Strix
PI Pro

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 11:39 | Onderwerp: |
 |
|
Er is een mens overleden en vele mensen voelen dan de behoefte om te treuren. (kwestie van erbij te horen)
Laat hen dan doen !
Dat de media daardoor menen een aantal exemplaren meer van hun uitgaves te kunnen verkopen : het zij zo.
Bij ons valt het eigenlijk nog mee !
Als men de onbegrijpelijke hysterie in Engeland herinnert naar aanleiding van de dood van Di met haar Dodi.
Ook opgeklopt als wat !
De tabloïds deden daar meer dan een duid in het zakje. |
| Bericht: #767589 |
|
Advertentie
|
|
bruggeveiligenleefbaar
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 12:05 | Onderwerp: |
 |
|
| KempensBoerke schreef: |
jij leeft van VERONDERSTELLINGEN en loze ZWARTMAKERIJ
daarom zal jij NOOIT iemand van betekenis zijn
in onze contreien noemen ze zo
iemand gelijk gij een lulleman en een stuk stront
 |
Zo hoor ik het graag: gespuis dat de broek laat zakken tot op de enkels...  |
| Bericht: #767590 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

Uit: het verleden van PI |
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 12:16 | Onderwerp: |
 |
|
| bruggeveiligenleefbaar schreef: |
Zo heb ik het graag: gespuis dat de broek laat zakken tot op de enkels...  |
Lucie, ik wist wel dat de potterij in uw familie zat; maar dat gij zélf ook ne choco zijt, da's nieuw voor mij. |
| Bericht: #767591 |
|
|
hilde
PI Master

|
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 12:25 | Onderwerp: |
 |
|
| Strix schreef: |
Er is een mens overleden en vele mensen voelen dan de behoefte om te treuren. (kwestie van erbij te horen)
Laat hen dan doen !
Dat de media daardoor menen een aantal exemplaren meer van hun uitgaves te kunnen verkopen : het zij zo.
Bij ons valt het eigenlijk nog mee !
Als men de onbegrijpelijke hysterie in Engeland herinnert naar aanleiding van de dood van Di met haar Dodi.
Ook opgeklopt als wat !
De tabloïds deden daar meer dan een duid in het zakje. |
Juist "strix" bij zulke zaken komt bij velen hun eigen verdriet boven, niets mis mee denk ik zo.
Het moet me wel van het hart na het lezen van deze draad dat ik toch de indruk heb van "verzuurdheid" bij verscheidenen op dit forum.
Graag had ik van de eigenaars van een "sportwagen" geweten of zij NOOIT snelheidszonden hebben begaan?
Wel zelf heb ik ook jaren een "sportwagen" gehad en ik durf toe te geven dat ik 2X mijn rijbewijs heb moeten inleveren wegens "snelheidsovertredingen".
Ik heb ondertussen geen "zware sportwagen" meer omdat ik wist dat ik anders dik de kans liep om geen rijbewijs meer te hebben, Ik heb een "lichtere" nu en daar heb ik geen vertouwen in en hou mij vanwille het niet vertrouwen en andere redenen, reeds enkele jaren zoveel mogelijk aan de snelheidswetgeving. Dat neemt niet weg dat ik reeds 2X een boete gehad heb op de grote baan (soort ring) in Westerlo, 1 aan 58 per uur en één aan 62 per uur, toevallig tweemaal rond 23 uur 's avonds, daar is dan haast geen verkeer, toegelaten "belachelijke snelheid" op die grote baan op dat punt is 50 km.
Al degenen die STEEDS de snelheidswet repecteren mogen de eerste steen werpen. De anderen zwijgen beter (en ik heb een sterk vermoeden dat er geen anderen zijn).
Mijn rijbewijs ben ik 2x kwijtgespeeld door een zeer hoge snelheid tijdens de nacht op de grote ring rond Brussel. Gewoon dikke pech, want op gewone wegen overtrad ik NOOIT de snelheid met de " zware sportwagen" maar blijkbaar met de "lichte" wel.
En ja ik hou van de kick van snelheid maar doe dat nu wel op een "circuit" of met karting.
Ik wens wel duidelijk te stellen dat voor mij, alcohol en rijden NIET KAN, zal eens komen staan aan de uitgang op 24 mei in Duffel en zien of er zijn die zich daaraan bezondigen, want voor mij is dat zero-tolerantie, ah ja, en ik heb reeds verscheidene "BOB sleutelhangers" gekregen van de politie bij controles"
shoot me, maar..........ik ben tenminste eerlijk...en ja ik vond Sterchelee een sympatieke gast, MAG DAT???? |
| Bericht: #767592 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 12:33 | Onderwerp: |
 |
|
Tuurlijk magda, Hilde.
Maar zie...
stel
dat die gast tegen 200 per uur crashte en een andere wagen mee liet verongelukken, met daarin een koppel dat ook omkwam.
Dan nog zou "Swa" nen held zijn, zou hij in alle gazetten komen, en zou de suikerstroop rijkelijk vloeien.
Die twee "onschuldige" doden zouden dan een vermelding in de rand hebben gekregen; geen live-uitzending van hun begrafenis en geen vooraanstaanden op hun uitvaart. En niemand die in primetime op alle zenders zou komen vertellen wat een lieve, vriendelijke en professionele mensen het toch wel waren.
En dat veel mensen zich daar aan storen... mag da? |
| Bericht: #767594 |
|
|
hilde
PI Master

|
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 13:28 | Onderwerp: |
 |
|
| Nordur Lódir schreef: |
Tuurlijk magda, Hilde.
Maar zie...
stel
dat die gast tegen 200 per uur crashte en een andere wagen mee liet verongelukken, met daarin een koppel dat ook omkwam.
Dan nog zou "Swa" nen held zijn, zou hij in alle gazetten komen, en zou de suikerstroop rijkelijk vloeien.
Die twee "onschuldige" doden zouden dan een vermelding in de rand hebben gekregen; geen live-uitzending van hun begrafenis en geen vooraanstaanden op hun uitvaart. En niemand die in primetime op alle zenders zou komen vertellen wat een lieve, vriendelijke en professionele mensen het toch wel waren.
En dat veel mensen zich daar aan storen... mag da? |
Ja dat mag, maar ze storen zich dan toch aan iets dat zich NIET HEEFT VOORGEDAAN in dit geval.....
De essentie van wat ik hierboven schreef is duidelijk niet doorgekomen....namelijk, het was op een uur dat er haast geen verkeer was...ook bij mijn overtredingen, diezelfde chauffeurs, ik alleszins, nemen bij verkeer mischien die risico's niet...ikzelf al helemaal niet....en deed dat ook nooit...
Al de veronderstellingen zijn wat het zijn ......veronderstellingen!!!! Maar het was niet zo....
wat men kan zeggen is....hij heeft het zelf gezocht...niet meer of niet minder....maar wie van ons heeft NOOIT risico's genomen???
Daarom schrijf ik "verzuurdheid"...en ik wacht nog steeds op de vraag wie zich STEEDS aan de snelheidsbeperkingen houdt??? |
| Bericht: #767610 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 13:51 | Onderwerp: |
 |
|
Hangt er van af. In de bebouwde kom en zones 30 wel.
Met de motor ook op de autosnelweg. 120 per uur is snel genoeg op twee wielen.
Met den auto op de snelweg niet altijd. |
| Bericht: #767616 |
|
|
misantroop
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 17:39 | Onderwerp: |
 |
|
| hilde schreef: |
|
Laatste quote bestaat niet!
|
De vraag is irrelevant en heeft niks met de topic te maken, ze is dan ook zuiver bedoeld om de topic te ontwijken, de essentie van mijn artikel was wel degelijk dat de media de feiten anders trachten voor te stellen door bepaalde dingen te verzwijgen of te verdraaien en daardoor plots de zotste voorstellen worden gedaan om de daden van de persoon de vergoeilijken, bomen moeten gesnoeid worden, sportauto's moeten verboden worden, halve gekken gaan even voor gevaarlijke verkeerssituaties zorgen omdat ze perse de onheilsplek willen zien etc etc en dit allemaal omdat de media dit ongeluk waar de overledene in kwestie voor de volle 100% voor verantwoordelijk was hopeloos zit op te kloppen. Nergens echter heb ik de overledene in kwestie lopen te verketteren of veroordelen voor alle zonden van Israël of wat dan ook maar ik ga van een voetballer ook geen held maken omdat hij nu per toeval en door zijn eigen schuld tegen een boom is geknald. |
| Bericht: #767645 |
|
|
Alain Quataert
PI Newbie

|
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 18:01 | Onderwerp: |
 |
|
Hieronder een reactie van een Blok-bestuurslid-mandataris én -personeelslid.
Omwille van het smeer likt de kat de kandeleer !
Let wel: het gaat om een wildebras die hoogstwaarschijnlijk dronken aan meer dan 200km/uur de Vlaamsewegen onveilig maakt. Het stilzwijgen van het parket is zo veelbetekenend...
Toch is het ongeval bijzonder schrijnend. Scheldwoorden en grove woorden zijn ongepast, mijn medeleven gaat vooral naar de verweesde familie.
Quote: "35 jaar ben ik Clubsupporter, ontelbaar veel dolle momenten meegemaakt. Maar alle vreugdemomenten van 35 jaar supporteren samen wegen niet op tegen de zielepijn die de dood van François Sterchelé teweegbrengt.
27.000 mensen hebben gisterenavond in Sint-Andries gezorgd voor de meest beklijvende, onwezenlijke avond die zich ooit in Sint-Andries heeft afgespeeld.
In Sint-Andries werd gisterenavond gerouwd om een fantastische jongeman. Het was een avond 'in Bruges' die weerklank vindt tot over heel Europa en ver daarbuiten, in alle sportmedia. Wie erbij was, vergeet dit nooit meer.
Het ga je goed François en : you'll never walk alone." |
Waarom zet je er niet gewoon mijn naam bij, Decoorne ?
Het interesseert me niet of mijn bericht geapprecieerd wordt of niet, ik heb mijn persoonlijke reden om ergens anders iets hierover te posten en dat heeft niets met politiek te maken.
Ik ben dan ook wat verwonderd mijn bericht hier te zien gecopieerd worden (Decoorne ten voeten uit zeker ?), maar het maakt me niets uit hoor. Wie hier over wil discussiëren op dit politiek forum, of quotes copiëren, die doet maar.
Ik ga er verder niet op in, omdat ik er geen zin in heb.
Maar nu ik hier toch ben : R.I.P François Sterchelé en bedankt voor al het moois dat je in het blauwzwarte shirt vertoonde. YNWA. |
| Bericht: #767646 |
|
|
bruggeveiligenleefbaar
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 18:36 | Onderwerp: |
 |
|
Zo ken ik den Alain, nog onder eigen naam durven schrijven.
Waarom ik dit plaats ? Ge moogt drie keer raden. Lees de draad en zie wat voor hutsepotten uw idool hier door het slijk trekken... En anderzijds gij dan, een graantje mee willen pikken uit de emo-show. Tsja, niet mijn ding. Ben ook nooit politieker geweest (gelukkig !), en nog minder de slaaf van anderen.
Ik heb geen naam genoemd omdat ik geen persoonlijke aanvallen wil lanceren, dat laat ik aan uw vrienden. |
| Bericht: #767647 |
|
|
4sake
PI Expert

Uit: de broek van onze pa. |
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 19:58 | Onderwerp: |
 |
|
de frituurist ontmaskerd door de schijver en dan maar bloemekes gooien,
| Quote: |
Zo ken ik den Alain, nog onder eigen naam durven schrijven.
|
kazakkendraaier !
 |
| Bericht: #767649 |
|
|
Landser
PI Addict

Uit: Temse |
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 20:56 | Onderwerp: |
 |
|
| hilde schreef: |
|
Laatste quote bestaat niet!
|
2 maal uw rijbewijs kwijt! Dat hadden we nooit gedacht van Hilde...  |
| Bericht: #767657 |
|
|
Alain Quataert
PI Newbie

|
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 21:39 | Onderwerp: |
 |
|
Waarom ik dit plaats ? Ge moogt drie keer raden. Lees de draad en zie wat voor hutsepotten uw idool hier door het slijk trekken... En anderzijds gij dan, een graantje mee willen pikken uit de emo-show. Tsja, niet mijn ding. Ben ook nooit politieker geweest (gelukkig !), en nog minder de slaaf van anderen.
Ik heb geen naam genoemd omdat ik geen persoonlijke aanvallen wil lanceren, dat laat ik aan uw vrienden. |
Ik weet dat hij door het slijk getrokken wordt door sommigen, maar ik heb geen zin, ook vandaag niet - uitgerekend de dag van zijn begrafenis - om er een rationele discussie over te voeren.
Wie is dan de politieker ? Ik, die als supporter ergens een emotioneel bericht plaats maar toevallig ook aan politiek doe ? Of jij
die een niet-politiek bericht toch politiek opvat ?
Laat het forum hier maar discussiëren, als fan ben ik er te emotioneel bij betrokken om erop in te gaan. Ik rouw en treur samen met anderen, maar niet hier.
Over de redenen waarom de dood van François Sterchelé mij bijzonder aangegepen en emotioneel getroffen heeft, zou ik pagina's vol redenen kunnen opgeven. Maar dit hoeft hier niet en hoort hier niet. Ik zou bijna zeggen : dat zijn mijn zaken. |
| Bericht: #767659 |
|
|
saeftinghe
PI Pro

Uit: brugge zekerst |
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 23:06 | Onderwerp: |
 |
|
in deze heeft quataert gelijk.
ik heb zijn quote gevonden. http://www.stadsomroep.com/detail.asp?NUM=24646.
hij maakt nergens gewag van zijn politieke overtuiging, hij reageerde als fan.
decoorne mag door de grond zinken van schaamte. |
| Bericht: #767666 |
|
|
whoisy
PI Pro

Uit: Oost-Vlaanderen |
| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 00:05 | Onderwerp: |
 |
|
| Blanche Neige schreef: |
Als uw post de enige zou zijn van dit topic zou ik wss minder hard gereageerd hebben. Jammer genoeg was de eerste reactie (van Kabar) al direct in de trant van "ja misantroop is iemand die de waarheid durft zeggen, leve hem". En daarna verbeterde het er niet bepaald op.
Waar is de tijd dat men van de "verse" doden nog niets dan goeds sprak? Op dit forum zijn dat lang vervlogen tijden, want hier "durft men de waarheid zeggen". |
De tijd dat men van de "verse" doden niets dan goeds sprak?
Dus wanneer Saddam nog warm was moest men eigenlijk niks dan goeds spreken over hem?
Dat is uw overtuiging blijkbaar...
Als een persoon tegen zulke snelheid voorbijknalt, dan noemt men zo iemand terecht een potentiële moordenaar.
Waarom zou dat nu anders moeten zijn?
Omdat hij goed kon voetballen?????
Gezellig...
Dit is niet "niks dan goeds", dit is ophemelen.
Als iemand met zo'n waanzinnige snelheid over het asfalt scheurt moet men die zeker niet beginnen ophemelen als een of andere volksheld.
Volgens u dus wel...
Altijd erg als iemand het leven laat, en het is de familie en vrienden die achter blijven.
Maar dat ophemelen, daar krijg ik toch ook de kriebels van hoor...
Zo'n 20 jaar geleden is een kameraad van me in Steendorp ook verongelukt, met zijn moto. Achterop zat zijn vriendin, op slag dood.
En iedereen hem maar ophemelen.
Dat we 's middags in de kroeg zaten (de Koolmijn) en erop los zopen, dat wilde niemand horen. Want kijk, van de "verse" doden niks dan goeds hé...
Ik vond het verschrikkelijk, maar feiten zijn feiten... |
| Bericht: #767668 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 00:33 | Onderwerp: |
 |
|
De ironie van het lot is dat die man juist verongelukte OMDAT hij een goede voetballer was.
Als gewone arbeider of bediende van het zevende knoopsgat zou hij in bed gelegen hebben rond dat tijdstip om wat later (en ook zonder Porsche) naar zijn werk te sporen of te fietsen.
Ludo Coeck deed het hem voor maar dan in een snelle BMW.
De geschiedenis herhaalt zich steeds.
Spijtig voor zijn familie, vrienden en supporters.
Ik heb echter meer te doen met de duizenden Chinezen die hun dood vonden in die vreselijke aardbeving.
Zij zijn échte slachtoffers.
Voor zij die nog groen waren achter hun oren :
http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?articleID=GDQIP2CE |
| Bericht: #767669 |
|
|
bruggeveiligenleefbaar
PI Pro

|
| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 08:14 | Onderwerp: |
 |
|
| saeftinghe schreef: |
in deze heeft quataert gelijk.
ik heb zijn quote gevonden. http://www.stadsomroep.com/detail.asp?NUM=24646.
hij maakt nergens gewag van zijn politieke overtuiging, hij reageerde als fan.
decoorne mag door de grond zinken van schaamte. |
Man, man... wie moet hier beschaamd zijn ???
Ik ben er integendeel fier op geen mak en tam schaap te zijn. Blaat gerust nog maar wat verder.  |
| Bericht: #767670 |
|
|
saeftinghe
PI Pro

| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 08:15 | Onderwerp: |
 |
|
rouwen en iemands fouten erkennen zijn twee verschillende zaken. ik ben vorig jaar ook naar de begrafenis van een broer van een collega gegaan. iedereen wist dat hij een stevig drankprobleem had (dat vertelde die collega ook). moest ik dan niet gaan?
gelukkig denken de meeste mensen niet zo: de begrafenisdiensten zouden kaal worden.
ik vind dat een dergelijke houding getuigt van een ontzaglijke pretentie: mensen veroordelen, nog voor zij begraven zijn. behlale als het over de eigen clan gaat: en dat kan dan boudewijn van saksen coburg, hugo claus of bert ericsson zijn.
en wij moeten het heus niet zo ver zoeken. toen een tijd geleden een lid van dit forum in spanje om het leven kwam, reageerden forumleden ook best emotioneel. daarbij namen zij zijn cocainegebruik erbij...
en draai het eens om: was sterchele niet zo bekend geweest, dan had er ook niemand gesproken over zijn snelheid (in de wagen). niemand heeft ooit gesproken over de zotte kuren die bepaalde forumleden hier toegeven. "vroeger was het veiliger" jaja. als je toen met de wagen van de baan vloog was je minder dood. |
| Bericht: #767671 |
|
|
saeftinghe
PI Pro

| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 08:37 | Onderwerp: |
 |
|
Man, man... wie moet hier beschaamd zijn ???
Ik ben er integendeel fier op geen mak en tam schaap te zijn. Blaat gerust nog maar wat verder.  |
het ging erover dat je blijkbaar zo gebiologeerd bent dat je quataert's uitlatingen overal gaat opsporen, en die dan jolig uit hun context trekt, om die dan te politiseren. als je dat dan toch zo graag doet, kaart dan die snelheidsproblematiek eens aan bij je nieuwe voorzitter (dat is hij toch nog?) |
| Bericht: #767673 |
|
|
Privé-detective
PI Junior

Uit: Vlaamse kracht |
| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 09:33 | Onderwerp: |
 |
|
| Marnix schreef: |
Zielige reactie van een kakker.
Sans rancune. |
Ik vind dat dus ook. De huidige topschutter heeft er 18...
Belachelijk Thomas, echt waar. |
| Bericht: #767676 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Zo 7 Sep 2008, 13:01
|
|
|
|