Administrator
PI Administrator

|
| Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 14:23 | Onderwerp: Re: Verhuis website naar een andere server |
 |
|
| Den Broeder schreef: |
Amai, moet je gans die handel zelf downloaden / uploaden ? |
Jawel.
Ik heb daarstraks eens uitgerekend hoelang de upload naar de server zal duren. Je wilt het niet weten... |
| Bericht: #436128 |
|
Advertentie
|
|
Abramis
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen |
| Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 14:26 | Onderwerp: |
 |
|
| Administrator schreef: |
Ja, ik lees die zaken. Ik beantwoord die zelfs!  |
 |
| Bericht: #436133 |
|
|
Den Broeder
PI Pro

|
| Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 14:27 | Onderwerp: Re: Verhuis website naar een andere server |
 |
|
Ik heb daarstraks eens uitgerekend hoelang de upload naar de server zal duren. Je wilt het niet weten... |
Kan ik me voorstellen ! Als je weet dat wij na amper een klein jaartje bezig (en minder posters dan PI) al op 112 mb zitten, kan ik me ongeveer een voorstelling maken bij jouw database !
Kan je niks regelen dat je de CD rom daar ter plaatse brengt en dat ze 'm ff op de server zetten ? |
| Bericht: #436135 |
|
|
Duvel
PI Pro

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 16:48 | Onderwerp: Re: Verhuis website naar een andere server |
 |
|
Een tijdje geleden werd de volledige website al naar een andere server verhuisd (weliswaar zelfde ISP).
Ikzelf, en vele andere forumgebruikers hebben echter moeten vaststellen dat deze verhuis de verwachtingen niet kon inlossen; de snelheid van het posten en het lezen bleef (en is nog steeds) te traag. Met een naar mijn mening te ontoegankelijk forum tot gevolg.
Om die reden ben ik gaan onderhandelen met een andere ISP. Die onderhandelingen (met de nodige afspraken ) zijn nu achter de rug.
Politicsinfo.net heeft er een partner bij: Lazernet.be. Tegelijk wil ik van de gelegenheid gebruik maken om de zaakvoerder van het bedrijf te bedanken voor de vlotte gesprekken.
*Reclame: http://www.lazernet.be*
Dit betekent wel dat er een nieuwe verhuis op de agenda staat. Dit keer zal de verhuis wel wat gevolgen hebben voor de forumgebruikers. Voordeel nu is dat ik de timing en de communicatie 100% kan controleren.
Ik bespaar jullie de technische uitleg en beperk me tot wat jullie zullen merken. Ik probeer ook uit te leggen waarom er op deze manier te werk wordt gegaan.
1. Binnen enkele dagen zal het forum voor een aantal uur worden afgesloten. Dit om te vermijden dat er twee databases ontstaan (een waarop verder wordt gepost op de oude server, en een database die wordt gebruikt om te verhuizen, maar die gedateerd zal zijn indien het oude forum open blijft).
2. U krijgt een melding te zien dat het forum er een tijdje uit zal liggen.
3. De database wordt intussen opgeslaan, overgezet naar de andere server en gebruiksklaar gemaakt.
4. Eens het forum op de andere server zonder fout draait, krijgen jullie hier een link te zien. Dit is een tijdelijke link die naar de nieuwe server verwijst en die gebruikt zal moeten worden totdat de domeinnaam www.politicsinfo.net verwijst naar de nieuwe server.
Ik kan niet inschatten hoelang de verhuis zal duren. Een belangrijke vertragende factor is de enorme omvang van de database van het forum.
Hoe dan ook; let's keep our fingers crossed. De ervaring leert me dat dit wel eens nodig zou kunnen zijn...
P.S.: En neen, dit forum zal niet gehacked worden, noch zijn de centen van de eigenaar van het forum op, noch... vul zelf maar verder in.
Een poging van mij om de roddels die onvermijdelijk overal zullen verschijnen nu al te ontkennen. |
IK EIS een technische uitleg , dat zijn hier godverdoemme geen vLD verkiezingen , he
UITLEG NU |
| Bericht: #436174 |
|
|
Abramis
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen |
| Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 16:50 | Onderwerp: |
 |
|
 |
| Bericht: #436175 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 21:08 | Onderwerp: |
 |
|
Aangezien volgens diene Vanhetkâsteel (den baas....ja ja lach er maar mee ) ervan overtuigd is dat hier toch veel Vlaams Belang'ers rondhangen, stoort die technische uitleg hen niet.
De meesten onder de forumleden zijn geen beroepsdoppers of leeglopers aka SP.A en Groen! of Apoe Choupap-stemmers. Daarom kunnen we nog iets opsteken van die technische uitleg. Onderschat uw schaapjes niet.
Tussen haakjes: hier geen goeike onder jullie die volgende week mijn examen Netwerkbeheer wil komen neerrammelen? Ik wil leren programmeren, maar dat kuttevak komt zich er tussenwringen...weet je wel, verplichte voorafgaande module en van diene zever...'k denk da'k het één dezer dagen eerder ga uitkotsen dan verteerd krijgen.  |
| Bericht: #436249 |
|
|
condor
PI Moderator

Uit: Taxandrië |
| Geplaatst: Wo 8 Dec 2004, 21:28 | Onderwerp: |
 |
|
| KempensBoerke schreef: |
Tussen haakjes: hier geen goeike onder jullie die volgende week mijn examen Netwerkbeheer wil komen neerrammelen? Ik wil leren programmeren, maar dat kuttevak komt zich er tussenwringen...weet je wel, verplichte voorafgaande module en van diene zever...'k denk da'k het één dezer dagen eerder ga uitkotsen dan verteerd krijgen.  |
Och, de fun van programmeren is er ook rap af als ze u gigantisch veel gestructureerde commentaar met pre- en postcondities, lusvarianten en -invarianten enz. laten schrijven in een applicatie die iets saais als bankrekeningen modelleert. |
| Bericht: #436260 |
|
|
whoisy
PI Pro

Uit: Oost-Vlaanderen |
| Geplaatst: Do 9 Dec 2004, 07:21 | Onderwerp: |
 |
|
| condor schreef: |
| KempensBoerke schreef: |
Och, de fun van programmeren is er ook rap af als ze u gigantisch veel gestructureerde commentaar met pre- en postcondities, lusvarianten en -invarianten enz. laten schrijven in een applicatie die iets saais als bankrekeningen modelleert. |
Programmeren?
Allemaal mee gestopt.
Tegenwoordig rentenier ik er op los!  |
| Bericht: #436300 |
|
|
Administrator
PI Administrator

|
| Geplaatst: Do 9 Dec 2004, 13:17 | Onderwerp: |
 |
|
Zoals ik het nu kan inschatten, zal het forum deze avond offline gaan.
Ik wacht tot iets na middernacht om het forum af te sluiten, de database te backuppen en te uppen naar de nieuwe server.
Als alles goed verloopt, is het forum in de loop van morgenochtend opnieuw online. |
| Bericht: #436346 |
|
|
freelander
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 9 Dec 2004, 16:01 | Onderwerp: |
 |
|
Ge laat er geen gras over groeien jong...
Allez, deze nacht zullen het dus dvd-tjes worden hier, is zo eens iets anders... |
| Bericht: #436392 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Do 9 Dec 2004, 16:23 | Onderwerp: |
 |
|
Ik nodig iedereen uit om samen in Anke's café de overgang van oud naar nieuw te vieren.  |
| Bericht: #436403 |
|
|
freelander
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 9 Dec 2004, 17:27 | Onderwerp: |
 |
|
| Dina schreef: |
Ik nodig iedereen uit om samen in Anke's café de overgang van oud naar nieuw te vieren.  |
Goe zot gij...  |
| Bericht: #436445 |
|
|
freelander
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 9 Dec 2004, 18:37 | Onderwerp: |
 |
|
Ik zou voorstellen om iedereen opnieuw te laten inloggen van zodra het forum op de nieuwe server draait...  |
| Bericht: #436457 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Do 9 Dec 2004, 18:41 | Onderwerp: |
 |
|
Sta me toe mij te richten tot de Heer om ons te besparen van enig technisch "kleinigheidje".
|
| Bericht: #436458 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Do 9 Dec 2004, 21:07 | Onderwerp: |
 |
|
Laat die Heer maar waar hij is.
De knietjes van KristofKE zorgen wel voor ons.  |
| Bericht: #436498 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Do 9 Dec 2004, 21:59 | Onderwerp: |
 |
|
Toch nog even een "helpende hand" geven.
|
| Bericht: #436522 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Do 9 Dec 2004, 22:39 | Onderwerp: |
 |
|
vaseline?
Voor de knietjes?  |