Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Voorstel tot aanpassing forumreglement.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Over het Politicsinfo.net Forum > Opmerkingen, suggesties, ...

Author Thread
Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Geplaatst: Za 14 Mei 2005, 13:32 | Onderwerp: Re: Voorstel tot aanpassing forumreglement.  Reageer met quote   Naar boven

pyramus schreef:
Voorstel tot het opnemen van volgende regels in het forumreglement:

1. Administrators en moderators dienen zich te allen tijde neutraal op te stellen. Ten einde de feitelijke forumgebruikers niet te intimideren en elke schijn van partijdigheid op te heffen, mogen zij zich niet opstellen als rechter en partij tegelijkertijd. Dit betekent dat zij zich beperken tot hun administratie- en moderatietaak en zich niet inhoudelijk mengen in discussies.

Elke forummoderator die op dit forum actief is, heeft een moderatorstatuut ondertekend. Dat statuut garandeert (onder andere) de neutraliteit van de ingrepen/acties van de moderators. Het is onder andere mijn taak als forumadministrator om toe te zien op de correcte navolging van dit statuut.

Ik kan en zal nooit een moderator verbieden actief deel te nemen aan de discussies. De laatste zin uit jouw eerste voorstel is dus onhaalbaar. Ik stel vast dat elke ingreep van een moderator voldoende neutraal was en dat telkens duidelijk werd aangegeven dat hij/zij niet handelde vanuit de forumpersoon 'gebruiker' maar vanuit 'moderator'.

pyramus schreef:
2. De administrator verbindt er zich toe te streven naar een evenwichtige moderatie door het selecteren of laten verkiezen van moderators van diverse gezindte op basis van de in de politicologie erkende twee voornaamste assen (links-rechts en individualistisch-communitaristisch).

Hebben we geprobeerd. Lukt niet. Een forum is geen democratisch gegeven. Elk forum dat anders beweert, liegt zijn forumgebruikers iets voor. Ik herhaal: het politieke gedachtengoed van een moderator (administrator) is onbelangrijk. Indien een gebruiker dit een storend gegeven vindt en denkt onrechtmatig behandeld te worden, dan kan hij zich wenden tot de administrator. Of zijn/haar actieve deelname stoppen.

pyramus schreef:
3. De identiteit van administrators en moderators dient gekend te zijn bij alle forumgebruikers, volgens het principe van 'openbaarheid van bestuur'.

Daar kan ik niet mee akkoord gaan. Mijn identiteit als forumadministrator is voldoende gekend. Ikzelf ken de identiteit van de moderators. En daar stopt het. Ik zie niet in wat de toegevoegde waarde is van het bekendmaken van de identiteit van de moderators. Het (beperkte) moderatorteam heeft mijn vertrouwen. Dat is belangrijk. In het verleden heeft een democratisch verkozen moderator dat vertrouwen misbruikt. Deze ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen (om in het dierenrijk te blijven).
Bericht: #487015

Rapporteer deze post

Advertentie
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Za 14 Mei 2005, 23:22 | Onderwerp: Re: Voorstel tot aanpassing forumreglement.  Reageer met quote   Naar boven

Administrator schreef:
Het (beperkte) moderatorteam heeft mijn vertrouwen. Dat is belangrijk. In het verleden heeft een democratisch verkozen moderator dat vertrouwen misbruikt.

Applause Applause Applause

Geen reactie meer. Cool Mr. Green Wink
Bericht: #487096

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 7 Sep 2008, 12:39
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten Mag een moderator deelnemen aan discussies? Dina Zo 4 Jul 2004, 17:03
De metser Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Ik wil meer meisjes en vrouwen op dit forum aantreffen Oude Geest Do 16 Okt 2003, 14:48
reetman Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Over de veiligheid van dit forum Administrator Vr 28 Feb 2003, 16:40
Herr Flick Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Je kan aan dit forum niet deelnemen.... MTR Di 18 Feb 2003, 12:19
Ward Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Foutje bij de polls? bart Zo 19 Jan 2003, 13:08
KempensBoerke Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten nog eentje... als ik een reactie plaats... tantist Di 7 Jan 2003, 13:33
Administrator Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Verengelsing slaat toe op Politicsinfo! Schande! Guderian Vr 3 Jan 2003, 20:42
Geen nieuwe berichten Signaleren kan geen kwaad op dit forum zekers? ;-) tantist Do 2 Jan 2003, 19:24
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief