wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 10:48 | Onderwerp: |
 |
|
De nederlandse identiteit is niet kunstmatig.De belgische en europese 100%. |
| Bericht: #767466 |
|
Advertentie
|
|
Wee man
PI Zageman

|
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 11:48 | Onderwerp: |
 |
|
| Kabar schreef: |
Ja, ik ben allergisch aan Hollanders. Voor mijn verlof zoek ik ook hotels op waar geen Engelsen of Hollanders zijn. Vreselijk arrogant, verwaand en vulgair volk. |
Er is een verschil tussen Hollanders en Nederlanders. En neen, ik doel niet alleen op het feit dat Holland slechts een provincie is van Nederland maar vooral op het feit dat Nederland op de meest dramatische manier gemulticulturaliseerd en vooral gemarginaliseerd is. Dat komt vooral door de nefaste invloed van die provincie Holland die op het hele Nederland heeft uitgestraald de laatste decennia en nog steeds uitstraalt. Nederland voor WOII was immers een zeer respectabele en vrij voorbeeldige natie, maar dat is de laatste decennia heel wat veranderd. Ook op vlak van de taal. Waar nu meer en meer het overdreven Hollands als spreektaal geldt in Nederland, was dat voor WOII het keurige en nette Nederlands. Ik vind dan ook dat de Nederlanders, uiteindelijk ons broedervolk waar wij nooit op een gedwongen manier mee hebben samengeleefd enkele eeuwen terug (misschien op 1815-1830 na, al kunnen we zeggen dat wij als Vlamingen op taalkundig vlak daar toch ook weinig problemen mee hadden), niet mogen laten vallen zoals zij ons enkele eeuwen geleden hebben laten vallen door de ondertekening van het verdrag van Münster waarbij de iure een grens kwam tussen de Noordelijke en de Zuidelijke Nederlanden. Anders zouden we dezelfde fout maken door twee verschillende delen grondgebied bewoond door mensen van hetzelfde volk niet te laten verenigen. |
| Bericht: #767483 |
|
|
Wee man
PI Zageman

|
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 11:49 | Onderwerp: |
 |
|
| wittmann schreef: |
Roeland1 is weer zo verward als van gewoonte.
Eén volk,één staat.Niets is simpeler dan dat.Die staat moet zeker geen confederatie zijn.Onder de nationale overheid zullen er provincies staan met niet al te grote bevoegdheden. |
Mee eens. Provincies zullen er zijn om louter administratieve redenen. |
| Bericht: #767484 |
|
|
Roeland1
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop |
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 12:15 | Onderwerp: |
 |
|
wat jullie als volk beschrijven is pas een product van verwarring. Het feit dat wij over het vlaamse of nederlandse grondgebied volgens jullie één volk vormen is louter toevallig. Het is geschiedkundig artificeel gecreëerd. De identiteit dat kuddes mensen zich toeëigenen zijn gebonden aan geografische situatie, geschiedkundige veroveringen en beleidsperiodes, de grondstoffen die men op dat specifieke land kan produceren en het klimaat. Allen aspecten die buiten de wil van de burgers liggen - in de huidige geschiedenis toch alleszinds. En wanneer er beslissingen worden genomen die buiten de wil van de burgers liggen... dan creëer je conflict, en zelfs oorlog.
Identitarisme en vrede kan aldus pas gecombineerd worden indien het gevaar van kudde-verschillen tussen deze aspecten in één of twee grote staten leven. Daarom dient men het kleinregionale volkssoevereine denken aan te hangen, weliswaar binnen de confederale structuur. Wat de effecten zijn van het één-volk/één-staat denken, dat hebben we reeds genoeg gezien doorheen de geschiedenis...
Men moet de menselijke drang naar de onderwerping aan de grote staat opzij schuiven. |
| Bericht: #767491 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 15:44 | Onderwerp: |
 |
|
Roeland1 moet eens van zijn wolk komen .
Op al dat gewauwel ga ik niet eens in.Wees eens concreet in plaats van die gemeenplaatsen; |
| Bericht: #767509 |
|
|
Sukkelaar13
PI Pro

|
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 16:00 | Onderwerp: |
 |
|
| albalonga schreef: |
| Quote: |
| Ja, ik ben allergisch aan Hollanders. Voor mijn verlof zoek ik ook hotels op waar geen Engelsen of Hollanders zijn. Vreselijk arrogant, verwaand en vulgair volk. |
Als er een volk op de wereld bestaat dat arrogant en verwaand is, dan zullen het toch in de eerste plaats de Walen zijn he ?  |
Volgens mij ben je hier fout mee. De franskiljonse Brusselaars zijn arrogant vb Maingain, Oncelincks. De Walen trekken zich van B-H-V niets aan. |
| Bericht: #767513 |
|
|
Sukkelaar13
PI Pro

|
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 16:01 | Onderwerp: |
 |
|
| Roeland1 schreef: |
vanaf dat vlaanderen onafhankelijk is moet het samen met nederland (kwaad om opgedwongen EU-grondwet) en luxemburg (omwille van de teloorgang van haar redelijk hoorbare benelux-stem binnen de EU) uit de EU-federatie stappen en gezamenlijk een eigen confederatie oprichten. Vervolgens moeten zowel nederland als vlaanderen streven naar doorgedreven separatisme binnen deze confederatie, in functie van het kleinregionalisme.
Dit alternatief zal in eerste fase ook denemarken (EU-skeptisch), en misschien zelfs engeland (soevereiniteitsminnend), en zeker ierland (regionalisten), en in nog latere fase zelfs frankrijk (kwaad om opgedwongen implementatie EU-grondwet) bekoren. Wallonië zal dan wel terug worden ingesloten en aanpappen bij de confederatie.  |
Ik had het kunnen denken dat hij weer met wartaal zou afkomen. |
| Bericht: #767515 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 16:03 | Onderwerp: |
 |
|
Hij is wel degelijk compleet krankzinnig. |
| Bericht: #767516 |
|
|
borrel
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 16:26 | Onderwerp: |
 |
|
| Hij is wel degelijk compleet krankzinnig. |
Alleé, dan heb je gezelschap  |
| Bericht: #767518 |
|
|
Kabar
PI Addict

|
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 16:51 | Onderwerp: |
 |
|
| Hij is wel degelijk compleet krankzinnig. |
Een goede geestesgenoot voor U dan. |
| Bericht: #767525 |
|
|
toyota
PI Junior

|
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 17:25 | Onderwerp: |
 |
|
| albalonga schreef: |
| Quote: |
| Wat niet betekent dat ik pro fusie zou zijn. Ik ben voor een verkozen staatshoofd, en dat hebben ze in Nederland ook niet. |
Dat zijn details vind ik waarop je een hereniging moeilijk kan laten afketsen. |
Dit is voor mij geen detail maar een hoeksteen van democratie. En dan bedoel ik niet de schijnvertoning met coalitievorming en kartels zoals ze er in dit kunstmatige land hebben van gemaakt. |
| Bericht: #767527 |
|
|
4sake
PI Expert

Uit: de broek van onze pa. |
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 20:00 | Onderwerp: |
 |
|
| borrel schreef: |
Alleé, dan heb je gezelschap  |
Hij zegt niet rap iet,
maar als hem iet zegt is het prijs.
 |
| Bericht: #767531 |
|
|
Landser
PI Addict

Uit: Temse |
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 20:49 | Onderwerp: |
 |
|
Als we met Nederland samengaan, hebben we nog meer vreemdelingen op ons grondgebied...  |
| Bericht: #767533 |
|
|
DeLuucas
PI Pro

Uit: De Varkensstraat |
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 21:49 | Onderwerp: |
 |
|
Veel Nederlanders zijn vreselijk arrogant,dit heb ik ondervonden bij mijn vorige werkgever toen deze fusioneerde naar een benelux-organisatie.De cultuurshock is gewoon veel te groot om zomaar één volk te vormen.
Ik zou liever zien dat Vlaanderen onafhankelijk wordt,en dat er een deftig samenwerkingspact gevormd wordt tussen Vlaanderen en Nederland,als 2 volwaardige staten in Europa. |
| Bericht: #767540 |
|
|
Landser
PI Addict

Uit: Temse |
| Geplaatst: Ma 12 Mei 2008, 23:14 | Onderwerp: |
 |
|
| DeLuucas schreef: |
Veel Nederlanders zijn vreselijk arrogant,dit heb ik ondervonden bij mijn vorige werkgever toen deze fusioneerde naar een benelux-organisatie.De cultuurshock is gewoon veel te groot om zomaar één volk te vormen.
Ik zou liever zien dat Vlaanderen onafhankelijk wordt,en dat er een deftig samenwerkingspact gevormd wordt tussen Vlaanderen en Nederland,als 2 volwaardige staten in Europa. |
Ik verwacht dat het meer in die richting zal gaan. |
| Bericht: #767545 |
|
|
Roeland1
PI Pro

| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 00:19 | Onderwerp: |
 |
|
| Sukkelaar13 schreef: |
Ik had het kunnen denken dat hij weer met wartaal zou afkomen. |
weet je wat échte wartaal is? Wanneer een onafhankelijkheidsstrijd van nu méér dan 175 jaar nu reeds zou ontaarden in een nieuwe FEDERATIE van volkeren, volgens sommige vlaamsnationalisten onder ons.
Maar ik ben wartaal aan het uitkramen?
Vertel me eens waar ik in dit topic wartaal heb uitgekraamd?
Ik hunker tenminste niet naar het volslagen idiote grootregionalisme en het federalisme. Ik leer weldegelijk uit de geschiedenis. Itt tot velen hier...
grootregionale staatsvorming en federalisme leidt STEEVAST tot vervolging van identitaire minderheden, executie van identitaire minderheden en vervolging van identitaire minderheden. |
| Bericht: #767551 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 12:37 | Onderwerp: |
 |
|
Roeland1 mag de boom in.
Vlaanderen en nederland moeten één worden.Dat is gewoon een konsekwente toepassing van het volksnationalisme.Subjectieve afkeer van sommige nederlanders is geen reden om tegen te zijn. |
| Bericht: #767598 |
|
|
Roeland1
PI Pro

| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 13:35 | Onderwerp: |
 |
|
Roeland1 mag de boom in.
Vlaanderen en nederland moeten één worden.Dat is gewoon een konsekwente toepassing van het volksnationalisme.Subjectieve afkeer van sommige nederlanders is geen reden om tegen te zijn. |
"Roeland1 mag de boom in" -> je bewijst mijn punt
Uw nationalistische grootregionale gevoelens tonen nu al aan hoe jij kritische stemmen de boom in zal sturen... of het cachot... of wie weet, ooit de kogel. |
| Bericht: #767612 |
|
|
Roeland1
PI Pro

| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 13:46 | Onderwerp: |
 |
|
| De nederlandse identiteit is niet kunstmatig |
Vertel me eens, wittmann, hoe amsterdammers een dusdanige invloed hebben kunnen uitoefenen op rotterdammers, en vice versa, in functie van hun 'gezamenlijke' identiteit, dit terwijl de meerderheden van de twee groepen amper tot nooit contact hebben met elkaar gehad over de voorbije eeuwen?
Wel, het antwoord is dat ze nooit een dusdanige invloed hebben kunnen verwerven. Hun 'gezamenlijke' identiteit (die veeleer een ONGENSCHIJNLIJK gezamenlijke identiteit is) is aldus kunstmatig opgelegd van bovenaf, vanuit de staat. Dit heeft men gedaan met het kunstmatig creëren van gezamenlijke droombeelden of gezamenlijke nachtmerries, in tijden van toekomstoptimisme of in tijden van toekomstpessimisme.
Aldus moet men concluderen dat dan ook zeker de Nederlandse identiteit kunstmatig is.
Of een andere vraag die volledig in dezelfde lijn ligt :
Hoe heeft de bevolking uit Zwolle, doorheen de eeuwen heen, ooit een dusdanige invloed kunnen verwerven die er toe leidt dat dezelfde gedragsnormen en culturele verworvenheden (de identiteit) over het gehele Vlaamse grondgebied dezelfden zouden zijn?
Of nog een andere vraag, wederom volledig in dezelfde lijn :
Wat bepaalt dat net de huidige Vlaamse grenzen - waar elk volk uit één deelregio doorheen de eeuwen heen amper of geen contact heeft gehad met het volk uit een andere deelregio - doorheen de eeuwen heen - liggen zoals ze nu liggen? Toch niet de mensen zélf? Natuurlijk niet, aldus is deze identiteit ( = gezamenlijke gedragsregels - die mensen zoiezo met elkaar afspreken doorheen de generaties heen) artificeel opgelegd.
Dit is pure logica wittmann, je kan het niet tegenspreken.
Je hunkert gewoon op irrationele basis naar het grootregionaal nationalisme. Net zoals de Eurocraten, net zoals de Belgicisten, en zovelen meer. Het is een trachten te implementeren van de eigen individuele drang naar onderwerping aan de gehele bevolking - ook van de kritische stemmen.
Jij zal zijn voor degene die onafhankelijk bestuur wilt, wat de belgicist nu voor jou is. Jouw denken ligt VOLLEDIG in dezelfde lijn als die van een Belgicist. |
| Bericht: #767615 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

Uit: het verleden van PI |
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 13:54 | Onderwerp: |
 |
|
| De nederlandse identiteit is niet kunstmatig.. |
de Friezen zullen het graag horen.... |