Vlaamse Tempelier
PI Senior

Uit: Hoofdstad van Vlaanderen |
| Geplaatst: Vr 27 Apr 2007, 20:55 | Onderwerp: VB-manifestatie te Anderlecht |
 |
|
Beste kaderleden,leden, sympathisanten,
Eind mei had het Vlaams Belang een meeting gepland in een zaal van voetbalclub Sporting Anderlecht.
De overeenkomst werd conform de wetgeving getekend en betaald, uitnodigingen werden reeds verstuurd. De vlaminghatende burgemeester Anderlecht, Simonet (PRl-FDF), heeft echter verklaard dat op ‘zijn grondgebied’ geen VB-meeting kan plaatsvinden!
Als grootste Vlaamse partij nemen wij dit natuurlijk niet en we zullen dan ook een korte maar krachtige manifestatie organiseren onder leiding van onze nationale voorzitter Frank Vanhecke en Kamerlijsttrekker Filip De Man.
Gelieve nu reeds zaterdagnamiddag 26 mei vrij te houden, zodat we in grote getale opkomen voor het recht op vrije meningsuiting!
Er zullen bussen ingelegd worden voor heel Brussel-Halle-Vilvoorde (meer info volgt).
Met nationalistische groet,
Jean Paul Leemans
Vlaams Belang
Regiosecretaris Brussel -19 |
| Bericht: #664447 |
|
Advertentie
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Za 28 Apr 2007, 09:49 | Onderwerp: |
 |
|
Dit kan toch niet?
Sleur die in kortgeding voor de rechter.  |
| Bericht: #664505 |
|
|
Vlaamse Tempelier
PI Senior

| Geplaatst: Zo 29 Apr 2007, 09:18 | Onderwerp: |
 |
|
Het betaalde reservatiegeld voor de zaal die een paar duizenden euro's bedroeg is gelukkig door het Vlaams Belang gerecupereerd. De onkosten gemaakt voor het drukwerk en de verspreiding ervan is uiteraard verloren.
Dergelijke francofone Simonetpraktijken kunnen niet door de beugel en dit moet hem goed in de oren geknoopt worden ! |
| Bericht: #664625 |
|
|
Vlaamse Tempelier
PI Senior

| Geplaatst: Di 15 Mei 2007, 21:05 | Onderwerp: |
 |
|
Update :
1) Aanvankelijk was een grote Vlaams Belang meeting gepland te Anderlecht.
2) Wegens het verbod door de francophone burgemeester Simonet had de partij besloten die dag een protestmanifestatie te laten doorgaan.
3) Recentelijk is beslist de meeting toch te laten doorgaan, verbod of geen verbod. We eisen ons democratisch recht op tout court ! Hou
zaterdag 26 mei 2007
alvast vrij in je agenda.
Meer info volgt ... |
| Bericht: #669346 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Di 15 Mei 2007, 21:11 | Onderwerp: |
 |
|
Zo hoor ik het graag! Laten we massaal aanwezig zijn!  |
| Bericht: #669348 |
|
|
Vlaamse Tempelier
PI Senior

| Geplaatst: Di 15 Mei 2007, 21:21 | Onderwerp: |
 |
|
| Dina schreef: |
Zo hoor ik het graag! Laten we massaal aanwezig zijn!  |
Dat hoop ik ook. Ik zal instaan voor de ordedienst die dag. Er heeft zich veel heisa afgespeeld omtrent deze meeting op de Anderlechtse gemeenteraad laatstleden. Daarbij is de burgemeester zo ver gegaan als de VB-mandatarissen regelrechte leugenaars te durven noemen hetgeen tot een hevige discussie geleid heeft want dit is in het verkeerde keelgat ge schoten. Er is zelfs pers op afgekomen om het fijne van deze zaak te weten te komen. Uiteraard werd hun de bewijzen onder de neus gedrukt dat het hier om zuiver laster en leugens ging vanwege Simonet. In de loop van de week zal ik tijd vrijmaken om heel de afgespeelde situatie haarfijn uit de doeken te doen. |
| Bericht: #669350 |
|
|
Vlaamse Tempelier
PI Senior

| Geplaatst: Vr 18 Mei 2007, 22:36 | Onderwerp: |
 |
|
Meer info omtrent hetgeen zich heeft afgespeeld te vinden in mijn weblogartikel : "Vlaams Belang niet welkom in Anderlecht". |
| Bericht: #669825 |
|
|
Vlaamse Tempelier
PI Senior

| Geplaatst: Di 22 Mei 2007, 20:50 | Onderwerp: |
 |
|
Ik wil de lolbroek niet uithangen maar het zal dan toch een protestmanifestatie worden i.p.v. een "verboden" meeting.
De protestactie was in eerste instantie het oorspronkelijk idee maar men ging ondertussen toch op zoek naar een andere locatie dan deze oorspronkelijk in de overeenkomst afgesloten in de hoop de meeting te laten doorgaan, verbod of geen verbod.
Deze werd ook gevonden en zodoende zat men reeds met een "verboden" meeting in het hoofd. Echter op de valreep liet de eigenaar de partij weten van gedachten te zijn veranderd uit vrees dat hij achteraf mogelijk klanten zou verliezen door associatie met de naam Vlaams Belang.
Zodoende is de knoop nu definitief doorgehakt : een korte maar heel krachtige protest tegen de onverdraagzame burgemeester van Anderlecht.
Alhoewel de oorspronkelijk geplande meeting in functie van de nakende verkiezingen bedoeld is naar de Vlaamsgezinde inwoners van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest hoop ik toch dat er zoveel mogelijk Vlamingen van buiten Brussel komen opdagen daar het hier om een schending van de vrije meningsuiting gaat waartegen de proteststem zo luid mogelijk dient te klinken.
Eén voor allen, allen voor één ! Wees zaterdag 26 mei erbij in de gemeente van de Vlaamse Tempelier ! |
| Bericht: #671030 |
|
|
Vlaamse Tempelier
PI Senior

| Geplaatst: Di 22 Mei 2007, 20:54 | Onderwerp: |
 |
|
Deze mail gisteren ontvangen. Moge het de lezer inspireren te komen opdagen :
Beste Vlaams Belangers, beste vrienden,
Omwille van de persluwte tegen onze partij (zie gisteren het "debat" op de staatstelevisie waarbij de grootste partij van Vlaanderen niet eens aan bod kwam) besloten wij om zelf de verkiezingsstrijd in een hogere versnelling te duwen. Wij organiseren dus a.s. zaterdag om 16.00u een korte maar krachtige manifestatie in hartje Anderlecht -dr. Huetlaan- voor het recht op vrije meningsuiting én het recht om vrij te kunnen beslissen waar wij onze meetings willen houden (u weet dat de Vlaminghatende burgemeester Simonet ons de toegang tot RSC Anderlecht heeft geweigerd).
Kamerlijsttrekker
Filip De Man
en de lijsttrekker voor de Senaatslijst, nationaal voorzitter
Frank Van Hecke
zullen, samen met u, de vele boycotten tegen ons hekelen en algemeen luid oproepen tot meer democratie!
Er werden tevens gratis bussen ingelegd waar u tot uiterlijk woensdagmiddag voor kunt inschrijven (uurregeling, zie bijlage). Mogen wij dringend van u een berichtje ontvangen voor eventuele opstap en aanwezigheid, waarvoor alvast onze welgemeende dank !
Met vriendelijke groet,
Jean-Paul Leemans, regiosecretaris Brussel
Eddy Longeval, regiosecretaris Halle
Jurgen Van Duyse, regiosecretaris Vilvoorde
|
| Bericht: #671031 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Di 22 Mei 2007, 21:28 | Onderwerp: |
 |
|
Ik ontving die mail ook, maar de juiste bijlage ontbrak.
Heb jij de uurregeling van de bussen? |
| Bericht: #671043 |
|
|
Vlaamse Tempelier
PI Senior

| Geplaatst: Di 22 Mei 2007, 21:52 | Onderwerp: |
 |
|
| Dina schreef: |
Ik ontving die mail ook, maar de juiste bijlage ontbrak.
Heb jij de uurregeling van de bussen? |
Neen. Die ontbrak in de bijlage, zoniet had ik het hier ter info eveneens neergezet. |
| Bericht: #671052 |
|
|
Vlaamse Tempelier
PI Senior

| Geplaatst: Wo 23 Mei 2007, 22:05 | Onderwerp: |
 |
|
Vraagje aan de moderatoren :
Is het mogelijk om de titel van deze door mij opgestarte topic te wijzigen in '26/05/2007 : VB-manifestatie te Anderlecht' ?
Dit zou de overzichtelijkheid ten goede komen in deze drukke maanden waar het één en ander in Vlaanderen plaatsvindt.
//Edit Blauwvoet : Titel aangepast// |
| Bericht: #671468 |
|
|
Vlaamse Tempelier
PI Senior

| Geplaatst: Zo 27 Mei 2007, 20:21 | Onderwerp: |
 |
|
| Vlaamse Tempelier schreef: |
Vraagje aan de moderatoren :
Is het mogelijk om de titel van deze door mij opgestarte topic te wijzigen in '26/05/2007 : VB-manifestatie te Anderlecht' ?
Dit zou de overzichtelijkheid ten goede komen in deze drukke maanden waar het één en ander in Vlaanderen plaatsvindt.
//Edit Blauwvoet : Titel aangepast// |
Waarvoor dank.
Voor de Pi'ers die geïnteresseerd zouden zijn in een relaas van deze korte protestmanifestatie met enkele foto's verwijs ik naar mijn webstek.
Het was tof dat ook 'Dina' aanwezig was gisteren. Ik hoop dat de actie die de media geheel niet kon interesseren toch na de verkiezingen een staartje mag krijgen. Ik zal wel te horen krijgen hoe de volgende gemeenteraadszitting verlopen zal en of burgemeester Simonet opnieuw voor spanningen zal zorgen met de lokale mandatarissen van het VB. |
| Bericht: #672523 |
|
|

|
|
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 5 Sep 2008, 12:30
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |
Advertentie |