Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Doodrijder rijd zichzelf te pletter tegen boom

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
Marnix
PI Senior
PI Senior

Uit: Vlaanderen
Geplaatst: Za 17 Mei 2008, 22:43  Reageer met quote   Naar boven

Alain Quataert schreef:
Misschien moet ik eens naar de forummeeting afzakken, dan kan iedereen zijn gedacht persoonlijk tegen me zeggen zodat ik de mens achter de schuilnaam zie.

Het lijkt me een beter idee om eens samen pinten te drinken op de fandag van Club Brugge, Alain. Wink
Bericht: #768237

Advertentie
saeftinghe
PI Pro
PI Pro

Uit: brugge zekerst
Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 01:36  Reageer met quote   Naar boven

Marnix schreef:

Het lijkt me een beter idee om eens samen pinten te drinken op de fandag van Club Brugge, Alain. Wink

wie ben ik om zo een autoriteit tegen te spreken? als ik in het apenland ben kom ik af
Bericht: #768251

4sake
PI Expert
PI Expert

Uit: de broek van onze pa.
Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 06:29  Reageer met quote   Naar boven

[quote="moedertje"]
4sake schreef:

Ik had het niet over me zelf, 4sake, maar over al die mensen die in extase vallen voor een idool. Zo is moeke niet hoor. Ik kijk allang niet meer op naar één of andere mens (of geest). Daar energie insteken is aan mij niet besteed. Het leven nuchter bekijken met het nodige realisme en zelfs cynisme, is de beste manier om het nog leefbaar te houden. Ik snap dus hoegenaamd niet dat mensen naar die boom gaan kijken (en er bovendien nog iets achterlaten) of tranen met tuiten laten voor een voetbal idool.

Redface Knuffel
Bericht: #768258

4sake
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 06:37  Reageer met quote   Naar boven

Alain Quataert schreef:
En ook : er liep blijkbaar een fazant over de autostrade, vandaar de afwijking van de weg en de botsing tegen de boom. Ik wil ieder's rijkunst hier eens bewonderen de dag dat ze aan maximumsnelheid van 120 (geen enkele forummer hier heeft vanzelfsprekend ooit eens te rap gereden of iets teveel promille in zijn bloed gehad, allemaal heiligen hier) op de autostrade tegen zo'n beest opbotsen.

Als ge voor een fazant tegen meer dan tweehonderd km per uur uitwijkt dan is dat een flagrante miskleun van je welste en als ge gezopen hebt dan ziet ge die helemaal niet,
twee ik weet niet of u al is meer dan tweehonderd per uur heeft gereden s'nachts?(ik al wel 260 km/u),dan zie je die fazant niet eens lopen of vliegen.
Laat u toch niks wijsmaken man.

Media in dit apenland geloven is geen eigen klaar kijk op bepaalde situaties hebben en klakkeloos geloven wat men u voorschotelt

Rolleyes
Bericht: #768259

pluto
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 07:57  Reageer met quote   Naar boven

Waarschijnlijk is hij aan +200km/u tegen die fazant gereden, en door de schok of van de schrikreactie van de weg gevlogen. Ik heb ooit eens een kieken overhoop gereden aan 60 km/u en dat gaf al een enorme klap.

Maar ja dat is het effect van die mei 68 generatie, het is altijd de schuld van iemand. Altijd wordt er gekeken om de schuld bij iemand anders te leggen : de fazant, de boom of de snelle Porsche. Ik krijg echt het schijt van die mentaliteit, hij had trager moeten rijden en daarmee is de kous af.
Bericht: #768262

whoisy
PI Pro
PI Pro

Uit: Oost-Vlaanderen
Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 08:19  Reageer met quote   Naar boven

Allé, na het verbieden van bomen, aan banden leggen van snelle wagens, zal één (of meerdere) van de Groot Licht Politici nu wel op de proppen komen met het uitvaardigen van een decreet dat fazanten gevaarlijke beesten zijn die het best uit onze wereld kunnen worden verbannen.
Misschien was het wel een gekweekte fazant, voor de jacht.
Jagers aan de galg.

De gast is dood.
Iemand die meer dan 200 knalt moet niet verschieten dat hij het loodje legt als hij dan tegen een niet-meebuigend obstakel opbotst.

Niemand anders dan Sterchele zelf heeft fout aan zijn dood en zijn roekeloze rijgedrag lag daarvan aan de basis.
Er is géén held gestorven, er heeft een roekeloze chauffeur de macht over het stuur verloren, en tegen een waanzinnig hoge snelheid.

Niemand anders dan Sterchele heeft dat gaspedaal de bodem ingestampt!

In velen hun ogen een held?
In mijn ogen een driedubbele zot!
Bericht: #768264

misantroop
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 10:41  Reageer met quote   Naar boven

Alain Quataert schreef:
Als je me aanspreekt als "politieker" : ik heb hier proberen duidelijk te maken dat vele tienduizenden zich betrokken voelden en het dus normaal is dat ook de pers daar veel aandacht voor heeft.
Zo werkt dat. Als een onbekende burger verongelukt, dan is dat een drama voor de familie, in de privé-sfeer.

U bent een politieker, indien u dus iets post op een openbaar forum verwacht ik op zijn minst van een politieker dat hij het rationeel verstand laat zegevieren boven zijn emoties. Dat de pers hier meer aandacht voor heeft dan voor iemand anders zijn dood heb ik geen probleem mee, als de pers echter bewust de waarheid gaat verdraaien enkel en alleen omdat het hier om een bekend persoon gaat heb ik daar wel problemen mee. Als sommige zich dan nog geroepen voelen om aan dit ongeval allerlei suggesties te koppelen om dingen te gaan verbieden als zou het ongeluk niet de eigen schuld zijn van de overledene heb ik daar zeker een probleem mee. De pers moet aan een objectieve berichtgeving doen en het is al zeker niet hun taak om de waarheid te gaan verdraaien. Blijkbaar heeft u dus nog steeds niet door dat het dit feit is dat ik aanklaag.

Quote:
Als men van deze planeet aarde is, dan had men kunnen merken welke emotie de dood van deze persoon losgeweekt en misschien de vraag stellen waarom dit zo is, in plaats automatisch hoog boven de gewone man verheven over "kuddegeest" "domme verheerlijking" "doodrijder" te schrijven.

Blijkbaar bent u dus niet van de planeet aarde want dan had u geweten dat het grootste deel van de mensen die op deze aardbol rondlopen nog nooit van uw "held" hebben gehoord. Ga anders eens in Amerika vragen wat ze van de dood van de Sterchele vinden of in China maar de kans is groot dat ze u gaan vragen "wie??" In China maak je misschien nog kans als je het aan de plaatselijke bookmaker vraagt maar dat is dan weer een ander verhaal Lol
In belgië zijn het dan nog enkel de fans van Brugge en eventueel zijn voorgaande ploeg die er enigszins van wakker liggen, alhoewel wakker liggen dan nog een te groot woord voor het gegeven is. het grootste bewijs dat deze gevoelens kunstmatig zijn wordt echter door u geleverd, als u werkelijk zo van zijn dood zou afzien zou u er nooit in slagen om hier op het forum erover te debatteren maar zou u alleen of in familiale sfeer uw verdriet trachten te verwerken en zou uw laatste zorg wel zijn wat men eventueel op een of ander forum erover zou denken.

Quote:
Het is dan ook terecht dat de media vertolkt wat er bij zoveel tienduizenden mensen leeft.
Ik ga niet naar het Werchtermuziekfestival, het zegt me niks, maar tienduizenden zijn daar wel door begeesterd dus mag de pers daarover schrijven.
François was een persoon die velen begeesterde en dus is zijn dood belangrijker medianieuws dan drama's in de privé-sfeer. Zo simpel is dat eigenlijk. Dat meer mensen rouwen om een begeesterende sportman dan wanneer een minister zou sterven, betekent misschien dat er geen begeesterende ministers zijn.

Je hebt media en je hebt media, dat men in de sportmedia een nabeschouwing doet over het leven van de sterchele is niet meer dan normaal, dat men in roddelblaadjes als de flair eventjes de emo toestanden er rond gaat berichten is niet meer dan normaal, dat men echter in de gewonen nieuwsuitzendingen de waarheid omtrent zijn dood gaat verdraaien is een brug te ver.

Dat u trouwens zegt dat De sterchele een persoon was die velen begeesterde laat weeral zien dat u niet in staat bent om deze zaak op een rationele manier te benaderen. De meesten liggen niet wakker van zijn dood maar voor dat feit te willen inzien zal je eerst uit uw eigen leefwereldje moeten stappen.

Quote:
Politiek is meer dan puur besturen, ook daar win je de verkiezingen op charisma of hoe zou Dedecker anders stemmen halen ? Leterme won het ook op charisma maar dat ballonnetje is gauw doorprikt.
Berlusconi, Haider in zijn schaarse goeie dagen : charisma = stemmen. Charisma in de sport = supporters. Er zijn parallellen.
Ik heb ook liever een politicus met charisma dan een grijze mus.

Er mag best wat meer begeestering in de politiek, nu heb je regeerders met het charisma van een dode mus (CD&V zit er vol van) en daarom richt het volk zich eerder op begeesterende sportfiguren.

Heeft weinig met de berichtgeving rond de dood van de Sterchele te maken, zie er dan ook echt niet de relevantie van in of het zou als afleiding moeten dienen van de echte kern van de zaak waar het hier om draait.

Quote:
Anders wordt hier toch niet zo denigrerend geschreven over de man in de straat, het gewone volk, de kleine man e.d. Deze topic zit blijkbaar vol met elitaire figuren die boven de emotie van de gewone man staan ?
Schoonheid, grootsheid, gedrevenheid, het zijn zaken die iemand populair maken en daarom had ik groot respect voor deze Club Bruggespeler. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ?

Ik heb nergens denigrerend geschreven voer wie dan ook, de enige elitaire figuur die in deze topic ronddwaalt is dood en deze is dan enkel nog maar elitair omdat mensen zoals u hem op een pedestal willen zetten. Van mij mag u dat hoor maar dat neemt niet weg dat de waarheid ook zijn rechten heeft, vanaf de pers dus deze waarheid gaat verdraaien om bepaalde elitaire figuren te beschermen zal ik dit feit aanklagen. het heeft dus niks te maken dat deze persoon per toeval een Speler van Brugge was want voor hetzelfde geld was het er eentje van Anderlecht of weet ik welke club en had mijn aanklacht juist hetzelfde geweest

Quote:
De politiek bekijk ik eerder rationeel, vandaar wel 100 % en compromisloos voor onmiddellijke Vlaamse onafhankelijkheid, maar voor mij geen vendelzwaaien. Met kaakslagflamingantisme worden we nooit onafhankelijk, met gebruik maken van onze numerieke bevolkingsmeerderheid als Vlamingen wel. Vijf minuten politieke moed zouden daarvoor volstaan. Zakelijk en rationeel in de politiek, emotioneel tegenover populaire sport en topsporters.

Leuk dat u politiek rationeel bekijkt, dan zal u ook wel inzien dat als men suggesties doet om bomen om te hakken, bepaalde auto's te verbieden... door de dood van een hardrijder een politiek feit is. Hoe staat u daar tegenover. Kort gezegd vind u het normaal dat omdat een bekend persoon zichzelf dood rijd door zijn eigen schuld daarom wetgevingen veranderd moeten worden??

Quote:

En ook : er liep blijkbaar een fazant over de autostrade, vandaar de afwijking van de weg en de botsing tegen de boom. Ik wil ieder's rijkunst hier eens bewonderen de dag dat ze aan maximumsnelheid van 120 (geen enkele forummer hier heeft vanzelfsprekend ooit eens te rap gereden of iets teveel promille in zijn bloed gehad, allemaal heiligen hier) op de autostrade tegen zo'n beest opbotsen.

En daar gaat de rationaliteit weer de deur uit. Ik weet niet waar u het verhaal gehoord hebt maar als het werkelijk zo was, was dat feit al van dag 1 bekend geweest. Laat ons nu eens stellen dat die ingebeelde fazant er werkelijk was, twee mogelijkheden, oftewel hij weet hem te ontwijken maar dan vraag ik me toch werkelijk af hoe men ooit te weten gekomen is dat die fazant er was??? Is hij teruggekomen om het te zeggen, Heeft men misschien een sporenonderzoek naar fazantenpoten gedaan??? Mogelijkheid twee is dat hij het beest effectief geraakt heeft maar dan had men die stoffelijke overschotten van dat beest direct teruggevonden en al zeker geen twee weken later. En als men die overschotten terugvind van vogels die door vliegtuigmotoren gaan vindt men ze zeker terug van een fazant die aangereden is door een porche.

Quote:
Misschien moet ik eens naar de forummeeting afzakken, dan kan iedereen zijn gedacht persoonlijk tegen me zeggen zodat ik de mens achter de schuilnaam zie. En niet meer dan twee pintjes drinken als je nog moet rijden hé !

Mij ga je er al zeker niet tegenkomen, de persoon achter de mening is immers niet belangrijk, enkel de mening zelf. Enne ik drink nooit als ik rijd maar als ik het wel zou doen en ik zou tegen een boom knallen denk ik wel dat het als zodanig in de krant zou komen. Het geheim van het onderzoek zal voor mensen als mij dus al zeker niet van tel zijn. Blijkbaar vind u dat normaal dat er met twee maten en gewichten wordt gewogen, ik vindt het zeker al niet normaal.
Bericht: #768267

Alain Quataert
PI Newbie
PI Newbie

Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 11:24  Reageer met quote   Naar boven

Misantroop, beschouw jij dit hier als een gewichtig openbaar politiek forum ? Als ik soms zie wat een zever en boertigheden hier in veel topics te bekijken vallen, sta me dan toe dit eerder als een virtuele praatkroeg te aanschouwen.
Persberichten, gemeenteraad, dossiers bestuderen, politieke meetings, verkiezingscampagnes : dat is voor mij het échte politiek forum, daar is het te doen voor wie aan politiek wil doen. En daarnaast : in de echte wereld tussen het volk leven en zonodig met hen meeleven. Niet dit politicsinfo waar mensen als Lucien Decoorne en anderen hun toevlucht moeten zoeken op zoek naar een gevoel van belangrijkheid omdat ze in het echte leven door iedereen genegeerd worden.

Politiek is misschien ratio voor de traditionele politieke partijen, maar ik ben een nationalist en daar hoort een emotionele component altijd bij. Als nationalist aan politiek doen betekent voor mij niet alleen standpunten innemen, maar ook de polsslag van het volk voelen en kennen, zonder opzichtig of pronkerig gedoe, gewoon tussen je Vlaamse volk leven om te weten wat er leeft, van arm tot rijk. Wees gerust, ik weet wat er bij het volk leeft, omdat ik er mij niet rationeel boven stel maar er deel van uitmaak.

Met wielerkoers, de Vlaamse volkssport bij uitstek, heb ik geen persoonlijke affiniteit maar als Tom Boonen op indrukwekkende wijze Parijs-Roubaix wint en half Vlaanderen daarvoor uit de bol gaat en de feestnacht inzet, wel dan kijk ik daar niet op neer en ga me bijvoorbeeld niet ergeren aan die volksmassa die iemand eert en bejubelt die naar belastingsparadijs Monaco verhuisd is. Ik respecteer die verheerlijking door zijn supporters, ook al doe ik daar niet aan mee.

Wie daar als politicus van welke partij ook denigrerend op neerkijkt, is vooral een egocentrist, maar zeker geen nationalist.

Nationalisme en emotie gaan samen.

Laatst aangepast door Alain Quataert op Zo 18 Mei 2008, 11:48, in totaal 5 keer bewerkt
Bericht: #768272

Alain Quataert
PI Newbie
PI Newbie

Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 11:37  Reageer met quote   Naar boven

saeftinghe schreef:

wie ben ik om zo een autoriteit tegen te spreken? als ik in het apenland ben kom ik af

Goed idee, blauwzwarte makkers.
Toch een lichtpuntje in dit voetbalweekend : de Tubekeboys die het groete Antwerep een poepje lieten ruiken gisterenavond. Hopelijk blijft het groete Antwerep hierdoor nog een extra jaartje langer in de vergetelheid van tweede klasse.
Club Brugge en GBA, de nrs 1 van hun stad.
Bericht: #768275

bruggeveiligenleefbaar
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 11:46  Reageer met quote   Naar boven

Alain Quataert schreef:
Misantroop, beschouw jij dit hier als een gewichtig openbaar politiek forum ? Als ik soms zie wat een zever en boertigheden hier in veel topics te bekijken vallen, sta me dan toe dit eerder als een virtuele praatkroeg te aanschouwen.
Persberichten, gemeenteraad, politieke meetings : dat is voor mij het politiek forum, niet dit politicsinfo waar mensen als Lucien Decoorne en anderen hun toevlucht moeten zoeken op zoek naar een gevoel van belangrijkheid omdat ze in het echte leven door iedereen genegeerd worden.
Politiek is misschien ratio voor de traditionele politieke partijen, maar ik ben een nationalist en daar hoort een emotionele component altijd bij. Als nationalist aan politiek doen betekent voor mij niet alleen standpunten innemen, maar ook de polsslag van het volk voelen en kennen, zonder opzichtig of pronkerig gedoe, gewoon tussen je Vlaamse volk leven om te weten wat er leeft, van arm tot rijk. Wees gerust, ik weet wat er bij het volk leeft, omdat ik er mij niet rationeel boven stel maar er deel van uitmaak.

Met wielerkoers, de Vlaamse volkssport bij uitstek, heb ik geen persoonlijke affiniteit maar als Tom Boonen op indrukwekkende wijze Parijs-Roubaix wint en half Vlaanderen daarvoor uit de bol gaat en de feestnacht inzet, wel dan kijk ik naar niet op neer en ga me bijvoorbeeld niet ergeren aan die volksmassa die iemand eert en bejubelt die naar belastingsparadijs Monaco verhuisd is. Ik respecteer die verheerlijking door zijn supporters, ook al doe ik daar niet aan mee.

Wie daar als politicus van welke partij ook denigrerend op neerkijkt, is vooral een egocentrist, maar zeker geen nationalist.

Nationalisme en emotie gaan samen.

Ge kunt het natuurlijk niet laten om opnieuw eens de persoonlijke toer op te gaan, nietwaar ?
1- Uw opmerking heeft niets met de topic te maken.
2- Ik heb tijd te weinig om bij mijn echte vrienden buiten de politiek door te brengen. Uw politieke vrienden (want dat is uw klein wereldje als personeelsslaafje) zijn in werkelijkeheid virtuele vijanden, en dat weet u bijzonder goed. "De ergste vijanden moet ge zoeken bij uw politieke vrienden, niet in andere partijen", dat is het eerste en belangrijkste gebod in de politiek. Als ge dàt nog niet beseft... Rolleyes Maar iedereen kent u als een naïeve emo-dromer, en dat hebt ge hier voldoende bewezen.
Bericht: #768277

Alain Quataert
PI Newbie
PI Newbie

Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 11:54  Reageer met quote   Naar boven

Lucien, als je je dagen vult met het beschimpen van Vlaams Belangers, dan moet je kunnen incasseren ook.

Verder weet ik goed genoeg hoe de wereld in elkaar steekt, ook de politieke. Mijn evenwicht tussen privé-leven en politiek leven is harmonieus en ik kan het onderscheid best maken. Uw bezorgdheid is dus overbodig en ik heb intussen ook genoeg leer op mijn vel en eelt op mijn ziel om me van verwijten van wie ook of van welke aard ook niet veel meer aan te trekken. Zeker niet op een internetforum.
Bericht: #768280

Marnix
PI Senior
PI Senior

Uit: Vlaanderen
Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 13:42  Reageer met quote   Naar boven

bruggeveiligenleefbaar schreef:
Ge kunt het natuurlijk niet laten om opnieuw eens de persoonlijke toer op te gaan, nietwaar ?

Lol Lol Lol

Op blz. 3 bovenaan: "Hieronder een reactie van een Blok-bestuurslid-mandataris én -personeelslid. ..."

Ge zijt zelf over Alain begonnen, achterbakse lijkenpikker.
Bericht: #768289

bruggeveiligenleefbaar
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 13:57  Reageer met quote   Naar boven

Marnix schreef:

Lol Lol Lol

Op blz. 3 bovenaan: "Hieronder een reactie van een Blok-bestuurslid-mandataris én -personeelslid. ..."

Ge zijt zelf over Alain begonnen, achterbakse lijkenpikker.

Heb ik een naam genoemd, achterlijke debiel ? Cool
Bericht: #768290

misantroop
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 14:30  Reageer met quote   Naar boven

bruggeveiligenleefbaar schreef:

Heb ik een naam genoemd, achterlijke debiel ? Cool

Nee maar u had het wel moeten doen vermits u de man in kwestie letterlijk citeerde.
Bericht: #768294

misantroop
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 14:52  Reageer met quote   Naar boven

Alain Quataert schreef:
Persberichten, gemeenteraad, dossiers bestuderen, politieke meetings, verkiezingscampagnes : dat is voor mij het échte politiek forum, daar is het te doen voor wie aan politiek wil doen. En daarnaast : in de echte wereld tussen het volk leven en zonodig met hen meeleven. Niet dit politicsinfo waar mensen als Lucien Decoorne en anderen hun toevlucht moeten zoeken op zoek naar een gevoel van belangrijkheid omdat ze in het echte leven door iedereen genegeerd worden.

Het forum is wat het is en meer meot je er niet achter zoeken. Dat neemt niet weg dat u een politieker bent en dat u het bent die beslist heeft om hier te komen posten. Dat u dat forum nu al dan niet als belangrijk beschouwd is in deze dan ook niet belangrijk, het enige wat voor mij telt is uw mening. Ga u mij nu vertellen dat u uw mening gaat aanpassen naargelang op welke plaats u vertoefd??? Ach ja praatkroegen, waar u dit forum mee vergelijkt maken ook deel uit van de echte wereld.

Quote:

Ik heb nergens gesteld dat u uw emoties moet laten varen, ik heb wel gesteld dat deze niet de bovenhand mogen halen van het rationeel denken. Je boven het volk stellen is trouwens geen rationele denkwijze want als je rationeel nadenkt weet je dat niemand meer of minder is dan een ander en dat iedereen vervangbaar is. Dat u weet wat bij het volk leeft heb ik dan weer zo mijn twijfels over zeker als je gaat insinueren dat je al van een andere planeet moet komen om niet te weten welke zogenaamde emoties de dood van de man in kwestie heeft losgeweekt bij de bevolking. De waarheid is echter iets genuanceerder, in uw leefwereld als brugge suporter zal dat wel een en ander teweeggebracht hebben maar daarnaast was het nauwelijks nieuws buiten dan het kunstmatig opgeklopt nieuws dat erover de ronde ging. Blijkbaar voelt u dus enkel maar de polsslag van de wereld waarin u vertoefd maar dan moet u toch gaan beseffen dat daarbuiten nog een veel grotere wereld ligt te wachten.

Quote:
Met wielerkoers, de Vlaamse volkssport bij uitstek, heb ik geen persoonlijke affiniteit maar als Tom Boonen op indrukwekkende wijze Parijs-Roubaix wint en half Vlaanderen daarvoor uit de bol gaat en de feestnacht inzet, wel dan kijk ik daar niet op neer en ga me bijvoorbeeld niet ergeren aan die volksmassa die iemand eert en bejubelt die naar belastingsparadijs Monaco verhuisd is. Ik respecteer die verheerlijking door zijn supporters, ook al doe ik daar niet aan mee.

Hier ga je weer, half Vlaanderen gaat uit de bol... Half Vlaanderen gaat helemaal niet uit de bol als Boonen iets wint, Half Wielerrennend minnend Vlaanderen misschien wel maar daar stopt het dan ook en de groep die niet geinterreseerd is in de wielersport is nog steeds een pak groter dan degene die het wel zijn. dat deze feiten worden uitvergroot door de media wilt nog niet zeggen dat het daarom de werkelijkheid is.

Quote:

Ben ik even blij dat ik dan geen nationalist ben, want als bepaalde feiten aankaarten hetzelfde in uw ogen is als denigrerend gedrag zal ik wel zeer denigrerend zijn. Volgens u mogen dus bepaalde zaken niet meer in vraag gesteld worden als een persoon een bepaald statuut hebben gekregen in de maatschappij, vanaf iemand beroemd is mag men dus niet meer schrijven dat hij zijn dood aan zijn eigen schuld heeft te wijten, vanaf iemand beroemd is is het volgens u dus terecht dat nadat hij zichzelf de dood heeft ingejaagd door zijn eigen schuld er suggesties worden gedaan om bepaalde wetgevingen te veranderen zodoende men op die manier toch maar niet moet gaan zeggen dat het de persoon in kwestie zijn eigen domme fout was. Vanaf iemand beroemd is mag men geen grapjes meer maken en mag de vrijheid van meningsuiting aan banden worden gelegd en vanaf iemand beroemd is is het voor u dus in orde dat de media een loopje neemt met de waarheid ???? Dit zijn de vragen waar het werkelijk om draait maar waar u steevast omheen draait en weigert een antwoord op te geven.
Bericht: #768298

Alain Quataert
PI Newbie
PI Newbie

Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 15:16  Reageer met quote   Naar boven

Misantroop, enkele korte politieke antwoordjes dan, niet in overleg met anderen, dus mijn persoonlijke visie :

- neen, er moeten geen bomen gekapt worden, fazantenjachten georganiseerd, sportwagens verboden of extra vangrails geplaatst worden omwille van dit tragisch ongeluk. Onze maatschappij is nu al te overgereglementeerd en het is een illusie dat je onheil kunt vermijden met politieke maatregelen, meer reglementitis en meer bureaucratie. Dergelijke maatregelen wortelen immers in de filosofie van een maakbare samenleving en een onrealistische Gleichschaltungsgedachte uit het links-liberaal rationeel Verlichtingsdenken. Als het noodlot moet toeslaan, zal het toeslaan. Het lot of noodlot valt niet te ontlopen, ook al creëren we graag de illusie van wel. Het lot aanvaarden, het rouw- en verwerkingsproces doorworstelen (en blijkbaar spot en hoongelach erbij nemen van buitenstaanders) en verder gaan. We moeten de dood een plaats geven in onze hectische maatschappij, wat nogal eens vergeten wordt, waardoor dergelijke tragedies des te harder aankomen wegens onverwacht. Niemand houdt daar rekening mee, wat de shock voor velen des te groter maakt.
Life goes on, relativeren maar en niet in het verleden blijven leven. Dat geldt niet alleen in deze kwestie, maar voor alle nostalgici in het algemeen... Noem dit laatste ook maar een persoonlijk statement (je mag er nog een provocatie van maken als je wil) van mezelf en hier heb ik het wel degelijk over politiek. Wie de Vlaamse Beweging kent en zeker ook de locatie van de forummeeting, weet wat ik bedoel.

- niet alleen in Brugge werd getreurd en gerouwd, ook al zaten daar zo'n 30.000 mensen samen, maar ook op alle andere voetbalvelden (Antwerpen, Charleroi, Leuven), door topvoetballers van andere ploegen, zelfs bij de Uefa die Club een rouwbericht stuurde. Je komt al gauw tot zo'n 100.000 mensen die meeleefden, wat niet niks is. Het gebeuren had weerklank buiten ons land, in andere Europese landen. Lokale kranten gaan er geen dagenlang voorpaginanieuws van maken als ze niet zeker zijn dat er genoeg interesse voor is, want zij willen verkopen. Vandaar dat ik er bij blijf dat dit geen non-event was.
Bericht: #768304

whoisy
PI Pro
PI Pro

Uit: Oost-Vlaanderen
Geplaatst: Zo 18 Mei 2008, 20:52  Reageer met quote   Naar boven

Alain Quataert schreef:

- neen, er moeten geen bomen gekapt worden, fazantenjachten georganiseerd, sportwagens verboden of extra vangrails geplaatst worden omwille van dit tragisch ongeluk.

Dit " tragisch ongeluk ???

Kijk hé, als iemand 3 kogels in een revolver steekt, draait en de haan spant en vuurt, dan moet die persoon niet verschieten dat zijn hersenpan in stukken vaneen vliegt.
Niemand spreekt bij Russische roulette over "een tragisch ongeluk" wanneer er eentje naar het lijkenhuis wordt gevoerd.

Een onder invloed verkerende jonge gast reed, 's nachts, met een snelheid van méér dan 200 kilometer per uur over de weg, vliegen komt meer in de buurt.
Trouwens, wat deed deze "held" 's nachts op de baan, met een wat pinten in zijn kraag? Moeten die vetbetaalde helden niet trainen 's morgens?

Ik zie hierin niet het minste spoor van een tragisch ongeluk...
Eerder zie ik hierin het resultaat van onbezonnen gedrag, versterkt door alcohol en een stuk of wat paardenkracht die deze persoon niet onder controle had.

Held?
Niks held! Nada, rien de knots, nul komma nul held!
Domme jonge mens, ja, dat wel! Die door per ongeluk een beetje tegen een bal te kunnen trappen veel te vet betaald werd waardoor hij zich zo'n bolide kon veroorloven.
Voetbal = massasport (= véél centen) =massahistery.
Spijtig? Héél zeker!

Maar held? No way!!!
Niemand is een held omdat hij stierf door waanzinnig en totaal onverantwoord rijgedrag.
Bericht: #768331

Nobody
PI Newbie
PI Newbie

Geplaatst: Ma 26 Mei 2008, 19:43  Reageer met quote   Naar boven

Er gebeuren idd ongevallen door onaangepaste snelheid, maar volgens de berichten die ik gelezen heb, zal het dit geval van Sterchele vermoedelijk niet de oorzaak geweest zijn.

Het betrof een kaarsrechte verlaten snelweg, snelheid op zich zal wel irrelevant geweest zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=APVb_2BZt8Q&feature=related
Hierzie de beelden VRT: na 33 sec, meerdere sporen (voor- en achterbanden) die van het linkerrijvak totaal abnormaal schuin naar de zijberm wijzen.
Luister trouwens naar de berichtgeving.

Deze sporen wijzen er naar dat hij een "zeer ongecontroleerd" ( of onbewust ?) (uitwijk- ? ) maneuver gemaakt heeft...

Ik vermoed dat hij zijn vermoeidheid in die late uurtjes fel onderschat heeft... een secondenslaap is dan niet ver weg.

http://www.secondenslaap.be/

Ik, en enkele mensen die ik heel goed ken, zijn éénmaal ervaringsdeskundig geweest, maar wij hebben veel meer geluk gehad.
Bericht: #769391

4sake
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Ma 26 Mei 2008, 20:02  Reageer met quote   Naar boven

Nobody schreef:
Er gebeuren idd ongevallen door onaangepaste snelheid, maar volgens de berichten die ik gelezen heb, zal het dit geval van Sterchele vermoedelijk niet de oorzaak geweest zijn.

Het betrof een kaarsrechte verlaten snelweg, snelheid op zich zal wel irrelevant geweest zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=APVb_2BZt8Q&feature=related
Hierzie de beelden VRT: na 33 sec, meerdere sporen (voor- en achterbanden) die van het linkerrijvak totaal abnormaal schuin naar de zijberm wijzen.
Luister trouwens naar de berichtgeving.

Deze sporen wijzen er naar dat hij een "zeer ongecontroleerd" ( of onbewust ?) (uitwijk- ? ) maneuver gemaakt heeft...

Ik vermoed dat hij zijn vermoeidheid in die late uurtjes fel onderschat heeft... een secondenslaap is dan niet ver weg.

http://www.secondenslaap.be/

Ik, en enkele mensen die ik heel goed ken, zijn éénmaal ervaringsdeskundig geweest, maar wij hebben veel meer geluk gehad.

En dan nog een stuk in uwe kraag en denken dat ge heer en meester bent over uw wagen en snelheid en dan plakken tegen nen boom met uw ledenmaten verspreid over 250 m²,nen robuuste wagen die eruit zag als een kartonnen doos die langs een zijde opengescheurd was,dan is de secondenslaap inderdaad fataal.
Een geluk dat er geen onschuldigen hiermee getroffen zijn,
en dat de persoon die ge een hoop wild vlees op dat moment nog kunt noemen heeft dat zelf gezocht,ik heb daar totaal geen medelijden mee.
Voor hetzelfde geld zijn er mensen met hun wagen en kinderen richting vakantie of iets dergelijk en dan denkt zone balstamper die men bijna aanziet als nen God dat alles gepermitteerd is.

Rolleyes
Bericht: #769395

Nobody
PI Newbie
PI Newbie

Geplaatst: Ma 26 Mei 2008, 20:43  Reageer met quote   Naar boven

4sake schreef:

En dan nog een stuk in uwe kraag en denken

Bron ?

De rest is irrelevant... Confused
Bericht: #769401

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Ma 8 Sep 2008, 08:54
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten 2002: meer zelfmoorden dan verkeersdoden joppe Zo 13 Apr 2008, 18:56
joppe Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Vele Nederlandse stadswijken voor 90 procent allochtoon joppe Wo 2 Apr 2008, 20:02
hilde Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Migrantenstemrecht: K. De Gucht kapituleert voor het V.Blok the Piano Wo 26 Mrt 2008, 06:33
Sundancer Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Het is hier plots verdacht stil uit linkse hoek joppe Wo 21 Nov 2007, 11:30
Blanche Neige Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Dit moeten we onthouden!!! De Prof Za 10 Nov 2007, 17:17
Roeland1 Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk 31 Belgen veranderden van geslacht, ook enkele Blokkers! the Piano Di 26 Jun 2007, 08:50
rode arend Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk [ Poll ] Filip Dewinter uit BRUGGE: 'Ik ben een Antwerpenaar!' the Piano Vr 26 Jan 2007, 16:27
vlijmscherp Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Toch veel moeite gedaan..... Eugene Di 27 Apr 2004, 23:11
Goldwing Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group | Archief