Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
PVDA: Samen met Naïma, meer dan ooit

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Persberichten > Andere Partijen

Author Thread
Persberichten
PI Redactie
PI Redactie

Geplaatst: Di 8 Mrt 2005, 20:10 | Onderwerp: PVDA: Samen met Naïma, meer dan ooit  Reageer met quote   Naar boven

Twee revolverkogels en het dreigement om de productie van het bedrijf Remmery te vergiftigen, brachten Naïma Amzil er even toe om ontslag te nemen. Maar de massale solidariteit was zo overtuigend dat ze van plan is "zo snel mogelijk" opnieuw te gaan werken. Ondertussen blijft een energiek optreden van de regering tegen deze criminele racistische acties hard nodig.

Subsidies van partijen als het Vlaams Belang moeten worden ingetrokken omdat zij een klimaat hebben geschapen waarin dergelijke misdaden mogelijk werden, zoals Naïma zelf ook verklaarde.

"Al mijn steun aan Naïma. Ik hoop echt dat ze de auteurs van die brieven vinden en dat Naïma haar werk kan hervatten", schrijft Odette Legros, een van de talrijke lezers van Solidair die reageerden op de smerige dreigementen tegen het bedrijf en tegen Naïma.

De overgrote meerderheid van de Belgische bevolking deelt dit gevoel en ondersteunt de moedige strijd van Naïma tegen het racisme. De redactie van Solidair roept iedereen op om steunbetuigingen te sturen. We zullen ze verzamelen en aan Naïma bezorgen vanaf deze week. Dat is een eerste solidariteitsdaad die je kan stellen.

Na de petitie die de organisatie Unizo lanceerde, worden in de streek van Ledegem, waar Naïma woont, nog andere initiatieven voorbereid. Solidariteit is nodig, maar we moeten van de regering ook eisen dat ze energieke en ernstige acties onderneemt tegen deze criminele racistische daden. Er worden wel verklaringen afgelegd maar na de woorden moeten de daden volgen.

Regering moet krachtiger optreden

De schuldigen moeten worden gevonden, vervolgd en streng gestraft. Daar moeten de nodige middelen voor worden vrijgemaakt en daarvoor moeten bij de politie en het gerecht andere prioriteiten worden gelegd. Vandaag zijn er welgeteld 6 onderzoekers bezig voor een zaak die de volksgezondheid bedreigt (de auteurs van de dreigbrieven willen de voedselproducten van Remmery, die verkocht worden in grootwarenhuizen, vergiftigen). Terwijl er honderden politiemensen worden gemobiliseerd om in de haven van Zeebrugge naar vluchtelingen te zoeken. Is dit normaal?

Alleen als ze de schuldigen vinden, zullen Naïma en haar familie rust kennen.

Delhaize mag de producten van Remmery niet weigeren onder voorwendsel dat iemand dreigt ze te vergiftigen. De producten van Remmery zijn immers grondig gecontroleerd voor ze worden verkocht: deze producten uit de handel halen zou een overwinning betekenen voor de schrijvers van de dreigbrieven.

Organisaties en partijen zoals het Vlaams belang die het racisme verdedigen, moeten effectief worden aangepakt op basis van de wet tegen het racisme. Hun subsidies moeten worden ingetrokken omdat zij een klimaat hebben geschapen waarin dergelijke misdaden mogelijk werden, zoals Naïma zelf ook verklaarde.

De overheid moet concrete projecten die op het terrein het racisme bestrijden meer steunen.

Nu moeten er daden komen en geen mooie woorden zoals die in het verleden te vaak zijn gehoord. Net als na de moord op de familie Isnani in 2002 in Schaarbeek en de moord op Mohammed Achrak in Borgerhout in 2003. Telkens beloofden de politici op te treden tegen het racisme en de migranten gelijke rechten te geven. Maar weken later volgde er nooit iets, integendeel.

De zaak van Naïma en de enorme golf van solidariteit die door heel het land over de grote meerderheid van de bevolking waait, aanvaardt het racisme niet, omdat het leidt naar moord. Het is tijd dat die volkswil wordt vertaald in daden door de regering.

Rik Vannieuwenhuyse, baas van het bedrijf Remmery, verklaarde voor de regionale televisie van West-Vlaanderen: "Ik ga door. Ik krijg duizenden steunbetuigingen. Maar een ervan heeft me echt getroffen, die zei: 'Ik heb voor het Blok gestemd en dankzij u heb ik daar nu echt spijt van.' Dat heeft me echt moed gegeven."

David Pestieau
Bericht: #468196

Rapporteer deze post

Advertentie
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Di 8 Mrt 2005, 20:19 | Onderwerp: Re: PVDA: Samen met Naïma, meer dan ooit  Reageer met quote   Naar boven

Persberichten schreef:

Nu moeten er daden komen en geen mooie woorden zoals die in het verleden te vaak zijn gehoord. Net als na de moord op de familie Isnani in 2002 in Schaarbeek en de moord op Mohammed Achrak in Borgerhout in 2003. Telkens beloofden de politici op te treden tegen het racisme en de migranten gelijke rechten te geven. Maar weken later volgde er nooit iets, integendeel.

David Pestieau

Meneerke Pestieau is blijkbaar nogal selectief in de voorbeeldjes waar hij mee afkomt.
Moeten we zijn geheugen even opfrissen of gaan we er geen energie aan verspillen ?
Bericht: #468207

Rapporteer deze post

Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Di 8 Mrt 2005, 23:01 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

"Subsidies van partijen als het Vlaams Belang moeten worden ingetrokken omdat zij een klimaat hebben geschapen waarin dergelijke misdaden mogelijk werden, zoals Naïma zelf ook verklaarde. "

Na de bedreigingen aan het adres van Filip Dewinter én het opzettelijk beschadigen van zijn wagen, ben ik van mening dat subsidies van partijen als de VLD, de SP-A, de PS, enz. moeten worden ingetrokken omdat zij een klimaat hebben geschapen waarin dergelijke misdaden mogelijk werden, zoals deze DADEN hebben BEWEZEN. Rolleyes
Bericht: #468273

Rapporteer deze post

condor
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Taxandrië
Geplaatst: Di 8 Mrt 2005, 23:32 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

De mogelijke negatieve gevolgen van de uitspraken van het VB zijn sterk twijfelachtig. De negatieve gevolgen van de linkse zwartmakerij van rechts, zijn echter onder meer door de moorden op Theo Van Gogh en Pim Fortuyn, reeds bewezen.
Bericht: #468280

Rapporteer deze post

Garfield
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Wo 9 Mrt 2005, 15:29 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Er is een dreigbrief voor FDW toegekomen op de redactie van de GvA met foto van Naïma in ; moeten we de moslimsorganisaties nu op droog zaad zetten
Bericht: #468410

Rapporteer deze post

Evil Safan
PI Master
PI Master

Geplaatst: Wo 13 Apr 2005, 18:38 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Garfield schreef:
Er is een dreigbrief voor FDW toegekomen op de redactie van de GvA met foto van Naïma in ; moeten we de moslimsorganisaties nu op droog zaad zetten

Naima zal er waarschijnlijk net zoveel mee te maken hebben als het VB met Naima ...
Men gebruike het wie er voordeel in ziet !
Bericht: #477615

Rapporteer deze post

La Bohéme
PI Master
PI Master

Uit: Vlaanderen
Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 09:49 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

En ik blijf bij mijn eerder geposte mening dat die ganse hetze een zet was en is van linkse kant uit Van Nieuwenhuizes eigen rangen en zijn links gerichte dochter. waarom denk je eigenlijk dat hij de pers niet meer te woord wil staan.
Bericht: #486605

Rapporteer deze post

condor
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Taxandrië
Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 10:50 | Onderwerp: Re: PVDA: Samen met Naïma, meer dan ooit  Reageer met quote   Naar boven

Een mooie gelegenheid om dit nog eens op te rakelen...

Persberichten schreef:

Subsidies van partijen als het Vlaams Belang moeten worden ingetrokken omdat zij een klimaat hebben geschapen waarin dergelijke misdaden mogelijk werden, zoals Naïma zelf ook verklaarde.

Promoot het VB overspel? Eek

Dancing
Bericht: #486614

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Vr 5 Sep 2008, 10:35
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten Partij voor de dieren Dina Zo 15 Mei 2005, 19:40
Evil Safan Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten PVDA: Blij dat Steve Stevaert mijn voorstel gratis kopieert Persberichten Za 19 Feb 2005, 22:10
Di Homo Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten SoLiDe: KMO’s andermaal de melkkoe van overheid! Persberichten Di 7 Dec 2004, 12:19
Persberichten Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten SoLiDe: Feestjes bouwen met overheidsgelden Persberichten Ma 29 Nov 2004, 11:12
Geen nieuwe berichten waar vind ik Bruggeveiligenleefbaar hier ergens?? the repman Wo 24 Nov 2004, 17:20
Kirlian Nexx Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten PS: La condamnation du Vlaams Blok Persberichten Wo 10 Nov 2004, 15:46
Geen nieuwe berichten En dan durven ze zeggen dat het Blok fascistisch is! Wee man Wo 14 Jul 2004, 16:03
Blauwvoet Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Liberaal appel en samenwerking met een andere partij. liberaaltje Zo 25 Mei 2003, 17:28
Guderian Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief