Administrator
PI Administrator

|
| Geplaatst: Za 14 Mei 2005, 13:32 | Onderwerp: Re: Voorstel tot aanpassing forumreglement. |
 |
|
| pyramus schreef: |
Voorstel tot het opnemen van volgende regels in het forumreglement:
1. Administrators en moderators dienen zich te allen tijde neutraal op te stellen. Ten einde de feitelijke forumgebruikers niet te intimideren en elke schijn van partijdigheid op te heffen, mogen zij zich niet opstellen als rechter en partij tegelijkertijd. Dit betekent dat zij zich beperken tot hun administratie- en moderatietaak en zich niet inhoudelijk mengen in discussies. |
Elke forummoderator die op dit forum actief is, heeft een moderatorstatuut ondertekend. Dat statuut garandeert (onder andere) de neutraliteit van de ingrepen/acties van de moderators. Het is onder andere mijn taak als forumadministrator om toe te zien op de correcte navolging van dit statuut.
Ik kan en zal nooit een moderator verbieden actief deel te nemen aan de discussies. De laatste zin uit jouw eerste voorstel is dus onhaalbaar. Ik stel vast dat elke ingreep van een moderator voldoende neutraal was en dat telkens duidelijk werd aangegeven dat hij/zij niet handelde vanuit de forumpersoon 'gebruiker' maar vanuit 'moderator'.
| 2. De administrator verbindt er zich toe te streven naar een evenwichtige moderatie door het selecteren of laten verkiezen van moderators van diverse gezindte op basis van de in de politicologie erkende twee voornaamste assen (links-rechts en individualistisch-communitaristisch). |
Hebben we geprobeerd. Lukt niet. Een forum is geen democratisch gegeven. Elk forum dat anders beweert, liegt zijn forumgebruikers iets voor. Ik herhaal: het politieke gedachtengoed van een moderator (administrator) is onbelangrijk. Indien een gebruiker dit een storend gegeven vindt en denkt onrechtmatig behandeld te worden, dan kan hij zich wenden tot de administrator. Of zijn/haar actieve deelname stoppen.
| 3. De identiteit van administrators en moderators dient gekend te zijn bij alle forumgebruikers, volgens het principe van 'openbaarheid van bestuur'. |
Daar kan ik niet mee akkoord gaan. Mijn identiteit als forumadministrator is voldoende gekend. Ikzelf ken de identiteit van de moderators. En daar stopt het. Ik zie niet in wat de toegevoegde waarde is van het bekendmaken van de identiteit van de moderators. Het (beperkte) moderatorteam heeft mijn vertrouwen. Dat is belangrijk. In het verleden heeft een democratisch verkozen moderator dat vertrouwen misbruikt. Deze ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen (om in het dierenrijk te blijven). |
| Bericht: #487015 |
|
Advertentie
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Za 14 Mei 2005, 23:22 | Onderwerp: Re: Voorstel tot aanpassing forumreglement. |
 |
|
| Administrator schreef: |
| Het (beperkte) moderatorteam heeft mijn vertrouwen. Dat is belangrijk. In het verleden heeft een democratisch verkozen moderator dat vertrouwen misbruikt. |
Geen reactie meer.  |
| Bericht: #487096 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Zo 7 Sep 2008, 12:39
|
|
|
|