Wee man
PI Zageman

|
| Geplaatst: Zo 16 Jan 2005, 19:12 |
 |
|
Dit kunt U nu allemaal hier posten. Dit maakt het opmaken van de tussenstand heel wat eenvoudiger.
Ook tips mogen hier geplaatst worden. Als de vraagsteller dan een tip wil geven, moet hij de link naar dit topic geven. |
| Bericht: #446594 |
|
|
|
|
Abramis
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen |
| Geplaatst: Zo 16 Jan 2005, 19:58 |
 |
|
| Wee man schreef: |
Dit kunt U nu allemaal hier posten. Dit maakt het opmaken van de tussenstand heel wat eenvoudiger.
Ook tips mogen hier geplaatst worden. Als de vraagsteller dan een tip wil geven, moet hij de link naar dit topic geven. |
Commentaar ? Graag ! Komt-ie !
Wij willen op regelmatige basis updates van de tussenstand door de quizmaster, zoals dat in zijn functieomschrijving ingeschreven staat ! Dan zal 't niet meer voorvallen da'k hier gedurende 2 uur een kleine 140 pagina's moet overlopen om zijn tekortschieting recht te zetten.  |
| Bericht: #446630 |
|
|
Wee man
PI Zageman

|
| Geplaatst: Zo 16 Jan 2005, 20:01 |
 |
|
| Abramis schreef: |
| Wee man schreef: |
Commentaar ? Graag ! Komt-ie !
Wij willen op regelmatige basis updates van de tussenstand door de quizmaster, zoals dat in zijn functieomschrijving ingeschreven staat ! Dan zal 't niet meer voorvallen da'k hier gedurende 2 uur een kleine 140 pagina's moet overlopen om zijn tekortschieting recht te zetten.  |
*Knars, knars, knars*  |
| Bericht: #446633 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Zo 16 Jan 2005, 20:04 |
 |
|
Ik hoor hier precies iets knarsen als ik deze topic open.
Hebben jullie dat ook?  |
| Bericht: #446635 |
|
|
Wee man
PI Zageman

|
| Geplaatst: Zo 16 Jan 2005, 20:07 |
 |
|
't Zijn mijn tanden.  |
| Bericht: #446640 |
|
|
whoisy
PI Pro

Uit: Oost-Vlaanderen |
| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 14:18 |
 |
|
Wat denken jullie van een nieuwe regel :
als er binnen de twee (mag ook een andere tijdsduur zijn, da's te bediscuteren) uur geen nieuwe vraag is, mag een vrijwilliger een nieuwe vraag plaatsen.
Kan dat het probleem niet opvangen ?
P.S. : dit kan dan uiteraard ook dienen voor het geval waarin een vraag gedurende een té lange tijd niet verbeterd wordt, he  |
| T-dinges schreef: |
Ja ik ben ook van mening dat er soms te veel tijd tussen de vragen zit.
Maar wat dan s'nachts,dan moeten we al beginnen met een uurregeling. |
| Administrator schreef: |
| Wat denken jullie van een nieuwe regel |
Klinkt goed. Laat me weten wanneer jullie eruit zijn, dan voeg ik dit toe in het reglement. |
De tijd van 2 uur vind ik goed,wat me tegen de borst stoot is dat het een vrijwiliger zou zijn die de vraag mag stellen.
Als men zo te werk gaat zullen er discussies onstaan,ik opteer dat de quizmaster(hebben wij dat eigenlijk nog)iemand aanduidt.
Of in een ander geval kijkt men wie op dat ogenblik present is en houd men rekening met de stand. |
| Bram ik heb je een pm gestuurd. |
Laten we dat hier bespreken... |
| Bericht: #447643 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 16:04 |
 |
|
Wel, ik heb de commentaren gelezen, en stel volgend compromis voor.
1) Wanneer er na uren nog geen nieuwe vraag is, stelt iemand anders een nieuwe vraag. Wie dat moet zijn, zou normaliter bepaald moeten worden door de quizmaster. Maar da's inderdaad utopisch. Die brave jongen heeft het al zó druk met het opstellen van die tussenstanden, dat we niet nog méétr van hem kunnen verwachten. (grijns !)
Mijn oorspronkelijk idee was dus om het recht op een nieuwe vraag te geven, toe te wijzen aan de eerste persoon die opmerkt dat de twee uur verstreken zijn. De eerste vraag die na het verstreken van de 2 uur op het scherm verschijnt, is dan dus de officiele nieuwe quizvraag. Ongeacht van wie die dan komt. Op die manier is gezever uitgesloten.
Andere mogelijkheden zijn natuurlijk ook te overwegen. Het voorstel om de vóórlaatste juist-beantwoorder de nieuwe vraag te laten stellen, lijkt me echter géén goed idee. Niemand kan immers garanderen dat die persoon op dat moment online zal zijn. Wat opnieuw tot hetzelfde probleem leidt.
2) Het "nacht"-probleem : ik stel voor de 'twee-uur-regel' enkel toe te passen op de periode vanaf 9 h 's morgens tot 0.00 h 's avonds. 's Nachts (van 0 h tot 9 h dus ) telt die regel niet.
3) Voor het niet-confirmeren van een antwoord stel ik volgende maatregel voor : wanneer de vraagsteller twee uur lang de juistheid van de geposte antwoorden niet beoordeelt, wordt de twee-uurregel toegepast. Zie punt 1.
De vraag wordt dus verlaten, en er wordt een nieuwe vraag gesteld.
Uiteraard kunnen er al antwoorden op de oorspronkelijke vraag staan, en uiteraard kan het juiste antwoord daar al tussen staan. Wanneer de oorspronkelijke vraagsteller de eerstvolgende keer online komt, dient hij dus zijn 'geaborteerde' vraag te verbeteren. Indien iemand het juiste antwoord gaf, moet die vraagsteller daarvoor dan ook postuum een punt toekennen, dat verrekend zal worden in de tussenstand.
Zo, tot daar enkele ideetjes...  |
| Bericht: #447675 |
|
|
T-dinges
PI Master

Uit: Triestigstan. |
| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 16:23 |
 |
|
Volledig met akkoord,dus voor mij is da goed.
Nu nog wachten op wie de éérste kritiekgever zal zijn,ik gok op den rostte. |
| Bericht: #447686 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 16:35 |
 |
|
| Quote: |
| Uiteraard kunnen er al antwoorden op de oorspronkelijke vraag staan, en uiteraard kan het juiste antwoord daar al tussen staan. Wanneer de oorspronkelijke vraagsteller de eerstvolgende keer online komt, dient hij dus zijn 'geaborteerde' vraag te verbeteren. Indien iemand het juiste antwoord gaf, moet die vraagsteller daarvoor dan ook postuum een punt toekennen, dat verrekend zal worden in de tussenstand. |
En wat als het goede antwoord intussen nog niet werd gevonden? En men intussen ook nog steeds op zoek is naar het antwoord van de nieuwe vraag?
Gaat dat geen boeltje geven?
Ik moet eerlijk toegeven (en ik ben praktisch altijd online) dat de quiztopic zelfs voor mij moeilijk te volgen is. Het volstaat soms dat ik hier een uur of twee niet kom kijken, en ik kan meteen 3 bladzijden inhalen. |
| Bericht: #447693 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 16:36 |
 |
|
Volledig met akkoord,dus voor mij is da goed.
Nu nog wachten op wie de éérste kritiekgever zal zijn,ik gok op den rostte. |
't was ekik.  |
| Bericht: #447694 |
|
|
T-dinges
PI Master

| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 16:37 |
 |
|
Da's geen kritiek da's een opmerking Dina.  |
| Bericht: #447695 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 17:06 |
 |
|
| Dina schreef: |
| Uiteraard kunnen er al antwoorden op de oorspronkelijke vraag staan, en uiteraard kan het juiste antwoord daar al tussen staan. Wanneer de oorspronkelijke vraagsteller de eerstvolgende keer online komt, dient hij dus zijn 'geaborteerde' vraag te verbeteren. Indien iemand het juiste antwoord gaf, moet die vraagsteller daarvoor dan ook postuum een punt toekennen, dat verrekend zal worden in de tussenstand. |
En wat als het goede antwoord intussen nog niet werd gevonden?
|
Dan telt die vraag simpelweg niet mee.
En men intussen ook nog steeds op zoek is naar het antwoord van de nieuwe vraag?
|
Da's maar normaal. Die nieuwe vraag is vanaf dat ze gesteld is de enige echte officiele vraag.
Gaat dat geen boeltje geven?
|
Misschien wel, misschien niet. Ik heb geen glazen bol.
Ik moet eerlijk toegeven (en ik ben praktisch altijd online) dat de quiztopic zelfs voor mij moeilijk te volgen is. Het volstaat soms dat ik hier een uur of twee niet kom kijken, en ik kan meteen 3 bladzijden inhalen. |
Misschien is het beter om de limiet op drie uur te leggen. Twee uur zal misschien wat kort zijn.  |
| Bericht: #447720 |
|
|
Thomas O'Malley
PI Expert

|
| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 18:12 |
 |
|
| Nu nog wachten op wie de éérste kritiekgever zal zijn,ik gok op den rostte. |
Geen kritiek, wel een opmerking... Die nachtelijke uren... Kunnen die niet wat ingekort worden. Ik zit pas na 0:00u op mijn gemak... Sociaal leven, gezinsleven, u weet wel  |
| Bericht: #447771 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 18:13 |
 |
|
| Thomas O'Malley schreef: |
Geen kritiek, wel een opmerking... Die nachtelijke uren... Kunnen die niet wat ingekort worden. Ik zit pas na 0:00u op mijn gemak... Sociaal leven, gezinsleven, u weet wel  |
Alles is mogelijk, he. Wat stel je voor ?  |
| Bericht: #447773 |
|
|
T-dinges
PI Master

| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 18:16 |
 |
|
Voor mijn part mag da 2u. zijn,maar zou er nog veel volk op forum zijn dan. |
| Bericht: #447778 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 18:27 |
 |
|
Voor mijn part ook, eigenlijk. |
| Bericht: #447797 |
|
|
Thomas O'Malley
PI Expert

|
| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 18:48 |
 |
|
Ikke toch  |
| Bericht: #447818 |
|
|
whoisy
PI Pro

Uit: Oost-Vlaanderen |
| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 19:41 |
 |
|
Ikke toch  |
idd, gij wel...
Ge had beter uw vraag iets anders gesteld, T-dingeske, of er misschien nog veel mensen op het forum zijn dan.  |
| Bericht: #447853 |
|
|
Thomas O'Malley
PI Expert

|
| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 19:49 |
 |
|
| whoisy schreef: |
Ikke toch  |
idd, gij wel...
Ge had beter uw vraag iets anders gesteld, T-dingeske, of er misschien nog veel mensen op het forum zijn dan.  |
Dan zou ik antwoorden: "Ik kan niet in naam van de anderen spreken maar wel in die van mezelf, T-dinges, Blauwvoet, Borrel, Dina, Abramis, Condor en Whoisy en die zijn alvast regelmatige online in de vroege uurtjes"  |
| Bericht: #447858 |
|
|
borrel
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Di 18 Jan 2005, 20:57 |
 |
|
Geen kritiek, wel een opmerking... Die nachtelijke uren... Kunnen die niet wat ingekort worden. Ik zit pas na 0:00u op
mijn gemak
... Sociaal leven, gezinsleven, u weet wel  |
Welk merk van wc papier gebruik je?  |
| Bericht: #447918 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Za 11 Okt 2008, 06:45
|
|