De Prof
PI Pro

Uit: vindingrijkheid |
| Geplaatst: Za 17 Feb 2007, 16:33 | Onderwerp: Domme strategie van het VB |
 |
|
Omdat het me zo 'geliefd' maakt hier op het forum, wil ik nogmaals aantonen dat, naar mijn mening, het VB soms een slechte communicatie voert in hun propaganda.
Deze week een folder in de bus gekregen van het VB.
Op de voorpagina een vrouw met dicht geplakte mond, met als tittel SOS democratie.
Bovenaan de folder staat de hoofding van het VB.
En onderaan een toespraak met foto van de voorzitter.
Op pagina 2 en 3 staat meer info over de inbreng van het VB op mijn gemeente, of het lokale bestuur.
En daar zit de fout volgens mij.
Nog steeds zijn er mensen die bij het minste teken, logo of woorden Vlaams Belang, de folder meteen weggooien.
Ze bezien niet eens de inhoud.
Hoewel die dikwijls belangrijker is, dan de uiterlijke kenmerken.
Als men er belang aan hecht dat die lokale burger, wel weet wat het VB doet, kan men hem/haar best NIET eerst afschrikken, met onheil, en pure trotsheid van de voorzitter, waar sommige mensen helemaal geen boodschap aan hebben.
Nee, het 'eerste' contact is altijd het belangrijkste.
Lokale info, moet vooraan in het oog springen, men men eerst trachten de burger iets te laten lezen, wat hem van kortbij aanspreekt, en dan pas de auteur vermelden.
Zeker als het gaat ivm info van of over het VB.
Men moet weten dat alle middelen in gezet worden om die burger 'weg' te houden van het VB.
Dat dit deels lukt, daar moet je niet aan twijfelen.
Daarom moet men nooit beginnen met IK OF WIJ "HET VLAAMS BELANG". Want dan haakt men al af.
Als men echter eerst iets te lezen of te zien krijgt, wat interesse opwekt, en dit wordt gedeeld door de mening van die lezer.
Dan zal de binding, het begrip of de aanvaarding des te beter zijn, ook al komt die van het VB. |
| Bericht: #649441 |
|
Advertentie
|
|
Sukkelaar13
PI Pro

|
| Geplaatst: Za 17 Feb 2007, 16:50 | Onderwerp: |
 |
|
Als professor weet je het natuurlijk altijd beter  |
| Bericht: #649442 |
|
|
albalonga
PI Master

Uit: Aalst |
| Geplaatst: Za 17 Feb 2007, 18:40 | Onderwerp: |
 |
|
weeral een kritische topic gelukkig moeten tegenstanders niet serieus genomen worden, kritiek die gegeven wordt door mensen die ter kwader trouw zijn is meestal maar uiterlijk kritiek maar in werkelijkheid is het valse linkse propaganda  |
| Bericht: #649457 |
|
|
De Prof
PI Pro

| Geplaatst: Za 17 Feb 2007, 23:21 | Onderwerp: |
 |
|
Wel wel, twee niets zeggende reacties.
Geven jullie het nu al op, zelfs voor zo'n eenvoudig idee.
Ik ben er zeker van dat het VB er beter zal uitkomen.
Is er dan niemand die die mening deelt, of willen jullie niet meer open staan voor 'verbetering'? |
| Bericht: #649498 |
|
|
dieuleveut
PI Senior

Uit: Brabant WALLON |
| Geplaatst: Za 17 Feb 2007, 23:38 | Onderwerp: Re: Domme strategie van het VB |
 |
|
| De Prof schreef: |
Nog steeds zijn er mensen die bij het minste teken, logo of woorden Vlaams Belang, de folder meteen weggooien.
|
Hoe komen ze er bij...  |
| Bericht: #649504 |
|
|
Ludo
PI Pro

Uit: de Kempen |
| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 01:09 | Onderwerp: Re: Domme strategie van het VB |
 |
|
Omdat het me zo 'geliefd' maakt hier op het forum, wil ik nogmaals aantonen dat, naar mijn mening, het VB soms een slechte communicatie voert in hun propaganda.
Op de voorpagina een vrouw met dicht geplakte mond, met als tittel SOS democratie.
Op pagina 2 en 3 staat meer info over de inbreng van het VB op mijn gemeente, of het lokale bestuur.
Als men er belang aan hecht dat die lokale burger, wel weet wat het VB doet, kan men hem/haar best NIET eerst afschrikken, met onheil, en pure trotsheid van de voorzitter, waar sommige mensen helemaal geen boodschap aan hebben.
Lokale info, moet vooraan in het oog springen, men men eerst trachten de burger iets te laten lezen, wat hem van kortbij aanspreekt, en dan pas de auteur vermelden.
Men moet weten dat alle middelen in gezet worden om die burger 'weg' te houden van het VB.
Daarom moet men nooit beginnen met IK OF WIJ "HET VLAAMS BELANG". Want dan haakt men al af.
Als men echter eerst iets te lezen of te zien krijgt, wat interesse opwekt, en dit wordt gedeeld door de mening van die lezer.
Dan zal de binding, het begrip of de aanvaarding des te beter zijn, ook al komt die van het VB. |
D'er is iets van! Met azijn vang je geen vliegen! Je moet niet alleen klemmekens zetten om muizen te vangen, je moet er ook een stukske kaas in leggen! |
| Bericht: #649528 |
|
|
Vlabel
PI Junior

Uit: Kruibeke |
| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 01:25 | Onderwerp: Re: Domme strategie van het VB |
 |
|
| dieuleveut schreef: |
|
Hoe ze er bij komen?
Omdat ze liever horen wat het VB programma voorstelt, van een rooie hond als siegfried bracke en soortgenoten. Daarbij stagnerend op veilige intelectuele laagte.
Het soort volk dat z'n software haalt bij het containerpark, dus.
Het soort volk dat met een grote boog om problemen heen tracht te lopen, tot ze hen inhalen en in het gezicht schoppen. (cfr. de blokwatcher en z'n dochter die in mekaar gestampt werd door een bende niet racistische andersgekleurde alah aanhangers)
Het soort volk dat criminelen naar de bek praat in de hoop zelf niet gebrutaliseerd te worden. ( cfr. gemengde-cultuur-produkt onckelinckx)
Het soort volk dat maw lijdt aan links-progressief-stockholm-syndroom. Zoek zelf de logica maar.
Kortom, een hoop lamlendige volksverraders die krampachtig omhoog kruipen op een kluit terwijl het water stijgt. Daarbij de anderen in het water stampend, al roepend dat ze solidair moeten zijn met diegenen die al aan het verzuipen zijn. En niet willen luisteren naar degenen die vragen om gvd die stop uit de afvoer te helpen trekken. Het soort volk dat gelooft in het manna dat uit de hemel valt, en weigert in te zien dat de schimmel er al deftig aan zit. Er is iets aan het rotten in de maatschappij, en uitgerekend rond de remedie wordt een cordon opgetrokken. |
| Bericht: #649533 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 01:35 | Onderwerp: |
 |
|
pittig verwoord, Vlabel  |
| Bericht: #649535 |
|
|
DeLuucas
PI Pro

Uit: De Varkensstraat |
| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 09:45 | Onderwerp: Re: Domme strategie van het VB |
 |
|
|
Geef nu toe,veel doen hetzelfde als deze folder van Groen! of van de sp.asten komt.
Echter,met wat creativiteit kunnen deze folders nog nuttig zijn:
 |
| Bericht: #649544 |
|
|
Magna Carta
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 10:37 | Onderwerp: Re: Domme strategie van het VB |
 |
|
| Vlabel schreef: |
| dieuleveut schreef: |
|
Hoe ze er bij komen?
Omdat ze liever horen wat het VB programma voorstelt, van een rooie hond als siegfried bracke en soortgenoten. Daarbij stagnerend op veilige intelectuele laagte.
Het soort volk dat z'n software haalt bij het containerpark, dus.
Het soort volk dat met een grote boog om problemen heen tracht te lopen, tot ze hen inhalen en in het gezicht schoppen. (cfr. de blokwatcher en z'n dochter die in mekaar gestampt werd door een bende niet racistische andersgekleurde alah aanhangers)
Het soort volk dat criminelen naar de bek praat in de hoop zelf niet gebrutaliseerd te worden. ( cfr. gemengde-cultuur-produkt onckelinckx)
Het soort volk dat maw lijdt aan links-progressief-stockholm-syndroom. Zoek zelf de logica maar.
Kortom, een hoop lamlendige volksverraders die krampachtig omhoog kruipen op een kluit terwijl het water stijgt. Daarbij de anderen in het water stampend, al roepend dat ze solidair moeten zijn met diegenen die al aan het verzuipen zijn. En niet willen luisteren naar degenen die vragen om gvd die stop uit de afvoer te helpen trekken. Het soort volk dat gelooft in het manna dat uit de hemel valt, en weigert in te zien dat de schimmel er al deftig aan zit. Er is iets aan het rotten in de maatschappij, en uitgerekend rond de remedie wordt een cordon opgetrokken. |
Zeer juist. Misschien te hoog gegrepen voor DLV, die tóch niet kan of wil begrijpen.
|
| Bericht: #649547 |
|
|
condor
PI Moderator

Uit: Taxandrië |
| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 13:46 | Onderwerp: |
 |
|
Ik zou er zeker geen gewoonte van maken om de partijnaam te verstoppen, maar in bepaalde gevallen zou dit inderdaad geen slecht idee zijn. |
| Bericht: #649572 |
|
|
De Prof
PI Pro

| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 14:00 | Onderwerp: Re: Domme strategie van het VB |
 |
|
| Ludo schreef: |
D'er is iets van! Met azijn vang je geen vliegen! Je moet niet alleen klemmekens zetten om muizen te vangen, je moet er ook een stukske kaas in leggen! |
Oei, gebruik je hier niet een verkeerde beeldspraak.
Vind jij dat kiezers muizen zijn, die men best kan 'vangen'... 
Laatst aangepast door De Prof op Zo 18 Feb 2007, 14:01, in totaal 1 keer bewerkt |
| Bericht: #649578 |
|
|
dieuleveut
PI Senior

Uit: Brabant WALLON |
| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 14:01 | Onderwerp: Re: Domme strategie van het VB |
 |
|
| Magna Carta schreef: |
Zeer juist. Misschien te hoog gegrepen voor DLV, die tóch niet kan of wil begrijpen.
|
Wat velen van dit forum niet willen of kunnen begrijpen :
De partijtop van het Vlaams Belang laat duidelijk weten dat ze niet absoluut aan de macht wil. Toch zijn er "grote lichten" die op hen stemmen.
De partijtop dankt die kiezers. Zij zorgen er immers voor dat zij, de Vlaams Belangtop, rustig kan verder genieten van de partij dotaties zonder er iets te moeten voor doen. Leven op de kap en van de stemmen van arme sukkelaars (kiezers) die dit niet willen of kunnen begrijpen.  |
| Bericht: #649579 |
|
|
De Prof
PI Pro

| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 14:13 | Onderwerp: |
 |
|
| condor schreef: |
| Ik zou er zeker geen gewoonte van maken om de partijnaam te verstoppen, maar in bepaalde gevallen zou dit inderdaad geen slecht idee zijn. |
Gelukkig kunnen er nog mensen reageren met een goede dossis gezond verstand.
De naam of het logo verstoppen zou inderdaad geen goed idee zijn.
Je kan het vergelijken met het serveren van een maaltijd.
Als die verorberd is, en de klant vond het best lekker, dan weet je dat het goed was. Als die dan vraagt hoe noemde ze, en men zegt, wel het was een 'VB' schotel.
Dan kunnen ze niet meer terug krabbelen, met één of ander 'vooroordeel'.
Als men echter 'eerst' tegen de persoon zegt, ik heb hier een lekkere VB schotel, zullen er zeker zijn die afhaken.
Zonder zelfs te proeven.
Kijk, wat ik hier nu betoog, is dat anti-VB?
Ben ik nu 180% gedraaid, zolas sommige beweren?
Ben ik nu ter kwader trouw?...
Ik vraag het u, Condor, want anderen laten me liever links liggen, en willen niets meer met te maken hebben. |
| Bericht: #649584 |
|
|
condor
PI Moderator

| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 14:19 | Onderwerp: |
 |
|
Dit voorstel is zeker niet anti-VB. Ik snap uw redenering volkomen. Men moet eerst het publiek lokken met een sterke boodschap die een breed publiek aanspreekt, en pas dan duidelijk maken wie die booschap vertegenwoordigt. |
| Bericht: #649586 |
|
|
De Prof
PI Pro

| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 17:37 | Onderwerp: |
 |
|
| Dit voorstel is zeker niet anti-VB. Ik snap uw redenering volkomen. Men moet eerst het publiek lokken met een sterke boodschap die een breed publiek aanspreekt, en pas dan duidelijk maken wie die booschap vertegenwoordigt. |
Danku.
Waren er maar meer mensen als u hier op het forum.
Bepaalde harde VB'ers bijten nog liever hun tanden stuk, dan een toegeving te doen.
Voor hun kan het VB niets verkeerd doen.
Ik zal dergelijke topic's blijven starten.
Niet om 'tegen' het VB te zijn, maar om aan te tonen dat burger niet alles blindelings slikt wat de top voordraagt.
Als men graag zegt wat de burger stilletjes denkt, moet men ook naar die burger luisteren als hij spreekt, en niet afdoen als een vervelende luis in de pels. |
| Bericht: #649646 |
|
|
condor
PI Moderator

| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 17:42 | Onderwerp: |
 |
|
Tja, er nu eenmaal ook een grote portie politieke correctheid binnen het VB. Deze is weliswaar van een andere aard als de 'standaard' politieke correctheid, maar desalniettemin bestaat ze. |
| Bericht: #649653 |
|
|
Ludo
PI Pro

Uit: de Kempen |
| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 17:48 | Onderwerp: Re: Domme strategie van het VB |
 |
|
| Ludo schreef: |
Oei, gebruik je hier niet een verkeerde beeldspraak.
Vind jij dat kiezers muizen zijn, die men best kan 'vangen'...  |
Heb je ooit al eens de zevende dag gevolgd? Het gaat hem alleen maar om kiezertjes te vangen!Denk je nu echt dat het hem om het welzijn van de burger gaat? Words, words, words!!! |
| Bericht: #649656 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 17:54 | Onderwerp: |
 |
|
Mensen die de folder van het VB niet lezen, omdat het van het VB komt, zijn mensen met vooroordelen.
En mensen met vooroordelen (die overtuigd zijn van hun gelijk) kun je niet van het tegendeel overtuigen. |
| Bericht: #649657 |
|
|
misantroop
PI Pro

|
| Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 17:55 | Onderwerp: |
 |
|
| Dit voorstel is zeker niet anti-VB. Ik snap uw redenering volkomen. Men moet eerst het publiek lokken met een sterke boodschap die een breed publiek aanspreekt, en pas dan duidelijk maken wie die booschap vertegenwoordigt. |
Danku.
Waren er maar meer mensen als u hier op het forum.
Bepaalde harde VB'ers bijten nog liever hun tanden stuk, dan een toegeving te doen.
Voor hun kan het VB niets verkeerd doen.
Ik zal dergelijke topic's blijven starten.
Niet om 'tegen' het VB te zijn, maar om aan te tonen dat burger niet alles blindelings slikt wat de top voordraagt.
Als men graag zegt wat de burger stilletjes denkt, moet men ook naar die burger luisteren als hij spreekt, en niet afdoen als een vervelende luis in de pels. |
Wacht dan nog steeds op de eerste topic met inhoud, want ook dat ontbreekt weeral in deze. Je kunt natuurlijk over elk foldertje en uitspraak waar het accent volgens u verkeerd ligt lopen zeiken maar vergeet dan niet dat er evenveel of misschien nog meerdere zijn die er anders over denken of met andere woorden het wilt niet zeggen dat u vind dat dit een verkeerde strategie is dat het er ook per definitie 1 is. De titel van uw topic komt dus op zijn zachts gezegd betweterig over en laat uitschijnen dat u het beter weet dan anderen die uw mening niet delen want die zijn dus dom.
En om dan toch op de kern terug te komen, het maakt volgens mij niks uit dat men nu de partijnaam al dan niet vermeld op een foldertje, men gaat daar geen enkele kiezer mee winnen of verliezen. Sommigen zullen nu eenmaal nooit VB stemmen ongeacht of ze het met diens partij hun mening nu al dan niet eens is.
Ach en voor ik het vergeet te vermelden, ik ben dan zelfs nog geen VB'er |
| Bericht: #649658 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 5 Sep 2008, 13:01
|
|
|
|