Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
LDD: Vlaams Belang gemeenteraadslid Aisha Van Zele stapt over naar Lijst Dedecker

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Persberichten > Lijst Dedecker

Author Thread
Persberichten
PI Redactie
PI Redactie

Geplaatst: Za 27 Okt 2007, 13:57 | Onderwerp: LDD: Vlaams Belang gemeenteraadslid Aisha Van Zele stapt over naar Lijst Dedecker  Reageer met quote   Naar boven

Aisha Van Zele (23 jaar) verliet de VLD in 2006 voor het Vlaams Belang en kwam op voor de gemeenteraadsverkiezingen. Ze werd rechtstreeks verkozen en zetelt in de Lokerse gemeenteraad. Aisha komt uit een blauw nest maar kon zich niet meer vinden in de toenmalige koers van de VLD. Als kleurlinge wilde ze het signaal van de Vlaams Belang verruiming geven in het kielzog van Jurgen Verstrepen.

Ze maakte in januari haar debuut als jongste gemeenteraadslid in de gemeenteraad en verklaarde toen "Ik wilde bewijzen dat het VB geen racisten zijn".

Aisha is geboren in Colombo, Sri-Lanka en kwam als baby aan in Vlaanderen.

"Ik voel me Vlaams, spreek perfect Nederlands en draag de Vlaamse waarden en normen uit. Wat doet mijn donkere huidskleur er dan toe?"

Het Vlaams Belang evolueerde niet zoals Aisha had verwacht waardoor ze reeds in mei van dit jaar interesse toonde in Lijst Dedecker maar door de verkiezingsstrijd van LDD was dit toen niet meer haalbaar.

"Het Vlaams Belang is niet meer de partij die het was en zou moeten zijn in vergelijking met een jaar geleden. Het extremisme intern is terug merkbaar en als kleurlinge ondervond ik meer en meer weerstand. Als mandataris voelde ik dit aan en kon zo niet verder werken. Het Vlaams Belang wil geen vooruitgang meer en ik ben niet in de politiek gestapt om eeuwig in de oppositie te zitten"

Aisha Van Zele had meerdere positieve gesprekken met Jurgen Verstrepen en dit resulteerde in haar overstap naar Lijst Dedecker.

"LDD is voor mij een echt alternatief. Het is een partij met visie en vooruitgang. Het partijprogramma van LDD is mij op het lijf geschreven en ook het feit dat de partij kandidaten zoals Mimount Bousakla op de lijst heeft gezet versterkte mijn geloof in Dedecker en Verstrepen"

Jurgen Verstrepen is blij dat Aisha Van Zele uiteindelijk de stap zet naar Lijst Dedecker.

"Ik heb Aisha leren kennen als een gedreven jonge vrouw met politieke ambitie. Door haar huidskleur heeft ze het niet altijd even gemakkelijk gehad en haar overstap naar het toenmalige Vlaams Belang was zeer gedurfd maar een doodlopende straat. Zij is voor ons geen excuustruus maar iemand van waarde. Dit mooie verhaal onderstreept onze mening dat alle Vlamingen die zich Vlaams en gezond rechts voelen, welkom zijn bij LDD. Kleur en afkomst speelt voor ons in dat geval geen rol."

Maandagavond zal Aisha Van Zele in de gemeenteraad van Lokeren aankondigen dat ze niet langer deel zal uitmaken van de Vlaams Belang fractie.

Aisha Van Zele
Bericht: #714825

Rapporteer deze post

Advertentie
Sukkelaar13
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 6 Nov 2007, 16:49 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Van Zelen is een opportuniste. Zich kandidaat stellen voor het Vlaams Belang wil nog steeds zeggen in de oppositie terecht komen. Dat wist zij toen ze ce overstap deed. Nu dus zeggen dat zij niet haar gans leven in de oppositei wil doorbrengen bewijst mijn stelling : arriviste en opportuniste. Gelukkig voor het Vlaams Belang trapt zij het nu af en niet voor de verkiezingen van 2009.
Bericht: #722084

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Za 17 Mei 2008, 20:48
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten LDD: Mimount Bousakla: Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding moet verdwijnen Persberichten Ma 12 Nov 2007, 14:56
Blanche Neige Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten LDD: Lieve Van Ermen: Absolute voorrang aan urgente zorgen, ook aan moslimvrouwen Persberichten Za 27 Okt 2007, 14:39
Persberichten Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten LDD: Rob Van de Velde: Nieuwe huurwet moet evenwicht tussen huurder en verhuurder herstellen Persberichten Vr 26 Okt 2007, 08:03
Geen nieuwe berichten LDD: Jurgen Verstrepen: Nood aan vertrouwen, na de treurige Moerman-affaire Persberichten Vr 26 Okt 2007, 08:00
Geen nieuwe berichten LDD: Jurgen Verstrepen: De dubbele taal van de VRT-topman Dirk Wauters Persberichten Vr 26 Okt 2007, 07:56
Geen nieuwe berichten LDD: Mimount Bousakla: Tekst en uitleg bij overstap naar LDD Persberichten Wo 17 Okt 2007, 20:23
Fouga-Magister Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten LDD: Dirk Vijnck: Stef Goris met open armen ontvangen bij LDD Vlaams-Brabant Persberichten Za 6 Okt 2007, 16:12
Geen nieuwe berichten LDD: Andy Pieters: Zondagswinkelen in Maasmechelen Persberichten Zo 23 Sep 2007, 21:02
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief