang te laat)
Bericht: #379052

Rapporteer deze post

Ludo
PI Pro
PI Pro

Uit: de Kempen
Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 16:48 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

GALGENLIED

Er stonden drie galgen op ’t galgeveld,
De kraaien hebben het voort verteld.
En stom blauwden winterse bossen rondom,
Zij krijsten ’t gekrijs van de kraaien weerom.

Het volk stond zwijgzaam opeengehoopt:
Drie Blokkers moesten opgeknoopt.
Drie rechters lazen het vonnis voor:
De bossen bauwden het na in koor;

Eén had in ‘t eigen volk geloofd;
Hij moest het bekopen met zijn hoofd.
Eén had gehoopt op een nieuwe tijd;
Dat was voor het heden een scherp verwijt.

Eén had de waarheid te zeer bemind;
Daarvoor ging hij bengelen hoog in de wind.
De kraaien krijsten: kwaad is kwaad !
De bossen echoden: haat is haat !

De kring van het volk werd enger en enger,
’t Gelaat van de rechters werd strenger en strenger…
Maar toen de koord in de hoogte ging,
In elke lus een rechter hing.

Het volk stond zwijgzaam opeengehoopt:
Drie rechters werden opgeknoopt.
Eén had zijn eigen volk verraden,
Eén had zijn geldkist volgeladen.

Eén had de macht om haarzelf bemind.
Drie rechters bengelden hoog in de wind.
De kraaien krijsten: kwaad is kwaad!
De bossen echoden: inderdaad !

(Vrij naar het ‘Galgenlied’ van K. Vertommen)
Bericht: #379076

Rapporteer deze post

De metser
PI Master
PI Master

Geplaatst: Za 24 Apr 2004, 17:01 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

pistoléke schreef:
De metser schreef:

niet enkel mijn probleem maar dat van honderdduizenden andere burgers,en het blok is de enige partij die er een pasklaar antwoord op geeft,en er zich duidelijk voor in de bres wil werpen,(meer dan eens hetzij in uitzendingen van zwart/wit het zei op fora zei ik naar de heren politiekers toe "word es wakker" maar doch de traditionele partijen leggen zulke problemen naast zich neer,en als er dan in de andere partijen iemand over die problemen durft te beginnen word die teruggefloten door de partijtop,zie oa smaghe,coveliers enz...moest men zulke dingen niet doen dan werd het beter(de maatschappij is rot,en als het nog beter te maken valt dan is het hoog tijd,want volgens mij is het al lang te laat)

En u zegt dat de Eigen Volk Krant niet leest? Wel ik twijfel daar aan. Wink
Gekoppeld daar aan parafeert u alles wat het VB in zijn boekskes zegt. U bent daardoor een onvrij mens.

Maar dat mag natuurlijk. Het maakt van u een ideologisch vriend van abou J. Da's alles.
Bericht: #379078

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 7 Sep 2008, 12:41
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten 2002: meer zelfmoorden dan verkeersdoden joppe Zo 13 Apr 2008, 18:56
joppe Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Vele Nederlandse stadswijken voor 90 procent allochtoon joppe Wo 2 Apr 2008, 20:02
hilde Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Migrantenstemrecht: K. De Gucht kapituleert voor het V.Blok the Piano Wo 26 Mrt 2008, 06:33
Sundancer Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Het is hier plots verdacht stil uit linkse hoek joppe Wo 21 Nov 2007, 11:30
Blanche Neige Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Splitsing kieskring:Gemeenteraad Lennik dreigt met ontslag DeLuucas Wo 14 Nov 2007, 20:47
Ploertendoder Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk 31 Belgen veranderden van geslacht, ook enkele Blokkers! the Piano Di 26 Jun 2007, 08:50
rode arend Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Wat scheelt er met de VRT ? confucius Vr 6 Apr 2007, 16:38
Sukkelaar13 Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Didier Reynders met een piepstemmetje The Partycrasher Di 27 Apr 2004, 10:55
The Partycrasher Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief