the Piano
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen |
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 09:53 | Onderwerp: Het vertrouwen in politie en gerecht blijft groeien |
 |
|
Onderstaand artikel uit De Standaard duidt op een herstel in de instellingen. Prima zo! Het vertrouwen in het gerecht is ook bij mij toegenomen de laatste dagen. Waarom dat snappen de meeste wel.
1 lichtgrijs wolkje misschien: Verhofstadthater spreekt weer over een klacht tegen mij omtrent mijn website. Over de vrije meningsuiting hebben Blokkers zowat hun eigen filosofie.
Maar ach wat, het zonneke schijnt buiten, ik ga er nog wat van profiteren.
Het vertrouwen in politie en gerecht blijft groeien. Dat blijkt uit de Vlaamse Regionale Indicatoren die donderdag worden voorgesteld.
NA de Witte Mars van oktober 1996 stortte het vertrouwen van de Vlaming in politie en gerecht als een kaartenhuisje in mekaar.
Boezemden politie en rijkswacht in 1996 bijna de helft van de Vlamingen nog veel vertrouwen in, dan zakte dat percentage in 1998 naar een dieptepunt met 27,7 procent. Hetzelfde met het gerecht: van bijna 20 procent daalde het aantal Vlamingen met veel vertrouwen in het gerecht naar 13 procent in 1998.
Misschien door de politiehervorming, misschien door het gevoel dat politie en gerecht toch ook niet zo slecht bezig zijn: maar beide kwamen terug. Die evolutie zette ook in 2002 door, zo blijkt nu. Het vertouwen in de politie zit bijna op het niveau van 1996. Het gerecht zit daar al over. (bron De Standaard)
|
| Bericht: #379699 |
|
Advertentie
|
|
luqje
PI Newbie

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 09:58 | Onderwerp: |
 |
|
Ik denk dat Verhorstadthater een punt gaat scoren... als de rechter dezelfde redenering volgt als Smetreyns (hof van beroep G) dan heb je een probleem. |
| Bericht: #379701 |
|
|
Vicky
PI Expert

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:03 | Onderwerp: |
 |
|
Sedert Peter Vermeersch (of is het Van Der Meersch? dat vergeet ik altijd) bijna vast in dienst is van de Belgische staatstelevisie, schrijft hij wat hij MOET schrijven. Hij wil in tegenstelling tot zoveel andere goede en kritische journalisten zijn eigen vel veilig stellen. |
| Bericht: #379704 |
|
|
Goldwing
PI Junior

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:05 | Onderwerp: Re: Het vertrouwen in politie en gerecht blijft groeien |
 |
|
| the Piano schreef: |
Onderstaand artikel uit De Standaard duidt op een herstel in de instellingen. Prima zo! Het vertrouwen in het gerecht is ook bij mij toegenomen de laatste dagen. Waarom dat snappen de meeste wel.
1 lichtgrijs wolkje misschien: Verhofstadthater spreekt weer over een klacht tegen mij omtrent mijn website. Over de vrije meningsuiting hebben Blokkers zowat hun eigen filosofie.
Maar ach wat, het zonneke schijnt buiten, ik ga er nog wat van profiteren.
Het vertrouwen in politie en gerecht blijft groeien. Dat blijkt uit de Vlaamse Regionale Indicatoren die donderdag worden voorgesteld.
NA de Witte Mars van oktober 1996 stortte het vertrouwen van de Vlaming in politie en gerecht als een kaartenhuisje in mekaar.
Boezemden politie en rijkswacht in 1996 bijna de helft van de Vlamingen nog veel vertrouwen in, dan zakte dat percentage in 1998 naar een dieptepunt met 27,7 procent. Hetzelfde met het gerecht: van bijna 20 procent daalde het aantal Vlamingen met veel vertrouwen in het gerecht naar 13 procent in 1998.
Misschien door de politiehervorming, misschien door het gevoel dat politie en gerecht toch ook niet zo slecht bezig zijn: maar beide kwamen terug. Die evolutie zette ook in 2002 door, zo blijkt nu. Het vertouwen in de politie zit bijna op het niveau van 1996. Het gerecht zit daar al over. (bron De Standaard)
|
"Die evolutie zette ook in 2002 door, zo blijkt NU".
Nog niet opgemerkt dat we intussen al bijna halverwege 2004 zijn??
Enneuh.... ik denk dat na dat vonnis van die kippenboer, het vrijspreken voor Assisen van die man die zijn vrouw vermoordde, de talrijke (hoge) verkeersboetes die de "mensen" als pesterijen ervaren en..... het arrest in Gent tegen het Vlaams Blok, "de mensen" intussen een andere mening zijn toegedaan.
Maar droom gerust verder in dat zonnetje hoor.
Godzijdank schijnt de zon nog voor iedereen. |
| Bericht: #379705 |
|
|
Ludo
PI Pro

Uit: de Kempen |
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:22 | Onderwerp: |
 |
|
Inderdaad, dat vertrouwen blijft groeien, gelijk het gat in een haag!  |
| Bericht: #379711 |
|
|
the Piano
PI Expert

| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:23 | Onderwerp: |
 |
|
| luqje schreef: |
| Ik denk dat Verhorstadthater een punt gaat scoren... als de rechter dezelfde redenering volgt als Smetreyns (hof van beroep G) dan heb je een probleem. |
Dus, bij jou is het vertrouwen in het gerecht ook toegenomen dan?  |
| Bericht: #379712 |
|
|
NETWORK
PI Pro

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:27 | Onderwerp: Re: Het vertrouwen in politie en gerecht blijft groeien |
 |
|
|
ach ja ... de vrije meningsuiting is niet meer dankzij rechter smetijns dus gelukkig heb je nog steeds je vertrouwen in het gerecht.
( die plotseling wel eens kan vernemen dat je een veroordeeld VMO lid was en dan kan je grote voorliefde van het Nazi-tijdperk kan wel eens onder een andere context geplaatst worden ) .
trouwens , ik hoop voor jou dat tevens je boekhouding van de NV amacord weer wat bijgekleurd is ... anders heb je een bijkomstig probleem . ( weer eens )
de groeten  |
| Bericht: #379714 |
|
|
Vicky
PI Expert

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:30 | Onderwerp: |
 |
|
Het "systematisch" discrimineren van Vlaams Blokkers is op zich al een overtreding waarvoor hij voor de rechter kan gedaagd worden. Om nog niet te spreken over zijn xenofobe uitlatingen over genaturaliseerde Belgen zoals ik.  |
| Bericht: #379717 |
|
|
the Piano
PI Expert

| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:38 | Onderwerp: Re: Het vertrouwen in politie en gerecht blijft groeien |
 |
|
| NETWORK schreef: |
|
ach ja ... de vrije meningsuiting is niet meer dankzij rechter smetijns dus gelukkig heb je nog steeds je vertrouwen in het gerecht.
( die plotseling wel eens kan vernemen dat je een veroordeeld VMO lid was en dan kan je grote voorliefde van het Nazi-tijdperk kan wel eens onder een andere context geplaatst worden ) .
trouwens , ik hoop voor jou dat tevens je boekhouding van de NV amacord weer wat bijgekleurd is ... anders heb je een bijkomstig probleem . ( weer eens )
de groeten  |
Je moet je info eens updaten.
Ik ben in 1974 en 1975 bij het TAK (Taal Aktie Komitee) aktief geweest in de zaak van de loketten in Schaarbeek. Tijdens een van die honderden betogingen ben ik na een schermutseling met de Schaarbeekse politie inderdaad veroordeeld geweest. Dat verhaal staat trouwens nog altijd op de website van TAK.
En twee, amarcord is geen NV maar een VZW, Vereniging Zonder Winstoogmerk. En ja, de boekhouding (en al de rest) is in orde. Niet moeilijk, er zijn nauwelijks inkomsten of uitgaven en geen subsidiering.
Tot slot: mijn voorliefde gaat vooral naar de Collaboratie en het Verzet. Iets waar je op het internet nauwelijks iets over te weten komt. Dat
gat
ben ik nu aan het opvullen, en met succes: de voorbije week kon ik
6.616
pageviews noteren, dat is bijna 1.000 per dag. Toch niet slecht voor een politiek/historische website me dunkt.
Nu jij weer sufferd  |
| Bericht: #379722 |
|
|
Ludo
PI Pro

Uit: de Kempen |
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:41 | Onderwerp: |
 |
|
Galgenlied
Er stonden drie galgen op't galgenveld,
de kraaien hebben het voortverteld.
En stom blauwden winterse bossen rondom,
zij kaatsten 't gekrijs van de kraaien wederom.
Het volk stond zwijgzaam opeengehoopt:
drie mannen moesten opgeknoopt.
Drie rechters lazen het vonnis voor:
de bossen blauwden het na in koor.
Eén had in eigen macht geloofd,
hij moest het bekopen met zijn hoofd.
Eén had gehoopt op een nieuwe tijd,
dat was voor het heden een scherp verwijt.
Eén had de waarheid te zeer bemind,
daarvoor ging hij bengelen in de wind.
De kraaien krijsten: kwaad is kwaad.
De bossen echoden: haat is haat.
De kring van het volk werd enger en enger.
't gelaat van de rechters werd strenger en strenger...
Maar toen die koord in de hoogte ging,
in elke lus een rechter hing.
Het volk stond zwijgzaam opeengehoopt,
drie rechters
werden opgeknoopt.
Eén had zijn eigen volk verraden.
Eén had zijn geldkist volgeladen.
Eén had de macht om haarzelf bemind.
Drie rechters bengelden in de wind,
de kraaien krijsten: kwaad is kwaad,
de bossen echoden: inderdaad.
door Karel Vertommen |
| Bericht: #379723 |
|
|
Vicky
PI Expert

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:42 | Onderwerp: |
 |
|
Je liegt!!! VMO heeft niets met TAK te maken. |
| Bericht: #379724 |
|
|
the Piano
PI Expert

| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:44 | Onderwerp: |
 |
|
| Vicky schreef: |
Jij kan zeggen wat je wilt (dat is het leuke van vrije meningsuiting), maar ik kan bewijzen wat ik zeg en jij niet.  |
| Bericht: #379731 |
|
|
Vicky
PI Expert

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:45 | Onderwerp: |
 |
|
Jij kan zeggen wat je wilt (dat is het leuke van vrije meningsuiting), maar ik kan bewijzen wat ik zeg en jij niet.  |
Ha! Ik heb nog het één en ander opgeslagen in mijn documenten over wat je vroeger zoal schreef.
Bovendien zijn er voldoende getuigen die kunnen bevestigen dat je op de eerste meeting honderduit vertelde over je VMO dagen!  |
| Bericht: #379733 |
|
|
the Piano
PI Expert

| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:52 | Onderwerp: |
 |
|
[quote="Vicky"]
Ha! Ik heb nog het één en ander opgeslagen in mijn documenten over wat je vroeger zoal schreef. |
Waarom zou je dat allemaal bijhouden? De Schandpaal is verdwenen (gelukkig maar) en voor persoonlijke info over je opponenten kan je altijd bij KOSMOS, de Geheime Dienste van je partij terecht.
Ps: waarom ben je zo giftig de laatste tijd? Scheelt er wat? |
| Bericht: #379736 |
|
|
NETWORK
PI Pro

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 10:56 | Onderwerp: Re: Het vertrouwen in politie en gerecht blijft groeien |
 |
|
|
de groeten  |
Je moet je info eens updaten.
Ik ben in 1974 en 1975 bij het TAK (Taal Aktie Komitee) aktief geweest in de zaak van de loketten in Schaarbeek. Tijdens een van die honderden betogingen ben ik na een schermutseling met de Schaarbeekse politie inderdaad veroordeeld geweest. Dat verhaal staat trouwens nog altijd op de website van TAK.
En twee, amarcord is geen NV maar een VZW, Vereniging Zonder Winstoogmerk. En ja, de boekhouding (en al de rest) is in orde. Niet moeilijk, er zijn nauwelijks inkomsten of uitgaven en geen subsidiering.
Tot slot: mijn voorliefde gaat vooral naar de Collaboratie en het Verzet. Iets waar je op het internet nauwelijks iets over te weten komt. Dat
gat
ben ik nu aan het opvullen, en met succes: de voorbije week kon ik
6.616
pageviews noteren, dat is bijna 1.000 per dag. Toch niet slecht voor een politiek/historische website me dunkt.
Nu jij weer sufferd  |
eerst VMO nu weer TAK ... toch wel redelijk vlaamsgezinde groeperingen mijn gedacht .... en die zijn momenteeel niet echt geliefd bij het gerecht . ( toch allemaal racisten in hun ogen )
trouwens dat de collaboratie je intresseerd mag geen wonder genoemd worden aangezien je papa bij jong-verdinaso zat , toch ?
euh .... ik kan me vergissen maar was dat niet de zijde van den duits
en bij die hits op je website het aantal forumleden hier aftrekt die op een systematische manier alles wat jij daar ligt uit te kramen onder de loupe nemen .... (voor mogelijke klachten wie weet )
en mensen die per ongeluk op je site verzeilt raken om toeristische informatie over georgie te lezen .
zou het aantal wel eens danig omlaag kunnen gaan .
denk je nu echt dat er iemand is die daadwerkelijk in die oeverloze kul die jij daar post van umftig jaar geleden geintresseerd is
dream on flapoor .  |
| Bericht: #379739 |
|
|
Vicky
PI Expert

