Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

De forumquiz

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Politicsinfo.net > De Achterkamer > Hobbyhoekje

Wie neemt de forumquiz nog au serieux?
Absoluut niet. Regels worden niet nageleefd en correctheid is ver zoek
100%
 100%  [ 5 ]
Ik neem de zaak heel serieus en kan me vinden in de huidige gang van zaken
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 5

Author Thread
Yucagira
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 18:41  Reageer met quote   Naar boven

Caesar schreef:
@thorgal:okay...glad to see you back... Wink

@joeka: en ik was nu nog eens zo fier op mijn titel van kwiesmaster en wil je me de "de enige echte puntenteller" noemen..wat een degradatie zeg... Evil Evil Evil Wink Lol ..ik dacht dat ik op weg was om de nieuwe Walter Capiau te worden maar neen.... Mr. Green

glad to see you back..madam joeka... Wink

het is niet titel dat telt Lol

grijze kardinalen (=puntentellers Mr. Green ) hebben soms meer macht in handen dan de king (=kwiesmaster Mr. Green )
en vanaf nu braaf zijn , he Evil d'oh! Smile Cool Razz Mr. Green
Bericht: #707890

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 18:50  Reageer met quote   Naar boven

O'Malley heeft dat hier allemaal ondertussen eens gelezen en ik wil ook nog wel het één en het ander kwijt.

1. @ Slissen: van al wat je verweten werd is niets uit de context getrokken, de links staan er en de feiten zijn ontegensprekelijk. Dat kan je onmogelijk afdoen als "uit de context getrokken". De poll spreekt trouwens ook voor zich.

2. Er moet er ene de slimste zijn en dat zal ik dan maar zijn deze keer (al is het alles behalve van harte), maar de Slissen is toch te dwijs om ook maar enigszins toe te geven. Ik zal de draad dus niet verder bevuilen (zoals het onterecht genoemd wordt want er is geen alternatief tegen het dictatoriale gedrag van de Slisse)

3. Er moet juist wel plaats zijn om een discussie te starten op een antwoord. Het is juist dààr dat het foutloopt. De Slissen beslist wat juist en fout is, terwijl hij er soms zelf helemaal naast zit. Ik vind dat de vraagsteller inderdaad een vraag moet goed -of afkeuren, maar als er discussie ontstaat, dat er ook plaats moet zijn voor die discussie voor er een nieuwe vraag gesteld wordt. Laat ons dan met z'n allen op zoek gaan naar het enige echte juiste antwoord. Nu wordt er gewoon meteen een nieuwe vraag gesteld, het foute antwoord wordt goedgekeurd en niemand wordt er slimmer van. Dat kan geenszins de bedoeling zijn. Buiten Pi doe ik ook mee aan kwissen en met maar één doel: bij te leren.

4. @Dina: we hebben geen extra politie nodig, aan Blauwvoet (die zich niet opstelt als moderator) en de Slissen als dictator, hebben we ruim voldoende mijn gedacht.
Verder, er kan hier inderdaad niets gewonnen worden buiten wat schamele eer, maar ik draag eerlijkheid hoog in het vaandel. En die is/was de laatste tijd zeer ver zoek.

5. Daarnaast vind ik ook niet dat er een kwismaster moet zijn. Ik zie er het nut niet van in en het komt op het eind steeds weer op hetzelfde neer: misbruik van macht en dus heibel. Laat ieder zijn eigen punten bijtellen, iedereen is eerlijk genoeg voor zichzelf (wie wil zich nu kampioen kronen met vals te spelen en punten dubbel te tellen?) en er is sociale controle genoeg van de mededeelnemers.

6. Daarnaast moeten de kwisregels die in het kwisreglement staan nageleefd worden, zonder uitzondering. Want inderdaad, ook Borrel heeft eerder al eens dezelfde farçe voorgehad als ik onlang en dat kàn hoegenaamd niet ! Het is niet omdat het zaterdag of zondag is en omdat de Slisse toevallig tijd heeft dat er zo nodig meteen moet geantwoord worden of dat een vraag maar gelijk goedgekeurd moet worden of vervangen worden, of afgevoerd worden of wat dan ook. De regels zijn ontstaan vanuit het VA tijdperk en werden opgesteld vanuit ervaringen uit het verleden waar het fout kon gaan. De 24-uren regel dient dan ook ten allen tijde gerespecteerd te worden. Of Slisse dat nu van respect vindt getuigen of niet, het interesseert me niet. Regel is regel en daarmee uit.

7. Vragen die gesteld worden mogen enkel en alleen door de vraagsteller goed -of afgekeurd worden. En anderen kunnen daar tegen ingaan als ze niet akkoord zijn. Tot die tijd wordt er geen andere vraag gesteld en gaan we met z'n allen op zoek naar het juiste antwoord. We geraken er samen best wel uit.

8. De vraagstellers dienen vragen te stellen waarvan ze een ontegensprekelijk correct antwoord kunnen voorleggen. Alles wat discutabel is, kan je beter niet vragen. Als bronnen elkaar dus tegenspreken, stel er dan ook geen vraag over.

Dat is voorlopig alles. Kwis gerust verder. Ik blijf bij mijn standpunten die ik eerder innam en zal voorlopig ook niet mee kwissen. Ik zal de boel wel op de voet volgen en aan de hand van wat ik te zien krijg ofwel terug aansluiten, ofwel hier verder mijn gal spuien en ingaan tegen het onrecht dat anderen wordt aangedaan.
Bericht: #707893

Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 18:57  Reageer met quote   Naar boven

Ik wil mij niet moeien, maar de 2 volgende puntjes kunnen misschien voor moeilijkheden zorgen.

Thomas O'Malley schreef:

7. Vragen die gesteld worden mogen enkel en alleen door de vraagsteller goed -of afgekeurd worden. En anderen kunnen daar tegen ingaan als ze niet akkoord zijn. Tot die tijd wordt er geen andere vraag gesteld en gaan we met z'n allen op zoek naar het juiste antwoord. We geraken er samen best wel uit.

Hier kan misschien ook een tijdslimiet op gezet worden om te vermijden dat die "discussie" door bv. één persoon dagenlang gerokken wordt omdat hij/zij geen gelijk krijgt?
Quote:

8. De vraagstellers dienen vragen te stellen waarvan ze een ontegensprekelijk correct antwoord kunnen voorleggen. Alles wat discutabel is, kan je beter niet vragen. Als bronnen elkaar dus tegenspreken, stel er dan ook geen vraag over.

Dat is inderdaad aan te raden, doch niet altijd te vermijden.
Als je ergens informatie gaat zoeken om je toe te laten een vraag te stellen, ga je er meestal van uit dat de informatie die je hebt gevonden, ook correct is.
Enerzijds je informatie checken en dubbelchecken en anderzijds "snel" een nieuwe vraag stellen is ook niet altijd evident.
Bericht: #707896

Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 19:01  Reageer met quote   Naar boven

Nog iets :

Thomas O'Malley schreef:
Buiten Pi doe ik ook mee aan kwissen en met maar één doel: bij te leren.

Mooi zo. Maar anderen willen, naast het iets bijleren, vooral een aangename tijd doorbrengen. Wink
Quote:

4. @Dina: we hebben geen extra politie nodig, aan Blauwvoet (die zich niet opstelt als moderator) en de Slissen als dictator, hebben we ruim voldoende mijn gedacht.

Zolang niemand verder de sfeer verpest, zal ik ook niet moeten optreden. Dat hangt dus alleen maar van jullie af.
Bericht: #707897

Thorgal
Slimste mens van PI
Slimste mens van PI

Uit: Islamabad aan de Dijle
Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 19:06  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:
Ik wil mij niet moeien, maar de 2 volgende puntjes kunnen misschien voor moeilijkheden zorgen.

Thomas O'Malley schreef:

Hier kan misschien ook een tijdslimiet op gezet worden om te vermijden dat die "discussie" door bv. één persoon dagenlang gerokken wordt omdat hij/zij geen gelijk krijgt?
Quote:

Als je ergens informatie gaat zoeken om je toe te laten een vraag te stellen, ga je er meestal van uit dat de informatie die je hebt gevonden, ook correct is.
Enerzijds je informatie checken en dubbelchecken en anderzijds "snel" een nieuwe vraag stellen is ook niet altijd evident.

Door die twee punten is er juist een groot stuk van de misserie ontstaan. Daarmee mijn voorstel. Door zulk een discusie zijn er onterecht punten(wat an sich mijn rekening totaal niet maakt) naar jou gegaan Omallie, bij mijn weten is er toen niet gewacht en kon jij rustig een vraag stellen, jij hield zonder een bron (buiten k'nijn) aan te halen voet bij stuk dat het niet juist was. Om van dat gezever vanaf te zijn, mijn voorstel.
Ik denk dat daar het minste kwaad mee geschied is. En ik denk nu wel dat de meeste mensen hun bronnen checken, en/of weten waarover ze het hebben. Een beetje vertouwen kan geen kwaad hé?
Bericht: #707901

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 19:37  Reageer met quote   Naar boven

Ikke kwies graag als ikke kan winnen en anders ni. Razz
Bericht: #707924

Thorgal
Slimste mens van PI
Slimste mens van PI

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 19:40  Reageer met quote   Naar boven

Blauwvoet schreef:

Spelen hé joengske, spelen hé..ni spelen, ni winne Lol
Bericht: #707926

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 19:45  Reageer met quote   Naar boven

Thorgal schreef:
Blauwvoet schreef:

Spelen hé joengske, spelen hé..ni spelen, ni winne Lol

Aan de meet delen ze de prijzen maar het moet voor de minder slimmen ook plezant blijven hé ! Razz Lol
Bericht: #707930

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 19:51  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:

Thomas O'Malley schreef:

Ik denk dat het duidelijk is dat als meerdere bronnen je gelijk/ongelijk aantonen, komende van meerdere kwissers, dat de zaak dan per definitie gesloten is.

Quote:
Quote:

Dat is perfect te vermijden, juist door een vraag te checken en te dubbel checken. Er is toch geen nood aan "snel" snel een nieuwe vraag stellen als de kwisreglementen nageleefd worden?
Bericht: #707936

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 19:57  Reageer met quote   Naar boven

Thorgal schreef:

Door die twee punten is er juist een groot stuk van de misserie ontstaan. Daarmee mijn voorstel. Door zulk een discusie zijn er onterecht punten(wat an sich mijn rekening totaal niet maakt) naar jou gegaan Omallie, bij mijn weten is er toen niet gewacht en kon jij rustig een vraag stellen, jij hield zonder een bron (buiten k'nijn) aan te halen voet bij stuk dat het niet juist was. Om van dat gezever vanaf te zijn, mijn voorstel.
Ik denk dat daar het minste kwaad mee geschied is. En ik denk nu wel dat de meeste mensen hun bronnen checken, en/of weten waarover ze het hebben. Een beetje vertouwen kan geen kwaad hé?
Shame on you Geenszins mee akkoord maatje. De miserie is ontstaan juist omdat er geen plaats was voor het debat en Slisse besliste dat ik het bij het rechte eind had en jij het fout had. Wat de waarheid dan nu eigenlijk was is me nog steeds niet duidelijk en ik zal er wel eens naar op zoek gaan. Maar dat is nu net het verschil tussen ons beiden denk ik, ik ga ervan uit dat het fout kàn zijn wat Knijn als antwoord gaf (al heb ik daar sterk mijn twijfels bij), jij gaat ervan uit dat je gelijk hebt.
Daarnaast was je vraag wankel want vanuit twee standpunten te benaderen. Dat is me heel erg duidelijk geworden tijdens het telefoongesprek dat je met Knijn voerde. En ook dat valt niet tegen te spreken. Caesar was daar dan ook niet bijna verslagen. En daar blijf ik wel bij. Overigens, ook Sympa is er later op teruggekomen omdat er steeds meer bronnen meldden dat hij nog niet bijna verslagen was. Anderzijds was het antwoord dat mijn Knijn je gaf ook niet geheel correct omdat de slag die zij aanhield niet in Belgae plaats vond.
Jij zegt nu nog steeds dat je gelijk hebt. Kan best, ik denk van niet, maar spreek er me op dit ogenblik niet over uit. Al ben ik meer geneigd te denken dat je fout bent. Veel meer dan dat ik denk dat je gelijk hebt/had.
Bericht: #707943

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 19:59  Reageer met quote   Naar boven

Dina schreef:
Mooi zo. Maar anderen willen, naast het iets bijleren, vooral een aangename tijd doorbrengen. Wink
Fijn zo, koppel dan het aangename aan het zinvolle en de kous is af. Als je het zo simplistisch wil zien als jij nu doet, kan je beter gewoon alle antwoorden goedkeuren, wat maakt het dan allemaal nog uit?
Bericht: #707947

Thorgal
Slimste mens van PI
Slimste mens van PI

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 20:13  Reageer met quote   Naar boven

Caesar, Julius. Caesar's Commentaries on the Gallic and Civil Wars: with the Supplementary Books attributed to Hirtius.
Electronic Text Center, University of Virginia Library

http://etext.lib.virginia.edu/toc/modeng/public/CaeComm.html

Boek2

http://etext.lib.virginia.edu/etcbin/toccer-new2?id=CaeComm.sgm&images=images/modeng&data=/texts/english/modeng/parsed&tag=public&part=2&division=div2

"caes.gal.2.16":tot en met "caes.gal.2.29":

Zo bespaar ik u een zoektocht Omallie. Ik had die link je trouwens al toe gsms't. De woorden van Caesar, al dan niet overdreven, maar zijn woorden. Uit deze teksten leidt men af dat hij daar bijna een nederlaag heeft geleden. Maar door samenloop van omstandigheden heeft hij deze om kunnen zetten naar een overwinning.

My pleasure.... Wink
Bericht: #707958

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 20:14  Reageer met quote   Naar boven

http://www.politicsinfo.net/forum/viewtopic.php?t=22547&start=13500

Voila, en het gaat onverminderd voort zoals het bezig was.
Eerst een expliciet antwoord eisen en dan het foute antwoord (door typfout) goedkeuren. Thorgal verdient dit punt, maar Slissen beslist dat het punt naar Blauwvoet gaat. d'oh!
Moet je dat dan allemaal tollereren? Not talking

En wat gaat Politie-Miss Dina daar nu aan veranderen?

En dit is een mooi voorbeeld want Blauwvoet pakt het punt en stelt gelijk weer een vraag, terwijl iedereen duidelijk kan zien dat het niet correct was wat hij antwoordde en dat het eigenlijk Thorgal moest zijn die de vraag moest stellen en het punt moest krijgen.

Laatst aangepast door Thomas O'Malley op Di 16 Okt 2007, 20:21, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht: #707959

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 20:18  Reageer met quote   Naar boven

Thorgal schreef:
Caesar, Julius. Caesar's Commentaries on the Gallic and Civil Wars: with the Supplementary Books attributed to Hirtius.

Boek2

http://etext.lib.virginia.edu/etcbin/toccer-new2?id=CaeComm.sgm&images=images/modeng&data=/texts/english/modeng/parsed&tag=public&part=2&division=div2

Zo bespaar ik u een zoektocht Omallie. Ik had die link je trouwens al toe gsms't. De woorden van Caesar, al dan niet overdreven, maar zijn woorden. Uit deze teksten leidt men af dat hij daar bijna een nederlaag heeft geleden. Maar door samenloop van omstandigheden heeft hij deze om kunnen zetten naar een overwinning.

My pleasure.... Wink
Ik zal mijn eigen bronnen wel raadplegen en vinden. Ik heb daar jouw links niet bij nodig. Zonder ze na te kijken weet ik dat die jouw uitleg zullen staven. Mij gaat het erom dat je in je vraag zei dat Caesar bijna verslagen was, en dat is hij nooit geweest behalve in zijn slag om Gergovia in 53 voor Christus. Die slag hebben de Galliërs gewonnen (ondanks de zware verliezen) en Caesar is effenaf gaan lopen. Dan kan je zeggen "bijna verslagen". De slag waar jij naar vroeg heeft Caesar met gemak gewonnen, ondanks wat verlies van manschappen als je al bij al in beschouwing neemt. En net dàt wil jij maar niet aanvaarden.
Bericht: #707960

Thorgal
Slimste mens van PI
Slimste mens van PI

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 20:27  Reageer met quote   Naar boven

Thomas O'Malley schreef:
Thorgal schreef:

Boek2

My pleasure.... Wink
Ik zal mijn eigen bronnen wel raadplegen en vinden. Ik heb daar jouw links niet bij nodig. Zonder ze na te kijken weet ik dat die jouw uitleg zullen staven. Mij gaat het erom dat je in je vraag zei dat Caesar bijna verslagen was, en dat is hij nooit geweest behalve in zijn slag om Gergovia in 53 voor Christus. Die slag hebben de Galliërs gewonnen (ondanks de zware verliezen) en Caesar is effenaf gaan lopen. Dan kan je zeggen "bijna verslagen". De slag waar jij naar vroeg heeft Caesar met gemak gewonnen, ondanks wat verlies van manschappen als je al bij al in beschouwing neemt. En net dàt wil jij maar niet aanvaarden.

Net daarom moet zulks vermeden worden in de kwis, de discusies omtrend vragen, gij zou met Caesar himself nog in discussie gaan. Het is een vertaling van zijn geschriften, welke betere bronnen kan je nog vinden?

Dan kan je evengoed stellen omallie, dat geschiedenisvragen "not done" zijn in een kwis, daar het geen exacte wetenschap is.
Bericht: #707970

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 20:28  Reageer met quote   Naar boven

Ha ja, en tussen haakjes, ik stel vast dat ik hier nu "onder vuur kom te liggen" (tussen aanhalingstekens omdat ik geen andere bewoording kan vinden die moet duidelijk maken wat ik bedoel, terwijl ik hier het topic open om de wantoestanden in de kwis aan te kaarten die niet door mij in gang werden gezet.
Opvallend toch hoe uitgerekend die persoon bespaard wordt en blijkbaar van alle kanten van mij een toenaderingspoging wordt verwacht terwijl ik geenszins als eerste in de fout ben gegaan.
Bericht: #707973

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 20:33  Reageer met quote   Naar boven

Thorgal schreef:
Net daarom moet zulks vermeden worden in de kwis, de discusies omtrend vragen, gij zou met Caesar himself nog in discussie gaan. Het is een vertaling van zijn geschriften, welke betere bronnen kan je nog vinden?
Ik zou met Caesar zelf helemaal niet in discussie gaan. Caesar zou dan ook nooit zeggen dat hij die slag bijna verslagen was. d'oh!
Vermeden worden in de kwis? Ik zie niet in waarom. Ik heb je in het kwistopic minstens evenveel tegenvoorbeelden gegeven, en Sympa heeft ze zelfs beaamd.
Daarnaast zou je jezelf misschien eens kunnen afvragen of de vraag wel zo duidelijk gesteld was zodat deze discussie kon vermeden worden.

Quote:
Dan kan je evengoed stellen omallie, dat geschiedenisvragen "not done" zijn in een kwis, daar het geen exacte wetenschap is.
De grote lijnen in de geschiedenis zijn een exacte wetenschap en voldoende bewezen. Er is echter niet bewezen dat Caesar is die slag bijna verslagen was. En dat zal ook nooit bewezen kunnen worden omdat het simpelweg niet zo was. d'oh!
Bericht: #707982

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 20:34  Reageer met quote   Naar boven

En dan zeg jij dat de Slisse en ik koppigaards zijn. d'oh! Rolleyes
Bericht: #707984

Thorgal
Slimste mens van PI
Slimste mens van PI

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 20:48  Reageer met quote   Naar boven

Ja Omallie, als jij weigert om op zijn minst die linken die ik je geef na te lezen, zijnde; "commentarii de bello gallico" vertaald en van de hand van Caesar.
Ja, dan zijn we idd uitgepraat en zal er nooit een uitkomst op de vraag komen. Het zijn door die commentaren dat het zo omschreven wordt en naderhand heb ik mijn vraag zo opgesteld.

Ik heb mijn ding gezegd, de linken gegeven. Einde onderwerp!
Bericht: #707998

Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 20:50  Reageer met quote   Naar boven

Thorgal schreef:
Ja Omallie, als jij weigert om op zijn minst die linken die ik je geef na te lezen, zijnde; "commentarii de bello gallico" vertaald en van de hand van Caesar.
Ja, dan zijn we idd uitgepraat en zal er nooit een uitkomst op de vraag komen. Het zijn door die commentaren dat het zo omschreven wordt en naderhand heb ik mijn vraag zo opgesteld.

Ik heb mijn ding gezegd, de linken gegeven. Einde onderwerp!
Ik spreek je er nog over Frogger, dat beloof ik je. Nà ik mijn bronnen nagekeken heb. Wink
Bericht: #708002

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Ma 6 Okt 2008, 23:59
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group