Maus
PI Master

|
| Geplaatst: Zo 30 Mei 2004, 00:26 |
 |
|
Dat zal ik dan wel zien hoe sterk hij dat "commanderen" doet ... |
| Bericht: #388565 |
|
Advertentie
|
|
condor
PI Moderator

Uit: Taxandrië |
| Geplaatst: Zo 30 Mei 2004, 01:00 |
 |
|
Gastvrijheid en solidariteit zijn blijkbaar zaken waar sommigen toch een totaal andere mening dan mij over hebben. Een gast is iets anders dan iemand die blijft. Een gast kan ofwel een sterke toegevoegde waarde voor het gastland betekenen en die gast zal in nood ook wel eens geholpen worden. Dat wil niet zeggen dat de gast ook 'ene van ons' wordt. Indien de gast niet veel nuttigs doet, moet de gast ook op niet veel rekenen. Is dat niet logisch soms? Wil de gast permanent blijven, dan vraagt dat een engagement, de gast zal zich moeten integreren in het dagelijks leven en zal dan pas als een gelijke beschouwd worden in alles.
Solidariteit dan. Ik herinner me dat er in de middelbare school elk jaar de Damiaanactie was. Er was dan een voorstelling en nadien 'de mogelijkheid' om rotslecht schrijvende stiftjes te kopen als steun. Op een bepaald moment bleek dat die 'mogelijkheid' eigenlijk min of meer een verplichting bleek te zijn. En daar stopt voor mij solidariteit. Solidariteit is een keuze van een individu of zelfs van een volk, maar het blijft een eigen keuze. Iemand van buitenaf moet mij niet zeggen dat ik solidair moet zijn. Iemand van buitenaf moet mij zeker niet zeggen dat ik solidair met hem moet zijn.
Tenslotte nog een derde punt waarop de meningen blijkbaar sterk verschillen: België als modelstaat. Het valt mij op dat vele vreemdelingen die hier dikwijls nog maar pas zijn, al beginnen met eisen te stellen. Ze willen dat dit land iets is dat het niet is. Als je naar hier komt, aanvaard je de zaken zoals ze zijn. Ik ga toch ook niet naar Marokko om daar te zeggen dat zij voor mij een kerk moeten bouwen etc. Ik vind dat elk land moet streven naar een zo eerlijk mogelijk beleid, maar dat kost tijd en gaat dus niet van de ene dag op de andere. In feite is het juist erger: door allerlei ondoordachte maatregels is het beleid in dit land misschien wel progressief, maar eveneens slechter voor de mensen geworden (ik vind de mensen verplichten om geld te steken in 'wat goed voor hun is' niet ok, Steve Stevaert noemt dit trouwens gratis). |
| Bericht: #388583 |
|
|
charlie
PI Junior

|
| Geplaatst: Zo 30 Mei 2004, 05:43 |
 |
|
| Blok schreef: |
Gastvrij ben je wanneer je gasten ontvangt en gasten ontvangen is tijdelijk. Ik bedoel dat die vreemde dan voor altijd bij jou intrek gaat nemen en daar de chef gaat komen spelen, want dat heb ik ook gezegd: wat als hij jou gaat beginnen commanderen. |
Masters in fantasy
De mensen een verhaaltje proberen in te lepelen over ene die uw huis komt afpakken door zich te nestelen in uw zetel en uw vrouw ook nog eens pakt zekers? Dat heb je er vergeten bij te schrijven.
Ik heb liever een Kosovaars gezin 3 weken in huis, dan ene van "ons" die nog te lui is om zijn kont te krabben, op café zich loederzat zuipt en zijn vrouw af en toe stompt. Moest ik bij mijn vriendenkring er 1 iemand bij pakken en ik mocht kiezen tussen eigen soort hierboven beschreven of een brave marokkaanse gast, dan is mijn keuze snel gemaakt.
U kiest toch ook voor die Marokkaanse gast, neem ik aan?  |
| Bericht: #388588 |
|
|
Focuss
PI Addict

|
| Geplaatst: Zo 30 Mei 2004, 07:37 |
 |
|
Als gewone kiezer laat ik me niet leiden door allerhande berichten.
In verkiezingsperiode probeert elke politieke partij de andere partij zwart te maken met zo'n publicaties.
Als stemmer moet je rekening houden met het beleid dat de laatste 4 a 5 jaar gevoerd is.
En dan zijn er enkele punten...
1.de lasten zijn lichtjes verhoogd i.p.v.een lastenverlaging , kijk maar naar je grondlasten.
2.Er zijn geen 200.000 jobs erbij , we verloren er ruim 60.000.
3.De mensen die een dertiende maand trekken worden belast met -/+ 57%.
4.Ons sociaal systeem is niet langer houdbaar , daar gaat een wijziging in komen zoals bijvoorbeeld dat we allen langer gaan moeten werken , dus zekers de JEUGD , reken maar eens uit dat als je 45/45 moet hebben voor een full pensioen en je studeeert tot 22 a 24 jaar , hoelang je dan gaat moeten werken.
5. Naar het buitenland toe hebben we verschillende keren op de amerikanen hun tenen getrapt , vergeet niet dat die hier goed zijn voor meer dan 200.000 jobs....
6.Voor de werkgelegenheid heeft deze regering veel gepalaverd maar bitter weinig resultaten geboekt .
Ikzelf werk in een zeer groot bedrijf en als je dan met de direktie praat dan is er een ding...er komen GEEN jobs bij...met minder mensen iets harder werken , dat is de boodschap.
Dus de mensen die de beloftes van paars geloven gaan echt bedrogen uit komen en gaan nog hogere lasten betalen , dat staat als een paal boven water.
Een vraag heb ik nog....ik werk al vele jaren voor m'en pensioen en voor degenen die in pensioen zijn..wie van de jeugd gaat er voor mij werken??
Iedereen die gaat stemmen op 13 juni moet zich laten leiden door deze feiten , NIET door feiten als een vlaams blokker zou dit of dat gedaan hebben.
Binnen 14 dagen spreekt niemand daar nog over.
Nu worden zo'n dingen gebruikt om het BLOK zwart te maken.
Daarmee proberen andere partijen zichzelf wit te wassen.
Er zijn zelfs politieke partijen in belgie die moord op hun geweten hebben , maar ja..d'as kleine kriminaliteit he..... |
| Bericht: #388592 |
|
|
casper
PI Master

|
| Geplaatst: Zo 30 Mei 2004, 10:10 |
 |
|
| Focuss schreef: |
Er zijn zelfs politieke partijen in belgie die moord op hun geweten hebben , maar ja..d'as kleine kriminaliteit he..... |
Bij de ene partij worden individuele misdaden voorgesteld als pertij gebonden misdaden, bij de PARTIJgeorganiseerde misdaden wordt het niet zo opgeblazen eens vermeld en verder over gezwegen. |
| Bericht: #388601 |
|
|
casper
PI Master

|
| Geplaatst: Zo 30 Mei 2004, 10:12 |
 |
|
Heeft de moord op Cools of het Agusta-schandaan stemmen gekost? Ik denk het niet, dat waren partijgebonden misdaden. |
| Bericht: #388602 |
|
|
Focuss
PI Addict

|
| Geplaatst: Ma 31 Mei 2004, 09:19 |
 |
|
| charlie schreef: |
| NETWORK schreef: |
vlaams blok OCMW raadslid probeert hond te wurgen . dat is dan VOORpagina nieuws hè HLN.
dus kom me nu nog eens zeggen dat de media geen instructies gekregen hebben om het doen en laten van ieder vlaams blok lid nauwlettend in het oog te houden ...
wat is het volgende .....
Vlaams blok kiezer laat scheet in het bijzijn van goudvissen .
Vlaams blok raadslid probeert zen neus te snuiten onder invloed van 2 gram chocolade .
Vlaams blok mandataris staat 3 minuten te lang onder de douche .  |
Het is niet "zomaar een hondje wurgen", slimmerd
Het verhaal achter dat klein ding verzwijg je wijselijk.
Zal het dan maar intypen.Het Vlaams Blok doet blijkbaar alle moeite om in het nieuws te komen en dat slechts drie weken voor de verkiezingen.
Wat is het volgende incident? Blok- Parlementair gepakt op geit?
HLN 28/5/04
"Een OCMW-raadslid van het Vlaams Blok heeft gisterochtend in Diest het hondje van zijn ex-vriendin proberen te wurgen. Johan Saenen had op straat ruzie met zijn ex-vriendin Rita Meubis,
die hij zelfs bedreigde.
Uiteindelijk koelde hij zijn woede op haar enkele maanden oude Maltezer. Saenen greep het dier naar de keel en volgens getuigen vermorzelde hij het. De hond ligt in coma.
Het parket bevestigt dat Meubis klacht indiende wegens bedreigingen."
Na 2 gemeenteraadsleden: een drugsdealer, een moordenaar en een derde mandataris, de zoon van Senator Wim Verreycken die zijn echtgenote tot moes sloeg, nu dus ook een dierenbeul ! De ware aard van het Vlaams Blok wordt alsmaar duidelijker!
|
Je bent heel sterk in het uithalen naar het blok en z'en mandatarissen.
Inderdaad , er zijn daar mensen bij die beter niet in een politieke partij zouden zitten maar die vind je terug bij elke politieke partij.
Het rare is echter dat telkens het blok er word uitgepikt om zoiets aan de kaak te stellen.
Ben je vergeten dat de PS een eigen politicus ergens......?
Vergeet ook es niet dat er capabelle mensen bij het blok zitten , het merendeel dan....
Wat mij opvalt is dat hier een heel deel mensen opzit die het graag hebben over RECHTEN maar nooit er de PLICHTEN willen bijnemen.
Typisch links...... |
| Bericht: #388785 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Zo 7 Sep 2008, 23:57
|
|
|
|