Abramis
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen |
| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 11:41 | Onderwerp: Zoals beloofd : forumcategorieën |
 |
|
KristofKE, zoals beloofd in de topic hiernaast geef ik effe de bemerkingen mee omtrent de forumcategorieën die ik eerder al aan Dina doorstuurde.
't Is zomaar een ideetje, he...
Forumnieuws en aankondigingen : overbodig. Dergelijke belangrijke zaken moeten door iedereen gelezen worden, en dat gebeurt alleen maar in het hoofdforum. Daarvoor dient trouwens de topic-optie "Mededeling". Wanneer de mededeling niet meer actueel is, of wanneer er vanuit kan gegaan worden dat iedereen hem onderhand wel gelezen heeft (na een maand of zo), maak je er een gewone topic van. Terstond komt hij ergens op bladzijde elvendertig terecht, war niemand er nog last van heeft (én hij blijft bewaard !).
Politieke Arena :
- Pol & Actua : uiteraard ok
- "Maatschappelijke Discussies". Ik vond het een waardevol experiment, maar 't is jammerlijk mislukt. 8 topics is weinig, en.... om de hoeveel maanden komt er eens een nieuwke bij ? Wat mij betreft : verplaatsen naar Pol&Actua, en opdoeken. 't Was een goed idee, maar het publiek is er niet klaar voor.
- Kletshoekje, Quiz en Awards : zijn het behouden waard, maar ik denk dat de Awards hun doodsstrijd zijn begonnen. Binnen de twee maanden zullen die niet meer bestaan. Inspiratie is eindig, en dat voelen we nu al zeer duidelijk.
Ik vraag me wel af op welke manier die drie thuishoren in de POLITIEKE ARENA. Het zijn immers de enige drie fora die NIET over politiek gaan. Lijkt me meer iets voor een "off topic-afdeling", waarin zesamen met het prullenbakje kunnen staan.
Politieke partijen : compleet overbodig. Mislukt experiment.
Wat ik ermee zou doen ?
Alle topics naar Pol&Actua verplaatsen (ze zullen daar niet storen, want er zullen er hooguit één of twee op de eerste pagina belanden - chronologische rangschikking van een php-forum, he )
Daarna : alles verwijderen, en vervangen door een nieuw forum, dat geklasseerd wordt in de Politieke Arena : "Persberichten van de politieke partijen". Daar kunnen dan de persberichten geplaatst worden, met als bijkomend voordeel dat ze wél gelezen zullen worden.
Politieke dossiers :
zijn in feite NAslagwerken, die zelden of nooit gelezen worden, tenzij door echt geinteresseerden. Dat kan dus gerust hélemaal onderaan op het forum staan (cf : NAslagwerk, RANDinformatie, ...). Wie het wil lezen, zal er wel naar op zoek gaan.
Events en sites : overbodig, aangezien die events en sites meestal over politiek gaan. Die mogen dus gerust in Pol&Actua. En àls ze daar écht niet thuishoren, dan passen ze automatisch perfect in het Kletshoekje. Afschaffen dus... Er is altijd een plaatsje waar ze thuishoren, zonder dat daar een nieuw forum moet voor voorzien worden.
Opmerkingen & suggesties : een twijfelgeval. In principe ben ik voorstander van een systeem waarbij de moderatie bepaalt wat in Pol&Actua kan, en wat naar het Kletshoekje moet.
Vragen over nieuwe smilies, de opmerking dat het forum traag gaat, .... zijn perfecte Kletshoekje-items.
Zaken die echt naar de kern van het reglement - of de toepassing ervan - gaan, zijn dan weer dermate belangrijk dat ze eigenlijk alleen maar in het hoofdforum thuishoren. Dat kan niet tot een warboel leiden, aangezien dergelijke zaken hoogst uitzonderlijk zijn (Net zoals de Forummeeting-topics bijvoorbeeld). Bovendien moet zo'n onderwerp - in tegenstelling tot de forummeeting-topics - niet eens sticky gemaakt worden. Wanneer het debat stilvalt over die maatregel, is dat het teken dat alles gezegd is en kan de topic rustig wegzakken.
In principe zou ik dit forumonderdeel dus opdoeken, maar ik kan me goed voorstellen dat KristofKE dat niet zal zien zitten. 'k Vind het alleszins het overwegen waard.
Mededelingen : Wtf ???? Wat is het verschil tussen "mededelingen " en "forumnieuws en aankondigingen" ? Weg die handel. Zie hoger. En kom niet aandraven met de opmerking dat dat een archief is waarin mensen gezellig alle vroegere mededelingen eens kunnen nalezen, alles mooi bij elkaar, want géén kàt leest die oude koeien nog. Die kunnen net zo goed bij Pol&Actua gegooid worden. Ze zullen daar - net zoals andere niet-langer-sticky-mededelingen - bewaard blijven voor het nageslacht in de onderste regionen van het forum. Niet verloren, maar wel netjes uit het zicht. Zo hoort dat ook.
Stembureau en verkiezingen : zwaar gedateerd. Ofwel bij het archief storten in Pol&Actua, maar eigenlijk vind ik het beter om dat allemaal gewoon te wissen. Sla er desnoods een backup van op op een harde schijf in de medialaan, voor mocht er ooit nog eens naar gevraagd worden. Dat staat daar momenteel gewoon "plaats in te nemen".
Prullenbakje : hoort thuis in een afzonderlijk non-politiek gedeelte, samen met Quiz/Awards/Kletshoekje.
Mijn suggestie wordt dus :
POLITIEKE ARENA
- Politiek en Actualiteit
- Persmededelingen van de partijen
OFF TOPIC-GEDEELTE (geen inspiratie voor een naam )
- Kletshoekje
- Forumquiz
- Forumawards (zolang die nog bestaan)
- Prullenbakje
(Eventueel, hoewel eigenlijk overbodig : )
OVER HET FORUM
- Suggesties en opmerkingen
POLITIEKE DOSSIERS
- In de diepte
- Belgie en Europa
MODERATORS ONLY
- Moderators only |
| Bericht: #435442 |
|
Advertentie
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 12:03 | Onderwerp: |
 |
|
Tussen haakjes : even een kleine rand-toelichting :
de bovenstaande bedenkingen moeten steeds gelezen worden met één basis-gedachte in het achterhoofd, en dat is : "Wat is de bedoeling van een forum ?"
De bedoeling van een forum vat ik op als :
1) Er worden berichten geplaatst
2) Die worden gelezen
3) Er wordt op gereageerd, en er ontwikkelt zich een gesprek/discussie, kortom : interactie over de aangedragen info.
Punt 1 is OK. Er worden uiteraard berichten geplaatst.
Punt 2 is echter niet OK. Wie een bericht plaatst buiten De Politieke Arena kan zijn bericht doorgaans even goed op een velletje WC-papier schrijven en doorsassen in het twalet. Er zal vermoedelijk evenveel reactie op komen. Omdat meerdere forumcategorieën zelden of nooit gelezen worden. Schoolvoorbeeld : de politieke partijen.
De persmededelingen die daar staan zouden in "Politiek en Actualiteit" stuk voor stuk massa's reacties uitlokken. Maar zoals het nu is... tja... staan ze daar wat te verkommeren. Ik geef eerlijk toe : ik heb er zelf nog niet één gelezen. Ik ga daar gewoon nooit kijken. Idem dito voor alle andere niet-"Politieke Arena"-zones. Enkel "opmerkingen en suggesties" frequenteer ik wel eens (wanneer een opmerking die ik elders maak naar daar verplaatst wordt ) , maar daar houdt het dan ook op.
Punt 3 is logischerwijs ook problematisch. Iets wat niet gelezen wordt, euh... Ehem... veel reactie hoef je daar niet op te verwachten, he...  |
| Bericht: #435451 |
|
|
condor
PI Moderator

Uit: Taxandrië |
| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 12:23 | Onderwerp: |
 |
|
De bedoeling van forumcategorieën is dat mensen een selectie kunnen maken van wat ze wel en niet lezen. Het is dus de bedoeling dat bepaalde mensen niet alles lezen.
Jij wilt precies "politiek & actualiteit" overloaden tot een mega subforum waar bijna alles terecht komt. Dat is mss wel gemakkelijk voor zij die alles lezen: ze moeten slechts één subforum openen (maar als je toch alles leest, zal een muisklikje extra nochtans ook de kost niet zijn), maar zeer vervelend voor mensen die daar de tijd niet voor hebben.
Kom hier een dag niet kijken en je het al meteen meer dan een bladzijde ongelezen topics in pol & actua. Ik denk dan ook niet dat het goed is om zaken als events enz. daar te plaatsen. Bovendien is het bvb. met events nuttig dat die zaken wat langer bovenaan blijven staan. Je kunt natuurlijk alles sticky gaan maken, maar dat is ook niet alles. |
| Bericht: #435457 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 12:30 | Onderwerp: |
 |
|
| condor schreef: |
De bedoeling van forumcategorieën is dat mensen een selectie kunnen maken van wat ze wel en niet lezen. Het is dus de bedoeling dat bepaalde mensen niet alles lezen.
Jij wilt precies "politiek & actualiteit" overloaden tot een mega subforum waar bijna alles terecht komt. Dat is mss wel gemakkelijk voor zij die alles lezen: ze moeten slechts één subforum openen (maar als je toch alles leest, zal een muisklikje extra nochtans ook de kost niet zijn), maar zeer vervelend voor mensen die daar de tijd niet voor hebben.
Kom hier een dag niet kijken en je het al meteen meer dan een bladzijde ongelezen topics in pol & actua. Ik denk dan ook niet dat het goed is om zaken als events enz. daar te plaatsen. Bovendien is het bvb. met events nuttig dat die zaken wat langer bovenaan blijven staan. Je kunt natuurlijk alles sticky gaan maken, maar dat is ook niet alles. |
Als er op een week tijd twee events geplaatst worden is dat een ongelooflijk hoog aantal. Je overschat de invloed van die categorieën schromelijk.
Sticky maken is voor niets nodig. Als er geen interesse is voor een event, dat het dan maar zakt. Da's natuurlijke forumselectie.
Kijk, beeld je eens in dat ALLE (en ik zet het vet om de ironie te beklemtonen) berichten die in de categorieën gepost worden die ik overbodig noem, dat die dus allemaal in POol& Actua worden geplaatst.
Weet je hoeveel verschil dat zal maken ?
Dat er hooguit 5 of 6 topics méér gaan zijn op een dag tijd.
Kijk, ik ga het straks eens uittellen voor de jongste dagen. Ik zal je cijfers geven die je zelf kan controleren, en je zal moeten toegeven dat je hier uit je nek kletst.
Dàt is net mijn hele punt : er wordt niks gepost in die categorieën want het wordt toch niet gelezen. Als je ze afschaft, en die zeldzame berichtjes van koppigaards in Pol&Actua plaatst, zal dat van Pol&Actua GEEN mega-forum maken.
Maar wacht effe af... Ik ga eerst een hapje eten, en daarna krijg je de cijfers zwart op wit.  |
| Bericht: #435459 |
|
|
condor
PI Moderator

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 12:36 | Onderwerp: |
 |
|
Ik denk dat het feit dat dat niet gelezen wordt, grotendeels komt omdat het zo ver naar onder staat, en wil daar in eerste plaats iets aan doen. |
| Bericht: #435461 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 12:41 | Onderwerp: |
 |
|
Kan goed zijn dat dat onderdeel minder gelezen wordt.
Maar als ik naar jouw webstek wil gaan, Abramis, weet ik hem hier feilloos te vinden. Daar waar ik hem anders tussen de vele topics in Pol & actua zal moeten gaan zoeken. |
| Bericht: #435465 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 13:34 | Onderwerp: |
 |
|
| Dina schreef: |
Maar als ik naar jouw webstek wil gaan, Abramis, weet ik hem hier feilloos te vinden. Daar waar ik hem anders tussen de vele topics in Pol & actua zal moeten gaan zoeken. |
Maar Dinake toch. Dat heeft daar niets mee te maken. Als je bedoelt dat ik "Events en Sites" weg wil omdat de topic over mijn stek dan in Pol&Actua kan staan, sla je de bal grondig mis.
Ik kan zonder de minste moeite die info immers volledig reglementair in Pol&Actua plaatsen, op meerdere mogelijke manieren, als ik dat wil. Daag me uit, en ik doe het.
Dus : daar gaat het hoegenaamd niet om. Nogmaals : door zo'n zaken laat ik mij echt niet in mijn gat bijten, zoals KristofKE dat uitdrukt. Enerzijds is mijn stek te onbeduidend om er veel aandacht aan te besteden. Het is mààr een hobby. Ten tweede verschuift het zwaartepunt meer en meer naar de hengelsport, wat hier niets terzake doet. Ten derde ken ik meer dan genoeg achterpoortjes om reclame te maken, MOCHT ik dat al zo per se willen.
Wat ik wél jammer vind, is dat bijvoorbeeld Lucqje hier één keer gepasseerd is, trots met zijn vernieuwd Stemkot, om dan te moeten vaststellen dat zijn topic verplaatst wordt naar een godvergeten gat waar niemand ooit komt kijken. Zijn stek gaat nochtans zonder meer over Politieke en Actuele onderwerpen, dus is wel degelijk relevant. Geen wonder dat we Lucqje daarna niet meer gezien hebben.
In dat opzicht heb je dan weer wél gelijk, Dina. |
| Bericht: #435480 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 13:53 | Onderwerp: |
 |
|
| Abramis schreef: |
Maar Dinake toch. Dat heeft daar niets mee te maken. Als je bedoelt dat ik "Events en Sites" weg wil omdat de topic over mijn stek dan in Pol&Actua kan staan, sla je de bal grondig mis. |
Nee, dat wil ik helemaal niet zeggen. Het is echt wel mijn persoonlijke mening. Ik vind het persoonlijk dus gemakkelijker dat de verschillende links naar andere sites (die ik wel eens gebruik, maar niet voldoende om ze bij mijn favorieten te zetten) allemaal bij elkaar staan. Punt.
| Quote: |
Ik kan zonder de minste moeite die info immers volledig reglementair in Pol&Actua plaatsen, op meerdere mogelijke manieren, als ik dat wil. Daag me uit, en ik doe het. |
Dat geloof ik graag. En ik weet ook hoe dat moet. Maar ik vind het gemakkelijker zonder die zoekrobot. Die zoekrobot gebruik ik voor zaken waarvan ik denk "hier is al ergens eens een discussie over geweest"....
Dus : daar gaat het hoegenaamd niet om. Nogmaals : door zo'n zaken laat ik mij echt niet in mijn gat bijten, zoals KristofKE dat uitdrukt. Enerzijds is mijn stek te onbeduidend om er veel aandacht aan te besteden. Het is mààr een hobby. Ten tweede verschuift het zwaartepunt meer en meer naar de hengelsport, wat hier niets terzake doet. Ten derde ken ik meer dan genoeg achterpoortjes om reclame te maken, MOCHT ik dat al zo per se willen. |
Nogmaals : dat was helemaal niet mijn bedoeling. Dan schat je mij toch verkeerd in. Het was puur een voorbeeld dat ik gaf.
Wat ik wél jammer vind, is dat bijvoorbeeld Lucqje hier één keer gepasseerd is, trots met zijn vernieuwd Stemkot, om dan te moeten vaststellen dat zijn topic verplaatst wordt naar een godvergeten gat waar niemand ooit komt kijken. Zijn stek gaat nochtans zonder meer over Politieke en Actuele onderwerpen, dus is wel degelijk relevant. Geen wonder dat we Lucqje daarna niet meer gezien hebben.
In dat opzicht heb je dan weer wél gelijk, Dina. |
Weet je, volgens mij gaat het hier niet over gelijk hebben of geen gelijk hebben, maar over persoonlijke voorkeuren.
Jij hebt het liever anders en ik heb het liever zo.
Behalve "maatschappelijke discussies" dat niet geworden is waarvoor het bedoeld was en de dubbele "mededeling" onderverdeling zie ik niet meteen subfora die moeten verdwijnen.
Eventueel kan nog wel de volgorde aangepast worden of zo.... |
| Bericht: #435483 |
|
|
condor
PI Moderator

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 14:01 | Onderwerp: |
 |
|
Die "maatschappelijke discussies" zouden een soort niet-actuele politiek kunnen vormen. Een plaats waar je kunt discussiëren over thema's, los van de actualiteit. Ik zou het dan wel openstellen zodat iedereen er een topic kan starten. |
| Bericht: #435486 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 14:02 | Onderwerp: |
 |
|
Als er op een week tijd twee events geplaatst worden is dat een ongelooflijk hoog aantal. Je overschat de invloed van die categorieën schromelijk.
Sticky maken is voor niets nodig. Als er geen interesse is voor een event, dat het dan maar zakt. Da's natuurlijke forumselectie.
Kijk, beeld je eens in dat ALLE (en ik zet het vet om de ironie te beklemtonen) berichten die in de categorieën gepost worden die ik overbodig noem, dat die dus allemaal in POol& Actua worden geplaatst.
Weet je hoeveel verschil dat zal maken ?
Dat er hooguit 5 of 6 topics méér gaan zijn op een dag tijd.
Kijk, ik ga het straks eens uittellen voor de jongste dagen. Ik zal je cijfers geven die je zelf kan controleren, en je zal moeten toegeven dat je hier uit je nek kletst.
Dàt is net mijn hele punt : er wordt niks gepost in die categorieën want het wordt toch niet gelezen. Als je ze afschaft, en die zeldzame berichtjes van koppigaards in Pol&Actua plaatst, zal dat van Pol&Actua GEEN mega-forum maken.
Maar wacht effe af... Ik ga eerst een hapje eten, en daarna krijg je de cijfers zwart op wit.  |
Ik ben er hier mee.
De categorieën waarvan ik meen dat ze net zo goed bij Pol& Actua kunnen gegooid worden, zijn :
Forumnieuws en aankondigingen
Mededelingen (eigenlijk hetzelfde, maar soit... daar zal wel een goede reden voor zijn. )
Events en sites
Suggesties
De niet-persmededelingen in "Politieke partijen"
Maatsch. thema's
Ik heb eens opgezocht welke enorme overbelasting in Pol&Actua deze categorieën zouden veroorzaakt hebben indien ze niet meer zouden bestaan. Ik heb dat gedaan voor de laatste weekend-dag, én voor de laatste weekdag : 5 dec. resp. 3 dec. :
- Forumnieuws en aankondigingen :
0 / 0
- Maatschappelijke thema's :
0 / 0
- Politieke partijen - niet-"persmededelingen"
1 / 0
- Events en sites
0 / 1
- Opmerkingen/suggesties : "
1 / 0
( en die ene is dan nog "dubbele topics" die gisteren afgesplitst werd uit Pol& Actua )
- Mededelingen :
0/0
Op 3 december zou Pol&Actua dus overspoeld geworden zijn door één (1, uno, un, ein) volledige extra topic. Vrijdag ook (die afgesplitste telt in feite niet eens mee, want de rest van die topic staat daar nog steeds) één (tenzij je wil miereneuken over die afsplitsing. In dat geval wil ik me nog neerleggen bij het enorme aantal "twee" )
Ik heb objectief geselecteerd : laatste weekdag / weekenddag. Indien je meent dat ik de cijfers toch verteken, daag ik je uit : zoek mij gerust een dag op waarop er in bovenvermelde categorieën -allemaal tesamen - 5 of meer nieuwe topics werden opgestart. Je zal ongetwijfeld wel zo een uitzonderlijke dag vinden, maar ik ben er héél zeker van dat je dan héél lang zal mogen zoeken.
Soit, om maar te zeggen dat deze uitspraak van je larie en apekool was :
Jij wilt precies
"politiek & actualiteit" overloaden tot een mega subforum
waar bijna alles terecht komt. ...
Kom hier een dag niet kijken en je het al meteen meer dan een bladzijde ongelezen topics in pol & actua. Ik denk dan ook niet dat het goed is om zaken als events enz. daar te plaatsen. |
Zeg nu zelf... Overroep je het effect van zo'n samenvoeging niet zo'n héél klein ietsepietsie beetje ? Het gaat - zelfs op uitzonderlijk drukke dagen - over hoop en al één, twee of hooguit drie topics. 
Laatst aangepast door Abramis op Ma 6 Dec 2004, 14:04, in totaal 1 keer bewerkt |
| Bericht: #435487 |
|
|
condor
PI Moderator

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 14:04 | Onderwerp: |
 |
|
In feite gaat het er niet om dat de hooiberg groter wordt na toevoeging van 3 naalden, maar dat die naalden niet meer te vinden zijn  |
| Bericht: #435488 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 14:12 | Onderwerp: |
 |
|
Nee, dat wil ik helemaal niet zeggen. Het is echt wel mijn persoonlijke mening. Ik vind het persoonlijk dus gemakkelijker dat de verschillende links naar andere sites (die ik wel eens gebruik, maar niet voldoende om ze bij mijn favorieten te zetten) allemaal bij elkaar staan. Punt. |
Daarvoor dient een onderschrift, he...
Ik kan zonder de minste moeite die info immers volledig reglementair in Pol&Actua plaatsen, op meerdere mogelijke manieren, als ik dat wil. Daag me uit, en ik doe het. |
Dat geloof ik graag. En ik weet ook hoe dat moet. Maar ik vind het gemakkelijker zonder die zoekrobot. Die zoekrobot gebruik ik voor zaken waarvan ik denk "hier is al ergens eens een discussie over geweest".... |
Nee, je hebt niet goed gelezen. Ik zeg hier niet dat ik alles kan terugvinden wat ik zoek, maar dat ik zonder enig probleem massa's reclame voor mijn stek zou kunnen maken in Pol&Actua zonder dat jullie daar ook maar één iets over zouden kunnen zeggen. Laat staan dat je ertegen zou kunnen ingrijpen.
Ik ben een crack in de discipline "de kantjes erafrijden" als dat moet...
Nogmaals : dat was helemaal niet mijn bedoeling. Dan schat je mij toch verkeerd in. Het was puur een voorbeeld dat ik gaf. |
Dat geloof ik graag, hoor... Ik hield gewoon rekening met de mogelijkheid dat je iets in een dergelijke richting insinueerde.
Weet je, volgens mij gaat het hier niet over gelijk hebben of geen gelijk hebben, maar over persoonlijke voorkeuren.
Jij hebt het liever anders en ik heb het liever zo.
|
Het gaat over efficiëntie. Waarom een feest organiseren in een kasteel met dertig kamers als er toch maar tien man op afkomt ? Dan kan je het net zo goed thuis in je living organiseren. Dààr gaat het om !
Behalve "maatschappelijke discussies" dat niet geworden is waarvoor het bedoeld was en de dubbele "mededeling" onderverdeling zie ik niet meteen subfora die moeten verdwijnen.
Eventueel kan nog wel de volgorde aangepast worden of zo.... |
Die volgorde maakt niet veel uit. Ofwel staat het "in beeld" zonder dat je hoeft te scrollen, ofwel niet.
Dàt is de clue.
En om het even wàt je naar boven brengt, er zal altijd iets anders naar beneden verdwijnen daardoor.
Het ideale forum is er één waarvan alle "te lezen" onderdelen op één pagina passen. Moeilijk te bereiken natuurlijk, maar je wordt er heus niet doodziek van om ernaar te streven. |
| Bericht: #435492 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 14:17 | Onderwerp: |
 |
|
In feite gaat het er niet om dat de hooiberg groter wordt na toevoeging van 3 naalden, maar dat die naalden niet meer te vinden zijn  |
Dat betekent dan gewoon dat die naalden niet langer interessant of actueel zijn. Is daar iets mis mee ? Nee toch ?
Als het gaat over sites : dat men ze dan verdorie in het onderschrift zet.
Als het gaat over events, dan is het maar normaal dat ze wegzakken eenmal ze voorbij zijn, of als er geen interesse voor is.
Als het gaat over dienstmededelingen, dan is het maar normaal dat ze wegzakken als iedereen ze gezien heeft en er zijn zegje over gedaan heeft. Daarvoor dient dan een tijdelijke 'sticky'.
Als het gaat over niet-persmededelingen uit "politieke partijen" dan is er ook geen probleem. Dat zijn gewoon topics als een ander.
Enzovoort...
Ik zie écht niet in waarom jij hier een probleem ziet.
Als die naalden wegzakken, zal daar wel een goede reden voor zijn. Geloof me vrij. |
| Bericht: #435494 |
|
|
condor
PI Moderator

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 14:19 | Onderwerp: |
 |
|
Een aantal forumdelen moeten niet in beeld staan hé. Het prullenbakje, het archief (verkiezingen 2004 en moderatorverkiezing), de politieke dossiers enz. |
| Bericht: #435496 |
|
|
condor
PI Moderator

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 14:21 | Onderwerp: |
 |
|
Dat betekent dan gewoon dat die naalden niet langer interessant of actueel zijn. Is daar iets mis mee ? Nee toch ?
Als het gaat over sites : dat men ze dan verdorie in het onderschrift zet.
Als het gaat over events, dan is het maar normaal dat ze wegzakken eenmal ze voorbij zijn, of als er geen interesse voor is.
Als het gaat over dienstmededelingen, dan is het maar normaal dat ze wegzakken als iedereen ze gezien heeft en er zijn zegje over gedaan heeft. Daarvoor dient dan een tijdelijke 'sticky'.
Als het gaat over niet-persmededelingen uit "politieke partijen" dan is er ook geen probleem. Dat zijn gewoon topics als een ander.
Enzovoort...
Ik zie écht niet in waarom jij hier een probleem ziet.
Als die naalden wegzakken, zal daar wel een goede reden voor zijn. Geloof me vrij. |
Het punt is dat niet iedereen hier elke dag of elk uur komt. Sommige mensen hebben minder tijd dan wij  |
| Bericht: #435497 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 14:22 | Onderwerp: |
 |
|
Die "maatschappelijke discussies" zouden een soort niet-actuele politiek kunnen vormen. Een plaats waar je kunt discussiëren over thema's, los van de actualiteit.
|
Face the facts ! Het wérkt niet ! Ik heb er in het begin zelf proberen aan mee te werken, maar heb het al lang opgegeven. En ik ga er heus niet meer aan herbeginnen. Dit is een actualiteitsforum. Geen filosofisch kransje. That's the way it is, en ik vind dat zélf ook best wel jammer. Maar de waarheid moet je durven aanschouwen : dat onderdeel draait niet !
Ik zou het dan wel openstellen zodat iedereen er een topic kan starten. |
Dat zal niet het minste verschil maken. Hooguit zal er een situatie ontstaan waarin JIJ, beste Condor, kunstmatig af en toe eens een topic naar daar zal verplaatsen die opgestart werd in Pol&Actua. Da's alles.
Jullie geloven mij écht niet, he, dat onze pagadders zich nooit zullen laten heropvoeden ?
Ze posten en lezen bijna uitsluitend in "Politiek en Actualiteit" en het "Kletshoekje". Zelfs al ga je op je kop staan : dat zal niet veranderen. Zien jullie dat dan écht niet ?????  |
| Bericht: #435498 |
|
|
condor
PI Moderator

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 14:22 | Onderwerp: |
 |
|
Daarbij past de onderwerpenpagina per forumdeel ook niet op één scherm, past een thread ook niet op één scherm enz. We moeten nu ook niet te lui worden hé. Als forumdelen voor bepaalde mensen voordelig zijn, en weinig problemen veroorzaken voor anderen, dan wil ik dat wel behouden. |
| Bericht: #435499 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 14:24 | Onderwerp: |
 |
|
| Een aantal forumdelen moeten niet in beeld staan hé. Het prullenbakje, het archief (verkiezingen 2004 en moderatorverkiezing), de politieke dossiers enz. |
Inderdaad. Ze worden sowieso toch niet gelezen (behalve misschien soms het prullenbakje bij wijze van ramptoerisme ). Blij we het daar al over eens zijn. |
| Bericht: #435500 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 14:24 | Onderwerp: |
 |
|
Nee, je hebt niet goed gelezen. Ik zeg hier niet dat ik alles kan terugvinden wat ik zoek, maar dat ik zonder enig probleem massa's reclame voor mijn stek zou kunnen maken in Pol&Actua zonder dat jullie daar ook maar één iets over zouden kunnen zeggen. Laat staan dat je ertegen zou kunnen ingrijpen.
Ik ben een crack in de discipline "de kantjes erafrijden" als dat moet... |
Je bekijkt het vanuit een ander gezichtspunt dan ik.
Die onderverdeling is er NIET opdat linken naar andere sites "minder in het oog zouden springen", of liefst zo min mogelijk zouden gezien worden.
Blijkbaar wordt dat zo geïnterpreteerd door degene die hier zogezegd reclame wilt komen maken.
Da's larie. Want zoals je zelf zegt, volstaat het die link in je onderschrift te plaatsen.
Ik vind die onderverdeling "Events en sites" goed en zeer geschikt, net omdat ze al die welbepaalde informatie over evenementen en andere sites groepeert. Dààr gaat het mij om.
De topics die daar staan springen meteen in het oog en riskeren niet om na een dag op pagina 2 te belanden.
Vooral omdat de aankondiging van een evenement of een site niet meteen een bericht is waarop er veel antwoorden komen. Het is immers louter informatief bedoeld. En dus zou hij zeer snel wegzakken bij pol & actua.
Bij Events en sites blijft die topic vééél langer bovenaan staan.
En dààr gaat het om. |
| Bericht: #435501 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Ma 6 Dec 2004, 14:26 | Onderwerp: |
 |
|
| Daarbij past de onderwerpenpagina per forumdeel ook niet op één scherm, past een thread ook niet op één scherm enz. We moeten nu ook niet te lui worden hé. Als forumdelen voor bepaalde mensen voordelig zijn, en weinig problemen veroorzaken voor anderen, dan wil ik dat wel behouden. |
Hey, ik kan er ook niet aan doen, he...
Het is gewoon zoals het is. Of we dat nu leuk vinden of niet... Bekijk de cijfers hierboven. Die geven zwart op wit aan dat alle vermelde categorieën nagenoeg niet gebruikt worden, en dus een zuivere "waste of space" vormen. Je bent het onderhand blijkbaar al met me eens dat "space" cruciaal is voor een forum. Denk nu nog effe verder, en je komt er wel.  |
| Bericht: #435502 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 22 Aug 2008, 00:53
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |