Persberichten
PI Redactie

|
| Geplaatst: Di 8 Mrt 2005, 20:10 | Onderwerp: PVDA: Samen met Naïma, meer dan ooit |
 |
|
Twee revolverkogels en het dreigement om de productie van het bedrijf Remmery te vergiftigen, brachten Naïma Amzil er even toe om ontslag te nemen. Maar de massale solidariteit was zo overtuigend dat ze van plan is "zo snel mogelijk" opnieuw te gaan werken. Ondertussen blijft een energiek optreden van de regering tegen deze criminele racistische acties hard nodig.
Subsidies van partijen als het Vlaams Belang moeten worden ingetrokken omdat zij een klimaat hebben geschapen waarin dergelijke misdaden mogelijk werden, zoals Naïma zelf ook verklaarde.
"Al mijn steun aan Naïma. Ik hoop echt dat ze de auteurs van die brieven vinden en dat Naïma haar werk kan hervatten", schrijft Odette Legros, een van de talrijke lezers van Solidair die reageerden op de smerige dreigementen tegen het bedrijf en tegen Naïma.
De overgrote meerderheid van de Belgische bevolking deelt dit gevoel en ondersteunt de moedige strijd van Naïma tegen het racisme. De redactie van Solidair roept iedereen op om steunbetuigingen te sturen. We zullen ze verzamelen en aan Naïma bezorgen vanaf deze week. Dat is een eerste solidariteitsdaad die je kan stellen.
Na de petitie die de organisatie Unizo lanceerde, worden in de streek van Ledegem, waar Naïma woont, nog andere initiatieven voorbereid. Solidariteit is nodig, maar we moeten van de regering ook eisen dat ze energieke en ernstige acties onderneemt tegen deze criminele racistische daden. Er worden wel verklaringen afgelegd maar na de woorden moeten de daden volgen.
Regering moet krachtiger optreden
De schuldigen moeten worden gevonden, vervolgd en streng gestraft. Daar moeten de nodige middelen voor worden vrijgemaakt en daarvoor moeten bij de politie en het gerecht andere prioriteiten worden gelegd. Vandaag zijn er welgeteld 6 onderzoekers bezig voor een zaak die de volksgezondheid bedreigt (de auteurs van de dreigbrieven willen de voedselproducten van Remmery, die verkocht worden in grootwarenhuizen, vergiftigen). Terwijl er honderden politiemensen worden gemobiliseerd om in de haven van Zeebrugge naar vluchtelingen te zoeken. Is dit normaal?
Alleen als ze de schuldigen vinden, zullen Naïma en haar familie rust kennen.
Delhaize mag de producten van Remmery niet weigeren onder voorwendsel dat iemand dreigt ze te vergiftigen. De producten van Remmery zijn immers grondig gecontroleerd voor ze worden verkocht: deze producten uit de handel halen zou een overwinning betekenen voor de schrijvers van de dreigbrieven.
Organisaties en partijen zoals het Vlaams belang die het racisme verdedigen, moeten effectief worden aangepakt op basis van de wet tegen het racisme. Hun subsidies moeten worden ingetrokken omdat zij een klimaat hebben geschapen waarin dergelijke misdaden mogelijk werden, zoals Naïma zelf ook verklaarde.
De overheid moet concrete projecten die op het terrein het racisme bestrijden meer steunen.
Nu moeten er daden komen en geen mooie woorden zoals die in het verleden te vaak zijn gehoord. Net als na de moord op de familie Isnani in 2002 in Schaarbeek en de moord op Mohammed Achrak in Borgerhout in 2003. Telkens beloofden de politici op te treden tegen het racisme en de migranten gelijke rechten te geven. Maar weken later volgde er nooit iets, integendeel.
De zaak van Naïma en de enorme golf van solidariteit die door heel het land over de grote meerderheid van de bevolking waait, aanvaardt het racisme niet, omdat het leidt naar moord. Het is tijd dat die volkswil wordt vertaald in daden door de regering.
Rik Vannieuwenhuyse, baas van het bedrijf Remmery, verklaarde voor de regionale televisie van West-Vlaanderen: "Ik ga door. Ik krijg duizenden steunbetuigingen. Maar een ervan heeft me echt getroffen, die zei: 'Ik heb voor het Blok gestemd en dankzij u heb ik daar nu echt spijt van.' Dat heeft me echt moed gegeven."
David Pestieau |
| Bericht: #468196 |
|
Advertentie
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Di 8 Mrt 2005, 20:19 | Onderwerp: Re: PVDA: Samen met Naïma, meer dan ooit |
 |
|
| Persberichten schreef: |
Nu moeten er daden komen en geen mooie woorden zoals die in het verleden te vaak zijn gehoord. Net als na de moord op de familie Isnani in 2002 in Schaarbeek en de moord op Mohammed Achrak in Borgerhout in 2003. Telkens beloofden de politici op te treden tegen het racisme en de migranten gelijke rechten te geven. Maar weken later volgde er nooit iets, integendeel.
David Pestieau |
Meneerke Pestieau is blijkbaar nogal selectief in de voorbeeldjes waar hij mee afkomt.
Moeten we zijn geheugen even opfrissen of gaan we er geen energie aan verspillen ? |
| Bericht: #468207 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Di 8 Mrt 2005, 23:01 | Onderwerp: |
 |
|
"Subsidies van partijen als het Vlaams Belang moeten worden ingetrokken omdat zij een klimaat hebben geschapen waarin dergelijke misdaden mogelijk werden, zoals Naïma zelf ook verklaarde. "
Na de bedreigingen aan het adres van Filip Dewinter én het opzettelijk beschadigen van zijn wagen, ben ik van mening dat subsidies van partijen als de VLD, de SP-A, de PS, enz. moeten worden ingetrokken omdat zij een klimaat hebben geschapen waarin dergelijke misdaden mogelijk werden, zoals
deze DADEN
hebben BEWEZEN.  |
| Bericht: #468273 |
|
|
condor
PI Moderator

Uit: Taxandrië |
| Geplaatst: Di 8 Mrt 2005, 23:32 | Onderwerp: |
 |
|
De mogelijke negatieve gevolgen van de uitspraken van het VB zijn sterk twijfelachtig. De negatieve gevolgen van de linkse zwartmakerij van rechts, zijn echter onder meer door de moorden op Theo Van Gogh en Pim Fortuyn, reeds bewezen. |
| Bericht: #468280 |
|
|
Garfield
PI Junior

|
| Geplaatst: Wo 9 Mrt 2005, 15:29 | Onderwerp: |
 |
|
Er is een dreigbrief voor FDW toegekomen op de redactie van de GvA met foto van Naïma in ; moeten we de moslimsorganisaties nu op droog zaad zetten |
| Bericht: #468410 |
|
|
Evil Safan
PI Master

|
| Geplaatst: Wo 13 Apr 2005, 18:38 | Onderwerp: |
 |
|
| Garfield schreef: |
| Er is een dreigbrief voor FDW toegekomen op de redactie van de GvA met foto van Naïma in ; moeten we de moslimsorganisaties nu op droog zaad zetten |
Naima zal er waarschijnlijk net zoveel mee te maken hebben als het VB met Naima ...
Men gebruike het wie er voordeel in ziet ! |
| Bericht: #477615 |
|
|
La Bohéme
PI Master

Uit: Vlaanderen |
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 09:49 | Onderwerp: |
 |
|
En ik blijf bij mijn eerder geposte mening dat die ganse hetze een zet was en is van linkse kant uit Van Nieuwenhuizes eigen rangen en zijn links gerichte dochter. waarom denk je eigenlijk dat hij de pers niet meer te woord wil staan. |
| Bericht: #486605 |
|
|
condor
PI Moderator

Uit: Taxandrië |
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 10:50 | Onderwerp: Re: PVDA: Samen met Naïma, meer dan ooit |
 |
|
Een mooie gelegenheid om dit nog eens op te rakelen...
| Persberichten schreef: |
Subsidies van partijen als het Vlaams Belang moeten worden ingetrokken omdat zij een klimaat hebben geschapen waarin dergelijke misdaden mogelijk werden, zoals Naïma zelf ook verklaarde. |
Promoot het VB overspel?
 |
| Bericht: #486614 |
|
|

|
|
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 5 Sep 2008, 10:35
|
|
|
|