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 11:01 | Onderwerp: |
 |
|
[quote="the Piano"]
Ha! Ik heb nog het één en ander opgeslagen in mijn documenten over wat je vroeger zoal schreef. |
Waarom zou je dat allemaal bijhouden? De Schandpaal is verdwenen (gelukkig maar) en voor persoonlijke info over je opponenten kan je altijd bij KOSMOS, de Geheime Dienste van je partij terecht.
Ps: waarom ben je zo giftig de laatste tijd? Scheelt er wat? |
Giftig??? Hoe noem je jezelf dan? Wat er scheelt weet je zeer goed! Ga overal nog wat foto's plaatsen met mijn naam en lasterlijke taal erbij, dan zal je pas merken HOE giftig ik kan worden!!!  |
| Bericht: #379741 |
|
|
Needa Brandt
PI Addict

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 11:03 | Onderwerp: |
 |
|
Maar nee,Thepiano wil gewoon Maurice De Wilde spelen.  |
| Bericht: #379743 |
|
|
the Piano
PI Expert

| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 11:03 | Onderwerp: Re: Het vertrouwen in politie en gerecht blijft groeien |
 |
|
en bij die hits op je website het aantal forumleden hier aftrekt die op een systematische manier alles wat jij daar ligt uit te kramen onder de loupe nemen .... (voor mogelijke klachten wie weet )
en mensen die per ongeluk op je site verzeilt raken om toeristische informatie over georgie te lezen .
zou het aantal wel eens danig omlaag kunnen gaan .
denk je nu echt dat er iemand is die daadwerkelijk in die oeverloze kul die jij daar post van umftig jaar geleden geintresseerd is
dream on flapoor .  |
Ja, die interesse is enorm. Ik kan op de teller van Belstat zien
wie
dat er
wat
opzoekt. De toppers zijn de Holocaust, Sobibor, Himmler, Mengele, en de concentratiekampen. Dus helemaal niet wat jij denkt. Mijn website over Georgië staat op de server van register.be, en heeft een aparte teller. Die kende voorbije week 961 pageviews. De meeste (75%) opzoekingen komen via Google, en nu meer en meer via andere websites die naar mijn website (of naar bepaalde onderdelen van mijn site) linken. |
| Bericht: #379744 |
|
|
the Piano
PI Expert

| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 11:08 | Onderwerp: |
 |
|
| Ps: waarom ben je zo giftig de laatste tijd? Scheelt er wat? |
Giftig??? Hoe noem je jezelf dan? Wat er scheelt weet je zeer goed! Ga overal nog wat foto's plaatsen met mijn naam en lasterlijke taal erbij, dan zal je pas merken HOE giftig ik kan worden!!!  |
Je hebt zelf overal foto's van jezelf online gebracht voordat ik één keer 1 foto van je 18 dagen lang op mijn website had staan. Ook je verkiezingsaffiche, de foto's van je manege, je huis, je man je paarden enz... heb je zelf allemaal online gezet. Als jij hier eerst een virtuele striptease wilt doen moet je achteraf niet klagen als mensen daar aanstoot aan nemen. Bovendien heb ik daar een klacht voor gekregen en werd door de politie proces verbaal opgesteld. Dat zou je toch moet tevreden stellen of wil je me liever ophangen ofzo? |
| Bericht: #379750 |
|
|
Vicky
PI Expert

|
| Geplaatst: Ma 26 Apr 2004, 11:14 | Onderwerp: |
 |
|
| Ps: waarom ben je zo giftig de laatste tijd? Scheelt er wat? |
Je hebt zelf overal foto's van jezelf online gebracht voordat ik één keer 1 foto van je 18 dagen lang op mijn website had staan. Ook je verkiezingsaffiche, de foto's van je manege, je huis, je man je paarden enz... heb je zelf allemaal online gezet. Als jij hier eerst een virtuele striptease wilt doen moet je achteraf niet klagen als mensen daar aanstoot aan nemen. Bovendien heb ik daar een klacht voor gekregen en werd door de politie proces verbaal opgesteld. Dat zou je toch moet tevreden stellen of wil je me liever ophangen ofzo? |
Ik heb inderdaad twee jaar geleden een foto van mij op het forum gezet. En mijn huis was een luchtfoto, dus niet herkenbaar of je moest een luchtballon afhuren en er naar op zoek gaan.
Mijn paarden zijn geen geheim.
Maar jij hebt een foto geplaatst die je eerst en vooral al zonder toestemming hebt gemaakt op de eerste meeting en daarna, weer ongevraagd, op je website hebt geplaatst. Dàt is
niet
toegelaten.
Bovendien is er een groot verschil of "ik" foto's plaats over "mijzelf" hier op dit forum, dan dat er een vreemde, zoals jij, overal zomaar lukraak foto's plaatst over mij. |
| Bericht: #379757 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Zo 7 Sep 2008, 09:18
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |