Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

voorbeeldje van waalse rechtlijnigheid...

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > De Achterkamer > Kletshoekje

Author Thread
hilde
PI Master
PI Master

Geplaatst: Do 27 Mrt 2008, 17:58  Reageer met quote   Naar boven

Gisteravond moest ik in Luik zijn voor mijn werk, de persoon die we daar moesten zien zijn voornaam was "miguel".
Enfin eerst tatati tatata...dan vroeg ik, "est-ce-que vous êtes d'origine espagnolle?"
zijn antwoord
"Oui, ah non hé, je suis basque, pas espagnolle non non, mais né en belgique"
ik zeg daarop met een kwinkslag op mijn gelaat
ah, "c'est bien, je suis flamande"
zijn antwoord,
" ah mais, içi je suis d'abord belge et après wallon, mais je suis belge!!!"
Ik heb eens geglimlacht (het was voor zaken), maar nadien zei ik aan mijn man, zie je nu de hypocrisie.
Die Miguel had dan ook nog vol vuur een ganse uitéénzetting gedaan over het Baskenland, dat ze in de scholen de baskische taal spraken etc.. tot ik dus met mijn "vlaams zijn" afkwam, toen was hij plots op de eerste plaats belg m.a.w., een vurige basque kon geen begrip opbrengen voor het "vlaams zijn"

Deze voormiddag was ik terug in wallonië, in Silly...heel ander soort wallon, werkte voor de RTBF, die begon te klagen over het gebrek van het stimuleren van nederlands in wallonië, die zei letterlijk, als ik in vlaanderen kom en de mensen horen dat ik franstalig ben en moeite heb met het nederlands zijn ze steeds zo vriendelijk om me tegemoet te komen in het frans, maar (tegen mij) als u in wallonië komt zal geen enkele waal nog maar de moeite doen om nederlands met u te praten, hij was daar echt beschaamd voor.
We hebben nog zitten lachen met de zender "millecollines" hij kon er ook goed mee lachen, en ik heb gevraagd om Christophe Deboussu een schop onder zijn kont te geven met mijn complimenten.
Enfin, met die waal was echt zeer goed te praten en die mocht de vlamingen echt graag.
Bericht: #759745

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 12 Okt 2008, 12:19
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group