Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Moderatie heeft problemen met kritiek...

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Over het Politicsinfo.net Forum > Opmerkingen, suggesties, ...

Author Thread
Den Broeder
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Ma 19 Sep 2005, 07:16 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Tja voor wat betreft Pm's hou ik er ook een aparte mening op na....
Alles wat in MIJN pm box zit is MIJN eigendom en daar doe ik mee wat ik wil. Een ander kan mij niet verplichten om zwijgplicht te hanteren voor iets wat aan MIJ verzonden is.
Publiek maken hoort daar dus bij (niet dat ik 't ooit zal doen, maar ik ben van mening dat ik WEL 't recht ertoe heb)
Bericht: #517083

Rapporteer deze post

Advertentie
Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Ma 19 Sep 2005, 08:05 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

freelander schreef:

Slechte poging condor, punt 1 ga ik volkomen mee akkoord.
Alle andere punten noem ik witwaspraktijken, emails, pm's zijn en blijven privé berichten. Deze berichten zijn volgens mij "eigendom" van de ontvanger en die doet daarmee wat hij zelf wil.
Ik werd daarop aangesproken door tante Dina, waarom mag ik hier niet openbaar maken hetgeen zij en Kristof wél mogen? Je kan het proberen draaien en keren zoveel je wil, daar kom je niet onderuit en je weet het verdomd goed genoeg want in die topic kreeg ze van niemand support, niet van jou en niet van Kristof...
Ik weet het, ze krijgt pijnlijke voetjes in die nauwe schoentjes...
Bewijs daarvan is dat jij het hier effe mocht komen opkuisen, zij zat intussen in andere topics te posten...
Er zijn maar 2 oplossingen, ofwel erkend ze haar fout, hetgeen haar zou sieren, ofwel krijgt freelander zijn derde waarschuwing en is hij weg. Hoe heette hij nu alweer, tita tovenaar "dan doe ik dit (knipje met de vinger) en alles staat stil..."?
Misschien maken we daar beter Dina tovenaar van "dan doe ik dit (effe met de cursor op het knopje) en freelander is weg" .
Het zal mij een zorg wezen...

Rolleyes
Het gaat mij hier niet over het "eigendom" van pm's of emails. Het gaat mij hier over "vertrouwelijkheid" en "respect".
Je hebt verschillende soorten pm's. Je kunt een pm hebben waarbij X aan Y schrijft "de volgende keer dat ik je tegenkom hak ik je hoofd eraf". Of waarbij Y aan X schrijft "He puistenkop, heb je weer niet gemogen vannacht?".
Op zich is daar niks vertrouwelijks aan en respectabel kun je dergelijke pm's ook niet noemen.
Je zou dan ook deze twee begrippen niet schenden mocht je deze pm's openbaar maken. Het openbaar maken van dergelijke pm's op het forum zou wel een scheldpartij ontketenen die onvermijdelijk in het prullenbakje belandt. Relevantie van het openbaar maken van deze pm's? Geen.

Anderzijds heb je pm's zoals de pm waar het hier in eerste instantie over ging : Wee man die, in zijn jeugdige onschuld, aan freelander een oprechte en eerlijke vraag stelt. Wee man heeft ervoor gekozen dat via een PRIVE bericht te doen.
Die pm dan openbaar maken noem ik misbruik van vertrouwen en vind ik eigenlijk een verfoeilijke manier van handelen.

Als jij het onderscheid niet kan maken tussen welke berichten (pm's of emails) je kunt openbaar maken en welke niet, dan trek ik die lijn voor jou en zeg : géén enkele. Zo simpel is het.

Wat het "opkuisen" van Condor betreft, van mij moest hij hier helemaal niks komen opkuisen. Die tweede waarschuwing was geheel en al zijn eigen initiatief. En ik heb ook geen "supporters" nodig. Maar of je dat nu gelooft of niet, laat mij eerlijk gezegd siberisch koud.

Voor de rest kun je nog dagen doorgaan met zeuren, maar ik verwittig je nu al : moest ik niet meer reageren dan heeft dat niks te maken met 'pijnlijke voetjes', maar alles met "niet-geïnteresseerd" zijn. Dat je in kinderen nog energie en geduld moet steken om ze op te voeden en alles uit te leggen, vind ik doodnormaal. Bij volwassenen echter laat ik die kelk liever aan me voorbijgaan.
Bericht: #517090

Rapporteer deze post

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Ma 19 Sep 2005, 09:27 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:
...ik heb ook geen "supporters" nodig.

Ah nee gij, de bescheidenheid zelve.

Loop eens naar de achterdeur? Lol

Bericht: #517100

Rapporteer deze post

Dina
PI Elite
PI Elite

Geplaatst: Ma 19 Sep 2005, 10:04 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik ben juist naar de achterdeur gelopen en daar staat niemand. Mr. Green

Een schouderklopje is leuk en doet altijd deugd. Maar ik zal er niet van wakker liggen indien dat uitblijft. Wink

Integenstelling tot wat freelander denkt, sta ik echt wel achter mijn mening. Ik hou er dus niet aan vast uit koppigheid (dat mij compleet vreemd is). Indien anderen die mening niet delen, ook goed. Maar ik ga mijn mening niet aanpassen om "populair" te zijn. Shame on you
Bericht: #517103

Rapporteer deze post

coucke en goethals
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 19 Sep 2005, 14:41 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

freelander schreef:
gebakken lucht

IGNORE Mr. Green Mr. Green
Bericht: #517148

Rapporteer deze post

coucke en goethals
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 19 Sep 2005, 14:42 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:
Ik ben juist naar de achterdeur gelopen en daar staat niemand. Mr. Green

Een schouderklopje is leuk en doet altijd deugd. Maar ik zal er niet van wakker liggen indien dat uitblijft. Wink

Integenstelling tot wat freelander denkt, sta ik echt wel achter mijn mening. Ik hou er dus niet aan vast uit koppigheid (dat mij compleet vreemd is). Indien anderen die mening niet delen, ook goed. Maar ik ga mijn mening niet aanpassen om "populair" te zijn. Shame on you

Ge krijgt ook een welverdiend schouderklopje van mij Knuffel Knuffel Knuffel
Bericht: #517149

Rapporteer deze post

condor
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Taxandrië
Geplaatst: Ma 19 Sep 2005, 17:00 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Berichten zijn steeds eigendom van de auteur. Niemand anders heeft het recht om deze verder te verspreiden, ook niet als de boodschap naar u verstuurd is. Dat is elementair auteursrecht.
Bericht: #517194

Rapporteer deze post

Den Broeder
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 20 Sep 2005, 06:51 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Informatie die mij verstrekt is, en mij aanbelangt, is mijn eigendom Wink Als iemand mij iets stuurt, heb ik het recht anderen hierover te vertellen.
Bericht: #517341

Rapporteer deze post

freelander
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 25 Sep 2005, 18:01 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

boe

Laatst aangepast door freelander op Za 1 Jul 2006, 13:36, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht: #518316

Rapporteer deze post

freelander
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 25 Sep 2005, 20:43 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

boe

Laatst aangepast door freelander op Za 1 Jul 2006, 13:35, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht: #518340

Rapporteer deze post

Dina
PI Elite
PI Elite

Geplaatst: Zo 25 Sep 2005, 20:57 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Wij hebben wel 6 dagen op je antwoord moeten wachten. En wat voor antwoord dan nog. Rolleyes

En zeg niet dat je met vakantie bent geweest, want ik heb je hier nog gezien. Wink

Maar als het je kan geruststellen : op zondag houden we geen conclaaf. We lossen elkaar gewoon af. Razz Op dit moment loopt mijne shift. Cool
Bericht: #518345

Rapporteer deze post

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Ma 26 Sep 2005, 09:46 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

freelander schreef:
Whoops, om 22.30u kwam condor effe piepen en waarschijnlijk gaat nu de partij rond de tafel zitten om een antwoord te formuleren. Prettig om zien, precies de vld... Lol Lol Lol

de zagevent ziet spoken Razz
Bericht: #518360

Rapporteer deze post

freelander
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Vr 30 Sep 2005, 23:01 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

boe

Laatst aangepast door freelander op Za 1 Jul 2006, 13:32, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht: #518966

Rapporteer deze post

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Vr 30 Sep 2005, 23:04 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Bericht: #518967

Rapporteer deze post

freelander
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Vr 30 Sep 2005, 23:16 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

boe

Laatst aangepast door freelander op Za 1 Jul 2006, 13:31, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht: #518969

Rapporteer deze post

freelander
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Vr 30 Sep 2005, 23:34 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

boe

Laatst aangepast door freelander op Za 1 Jul 2006, 13:28, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht: #518973

Rapporteer deze post

condor
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Taxandrië
Geplaatst: Za 1 Okt 2005, 09:09 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Tot nader order heb ik geen sluitend antwoord op freelander zijn vraag. Eigen berichten zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen niet zomaar door anderen verspreid worden. In bepaalde omstandigheden wordt (impliciet) toestemming gegeven om deze verspreiding wel te doen, bvb. wanneer men post op een publiek forum. Het is niet duidelijk of dat ook voor berichten verstuurd naar een moderator/administrator in functie is. We zouden dit desnoods wel kunnen opnemen in het reglement.

Een andere zaak is natuurlijk de privacy-wetgeving. Ik ken al de details daaromtrent niet echt...
Bericht: #518990

Rapporteer deze post

freelander
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Za 1 Okt 2005, 10:21 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

boe

Laatst aangepast door freelander op Za 1 Jul 2006, 13:27, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht: #518995

Rapporteer deze post

Dina
PI Elite
PI Elite

Geplaatst: Za 1 Okt 2005, 10:31 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Hier zijn al voldoende antwoorden op jouw vraag gekomen.
Maar als jij met een "sluitend antwoord" een antwoord bedoelt waar jij akkoord mee kunt gaan, zul je nog lang moeten wachten vrees ik.

Als je zelf niet weet wat je kan en wat niet, of wanneer wel en wanneer niet, dan doen we het wel in jouw plaats. We gaan niet àlles in een forumreglement gaan gieten voor één forumlid dat moeite heeft met dergelijke afwegingen te maken.

Het is gewoon een kwestie van elementair fatsoen. Meer niet.
Bericht: #518996

Rapporteer deze post

freelander
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Za 1 Okt 2005, 10:49 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

boe

Laatst aangepast door freelander op Za 1 Jul 2006, 13:26, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht: #519000

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 7 Sep 2008, 13:03
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten Sticky: Belgische pc's massaal besmet met 'spionvirussen' Administrator Zo 16 Dec 2007, 01:32
LordMike Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten [ Poll ] Voorstel: Partijforum (met aparte Partijmoderators) Administrator Vr 20 Aug 2004, 14:09
Administrator Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Over de moderatie op dit forum Generaal Di 6 Jul 2004, 22:59
borrel Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Uitbreiding moderatie: Dina in het team Administrator Wo 24 Mrt 2004, 17:36
otje Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten [ Poll ] Huidige moderatie Thoth Ma 26 Jan 2004, 16:35
Herr Flick Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ik kan niet akkoord gaan met het nieuwe reglement joppe Vr 23 Jan 2004, 15:44
Administrator Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Worstelen met de politiek natioke Vr 4 Apr 2003, 00:09
natioke Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Forumsoftware iets sneller. Iemand die problemen heeft? Administrator Vr 7 Feb 2003, 15:31
Herr Flick Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief