Roeland1
PI Pro

Uit: verontwaardiging, menslievendheid en hoop |
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 13:55 | Onderwerp: |
 |
|
| Nordur Lódir schreef: |
de Friezen zullen het graag horen.... |
Die kunnen voor 'vrijheidsstrijder' en grootregionalist wittmann de boom in... |
| Bericht: #767619 |
|
Advertentie
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

Uit: het verleden van PI |
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 13:58 | Onderwerp: |
 |
|
| Roeland1 schreef: |
Die kunnen voor 'vrijheidsstrijder' en grootregionalist wittmann de boom in... |
Tja, het zijn dan ook agenten van de olielobby, betaald door exxon waarschijnlijk  |
| Bericht: #767621 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 14:03 | Onderwerp: |
 |
|
Roeland1 zou beter wat meer geschiedenisboeken lezen en een kalmeerpil nemen want het gaat duidelijk met hem de slechte kant op.Ook eens wat literatuur plegen over de heelnederlandse gedachte zou geen kwaad kunnen.Ook daarover weet hij niet veel.
Gezien zijn verwarde uitleg zou ik hem eerder voor behandeling in een psychiatrisch instituut laten opnemen. |
| Bericht: #767623 |
|
|
Roeland1
PI Pro

| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 14:21 | Onderwerp: |
 |
|
| wittmann schreef: |
Roeland1 zou beter wat meer geschiedenisboeken lezen en een kalmeerpil nemen want het gaat duidelijk met hem de slechte kant op.Ook eens wat literatuur plegen over de heelnederlandse gedachte zou geen kwaad kunnen.Ook daarover weet hij niet veel.
Gezien zijn verwarde uitleg zou ik hem eerder voor behandeling in een psychiatrisch instituut laten opnemen. |
Heef mijnheer de psychiater zijn diagnose gesteld? Ik wist niet dat je naast klimatoloog nu ook al psycholoog blijkt te zijn...
Vertel me eens, waarom is mijn uitleg volgens jou verward? Of ben je zélf te verward om dat alsnog te kunnen uitleggen? |
| Bericht: #767627 |
|
|
Nordur Lódir
PI Addict

Uit: het verleden van PI |
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 14:24 | Onderwerp: |
 |
|
Dat was vooral om niet op de zaak van de Friezen te moeten antwoorden. Dat past niet in Witte zijn eng denkkadertje. |
| Bericht: #767629 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 14:52 | Onderwerp: |
 |
|
Tussen de extreme ultraliberaal die roeland1 is en de volksnationalist die ik ben, bestaat er geen enkel raakvlak.
Zelfs binnen zijn eigen extreem ultraliberalisme zijn zijn gedachten zeer verward en voortdurend contradictorisch.Het meeste wat hij zegt,verraadt vooral een groot gebrek aan kennis over geschiedenis.Hij staaft nooit iets;hij beperkt zich tot verwarde gemeenplaatsen.Hij stelt nooit iets concreet voor. |
| Bericht: #767631 |
|
|
Roeland1
PI Pro

| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 14:58 | Onderwerp: |
 |
|
Tussen de extreme ultraliberaal die roeland1 is en de volksnationalist die ik ben, bestaat er geen enkel raakvlak.
Zelfs binnen zijn eigen extreem ultraliberalisme zijn zijn gedachten zeer verward en voortdurend contradictorisch.Het meeste wat hij zegt,verraadt vooral een groot gebrek aan kennis over geschiedenis.Hij staaft nooit iets;hij beperkt zich tot verwarde gemeenplaatsen.Hij stelt nooit iets concreet voor. |
Wederom staaf je je beschuldigingen niet. Ik kan er enkel uit concluderen dat je er zélf niet aan uitgeraakt. Ik plaats mijn kritiek op jouw denken tenminste in een gestructureerd kader. maar verder dan wat inhoudsloze zinnetjes, zonder enige beargumentatie op hetgene ik schrijf, kom je blijkbaar niet.
Als je zo voortdoet zal er nooit iemand rekening houden met jouw mening. Mij niet gelaten.
Ik vraag je zelfs niet meer om mijn kritiek op jouw nationalistisch grootregionalisme structureel te weerleggen. Nu weet ik zeker dat je het gewoon NIET KAN.
Of om nog één keer aan te tonen wie er weldegelijk verward is :
Jij noemt jezelf een volksnationalist, doch weet je geen antwoord te vinden op Nordurs vraag omtrent de Friezen en hun volksstrijd die jij zal uitsluiten. |
| Bericht: #767633 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 15:09 | Onderwerp: |
 |
|
Ik heb hier NOOIT iets gezegd over de friezen,noch in de ene noch in de andere zin.
Overigens is roeland1 duidelijk een opgeblazen kikker want hij denkt dat hij een grote geest is.Is hij niet.Een marginaal die door vijf man en een paardekop gelezen wordt.
Een behoorlijk deel van de vlaamsnationalisten zijn altijd heelnederlanders geweest,ik ook.Natuurlijk kent roeland1 van vlaamsnationalisme niets.
De ultraliberaal roeland1 die een ziekelijke afkeer heeft van de staat heeft geen enkel raakvlak met de rechsradikale volksnationalist die ik ben.
Ik ben met overtuiging voor een nederlandse staat die een sterke staat moet zijn die zoveel beperkingen aan de vrijheid van de burger oplegt als nodig is.De staat is een middel tot een doel.De staat is geen kwaad. |
| Bericht: #767636 |
|
|
Roeland1
PI Pro

| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 16:20 | Onderwerp: |
 |
|
| Quote: |
| Ik heb hier NOOIT iets gezegd over de friezen,noch in de ene noch in de andere zin. |
Je ontwijkt het weer. hoe moedig van je. Uiteraard zal je nooit iets zeggen over de minderheden die je onderdrukken zal via je grootregionalistische staat.
En wat betreft je gewauwel over het vlaamsnationalisme : het kan me geen reet schelen dat een groot deel van het vlaamsnationalisme streeft naar dietsland of wat dan ook, ik laat er mijn denken niet door beďnvloeden. |
| Bericht: #767642 |
|
|
Landser
PI Addict

Uit: Temse |
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 20:53 | Onderwerp: |
 |
|
Ik heb hier NOOIT iets gezegd over de friezen,noch in de ene noch in de andere zin.
Overigens is roeland1 duidelijk een opgeblazen kikker want hij denkt dat hij een grote geest is.Is hij niet.Een marginaal die door vijf man en een paardekop gelezen wordt.
Een behoorlijk deel van de vlaamsnationalisten zijn altijd heelnederlanders geweest,ik ook.Natuurlijk kent roeland1 van vlaamsnationalisme niets.
De ultraliberaal roeland1 die een ziekelijke afkeer heeft van de staat heeft geen enkel raakvlak met de rechsradikale volksnationalist die ik ben.
Ik ben met overtuiging voor een nederlandse staat die een sterke staat moet zijn die zoveel beperkingen aan de vrijheid van de burger oplegt als nodig is.De staat is een middel tot een doel.De staat is geen kwaad. |
Volgens mij is Roeland een student die zijn weg nog zoekt in het politieke spectrum. Niks mis mee. Uiteindelijk zal hij toch aan onze kant terecht komen omdat het de enige juiste is. U dient dan ook niet zo hard op hem in te hakken, dat werkt enkel contra productief.
Hij is nog jong en z'n geest gaat alle kanten op, zo is het ook bij u en mij geweest. |
| Bericht: #767656 |
|
|
Korben
PI Addict

Uit: Brugge |
| Geplaatst: Di 13 Mei 2008, 21:17 | Onderwerp: |
 |
|
Vlaanderen aansluiten bij Nederland ?
Neen dank U wel. Samenwerken OK maar ik mag er niet aan denken dat de idiote nederlandse wetten hier zouden gelden.
De Nederlanders kennen er ook wat van als het weg-met-ons-wetten betreft ! |
| Bericht: #767658 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 12:59 | Onderwerp: |
 |
|
Roeland1 laat mij al ingebeelde minderheden onderdrukken en over de friezen heb ik niets gezegd laat staan dat ze zouden onderdrukt worden. |
| Bericht: #767702 |
|
|
Roeland1
PI Pro

| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 13:33 | Onderwerp: |
 |
|
| Roeland1 laat mij al ingebeelde minderheden onderdrukken en over de friezen heb ik niets gezegd laat staan dat ze zouden onderdrukt worden. |
uw onderdrukking via de grootregionale staat ligt nu net in het feit dat u geen rekening houdt met bvb de Friezen... u weigert steevast er een uitspraak over te doen dat u hen via uw artificiële cultuur deze artificiele orangistische cultuur zal opleggen. Nogmaals, zodat je het nogmaals leest, u weigert ook maar één uitspraak te doen over de Friezen.
Dit bewijst mijn punt. |
| Bericht: #767704 |
|
|
Roeland1
PI Pro

| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 13:41 | Onderwerp: |
 |
|
| Landser schreef: |
Volgens mij is Roeland een student die zijn weg nog zoekt in het politieke spectrum. Niks mis mee. Uiteindelijk zal hij toch aan onze kant terecht komen omdat het de enige juiste is. U dient dan ook niet zo hard op hem in te hakken, dat werkt enkel contra productief.
Hij is nog jong en z'n geest gaat alle kanten op, zo is het ook bij u en mij geweest. |
De enige juiste weg voor interstatelijke maatschappelijke harmonie en zoveel mogelijk individueel welzijn OP KORTE TERMIJN? (buiten degenen die kritisch uit de hoek komen..) akkoord.
Maar hoeveel eeuwen hangen wij reeds deze visie aan? Is zij niet de voedbodem van conflict en oorlog?
Het grote wereldimperium is reeds millenia lang dé weg en dé droom naar wereldvrede. Dat weet iedereen. Dat is ook de reden waarom de EU haar grootste verdienste de bewaring van de vrede tussen de naties is...
Maar ten koste van wat? Ten koste van multiculturele chaos en conflict tussen de deelbevolkingen, opgelegd door de Europese Mandarijnen, een meerderheid europarlementariërs die ofwel knettergek zijn, ofwel een geheime agenda hebben, ofwel volledig onder de knoet liggen van het grootkapitaal en het winstbejag.
Ik zie in het globale imperium ook slechte zaken, niet alleen tijdens haar weg ernaar toe (oorlogsvoering), maar ook na de bewerkstelliging van deze éne globale overheid (onafhankelijkheidsstreven). Dat leert de geschiedenis ons maar al te goed.
Dus, dan stellen sommigen onder ons voor om middelgrote staten aan te hangen, zoals bvb een dietsland of een germania. Maar dat is dan weer het systeem der oorlogsvoering.
Ik stel iets nieuws (?) voor : de confederatie der stadsstaten. Hierin zie ik een middel om enerzijds het conflict tussen de naties en volkeren (oorlogen) weg te werken, en alsook het conflict binnenin de naties en tussen de deelbevolkingen (onafhankelijkheidsstrijd) weg te werken. |
| Bericht: #767705 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 17:26 | Onderwerp: |
 |
|
Roeland1 kent niet veel van geschiedenis.Eens wat over de oude grieken lezen zou geen kwaad kunnen.Nu is blijkbaar de vrede weer zijn stokpaardje.Gaat hij pacifist worden?
Van volksnationalisme heeft hij blijkbaar geen fluit begrepen;Zijn uitlatingen over wat ik met de friezen(in zijn verbeelding)zou willen doen,zegt alles.Het zou moeten vanzelfsprekend zijn wat een volksnationalist met de friezen wil doen maar voor de onwetende roeland1 is dat natuurlijk anders.
Roeland1 zal nog VEEL moeten leren over het volksnationalisme en over al de rest ook.Veel grootspraak maar weinig onderbouw. |
| Bericht: #767728 |
|
|
Roeland1
PI Pro

| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 17:35 | Onderwerp: |
 |
|
Roeland1 kent niet veel van geschiedenis.Eens wat over de oude grieken lezen zou geen kwaad kunnen.Nu is blijkbaar de vrede weer zijn stokpaardje.Gaat hij pacifist worden?
Van volksnationalisme heeft hij blijkbaar geen fluit begrepen;Zijn uitlatingen over wat ik met de friezen(in zijn verbeelding)zou willen doen,zegt alles.Het zou moeten vanzelfsprekend zijn wat een volksnationalist met de friezen wil doen maar voor de onwetende roeland1 is dat natuurlijk anders.
Roeland1 zal nog VEEL moeten leren over het volksnationalisme en over al de rest ook.Veel grootspraak maar weinig onderbouw. |
Geef eens wat inhoud.
Verder dan 'het zou vanzelfspekend moeten zijn wat een volksnationalist met de friezen wil doen' kom je blijkbaar niet.
Hun grondgebied geen deelgebied laten uitmaken van uw natiestaat?
En vergeet er niet bij te zeggen wat er met het Fries als minderheidstaal dient te gebeuren... vermits jij als volksnationalist weet wat daarmee moet gebeuren. En negeer aub ook niet het feit dat de Friezen zullen opkomen voor hun identiteit, en taal.
edit:// er is trouwens niets mis met pacifisme, zolang het de eigen bevolking niet schaadt. En dit komt overeen met mijn visie omtrent de confederatie der soevereine stadsstaten. |
| Bericht: #767731 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 17:43 | Onderwerp: |
 |
|
Nogmaals,roeland1 zou niet eens mogen insinueren dat een vlaamsnationalist de friezen zou onderdrukken die tenslotte een germaans broedervolk zijn.Zijn uitlatingen en beschuldigingen terzake bewijzen zijn totaal gebrek aan inzicht in het volksnationalisme.
En als hij toch zo voor stadstaten is dan moet hij eens de geschiedenis van de oudheid raadplegen.Voerden veel oorlogen tegen elkaar. Niet dat dat iets uitmaakt maar voor de pacifist die hij is of impliciet beweert te zijn,zou dat anders moeten zijn. |
| Bericht: #767732 |
|
|
Roeland1
PI Pro

| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 18:16 | Onderwerp: |
 |
|
Nogmaals,roeland1 zou niet eens mogen insinueren dat een vlaamsnationalist de friezen zou onderdrukken die tenslotte een germaans broedervolk zijn.Zijn uitlatingen en beschuldigingen terzake bewijzen zijn totaal gebrek aan inzicht in het volksnationalisme.
En als hij toch zo voor stadstaten is dan moet hij eens de geschiedenis van de oudheid raadplegen.Voerden veel oorlogen tegen elkaar. Niet dat dat iets uitmaakt maar voor de pacifist die hij is of impliciet beweert te zijn,zou dat anders moeten zijn. |
Ja
Sinds 1945 heeft de Europeaan door dat men Staal en energie (= oorlogskapitaal) moet gemeenschappelijk maken. Dat kan evengoed onder de confederatie als onder de federatie (EU)..
En uw argument dat het germaanse broeders zijn (?) houdt geen steek. Het is een totale ontkenning van hun identiteit en het verschil in identiteit tussen deelbevolkingen van uw orangistische territorium.
Ook taal is immers onderdeel van 'identiteit'. Ik heb zo het gevoel dat jij, wittmann, degene bent die wat meer moet lezen over identarisme.  |
| Bericht: #767735 |
|
|
VeerKracht
PI Newbie

|
| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 18:40 | Onderwerp: |
 |
|
Stel je gebruikt de metafoor dat een übermens de gehele wereld is,
Dan is de gewone mens bijvoorbeeld een celletje.
In bovenstaande optiek wordt het verhaal van Roeland het volgende:
| Roeland1 schreef: |
wat jullie als volk beschrijven is pas een product van verwarring. Het feit dat wij over het vlaamse of nederlandse grondgebied volgens jullie één volk vormen is louter toevallig.
| Net zoals een cel toevallig een long of lever is. |
Het is geschiedkundig artificeel gecreëerd.
| gewoon volgens de genen en de cultuur van het volk |
De identiteit dat kuddes mensen zich toeëigenen zijn gebonden aan geografische situatie, geschiedkundige veroveringen en beleidsperiodes, de grondstoffen die men op dat specifieke land kan produceren en het klimaat. Allen aspecten die buiten de wil van de burgers liggen - in de huidige geschiedenis toch alleszinds. En wanneer er beslissingen worden genomen die buiten de wil van de burgers liggen... dan creëer je conflict, en zelfs oorlog.
Identitarisme en vrede kan aldus pas gecombineerd worden indien het gevaar van kudde-verschillen tussen deze aspecten in één of twee grote staten leven. Daarom dient men het kleinregionale volkssoevereine denken aan te hangen, weliswaar binnen de confederale structuur.
| eenheid tussen geweten, intuďtie en bewustzijn |
Wat de effecten zijn van het één-volk/één-staat denken, dat hebben we reeds genoeg gezien doorheen de geschiedenis...
Men moet de menselijke drang naar de onderwerping aan de grote staat opzij schuiven. |
De waarheid is namelijk onderworpen aan de wetten der natuur! |
| Bericht: #767742 |
|
|
wittmann
PI Pro

|
| Geplaatst: Wo 14 Mei 2008, 20:02 | Onderwerp: |
 |
|
Roeland1 gaat weer zwaar op zijn bek.
Weer insinueert hij dat een vlaamsnationalist de friese identiteit zou onderdrukken wat natuurlijk aberrant is ook gezien het feit dat het hier om een germaans broedervolk gaat.Hij verstaat duidelijk niets van het vlaamsnationalisme.
Staal en energie omschrijft hij als oorlogskapitaal( ).Wordt ook voor andere dingen gebruikt hoor manneke.
Zijn europese confederatie mag hij houden.Losse samenwerking is het enig aanvaardbare. |
| Bericht: #767751 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 5 Sep 2008, 07:10
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |