Magna Carta
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Do 27 Mrt 2008, 17:41 | Onderwerp: |
 |
|
HC krijgt zaterdag een 'vorstelijke' begrafenis in A.
Ben eens benieuwd hoeveel volk er komt.  |
| Bericht: #759731 |
|
Advertentie
|
|
Blanche Neige
PI Addict

|
| Geplaatst: Do 27 Mrt 2008, 17:48 | Onderwerp: |
 |
|
| moedertje schreef: |
| Blanche Neige schreef: |
| Het zou de discussie ten goede komen als zowel euthanasie als de natuurlijke, pijnlijke dood niet meer worden opgehemeld als ging het over helden. Laat de lijdende mens (als die al bestaat) in z'n eigenste individu, zonder media-dwang beslissen wanneer hij volledig bij de zijne is. Maar dwing hem niet id euthanasie door het als een heldendaad te beschrijven noch dwing hem in de pijnlijke lange doodstrijd! |
Blanche Neige, er bestaat nog de middenweg, een natuurlijke dood zonder voorafgaande "pijnlijke" strijd via palliatieve zorg. Die vergeet men gemakshalve altijd te vermelden. |
Ik ontken niet dat dat bestaat. Maar sommige mensen zien een dergelijke dood blijkbaar niet zitten. Blijkbaar is het toch op één of andere manier pijnlijk (geestelijk!!!) om zo hard af te takelen. Om er een regel van een dichter (niet Claus!) bij te halen: "ik heb geleerd dat iedereen wil leven op de top van de berg,
zonder te weten dat het ware geluk zich in een vorm van een opstijgende vlucht bevind" |
| Bericht: #759738 |
|
|
hilde
PI Master

|
| Geplaatst: Do 27 Mrt 2008, 18:23 | Onderwerp: |
 |
|
| Magna Carta schreef: |
eerlijk, ik vind die "vorstelijke begrafenis" er over, ik zie echt niet in waarom dat nodig is enfin, het was mischien ook in zijn wilsbeschikking... |
| Bericht: #759755 |
|
|
Korben
PI Addict

Uit: Brugge |
| Geplaatst: Do 27 Mrt 2008, 18:57 | Onderwerp: |
 |
|
Hugo Claus, dat men zijn naam snel vergeet. Een tot een icoon verheven pedofiele en perverse schrijver.
Het volstaat tegenwoordig om pis en kak in één zin te schrijven om bij het pseudo-intellectuele kotjesvolk "erkend" te worden als groot schrijver.
Een gepaste dood: gelijk een hond doodgespoten omdat er teveel kosten aan waren.
Dag..... hoe was de naam alweer ?..... vergeten... |
| Bericht: #759774 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Do 27 Mrt 2008, 19:57 | Onderwerp: |
 |
|
Bijna alle m'as-tu-vu's zullen aanwezig zijn én hun groupies natuurlijk. |
| Bericht: #759790 |
|
|
stijn
PI Addict

|
| Geplaatst: Do 27 Mrt 2008, 20:24 | Onderwerp: |
 |
|
onze parochiepriester in Mechelen (niet Danneels) noemde Claus in zijn preek een 'dikke lafaard'...
Ik ben blij dat verschillende personen uit de Kerk zich negatief hebben uitgesproken over de wijze waarop deze zelfmoord in de media werd belicht.
Claus behoorde inderdaad tot een groepje van betweterige lafaards.
Net deze groep mensen vond het nodig om alle registers open te trekken bij het ridiculiseren van de vorige paus tijdens zijn slepende ziekte.
Wanneer er een van de links-liberale 'verhevenen' dan iets pijnlijk overkomt, zijn ze niet snel genoeg om er een eind aan te maken. Op welke manier dan ook... als ze maar niet in een status moeten leven waarin enige nederigheid mee gepaard gaat. Dit zou immers écht ondraaglijk lijden zijn voor deze schoften!
Inderdaad lafaards!! |
| Bericht: #759804 |
|
|
toverzicht
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 27 Mrt 2008, 22:10 | Onderwerp: |
 |
|
| Blanche Neige schreef: |
| Het zou de discussie ten goede komen als zowel euthanasie als de natuurlijke, pijnlijke dood niet meer worden opgehemeld als ging het over helden. Laat de lijdende mens (als die al bestaat) in z'n eigenste individu, zonder media-dwang beslissen wanneer hij volledig bij de zijne is. Maar dwing hem niet id euthanasie door het als een heldendaad te beschrijven noch dwing hem in de pijnlijke lange doodstrijd! |
Blanche Neige, er bestaat nog de middenweg, een natuurlijke dood zonder voorafgaande "pijnlijke" strijd via palliatieve zorg. Die vergeet men gemakshalve altijd te vermelden. |
Laat ik even uit mijn persoonlijke leven spreken. Vorig jaar is mijn moeder overleden aan kanker. Een kanker die jarenlang nu eens bedwongen leek en plots toch weer woekerde. (Chemo, bestraling, operaties, enzovoort). Op het einde was het heel moeilijk: dan kon mijn moeder bv. niet meer alleen naar het toilet gaan. Mijn vader kon haar de laatste weken niet meer alleen helpen, dus bleef er elke nacht iemand van de kinderen slapen. We wisten dat mama thuis wou sterven (en niet in het ziekenhuis) en we wisten dat ze geen euthanasie wou. (Als ik dan bij de apotheker sta met een voorschrift voor morfine vraag ik mij wel af waar de grens ligt.)
Er is toen ook een palliatieve thuisverpleger op bezoek geweest.
Ik ben blij dat we mijn moeder haar wens hebben kunnen respecteren: thuis sterven zonder de dood te versnellen (al heb ik het gevoel dat die morfinepleisters niet alleen de pijn gestild hebben.)
Als ik in dezelfde situatie kom, heb ik een andere wens. Dan wil ik van iedereen afscheid nemen en op een vroeger stadium van aftakeling uit het leven stappen.
Waarom zouden we niet ieders wens respecteren ? |
| Bericht: #759819 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Do 27 Mrt 2008, 22:19 | Onderwerp: |
 |
|
| toverzicht schreef: |
Als ik in dezelfde situatie kom, heb ik een andere wens. Dan wil ik van iedereen afscheid nemen en op een vroeger stadium van aftakeling uit het leven stappen.
Waarom zouden we niet ieders wens respecteren ? |
De aftakeling begint bij de mens op 25 jaar Toverzicht...
Ik wil hier geen hint geven maar toch ...
Waar leg je de grens hé ! |
| Bericht: #759823 |
|
|
moedertje
PI Senior

Uit: rotselaar |
| Geplaatst: Do 27 Mrt 2008, 22:24 | Onderwerp: |
 |
|
| Korben schreef: |
Hugo Claus, dat men zijn naam snel vergeet. Een tot een icoon verheven pedofiele en perverse schrijver.
Het volstaat tegenwoordig om pis en kak in één zin te schrijven om bij het pseudo-intellectuele kotjesvolk "erkend" te worden als groot schrijver.
Een gepaste dood: gelijk een hond doodgespoten omdat er teveel kosten aan waren.
Of zoals een auto....als die niet meer voldoet en voortdurend zware kosten heeft, haalt men er de laatste naft of diesel eruit en vertrekt die ook naar het autokerkhof. Hugo Claus kan men echter niet recycleren.  |
| Bericht: #759825 |
|
|
toverzicht
PI Pro

|
| Geplaatst: Do 27 Mrt 2008, 22:35 | Onderwerp: |
 |
|
| Korben schreef: |
Of zoals een auto....als die niet meer voldoet en voortdurend zware kosten heeft, haalt men er de laatste naft of diesel eruit en vertrekt die ook naar het autokerkhof. Hugo Claus kan men echter niet recycleren.  |
Dat vind ik een heel flauwe reactie.
Mijn moeder wou de dood vanzelf laten komen (zie mijn post van daarnet). Hugo Claus wou de dood blijkbaar wat sneller laten komen. Ik vind beide keuzes waardevol, zolang het de keuze van de patient zelf is.
Onnozeliteiten als: laten afzien als een hond of een spuitje geven als een hond, kunnen alleen maar komen van mensen die nog niet echt stil gestaan hebben bij de keuze. |
| Bericht: #759826 |
|
|
moedertje
PI Senior

| Geplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 00:02 | Onderwerp: |
 |
|
| Blauwvoet schreef: |
Bijna alle m'as-tu-vu's zullen aanwezig zijn én hun groupies natuurlijk. |
En die 's morgens zullen gesakkerd hebben omdat ze naar die begrafenis moeten op hun vrije dag..... Maar noblesse oblige..... |
| Bericht: #759835 |
|
|
Magna Carta
PI Expert

| Geplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 11:00 | Onderwerp: |
 |
|
| hilde schreef: |
eerlijk, ik vind die "vorstelijke begrafenis" er over, ik zie echt niet in waarom dat nodig is enfin, het was mischien ook in zijn wilsbeschikking... |
Wel in zekere milieu's is HC een groot schrijver en een held. Dat is vrijheid van meningsuiting. Laat ze hun pleziertje hebben.  |
| Bericht: #759880 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 14:35 | Onderwerp: |
 |
|
Moedertje en hilde leven in een droomwereld waarin geen ondraaglijk lijden bestaat.Het bestaat natuurlijk wel en dat is overigens iets wat volkomen subjectief is.Dan spreek ik nog niet over de onomkeerbare coma.
Iedere persoon beslist zelf wat voor hem een minimum-levenskwaliteit is en dat is veel meer dan eventuele afwezigheid van pijn.Mensen die langzaam verlamd geraken bijvoorbeeld, kiezen tegen het einde soms ook voor euthanasie omdat de levenskwaliteit te gering geworden is.Dat kunnen moedertje en hilde niet begrijpen in hun ideologisch bepaald standpunt.
De meerderheid van de burgers weten beter. |
| Bericht: #759901 |
|
|
moedertje
PI Senior

| Geplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 14:42 | Onderwerp: |
 |
|
| wittmann schreef: |
Moedertje en hilde leven in een droomwereld waarin geen ondraaglijk lijden bestaat.Het bestaat natuurlijk wel en dat is overigens iets wat volkomen subjectief is.Dan spreek ik nog niet over de onomkeerbare coma.
Iedere persoon beslist zelf wat voor hem een minimum-levenskwaliteit is en dat is veel meer dan eventuele afwezigheid van pijn.Mensen die langzaam verlamd geraken bijvoorbeeld, kiezen tegen het einde soms ook voor euthanasie omdat de levenskwaliteit te gering geworden is.Dat kunnen moedertje en hilde niet begrijpen in hun ideologisch bepaald standpunt.
De meerderheid van de burgers weten beter. |
zucht ! zucht ! zucht !
 |
| Bericht: #759903 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 15:32 | Onderwerp: |
 |
|
| wittmann schreef: |
Moedeetje gaat niet op de negeerlijst;ze gaat op de lijst van mensen die ik ga achtervolgen op een zeer irritante manier.
Ik heb ze al doen terugvallen op emoticons,dat is al vooruitgang. |
wa ne peut  |
| Bericht: #759918 |
|
|
borrel
PI Expert

| Geplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 15:41 | Onderwerp: |
 |
|
Nogmaals, de wittmann is rijp voor de psychiatie.  |
| Bericht: #759920 |
|
|
moedertje
PI Senior

| Geplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 17:08 | Onderwerp: |
 |
|
Dat is niet erg sportief. Moet ik nu bang zijn?
 |
| Bericht: #759944 |
|
|
moedertje
PI Senior

| Geplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 17:16 | Onderwerp: |
 |
|
Als ik zie welke namen vermeld staan, dan verwondert mij niks van hun ideeën. Acteurs, schrijvers en dokters uit de linkse hoek, met een voorlezing van K.Hemmerechts. Laat me lachen, die neem ik niet ernstig. Tommeke Lanoy zal het weten zeker? Ik ben echt niet onder de indruk van die lui, die er immorele en foute ideeën op nahouden.  |
| Bericht: #759945 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Vr 28 Mrt 2008, 19:17 | Onderwerp: |
 |
|
De enige immorele is moedertje die mensen wil dwingen te blijven leven tot de laatste snik ook al hebben zij ondraaglijk lijden.  |
| Bericht: #759969 |
|
|
| Gerelateerde berichten |
Advertentie |
|
|
|
|
|