Evil Safan
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 19:12 | Onderwerp: |
 |
|
| pyramus schreef: |
| condor schreef: |
Om te vermijden dat ik buiten mijn bevoegdheden treed, laat ik de uiteindelijke beslissing hieromtrent over aan de forumadministrator, in overeenstemming met het moderatiestatuut.
Het is duidelijk dat noch Dina, noch ik deze voorwaarden accepteren en dat wij onze moderatiefunctie zullen opgeven, mochten deze voorwaarden van kracht worden. |
Mijn hart breekt.  |
Uw bedoeling achter deze worden mij duidelijk en hebben te maken met het verval van vrije meningen op dit forum door het in diskrediet trachten te brengen van de moderators...
Voor sommige stellingen op dit forum is het land nog niet klaar om ermee voor de dag te komen omwillle allerhande redenen zoals bedreigingen, intimidatie, stigmatisering etc...maar dat wil niet zeggen dat ze niet mogen besproken worden....
Nu gaat ge zeggen "waar heb ik dat geschreven?"
Vage geslepen gast dat wel... |
| Bericht: #486824 |
|
Advertentie
|
|
Evil Safan
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 19:14 | Onderwerp: |
 |
|
| Dina heeft reeds geantwoord in dit topic. Wie er op welk moment online is heb ik niet in de hand. |
Dus de 'wij' zijn degenen die toevallig online zijn?
Kristofke, kom eens uit uw konijnenpijp... Kom kom kom... Pyramus heeft worteltjes bij...  |
De vis bijt niet!  |
| Bericht: #486826 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 19:17 | Onderwerp: |
 |
|
| Dina heeft reeds geantwoord in dit topic. Wie er op welk moment online is heb ik niet in de hand. |
Dus de 'wij' zijn degenen die toevallig online zijn?
Kristofke, kom eens uit uw konijnenpijp... Kom kom kom... Pyramus heeft worteltjes bij...  |
Trouwens, nog iets.
Het is maar een "gevoel" hoor, gebaseerd op geen enkel "feit", maar ik vrees dat moest jij moderator zijn, je meer in de clinch zou liggen met Kristof en je mede-moderatoren dan Condor of ik.
Een goede verstandhouding tussen de verschillende moderators is ook belangrijk. Wat niet betekent dat we alledrie altijd op identiek dezelfde golflengte zitten, maar we respecteren elkaar voldoende om heel snel tot een vergelijk te komen, in gemeen overleg.
Laat het duidelijk zijn : ik heb totaal geen probleem met een mede-moderator van linkse strekking. Zolang hij maar een open geest heeft. En volgens mij ontbreek jij dat.
Je bewijst het trouwens opnieuw in deze topic : jij ziet modereren als "macht". En dan ben je goed fout. |
| Bericht: #486827 |
|
|
Evil Safan
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 19:23 | Onderwerp: |
 |
|
| Evil Safan schreef: |
Zoals ik eerder al zei schat deze moderator de situatie in en wat over de schreef gaat is geadmin't... wat heeft een forum nog meer nodig? Iemand die mensen bant omdat ze homo's niet kunnen luchten? |
Waar verlang ik dat?
|
Uw garanties dat de linkse minderheid eerlijk zal behandeld worden heeft alles te maken met of je het wel of niet haalt in de discussies tegenover andere leden en dat je het recht krijgt om je mening te posten wat tenslotte veel belangrijker is dan hetgeen de moderator doet! Deze speelt voor scheidsrechter dat het niet te gortig gaat worden en deze dan tijdig kan ingrijpen! Dat hij af en toe zijn eigen fatsoenlijke omschreven mening post kunnen we niets tegen hebben of wel?
Wat zou de moderator dan aan de linkse minderheid verbieden wat de rechtse meerderheid dan wel zou hebben buiten zijn eigen mening? |
| Bericht: #486830 |
|
|
pyramus
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 19:55 | Onderwerp: |
 |
|
| Dina schreef: |
Nee Pyramus, jij aanziet het moderatorschap als "macht". Wij niet. Wij zien het als een "taak" die we naar behoren willen vervullen. Niet ter eer en glorie van onszelf, maar voor het forum en haar leden.
En dat is nu net het verschilpunt tussen jou en wij..... |
Inderdaad, een taak waaraan macht is verbonden. Jij ziet 'macht' te veel in een pejoratieve zin, vandaar dat je je positie als moderator niet graag in termen van macht uitdrukt, maar in wezen bestaat ze uit macht (om te knippen, te deleten, te vonnissen, zelfs om suggesties te verwerpen, etc.) als hulpmiddel om je taak naar behoren te vervullen.
Nogmaals : zolang wij
onafhankelijk
modereren kan je ons niks verwijten.
Wat zou het trouwens helpen dat we voortaan onze mening niet meer zouden zeggen? Je ként onze politieke kleur. Zelfs indien we zouden zwijgen zou elke linkse ons nog steeds "partijdige moderatie" kunnen aanwrijven als een ingreep hen niet zint. |
Het verschil is dat je dan alleen nog rechter bent. Het gaat me om de onverenigbaarheid van de functies forumgebruiker en moderator.
| Quote: |
| Zeg mij eens, Pyramus, heb je ooit meegemaakt dat in een discussie Condor of ikzelf misbruik zouden gemaakt hebben van onze moderatorfunctie? Ik denk meer bepaald aan jou het zwijgen opleggen omdat wij ons gelijk niet konden halen? |
Dat gevaar bestaat. Jullie kunnen perfect ongezien ingrijpen of het reglement tijdelijk veranderen om bepaalde ingrepen te verantwoorden. Jullie hebben daar minder bij te winnen indien jullie zelf niet als partij betrokken zijn. In die zin kan voorstel 1 een aanzienlijke - maar niet perfecte - verbetering betekenen. |
| Bericht: #486839 |
|
|
pyramus
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 19:59 | Onderwerp: |
 |
|
| Uw bedoeling achter deze worden mij duidelijk en hebben te maken met het verval van vrije meningen op dit forum door het in diskrediet trachten te brengen van de moderators... |
En waaruit leid je dat af, groot-licht-van-me?
| Voor sommige stellingen op dit forum is het land nog niet klaar om ermee voor de dag te komen omwillle allerhande redenen zoals bedreigingen, intimidatie, stigmatisering etc...maar dat wil niet zeggen dat ze niet mogen besproken worden.... |
Waar beweer ik - andermaal - het tegendeel?
Inderdaad. Je legt mij meningen in de mond die niet de mijne zijn. |
| Bericht: #486840 |
|
|
pyramus
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 20:04 | Onderwerp: |
 |
|
De vis bijt niet!  |
't Is een bang visje, hé. Als het honger heeft, komt het wel naar me toe...
Poes poes poes poes poes poes... roekoe... roekoe...
 |
| Bericht: #486843 |
|
|
pyramus
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 20:10 | Onderwerp: |
 |
|
Trouwens, nog iets.
Het is maar een "gevoel" hoor, gebaseerd op geen enkel "feit", maar ik vrees dat moest jij moderator zijn, je meer in de clinch zou liggen met Kristof en je mede-moderatoren dan Condor of ik.
Een goede verstandhouding tussen de verschillende moderators is ook belangrijk. Wat niet betekent dat we alledrie altijd op identiek dezelfde golflengte zitten, maar we respecteren elkaar voldoende om heel snel tot een vergelijk te komen, in gemeen overleg. |
Voor alle duidelijkheid: ik solliciteer niet naar het moderatorschap. Ik leid tegenwoordig een te druk leven daarvoor, in weerwil van wat sommige mensen daarover schijnen te denken.
Laat het duidelijk zijn : ik heb totaal geen probleem met een mede-moderator van linkse strekking. Zolang hij maar een open geest heeft. En volgens mij ontbreek jij dat.
Je bewijst het trouwens opnieuw in deze topic : jij ziet modereren als "macht". En dan ben je goed fout. |
Macht maakt onlosmakelijk deel uit van je functie. Het komt erop aan ze ten goede aan te wenden. Zie ook mijn opmerking eerder over 'macht'. |
| Bericht: #486847 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 20:11 | Onderwerp: |
 |
|
Het verschil is dat je dan alleen nog rechter bent. Het gaat me om de onverenigbaarheid van de functies forumgebruiker en moderator. |
Dat is geen argument maar een principe. Ik heb niks tegen principes, maar in deze had ik wel graag een argument gehoord.
Dat gevaar bestaat. Jullie kunnen perfect ongezien ingrijpen of het reglement tijdelijk veranderen om bepaalde ingrepen te verantwoorden. Jullie hebben daar minder bij te winnen indien jullie zelf niet als partij betrokken zijn. In die zin kan voorstel 1 een aanzienlijke - maar niet perfecte - verbetering betekenen. |
Wat voor een rare gedachten hou jij erop na zeg?! "Ongezien ingrijpen", "het reglement tijdelijk veranderen om bepaalde ingrepen te verantwoorden". Geen haar op ons hoofd dat daar al aan gedacht heeft. Waarom zouden wij dat doen?
Wij hoeven hier helemaal niks te "winnen" Pyramus. Dit is een discussieforum! Een forum waar iedereen - links, rechts en averechts - zijn mening kwijt kan. Het énige waar we écht mee bezig zijn is het recht op vrije meningsuiting. Dat is de énige afweging die we maken. En het leefbaar houden van het forum voor iedereen.... |
| Bericht: #486848 |
|
|
condor
PI Moderator

Uit: Taxandrië |
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 20:13 | Onderwerp: |
 |
|
Daarbij, een moderator heeft nog altijd wel verantwoordelijkheid af te leggen, al was het maar aan de andere moderatoren. Dus tot zover die macht... |
| Bericht: #486849 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 20:18 | Onderwerp: |
 |
|
Voor alle duidelijkheid: ik solliciteer niet naar het moderatorschap. Ik leid tegenwoordig een te druk leven daarvoor, in weerwil van wat sommige mensen daarover schijnen te denken. |
Ahaaaaa! Jij solliciteert dus gewoon opnieuw naar spannende moderatorverkiezingen?
Macht maakt onlosmakelijk deel uit van je functie. Het komt erop aan ze ten goede aan te wenden. Zie ook mijn opmerking eerder over 'macht'. |
En toch klinkt het woordje "macht" uit jouw mond zoals het ook uit de mond van bv. Verhofstadt zou komen. Een beetje met een dictatoriale bijsmaak.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar toch voel ik het anders aan.
Je mag gerust weten dat we dikwijls twee, drie, vier keer nadenken vooraleer we ingrijpen. En niet omdat we rekening houden met de poster achter het bericht. Maar eerst en vooral de afweging "is dit vrije meningsuiting of niet?" en daarna proberen we de gevolgen van onze ingrepen in te schatten. Ik zeg niet dat we het perfect doen. Maar we doen wel ons best. En dit zo neutraal mogelijk.
Als jij zegt : "het komt erop aan die macht ten goede aan te wenden", bedoel je dan dat we die "macht" verkeerd gebruiken? En zo ja : waar en hoe? |
| Bericht: #486853 |
|
|
pyramus
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 20:21 | Onderwerp: |
 |
|
| Dat is geen argument maar een principe. Ik heb niks tegen principes, maar in deze had ik wel graag een argument gehoord. |
Rechter en partij = (minstens) de schijn van partijdigheid.
Wat voor een rare gedachten hou jij erop na zeg?! "Ongezien ingrijpen", "het reglement tijdelijk veranderen om bepaalde ingrepen te verantwoorden". Geen haar op ons hoofd dat daar al aan gedacht heeft. Waarom zouden wij dat doen?  |
Het gevaar bestaat. Voorkomen is beter dan genezen. Mijn voorstel 1 is trouwens een heel goede formule: ze wordt op tal van andere forums toegepast en daar zie je dan ook nooit dit soort discussies (behalve tussen gebanden en banners).
Maar ja, degenen die erover beslissen zijn degenen die er hun dubbelmandaat mee gehalveerd zien. Ik begrijp dat ze dat liever niet zien. Hun houding is des mensen, maar het is geen goede basis voor een discussieforum.
| Wij hoeven hier helemaal niks te "winnen" Pyramus. Dit is een discussieforum! Een forum waar iedereen - links, rechts en averechts - zijn mening kwijt kan. Het énige waar we écht mee bezig zijn is het recht op vrije meningsuiting. Dat is de énige afweging die we maken. En het leefbaar houden van het forum voor iedereen.... |
Het is niet leefbaar als mensen voortdurend moeten discussiëren met mensen waarmee ze niet op gelijke voet staan. |
| Bericht: #486854 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 20:22 | Onderwerp: |
 |
|
Het is niet leefbaar als mensen voortdurend moeten discussiëren met mensen waarmee ze niet op gelijke voet staan. |
Ge leeft toch nog ?  |
| Bericht: #486855 |
|
|
pyramus
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 20:23 | Onderwerp: |
 |
|
| Daarbij, een moderator heeft nog altijd wel verantwoordelijkheid af te leggen, al was het maar aan de andere moderatoren. Dus tot zover die macht... |
De vriendjes onder elkaar, bedoel je?
In dat opzicht moet ik Dina ongelijk geven. Ik denk dat een moderatorteam moet bestaan uit vijanden (die elkaar weliswaar respecteren en die volgens strakke procedures werken). |
| Bericht: #486856 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 20:31 | Onderwerp: |
 |
|
| Daarbij, een moderator heeft nog altijd wel verantwoordelijkheid af te leggen, al was het maar aan de andere moderatoren. Dus tot zover die macht... |
De vriendjes onder elkaar, bedoel je?
In dat opzicht moet ik Dina ongelijk geven. Ik denk dat een moderatorteam moet bestaan uit vijanden (die elkaar weliswaar respecteren en die volgens strakke procedures werken). |
Wat ben ik dat gezeik van jou beu zeg.
Zo beu als koude pap.
Het is niet omdat jij in uw kringen steeds op je hoede moet zijn om
gepakt
te worden (let op de woordspeling ) dat je hier datzelfde wantrouwen moet tentoonstellen Pyramus.
Je kan niemand hier iets verwijten.
Enne.. Als ons kat een koe was konden we ze melken hé !  |
| Bericht: #486858 |
|
|
Evil Safan
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 20:32 | Onderwerp: |
 |
|
| Uw bedoeling achter deze worden mij duidelijk en hebben te maken met het verval van vrije meningen op dit forum door het in diskrediet trachten te brengen van de moderators... |
En waaruit leid je dat af, groot-licht-van-me?
| Voor sommige stellingen op dit forum is het land nog niet klaar om ermee voor de dag te komen omwillle allerhande redenen zoals bedreigingen, intimidatie, stigmatisering etc...maar dat wil niet zeggen dat ze niet mogen besproken worden.... |
Waar beweer ik - andermaal - het tegendeel?
Inderdaad. Je legt mij meningen in de mond die niet de mijne zijn. |
Als je niet duidelijk zegt wat je wel wilt en niet zullen we je maar negeren zeker ! |
| Bericht: #486859 |
|
|
pyramus
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 20:34 | Onderwerp: |
 |
|
Ahaaaaa! Jij solliciteert dus gewoon opnieuw naar spannende moderatorverkiezingen? |
Je lijdt aan de Evil Safan-ziekte. Je leest dingen die er niet staan.
| En toch klinkt het woordje "macht" uit jouw mond zoals het ook uit de mond van bv. Verhofstadt zou komen. Een beetje met een dictatoriale bijsmaak. |
Er is macht en er is machtsmisbruik. Het woord 'macht' heeft inderdaad een negatieve bijklank bij velen, maar dat is m.i. niet altijd terecht. Macht is een noodzakelijk hulpmiddel, ook om dit forum te modereren. Politiek zonder macht bestaat niet. Het zou chaos zijn.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar toch voel ik het anders aan.
Je mag gerust weten dat we dikwijls twee, drie, vier keer nadenken vooraleer we ingrijpen. En niet omdat we rekening houden met de poster achter het bericht. Maar eerst en vooral de afweging "is dit vrije meningsuiting of niet?" en daarna proberen we de gevolgen van onze ingrepen in te schatten. Ik zeg niet dat we het perfect doen. Maar we doen wel ons best. En dit zo neutraal mogelijk.
Als jij zegt : "het komt erop aan die macht ten goede aan te wenden", bedoel je dan dat we die "macht" verkeerd gebruiken? En zo ja : waar en hoe? |
Ik heb geen noemenswaardige klachten (enfin, ik bedoel: ik ga geen ouwe koeien depanneren). Ik vind alleen dat er een intimiderende kracht uitgaat van moderators die zich in discussies mengen.
Stel je voor dat je te gast bent in Terzake. Siegfried Bracke modereert - onpartijdig uiteraard - een discussie tussen jou en Steve Stevaert. Bracke draait zijn stoel 360 graden en gaat vervolgens doodleuk meediscussiëren waarbij hij aan de kant van jouw tegenstander gaat staan. Vervolgens draait hij zijn stoel opnieuw 360 graden, enz. Vind je dat een optimale situatie? |
| Bericht: #486860 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 20:35 | Onderwerp: |
 |
|
Rechter en partij = (minstens) de schijn van partijdigheid. |
Toon mij gewoon waar Condor of ik tegelijk rechter én partij geweest zijn. Dat kan m.i. niet anders dan in een topic waar we zelf deelnamen aan de discussies, en waar we tegenover onze tegenstander hebben ingegrepen.... Hem het zwijgen hebben opgelegd of de discussie op één of andere manier hebben stilgelegd.
Dàt is inderdaad machtsmisbruik. Maar ik kan mij niet inbeelden dat dit hier al gebeurd is.
Het gevaar bestaat. Voorkomen is beter dan genezen. Mijn voorstel 1 is trouwens een heel goede formule: ze wordt op tal van andere forums toegepast en daar zie je dan ook nooit dit soort discussies (behalve tussen gebanden en banners).
Maar ja, degenen die erover beslissen zijn degenen die er hun dubbelmandaat mee gehalveerd zien. Ik begrijp dat ze dat liever niet zien. Hun houding is des mensen, maar het is geen goede basis voor een discussieforum. |
Het gevaar kan dan misschien bestaan, op al die tijd dat wij hier modereren is dit nog niet gebeurd (tenzij je mij het tegendeel bewijst). Dat wil dus zeggen dat we echt wel neutraal modereren en er totaal geen reden is waarom wij niet zouden mogen deelnemen aan de discussies.
Waarom niet? Zolang je de regels respecteert is er toch geen probleem? Jij bent trouwens niet het type dat gemakkelijk scheldt, wat is dan je probleem? Wat zou je meer tegen mij of Condor kunnen zeggen wanneer we geen moderator zouden zijn? |
| Bericht: #486861 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 20:36 | Onderwerp: |
 |
|
[quote="pyramus"]
Van bedreiging , stigmatisering en intimidatie zullen we maar zwijgen zeker ?
Hoeveel voorbeelden wil je horen ?  |
| Bericht: #486862 |
|
|
Evil Safan
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 13 Mei 2005, 20:39 | Onderwerp: |
 |
|
scheef
= mijne commentaar
| Dat is geen argument maar een principe. Ik heb niks tegen principes, maar in deze had ik wel graag een argument gehoord. |
Rechter en partij = (minstens) de schijn van partijdigheid.
Hebben ze dat effectief gezegd of is dat ook maar schijn? Hoe weet jij wat zij denken? (Waar heb ik dat nog gehoord?)
Wat voor een rare gedachten hou jij erop na zeg?! "Ongezien ingrijpen", "het reglement tijdelijk veranderen om bepaalde ingrepen te verantwoorden". Geen haar op ons hoofd dat daar al aan gedacht heeft. Waarom zouden wij dat doen?  |
Maar ja, degenen die erover beslissen zijn degenen die er hun dubbelmandaat mee gehalveerd zien. Ik begrijp dat ze dat liever niet zien. Hun houding is des mensen, maar het is geen goede basis voor een discussieforum.
Zeg nu eens waar de moderators niet ingrijpen waar het wel zou moeten, ze editen pornografische foto's, scheldnamen die racistisch zijn, flamings etc... iedereen krijgt de kans om zijn mening te verdedigen wat die ook is .. etc..; dat is de taak van de moderator of niet soms? Het is toch niet de schuld van de moderator dat iemand afgemaakt zal worden omdat hij geen argumenten meer kan vinden in een discussie?
| Wij hoeven hier helemaal niks te "winnen" Pyramus. Dit is een discussieforum! Een forum waar iedereen - links, rechts en averechts - zijn mening kwijt kan. Het énige waar we écht mee bezig zijn is het recht op vrije meningsuiting. Dat is de énige afweging die we maken. En het leefbaar houden van het forum voor iedereen.... |
Het is niet leefbaar als mensen voortdurend moeten discussiëren met mensen waarmee ze niet op gelijke voet staan.
Je pleit dan voor een soort klassesysteem waar enkel mensen van gelijke stand en achtergrond met elkaar kunnen discussiëren, of leg ik je weer de woorden in je mond?
|
|
| Bericht: #486863 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Zo 7 Sep 2008, 03:37
|
|
|