Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Domme strategie van het VB

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 17:56  Reageer met quote   Naar boven

misantroop schreef:
Sommigen zullen nu eenmaal nooit VB stemmen ongeacht of ze het met diens partij hun mening nu al dan niet eens is.

Vwalla. Zo denk ik er ook over.
Bericht: #649659

condor
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Taxandrië
Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 18:02  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:
Mensen die de folder van het VB niet lezen, omdat het van het VB komt, zijn mensen met vooroordelen.
En mensen met vooroordelen (die overtuigd zijn van hun gelijk) kun je niet van het tegendeel overtuigen.

Als ze eerst de boodschap lezen, het er mee eens zijn, en dan zien dat die van het VB komt, dan kan dat toch een begin zijn denk ik...
Bericht: #649662

Ludo
PI Pro
PI Pro

Uit: de Kempen
Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 18:05  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:
Mensen die de folder van het VB niet lezen, omdat het van het VB komt, zijn mensen met vooroordelen.
En mensen met vooroordelen (die overtuigd zijn van hun gelijk) kun je niet van het tegendeel overtuigen.

Net zoals het heel moeilijk is om mensen te overtuigen wiens broodwinning afhankelijk is van niet overtuigd te worden! Bijvoorbeeld: Joernalisten, professoren...
Bericht: #649665

misantroop
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 18:09  Reageer met quote   Naar boven

condor schreef:
Dina schreef:

Als ze eerst de boodschap lezen, het er mee eens zijn, en dan zien dat die van het VB komt, dan kan dat toch een begin zijn denk ik...

...en dat geloof jezelf toch niet, als er morgen bij mij een foldertje in de bus valt van de SPA en daar staan dingen in waar ik me in kan vinden om vervolgens op de laatste blz tot de constatatie te komen dat het van de SPA is gaat het nog steeds de vuilbak in waar het hoort. Iemand die tegen het VB is denkt dus juist hetzelfde.
Bericht: #649666

joppe
PI Pro
PI Pro

Uit: bezorgdheid
Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 18:44  Reageer met quote   Naar boven

De Prof schreef:
Omdat het me zo 'geliefd' maakt hier op het forum, wil ik nogmaals aantonen dat, naar mijn mening, het VB soms een slechte communicatie voert in hun propaganda.

Deze week een folder in de bus gekregen van het VB.
Op de voorpagina een vrouw met dicht geplakte mond, met als tittel SOS democratie.
Bovenaan de folder staat de hoofding van het VB.
En onderaan een toespraak met foto van de voorzitter.

Op pagina 2 en 3 staat meer info over de inbreng van het VB op mijn gemeente, of het lokale bestuur.

En daar zit de fout volgens mij.

Nog steeds zijn er mensen die bij het minste teken, logo of woorden Vlaams Belang, de folder meteen weggooien.
Ze bezien niet eens de inhoud.
Hoewel die dikwijls belangrijker is, dan de uiterlijke kenmerken.

Als men er belang aan hecht dat die lokale burger, wel weet wat het VB doet, kan men hem/haar best NIET eerst afschrikken, met onheil, en pure trotsheid van de voorzitter, waar sommige mensen helemaal geen boodschap aan hebben.

Nee, het 'eerste' contact is altijd het belangrijkste.
Lokale info, moet vooraan in het oog springen, men men eerst trachten de burger iets te laten lezen, wat hem van kortbij aanspreekt, en dan pas de auteur vermelden.

Zeker als het gaat ivm info van of over het VB.
Men moet weten dat alle middelen in gezet worden om die burger 'weg' te houden van het VB.
Dat dit deels lukt, daar moet je niet aan twijfelen.
Daarom moet men nooit beginnen met IK OF WIJ "HET VLAAMS BELANG". Want dan haakt men al af.
Als men echter eerst iets te lezen of te zien krijgt, wat interesse opwekt, en dit wordt gedeeld door de mening van die lezer.
Dan zal de binding, het begrip of de aanvaarding des te beter zijn, ook al komt die van het VB.

Helemaal mee akkoord.
Bericht: #649677

De Prof
PI Pro
PI Pro

Uit: vindingrijkheid
Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 19:03  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:

Vooroordelen kan je wegwerken.
De meeste vooroordelen tegen het VB, zijn ingepeperd door de poco media.

Maar dan moet je er wel aan willen werken... en niet overtuig zijn van uw grote gelijk...
Bericht: #649686

BlueThunder
PI Addict
PI Addict

Uit: Dierbaar Vaderland België
Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 19:25  Reageer met quote   Naar boven

Die kritiek op het VB hoor je heel de tijd,velen zeggen ook nooit meer te stemmen voor die partij,ze toch nooit iets presteert,en ze heeft ook geen band met de basis en het gewone volk zoals de
VLD die wel heeft natuurlijk.
Wat men ook veel hoort,is dat ze wanneer ze Dewinter bezig zien of horen ze er ziek van worden,ze zijn zijn uitzicht en stem kotsbeu
Ook in de interne keuken is het brand,Morel,Dewinter die gaan
niet meer hondje wandelen samen,Verstrepen en Morel als water en vuur,wat zal er nog naar buiten komen binnenkort als ze verkiezingen nog meer verliezen en dat er koppen moet rollen...

Dancing ambiance verzekerd
Bericht: #649690

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 20:25  Reageer met quote   Naar boven

BlueThunder schreef:
Die kritiek op het VB hoor je heel de tijd,velen zeggen ook nooit meer te stemmen voor die partij,ze toch nooit iets presteert,en ze heeft ook geen band met de basis en het gewone volk zoals de
...

ambiance...daar zeg je zo iets!!! Lol Dancing
Bericht: #649695

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 21:49  Reageer met quote   Naar boven

De Prof schreef:
Dina schreef:

Maar dan moet je er wel aan willen werken... en niet overtuig zijn van uw grote gelijk...

Prof.

Je bent altijd zo vaag in je geschrijf.

Hier nu ook weer . Confused

Over welk "grote gelijk" gaat het nu ?

Wees eens duidelijk.

Het is gewoon onmogelijk om je op die wijze van antwoord te dienen.

Het énigste dat ik uit al je grieven heb onthouden is het feit dat het je plezier deed dat enkele NVA'ers in je gemeente je zijn komen feliciteren omdat je de Vlaamse leeuw buiten hing .

Dat het VB met JM Dedecker front moet vormen (wat ook gebeurd , hij is een medestander , geen tegenstander ) en het foldertje dat volgens jou slecht opgevat is zijn de twee andere puntjes.

Komaan hé !

Dat is geen basis tot discussie .

Er is naar jou duidelijk de vraag gesteld WAT JIJ anders zou doen i.v.m. de vreemdelingenproblematiek , problematiek die je blijkbaar het meest bezighoudt gezien al je reactie's.

Moeten er naakte vrouwen op de frontpagina van de folder geplaatst worden om aandacht te trekken ?

Wat wil je in feite ...
Bericht: #649723

condor
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Taxandrië
Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 22:05  Reageer met quote   Naar boven

misantroop schreef:

...en dat geloof jezelf toch niet, als er morgen bij mij een foldertje in de bus valt van de SPA en daar staan dingen in waar ik me in kan vinden om vervolgens op de laatste blz tot de constatatie te komen dat het van de SPA is gaat het nog steeds de vuilbak in waar het hoort. Iemand die tegen het VB is denkt dus juist hetzelfde.

Ik geloof dat het wel degelijk een aantal vooroordelen kan wegnemen. Het zal misschien niet direct veel extra kiezers opleveren, maar misschien doet het sommige mensen toch al eens nadenken.
Bericht: #649734

Vlabel
PI Junior
PI Junior

Uit: Kruibeke
Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 23:16  Reageer met quote   Naar boven

BlueThunder schreef:
Wat men ook veel hoort,is dat ze wanneer ze Dewinter bezig zien of horen ze er ziek van worden,ze zijn zijn uitzicht en stem kotsbeu
Ook in de interne keuken is het brand,Morel,Dewinter die gaan
niet meer hondje wandelen samen,Verstrepen en Morel als water en vuur,wat zal er nog naar buiten komen binnenkort als ze verkiezingen nog meer verliezen en dat er koppen moet rollen...

Dancing ambiance verzekerd

Beste blauwe storm in een klein pintje,

De vld is toch op de hoogte van waar de kiesdrempel ergens ligt, hé? Of zouden ze daarop afstevenen vanwege hun voeling met de basis en het gewone volk?
En, "het gewone volk"? Bedoel je daarmee het plebs waarboven vld'ers zich zo ver verheven wanen. Net zoals de rest van de poco-psychoten.
Ik heb sterk de indruk dat de poco politiekers het zo moeilijk hebben om zichzelf nog te profileren in die absurd grote massa met 'dezelfde roeping', om nog te zwijgen over de eenheidsworst die hun partijtjes vormen, dat daar de oorzaak te vinden is van hun surrealistisch gezwam. Neem nu van der gucht, ge ziet dat het zeer doet aan zijn bakkes, en toch die vld onzin verkondigen; maar ja, 't is dat ventje zijn job, hé. Nog liever onzin verkopen dan te gaan werken. En hij heeft te veel van zijn gat gegeven om nu nog om te draaien en te zeggen dat het VB over heel de lijn gelijk heeft gehad en nog heeft. En verhofstadt gezien op zijn congres? Hebt ge hem een vuist zien maken. Ook slechte symboliek hé, zo'n jeanettenpolleke.
Bericht: #649758

De Prof
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 23:39  Reageer met quote   Naar boven

Blauwvoet schreef:
De Prof schreef:
Dina schreef:

Prof.

Je bent altijd zo vaag in je geschrijf.

Hier nu ook weer . Confused

Over welk "grote gelijk" gaat het nu ?

Wees eens duidelijk.

Het is gewoon onmogelijk om je op die wijze van antwoord te dienen.

Het énigste dat ik uit al je grieven heb onthouden is het feit dat het je plezier deed dat enkele NVA'ers in je gemeente je zijn komen feliciteren omdat je de Vlaamse leeuw buiten hing .

Dat het VB met JM Dedecker front moet vormen (wat ook gebeurd , hij is een medestander , geen tegenstander ) en het foldertje dat volgens jou slecht opgevat is zijn de twee andere puntjes.

Komaan hé !

Dat is geen basis tot discussie .

Er is naar jou duidelijk de vraag gesteld WAT JIJ anders zou doen i.v.m. de vreemdelingenproblematiek , problematiek die je blijkbaar het meest bezighoudt gezien al je reactie's.

Moeten er naakte vrouwen op de frontpagina van de folder geplaatst worden om aandacht te trekken ?

Wat wil je in feite ...

Ik ga men laatste 50 reacties toch niet terug moeten herhalen zeker... Rolleyes
Je pikt er twee zinnetjes uit.
Het eerste minimaliseer je, hoewel het om het directe contact met de kiezer gaat
En dat tweede zijn puur leugens ivm met JMD.
op die folder heb je geneens een inhoudelijke reactie gegeven.

Ik wil gerust blijven discuteren, maar ga geen 100 keer in herhaling vallen hoor
Bericht: #649764

Vlaamse Tempelier
PI Senior
PI Senior

Uit: Hoofdstad van Vlaanderen
Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 02:27  Reageer met quote   Naar boven

condor schreef:
misantroop schreef:

Ik geloof dat het wel degelijk een aantal vooroordelen kan wegnemen. Het zal misschien niet direct veel extra kiezers opleveren, maar misschien doet het sommige mensen toch al eens nadenken.

Mensen die niets van het Vlaams Belang wensen te weten en een folder in de bus krijgen gaan toch uit nieuwsgierig eens gaan lezen wat er op allemaal geschreven staat in de zin van : " benieuwd wat er nu weer aan racisme zal instaan" en dan pas de folder gaan weggooien. Dat is toch wat ik gemerkt heb tijdens de propaganda uitdeling in Anderlecht vorig jaar. Eerst schrikken als ze het logo zien, en dan toch snel even lezen wat er op staat. Maar wat nu het meest effectieve is : onmiddellijk het logo of pas helemaal op het einde ... of maakt het in feite helemaal niets uit ? Ik weet het niet. In ieder geval is de bedoeling van een logo dat het de aandacht van het oog trekt en onmiddellijk herkenbaar is. Meestal wordt een logo dan ook vooraan geplaatst ipv van helemaal na de tekst.
Bericht: #649793

dieuleveut
PI Senior
PI Senior

Uit: Brabant WALLON
Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 09:18  Reageer met quote   Naar boven

Vlaamse Tempelier schreef:

Mensen die niets van het Vlaams Belang wensen te weten en een folder in de bus krijgen gaan toch uit nieuwsgierig eens gaan lezen wat er op allemaal geschreven staat in de zin van : " benieuwd wat er nu weer aan racisme zal instaan" en dan pas de folder gaan weggooien.

Mensen die de propaganda, gebaseerd op paniekzaaierij vanaf de zijlijn, onmiddellijk vertikaal klasseren weten waar het Vlaams Belang voor staat en droppen deze folders onmiddellijk vertikaal. Die zijn niet zo als maniakken bezig met politiek zoals vele Vlaams Belangers.
Bericht: #649796

saeftinghe
PI Pro
PI Pro

Uit: brugge zekerst
Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 09:41  Reageer met quote   Naar boven

dieuleveut schreef:

Mensen die de propaganda, gebaseerd op paniekzaaierij vanaf de zijlijn, onmiddellijk vertikaal klasseren weten waar het Vlaams Belang voor staat en droppen deze folders onmiddellijk vertikaal .

dat heet dus een tautologie
Bericht: #649797

Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Uit: Mol
Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 10:16  Reageer met quote   Naar boven

BlueThunder schreef:
....en ze heeft ook geen band met de basis en het gewone volk zoals de VLD die wel heeft natuurlijk.

De top-partij en de toppremier gezien door onze top-journalist. Extreme lol
Bericht: #649801

Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Uit: Mol
Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 10:17  Reageer met quote   Naar boven

saeftinghe schreef:
dieuleveut schreef:

Mensen die de propaganda, gebaseerd op paniekzaaierij vanaf de zijlijn, onmiddellijk vertikaal klasseren weten waar het Vlaams Belang voor staat en droppen deze folders onmiddellijk vertikaal .

dat heet dus een tautologie

Dieu heeft een zwakke dag. Rolleyes
Bericht: #649802

dieuleveut
PI Senior
PI Senior

Uit: Brabant WALLON
Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 11:21  Reageer met quote   Naar boven

Magna Carta schreef:

Dieu heeft een zwakke dag. Rolleyes

Correct. Als je al eens een zwakkere dag hebt houdt dit ook in dat men zich vaak goed voelt. Aan de reacties op dit forum is dit laatste niet het geval met de rechtse forumleden hier. Wink
Bericht: #649819

Boemel
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 13:16  Reageer met quote   Naar boven

De Prof schreef:
Omdat het me zo 'geliefd' maakt hier op het forum, wil ik nogmaals aantonen dat, naar mijn mening, het VB soms een slechte communicatie voert in hun propaganda.

Deze week een folder in de bus gekregen van het VB.
Op de voorpagina een vrouw met dicht geplakte mond, met als tittel SOS democratie.
Bovenaan de folder staat de hoofding van het VB.
En onderaan een toespraak met foto van de voorzitter.

Op pagina 2 en 3 staat meer info over de inbreng van het VB op mijn gemeente, of het lokale bestuur.

En daar zit de fout volgens mij.

Nog steeds zijn er mensen die bij het minste teken, logo of woorden Vlaams Belang, de folder meteen weggooien.
Ze bezien niet eens de inhoud.
Hoewel die dikwijls belangrijker is, dan de uiterlijke kenmerken.

Als men er belang aan hecht dat die lokale burger, wel weet wat het VB doet, kan men hem/haar best NIET eerst afschrikken, met onheil, en pure trotsheid van de voorzitter, waar sommige mensen helemaal geen boodschap aan hebben.

Nee, het 'eerste' contact is altijd het belangrijkste.
Lokale info, moet vooraan in het oog springen, men men eerst trachten de burger iets te laten lezen, wat hem van kortbij aanspreekt, en dan pas de auteur vermelden.

Zeker als het gaat ivm info van of over het VB.
Men moet weten dat alle middelen in gezet worden om die burger 'weg' te houden van het VB.
Dat dit deels lukt, daar moet je niet aan twijfelen.
Daarom moet men nooit beginnen met IK OF WIJ "HET VLAAMS BELANG". Want dan haakt men al af.
Als men echter eerst iets te lezen of te zien krijgt, wat interesse opwekt, en dit wordt gedeeld door de mening van die lezer.
Dan zal de binding, het begrip of de aanvaarding des te beter zijn, ook al komt die van het VB.

Ja,schande!

Een politieke partij die politieke pamfletten uitgeeft met het logo van de partij opgedrukt.

Volgende keer misschien blanco folders rondsturen?
Bericht: #649841

De Prof
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Ma 19 Feb 2007, 15:30  Reageer met quote   Naar boven

Boemel schreef:

Ja,schande!

Een politieke partij die politieke pamfletten uitgeeft met het logo van de partij opgedrukt.

Volgende keer misschien blanco folders rondsturen?

altijd maar men woorden verdraaien...
om daarna te kunnen zeggen je weet of kent er niks van... Rolleyes

Nergens zeg ik dat men het loge moet weglaten...
alleen, als je sommige kiezers over de streep wil trekken, kan je ze beter eerst informeren, en daarna zeggen wie je bent.

Is dat nu zo'n schande!... tssss
Bericht: #649880

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Za 11 Okt 2008, 07:03
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group