hilde
PI Master

|
| Geplaatst: Zo 13 Jan 2008, 18:59 |
 |
|
Ik zou graag stoppen, maar eerlijk ik kan het niet alleen alhoewel ik de enige ben die rook thuis, maar naar aanleiding van dat artikel ben ik een beetje gaan googelen over passief roken en ik krijg gewetensproblemen. |
| Bericht: #745710 |
|
|
|
|
misantroop
PI Pro

|
| Geplaatst: Zo 13 Jan 2008, 19:12 |
 |
|
| hilde schreef: |
| Ik zou graag stoppen, maar eerlijk ik kan het niet alleen alhoewel ik de enige ben die rook thuis, maar naar aanleiding van dat artikel ben ik een beetje gaan googelen over passief roken en ik krijg gewetensproblemen. |
nope niet in geslaagd, ben er wel mee gestopt (al een jaartje of twee) om te roken in de ruimten waar mijn kinderen komen, zodoende rook ik toch wat minder. |
| Bericht: #745717 |
|
|
Thorgal
Slimste mens van PI

Uit: Islamabad aan de Dijle |
| Geplaatst: Zo 13 Jan 2008, 19:16 |
 |
|
| Ik zou graag stoppen, maar eerlijk ik kan het niet alleen alhoewel ik de enige ben die rook thuis, maar naar aanleiding van dat artikel ben ik een beetje gaan googelen over passief roken en ik krijg gewetensproblemen. |
Ik kon ook niet alleen stoppen, dankzij acupunctuur ben ik sinds 14 januari vorig jaar gestopt.
Voor ik er binnenging nog eentje goed doorgesleurd, geen nimmeer aangeraakt toen ik buitenstapte......en dat koste me ochot 22 euro waar je het halve van terugtrekt en een naaldje in m'n oor.....voor twee a drie dagen..... |
| Bericht: #745719 |
|
|
Kabar
PI Addict

|
| Geplaatst: Zo 13 Jan 2008, 19:21 |
 |
|
Ik rookte 2 pakskes Johnson per dag. Op 1 januari 1990 ben ik ermee gestopt en heb het tot nu toe volgehouden. Met een beetje karakter lukt het wel. |
| Bericht: #745723 |
|
|
Thomas O'Malley
PI Expert

|
| Geplaatst: Zo 13 Jan 2008, 19:35 |
 |
|
| Thorgal schreef: |
Ik kon ook niet alleen stoppen, dankzij acupunctuur ben ik sinds 14 januari vorig jaar gestopt.
Voor ik er binnenging nog eentje goed doorgesleurd, geen nimmeer aangeraakt toen ik buitenstapte......en dat koste me ochot 22 euro waar je het halve van terugtrekt en een naaldje in m'n oor.....voor twee a drie dagen..... |
Gij moogt van geluk spreken dat ik u dienen accapunctirist aan de hand gedaan hebt of ge had nog altijd met uwe rug gesukkeld en gepaft gelijk nen Turk.
Maar ne "merci"? Ho maar zenne.  |
| Bericht: #745734 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Zo 13 Jan 2008, 19:39 |
 |
|
Ik denk dat je geen ergere verstokte rookster had dan ik.
Ik rookte sinds mijn 13
Heb wel een paar keer 'willen' stoppen, maar nooit echt overtuigd.
Mijn sigaret was mijn 'vriendje', in goede en kwade dagen. Altijd klaar om mij te troosten, te genieten of te kalmeren. De enige die mij nooit in de steek liet (behalve als ik er vergat te kopen )
Tot... ik in mei 2007... geen keuze meer had. Stoppen of....
Zonder veel overtuiging dat het mij ooit zou lukken ben ik het middel Zyban gaan halen (op doktersvoorschrift).
Dat zijn pillen.
Je neemt elke dag 1 pil gedurende een week (intussen blijf je gewoon verder roken). Vanaf de 2e week neem je er 2 (dat heb ik nooit gedaan omdat ik nogal sterk reageer op medicijnen). In de loop van die tweede week moet je ergens stoppen met roken.
Ik heb dat gecombineerd met nicorette kauwgom. Maar dat heb ik maar 3 dagen nodig gehad (a rato van 3 per dag).
Geloof het of niet.... sinds 31 mei 2007 rook ik dus niet meer. En het kost me niet al te veel moeite.
Ik denk er nog vaak aan, maar dat zijn moment die amper 1 sec. duren. |
| Bericht: #745735 |
|
|
hilde
PI Master

|
| Geplaatst: Zo 13 Jan 2008, 19:55 |
 |
|
Wel ik ben een dom kieken hoor, ik heb mij ook eens helemaal laten volstekedn met naalden en moest zo'n 45 minuten met die naalden blijven liggen, die waren over gans mijn lichaam aangebracht. Ik kom buiten en eerlijk ik had niet echt zin in een sigaret, na een uur moest ik het verdorie toch weer eens proberen zekers ( eerlijk het was niet uit zin, ik moest het weer eens testen, rotkarakter dat ik heb) wat bleek, de sigaret smaakte me beter dan ooit, waarschijnlijk omdat ik er gedurende 2 uur geen gehad had, maar ik was verloren, gewoon verder gegaan met roken;
2 jaar later had ik ook schuldgevoelens en ik nam het besluit om te stoppen echt uit schuldgevoelens, naar de dokter voor die pleisters, de eerste dagen een echt gevecht, alhoewel ik er nog zo'n 6 per dag rookte, na een goede week dacht ik, goh, ik kom van 50 sigaretten naar 6 die 6 kan ik ook laten en kieperde de sigaretten weg. Ik heb die pleisters ook maar 1 maand in plaats van 3 maanden gebruikt, veel chewing-gum en koffie, na 2 maanden was ik van de sigaretten en de chewing-gum af. En ik weet niet na 3 maand, vroeg ik aan iemand om eens te mogen trekken, ik wou het weer eens testen, ja dag, verloren hé. Na een week zat ik terug aan een pakje om vervolgens te hervallen in mijn gewoon patroon.
Heb nadien nog verscheidene malen met die nicotinepleisters geprobeerd maar het hielp niet meer.
Ik zou nog wel eens acupunctuur willen proberen, omdat ik wel geleerd heb uit mijn "testen".
Heb mij ook zojuist ingeschreven op de rookstopcoach, kan iemand mij mischien het adres geven van die acupuncturist aub?
En dan zal ik ook maar naar de dokter gaan voor die Zyban en nicotine chewing-gum, maar die zijn nogal slecht hé, of zijn ze beter van smaak nu?
Willen jullie mij het adres en telefoonnummer geven aub? |
| Bericht: #745742 |
|
|
hilde
PI Master

|
| Geplaatst: Zo 13 Jan 2008, 20:05 |
 |
|
Eerlijk Magna, ge hebt me wakker geschut en ik ben gaan zoeken op het net over longkanker etc.
maar één ding wil ik toch kwijt, ze zijn ons weeral aan het beliegen wat het passief roken aangaat (geen excuus om niet te stoppen hoor, ik zou graag stoppen en wil ook mijn best doen).
maar hun uitleg klopt toch weer niet, longkanker stijgt opzienbarend vooral bij niet-rokende vrouwen de laatste 5 jaar, die Nederlandse professor zegt zelfs vanaf de leeftijd van 30 jaar tot 40 jaar (op de stasi was het weer wat anders tussen de 40 en 60 jaar). En men zegt dan als een grote boosdoener het "passief roken". Dat kan toch NIET de reden zijn, want tot 5 à 10 jaar geleden kraaide er niet veel mensen naar en werd er overal gerookt, dus zoveel meer mensen waren onder de invloed van "passief roken". Dan zou het nu juist moeten dalen, met al de maatregelen die er genomen zijn, en de uitleg van "ja dat zijn de gevolgen van vroeger", dat gaat niet op voor vrouwen van 30 jaar hé, INDIEN de reden het passief roken is.
Ik geloof niet veel over dat passief roken. |
| Bericht: #745747 |
|
|
Thorgal
Slimste mens van PI

| Geplaatst: Zo 13 Jan 2008, 20:29 |
 |
|
Van de Plas F.
Hanswijkstraat 15
2800 Mechelen
Telefoonnummers 015 42 16 66 |
| Bericht: #745752 |
|
|
Thorgal
Slimste mens van PI

| Geplaatst: Zo 13 Jan 2008, 20:39 |
 |
|
van zyban begon ik meer te roken.........smeerlaperij |
| Bericht: #745757 |
|
|
Ludo
PI Pro

Uit: de Kempen |
| Geplaatst: Zo 13 Jan 2008, 21:00 |
 |
|
Ik was tot 1973 kettingroker. Ik stak de een sigaret aan met de ander en had er soms twee in bedrijf! Maar tweemaal per jaar, in het voorjaar en in het najaar, kreeg ik een serieuze keelpijn en aan gezien ik mijn kost verdiende met mijn stem (schoolmeester) besloot ik bij een nieuwe keelontsteking op een zaterdag niet meer te roken tot de woensdag. De woensdag was het nog niet over en ik verzette de datum naar de volgende zaterdag. Dat begonnen pakje Royal Tigra (met dat meiske in tijgervelleke op de verpakking!) liet ik altijd binnen handbereik om mijzelf uit te dagen. Ik heb nooit meer gerookt en dat pakje sigaretten bleef nog twee jaar in de auto liggen. Ik had vroeger altijd veel aan sport gedaan en kreeg terug mijnen asem van vroeger. Wel moet ik zeggen dat ik jaren lang met mijn vingers geen blijf wist en altijd met een stylo of een bierkaartje aan het frutselen was. In mijn huidige kennissenkring heb ik nog verstokte rokers en dan denk ik: "Paranoïde sukkelaars!". |
| Bericht: #745769 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Zo 13 Jan 2008, 23:34 |
 |
|
Ik ben nooit roker geweest.
In de jeugd een paar keer een sigaret aangeboden gekregen.
Telkens anderhalve tot 2 dagen ne vieze smaak in mijne bek + zo mottig als een krab.
Een uitermate gezond lichaam verdraagt zo'n rommel nie.  |
| Bericht: #745810 |
|
|
hilde
PI Master

|
| Geplaatst: Ma 14 Jan 2008, 00:21 |
 |
|
| KempensBoerke schreef: |
Ik ben nooit roker geweest.
In de jeugd een paar keer een sigaret aangeboden gekregen.
Telkens anderhalve tot 2 dagen ne vieze smaak in mijne bek + zo mottig als een krab.
Een uitermate gezond lichaam verdraagt zo'n rommel nie.  |
Goed voor u, ik hoop dat ik het karakter krijg, ik ben er reeds van gisteren over aan het denken.
@Thorgal
Dank u , echt gemeend hoor, ik ga morgen bellen. Ik wens (durf niet "wil " zeggen) ervan af te geraken. |
| Bericht: #745821 |
|
|
borrel
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Ma 14 Jan 2008, 00:40 |
 |
|
Zolang het mij smaakt blijf ik verder roken. Een buurvrouw was een kettingrookster en moest van de dokter stoppen of..... Ze is gestopt en kreeg de ene ziekte na de andere. De dokter raadde haar aan terug te roken . Geen ziektes meer. Het is niet mijn bedoeling het roken te promoten , het kan de gezondheid schaden maar er zijn veel ergere dingen die ook schade aan het lichaam brengen.Alle respect die gestopt zijn. En zolang ik me goed voel bij een sigaretje ga ik het niet laten. ik rook gemiddeld 1 pakje per dag. |
| Bericht: #745823 |
|
|
Flipgirl
PI Senior

Uit: Mechelen |
| Geplaatst: Ma 14 Jan 2008, 00:41 |
 |
|
Ze lagen hier jarenlang voor het grijpen ... Met 3 huisgenoten die rookten, had ik ze dus echt maar te pakken. Toch ben ik er afgebleven.
Als ik zie hoeveel moeite het vooral mijn vader kost om er af te raken, ben ik blij dat ik er nooit "ééntje" heb geprobeerd. Mijn zus was er vrij snel af met plakkers en tuttefrut (eens ze definitief had beslist voor haar gezondheid te gaan). Mijn moeder stopt zo elke maand wel eens, maar begint ook elke maand opnieuw (gek genoeg is ze er op dit moment alweer twee maand af ). |
| Bericht: #745824 |
|
|
Caesar
PI Pro

|
| Geplaatst: Ma 14 Jan 2008, 19:46 |
 |
|
| Ludo schreef: |
Ik was tot 1973 kettingroker.
In mijn huidige kennissenkring heb ik nog verstokte rokers en dan denk ik: "Paranoïde sukkelaars!". |
Dat soort reacties vind ik ziekelijk...zelfs walgelijk....om van te kotsen....GEEN VERDER COMMENTAAR....ik ken er nog zo een paar ex-rokers...al even ziekelijke mannekes als gij....  |
| Bericht: #746004 |
|
|
Ragnar Jarl
PI Addict

Uit: Danmark |
| Geplaatst: Di 15 Jan 2008, 19:12 |
 |
|
| Is er hier iemand in geslaagd om te stoppen met roken?. |
Nee, maar mijn vrouw is gestopt met pijpen.  |
| Bericht: #746341 |
|
|
Ragnar Jarl
PI Addict

Uit: Danmark |
| Geplaatst: Di 15 Jan 2008, 19:16 |
 |
|
| Ludo schreef: |
| ....In mijn huidige kennissenkring heb ik nog verstokte rokers en dan denk ik: "Paranoïde sukkelaars!". |
Dat is pas zielig. Ik heb nooit gerookt, maar zoiets denken over mensen die wel roken komt nog niet in mijn gedachten op. Ik snap zelfs niet hoe iemand die ooit zo fanatiek heeft gerookt zoiets kan denken over rokers.
Dat doet me denken aan de mensen die ooit VB hebben gestemd maar nu de hevigste anti-vb'ers zijn. Dat snap ik ook niet, verloochenen die dan een deel van hun leven? |
| Bericht: #746342 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Vr 18 Jan 2008, 15:15 |
 |
|
Bij onze geboorte zijn we allemaal een onbeschreven blad: het allerprilste begin van een mens, dat net als alle andere zoogdieren is uitgerust met een
zuiginstinct
, en een doordringend stemgeluid om te zorgen dat we niet vergeten worden.
Moet ik nu gaan vechten tegen dat zuiginstinct en mijn stem als een klok ?
 |
| Bericht: #747034 |
|
|
Vlaamse Tempelier
PI Senior

Uit: Hoofdstad van Vlaanderen |
| Geplaatst: Za 2 Feb 2008, 12:30 |
 |
|
| Ragnar Jarl schreef: |
| Is er hier iemand in geslaagd om te stoppen met roken?. |
Nee, maar mijn vrouw is gestopt met pijpen.  |
Vooreerst innige deelneming. In dat geval misschien hoogtijd om van merk te veranderen ?  |
| Bericht: #749781 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Ma 6 Okt 2008, 23:48
|
|
|
|
|