Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
'Mama, ik ben homo, hier zijn de infofoldertjes'

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Events > Events & Sites

Author Thread
Mickey
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Zo 26 Jun 2005, 15:26 | Onderwerp: 'Mama, ik ben homo, hier zijn de infofoldertjes'  Reageer met quote   Naar boven

'Mama, ik ben homo, hier zijn de infofoldertjes'

Elke week zat er iemand In de kast. Een homo of lesbo of bi. Iemand die er nog niet voor durfde uitkomen dat hij of zij niet-hetero was. In het JIMtv-programma Shout konden ze in een gesloten kast hun verhaal doen. Johan (15), Kristien (15) en leraar Wim (24) zijn wel al uit de kast gekropen. De een wat sneller dan de ander, maar iedereen mag nu weten dat ze homo of lesbo zijn. Zoepa luisterde naar hun verhaal

De ontdekking

Johan (15): ,,Vorige zomer had ik een relatie met een meisje en ik merkte dat er iets niet klopte. Ik voelde me niet echt aangetrokken en beschouwde haar meer als een supervriendin. Ik werd ook verliefd op het vriendje van een andere vriendin. Ik wist niet meer wat ik moest denken en deed dan maar weddenschappen met mezelf: ik ging bijvoorbeeld naar de orthodontist en ik dacht als een vrouwelijke assistent me nu behandelt, ben ik hetero en als een mannelijke assistent tevoorschijn komt, dan ben ik homo'. Stom natuurlijk.

Kristien (15): ,,Ik was op mijn twaalfde al verliefd op een meisje. Ik heb wel jongens gekust en een paar relaties gehad, maar die deden me helemaal niets. Ik wist niet meer wat ik moest doen of voelen. Maar mijn zus gaf me eens een paar foldertjes over lesbisch zijn en ik dacht meteen: ja, ik ben lesbisch'. Op mijn veertiende heb ik dan voor het eerst een meisje gekust, zij was toen zestien.''

Wim (24): ,,Ik heb ooit eens een meisje gekust maar ik ben nooit verder gegaan. Ik vroeg mij af waarom ik meer geïnteresseerd was in de redders van Baywatch(populaire tv-serie met allerlei babes, nvdr), dan in de babes. In de turnles durfde ik nauwelijks rondkijken want ik wist dat ik meer geïnteresseerd was in jongens dan het zou mogen'.

De coming-out part 1: paps en mams

Kristien: ,,Mijn mama was de eerste die het wist! Ze dacht dat het zou overgaan maar toen ze doorhad dat het niet zo was, zei ze als je maar gelukkig bent'. Ze had wel al een vermoeden, net als mijn zus. Mijn oma vond het ook niet erg, maar ze zei dat ik het nooit mocht vertellen aan mijn opa, maar dat heb ik toch gedaan. Hij reageerde niet slecht, maar mijn oma is nu wel boos dat ik het heb gezegd. Foert, ik schaam me niet voor mezelf.

Johan: ,,Ik had een paar foldertjes in een map gestoken. Op een avond ging ik naast mijn moeder zitten. Ze vroeg of ik iets wou zeggen. Ik zei heel rustig: ,,Ik ben homo, als je erover wil lezen, dit zijn foldertjes. Ze viel compleet uit de lucht, ze dacht dat ik populair was bij de meisjes! We hebben nog heel rustig en lang nagepraat. Mijn vader was wel geschokt en bang dat ik in een clichéwereld van homo's zou terecht komen, maar mijn stiefmoeder heeft hem doen inzien dat dat helemaal niet hoeft.

Wim: ,,Mijn moeder weende, maar dat was van opgekropte spanning. Ze zei dat ze het al aan mij zag van toen ik drie jaar was. Ik had van die bepaalde jeanette-trekjes', ik hield bijvoorbeeld absoluut niet van voetbal. Ik was een ramp.

De coming-out part 2: de rest van de wereld

Wim: ,,Ik geef les in het derde jaar lager onderwijs. Daar zei een kind plots dat hij me gezien had met mijn lief' en dat het een man was. Iedereen natuurlijk roepen: ètje, vies, bwaark' maar ik heb hen uitgelegd dat dat eigenlijk niet vies was en tja, een meester geloven ze altijd natuurlijk. En de schooldirecteur? Die heeft zelfs op een schoolfeest met mij geslowd. Hij vond het dus overduidelijk oké!

Johan: ,,Tijdens de les godsdienst hadden we het over de stelling een mens is volledig homoseksueel of heteroseksueel'. Ik heb toen gewoon gezegd dat ik als homoseksueel niet uitsluit dat ik verliefd zou worden op een meisje. En dat was dan mijn coming-out. Iedereen was positief, uitgezonderd die ene keer dat iemand uit een andere klas me potter' noemde.

Toekomst rooskleurig!

Wim: ,,Ik heb nu al meer dan drie maanden een relatie en het gaat goed. In januari hebben we een familiefeest en ja hoor, ik neem mijn lief mee!

Kristien: ,,Ik heb een leuke vriendin en zij heeft het nu ook gezegd aan haar ouders. Ze reageerden eerst negatief, maar nu gaat het de goeie kant op! Ik wil later kinderen en hoop om zelf zwanger te raken, maar niet door met een jongen naar bed te gaan, dat zou ik erover vinden. Er bestaan nog allerlei andere technieken.

Johan: ,,Ik ontmoet heel veel mensen via de wel jong niet hetero'-organisatie en later wil ik misschien wel kindjes. Twee vaders of twee moeders kunnen misschien beter een kindje opvoeden dan een heterokoppel want een kind kan bij hen een ongelukje' zijn. En bij ons dus niet!

Info:
www.weljongniethetero.be, of meegaan op Holebikamp: Holebikamp XS (tot en met 19 jaar) van 8 tot 13 juli, of Holebikamp XL (19 tot 26 jaar) van 15 tot 20 juli. Alle info op www.holebikamp.be of via Wel Jong Niet Hetero, Kammerstraat 22, 9000 Gent.

ShOut kan je vandaag nog één keer zien, zaterdag om 12 uur op JIMtv, of herbekijken via internet op www.weljongniethetero.be/jim

Lotte DEBROUWERE

Voor zij die het nog niet toeggeven en de zogezegde homohaters
hier, tijd voor te outen.
Bericht: #500492

Rapporteer deze post

Advertentie
Bug Weiser
PI Newbie
PI Newbie

Geplaatst: Zo 26 Jun 2005, 15:32 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Leuk voor die kinderen maar een schande voor de ouders!
De zoveelste opklopping en het directe bewijs dat homosexualiteit onbewust gekweekt is!

Een pedofiel geeft soms aan dat hij zelf misbruikt werd en daarom in die richting gedreven werd! Is dit met homosexualiteit hetzelfde?

Hoort dit thuis op een pôlitiek forum dit homogezwets?
Bericht: #500496

Rapporteer deze post

Moderator
PI Moderator
PI Moderator

Geplaatst: Zo 26 Jun 2005, 15:34 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Neen, dit hoort thuis bij E&S.

@Mickey : dat je een speciale voorkeur hebt voor alles wat met holebi's te maken heeft, kan men niet schelen. Maar dit is hier wel een "discussie"-forum. Zorg er dan ook voor dat de onderwerpen die je aanbrengt, tenminste bediscussieerbaar zijn.
Bericht: #500499

Rapporteer deze post

NETWORK
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 26 Jun 2005, 22:52 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Moderator schreef:
Neen, dit hoort thuis bij E&S.

@Mickey : dat je een speciale voorkeur hebt voor alles wat met holebi's te maken heeft, kan men niet schelen. Maar dit is hier wel een "discussie"-forum. Zorg er dan ook voor dat de onderwerpen die je aanbrengt, tenminste bediscussieerbaar zijn.

Shame on you

ik wil best wat moeite doen om hem te genezen hoor ; de brave ziel dat ik ben .

het schaap is de richting kwijt na een traumatische gebeurtenis in zen jeugd ( hoogstwaarschijnlijk een vergevorderde vorm van acnè vulgaris dat hem belette om contacten te leggen met het andere geslacht )

de oplossing dat ik hem voorstel is een dubbele portie Clearasil en zen achterste zal voortaan geen dienst meer moeten doen om als visitekaartje in the barebacking world of sickminded .

mickey .... succes en geen dank hoor .

de eerste consultatie is steeds vrijblijvend . Mr. Green
Bericht: #500619

Rapporteer deze post

canis lupis
PI Master
PI Master

Uit: mijn immense afkeer van links profitariaat
Geplaatst: Di 28 Jun 2005, 07:36 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

DARMtoerisme is ongezond en zelfs dodelijk, zie maar naar de vele aidsdoden, sommigen leren nooit Evil
Bericht: #501054

Rapporteer deze post

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Di 28 Jun 2005, 10:02 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

allemaal nie goe voor darmflora

afval staat klaar om eruit te vliegen

opeens komt daar ene langs de uitgang alles terug in de darmen stampen

zo kunnen de frieten van gisteren wel lang blijven wegrotten aan je ingewanden Eek

allez, mijn zorg nie Mr. Green
Bericht: #501105

Rapporteer deze post

Ketter
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Do 30 Jun 2005, 08:27 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

KempensBoerke schreef:
allemaal nie goe voor darmflora

afval staat klaar om eruit te vliegen

opeens komt daar ene langs de uitgang alles terug in de darmen stampen

zo kunnen de frieten van gisteren wel lang blijven wegrotten aan je ingewanden Eek

allez, mijn zorg nie Mr. Green

Extreme lol Boerke ik heb me al meer dan eens kromgelachen met uw postings Extreme lol ... je brengt wat zout in de soep .... Dancing
Bericht: #501739

Rapporteer deze post

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Do 30 Jun 2005, 13:30 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

at your service Cool
Bericht: #501811

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Vr 5 Sep 2008, 14:58
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten 26/4-2/5 forumsessie met Den Duisteren Duikboot Den Duisteren Duikboot Ma 26 Apr 2004, 11:39
Administrator Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Teken voor een onafhankelijk Vlaanderen! Instigator Zo 18 Apr 2004, 12:21
Kurt David Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Betoging voor een vrij, sterk en Europees Europa! Koenraad Maesschalck Zo 29 Feb 2004, 19:02
Koenraad Maesschalck Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Discussieavond met Hugo Coveliers Gilles Wo 11 Feb 2004, 00:32
Koenraad Maesschalck Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Morgen: NSV-Gent: gespreksavond met Roeland Raes! Koenraad Maesschalck Ma 9 Feb 2004, 22:02
Maus Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Is er nog toekomst voor FRIET! ? Verhofstadthater Wo 17 Dec 2003, 13:51
C uit W Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Chatsessie met Rik Daems en Stef Goris annavp Di 13 Mei 2003, 20:38
annavp Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Stem hier de BUB weg! Dinaso R. Frenker Di 21 Jan 2003, 22:29
Dinaso R. Frenker Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief