De Prof
PI Pro

Uit: vindingrijkheid |
| Geplaatst: Ma 23 Jun 2008, 21:40 | Onderwerp: Voor of tegen btw verlaging op benzine en diesel? |
 |
|
Ik lees dat het VB de populistische toer opgaat ..
Ze gaan een pamflet lanceren waar het volgende opstaat..
Het Vlaams Belang eist dan ook een drastische en snelle
verlaging van de BTW op aardgas, elektriciteit, huisbrandolie,
diesel en benzine van 21 naar 6 procent.
Als me de btw verlaagd op elektriciteit, aardgas en huisbrandolie..daar zou ik nog kunnen inkomen. Maar benzine en diesel zijn geen 'basisbehoefte'.
Wie met de wagen naar zen werk rijdt kan die immers als onkosten inbrengen. Voor het andere overgrote deel wordt de auto gebruikt voor uitstapjes.
Maar dit is van minder belang. Veel belangrijker is dat ondanks de zeer dure brandstof prijzen...de Belg geen kilometer minder rijdt... integendeel het verbruik stijgt zelfs nog.
Zo'n 'ramp' zijn die dure benzine en diesel dus zeker niet.
Wat wel waar is, dat de koopkracht daalt, maar dat ieder daar mee omgaat naar eigen behoefte.
De éné zal van 'dit' minder kopen de ander zal van 'dat' minder opdoen. Deze "dalende" koopkracht wordt dan nog eens dagelijks aangedikt door de media. Dus iedereen moet 'mee' willen of niet.
Ze zagen er bij wijze van zeggen de oren van uwe kop mee...tot dat je gaat bezuinigen.
Om even terug te komen op die 'goedkopere' diesel en benzine.
Dit zal een nefast gevolg geven. Het verbruik van de dure olie kan er enkel maar door stijgen...waar de rijke olielanden alleen maar rijker van zullen worden.
'Wij' de Belgen (onder andere) geven nu al te kennen dat we niet van zin zijn te bezuinigen op brandstof ..maar wel op andere zaken.
En daar zal een 'goedkopere' benzine of diesel niks aan veranderen. Enkel als de media ophoudt met het opjutten...dat de koopkracht drastisch daalt...zou enige invloed kunnen hebben.
Ik herinner me nog goed hoe men die beruchte dioxine crisis aan de man bracht....men kreeg de bevolking zo zot...dat men met halve potjes mayonaise naar het container park reed.
Waar ik mee wil duidelijk maken...dat de media..een grote rol speelt in het dramatiseren van bepaalde omstandigheden. |
| Bericht: #774851 |
|
Advertentie
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

Uit: Antwerpen |
| Geplaatst: Ma 23 Jun 2008, 21:46 | Onderwerp: Re: Voor of tegen btw verlaging op benzine en diesel? |
 |
|
| De Prof schreef: |
Veel belangrijker is dat ondanks de zeer dure brandstof prijzen...de Belg geen kilometer minder rijdt... integendeel het verbruik stijgt zelfs nog.
|
Profke is er steeds als de kippen bij om over gazettenpraat te spreken.
Awel ... Dat is nu eens gazettenpraat. |
| Bericht: #774855 |
|
|
misantroop
PI Pro

|
| Geplaatst: Ma 23 Jun 2008, 21:46 | Onderwerp: Re: Voor of tegen btw verlaging op benzine en diesel? |
 |
|
Als me de btw verlaagd op elektriciteit, aardgas en huisbrandolie..daar zou ik nog kunnen inkomen. Maar benzine en diesel zijn geen 'basisbehoefte'.
Wie met de wagen naar zen werk rijdt kan die immers als onkosten inbrengen. Voor het andere overgrote deel wordt de auto gebruikt voor uitstapjes.
Maar dit is van minder belang. Veel belangrijker is dat ondanks de zeer dure brandstof prijzen...de Belg geen kilometer minder rijdt... integendeel het verbruik stijgt zelfs nog.
Wat wel waar is, dat de koopkracht daalt, maar dat ieder daar mee omgaat naar eigen behoefte.
De éné zal van 'dit' minder kopen de ander zal van 'dat' minder opdoen. Deze "dalende" koopkracht wordt dan nog eens dagelijks aangedikt door de media. Dus iedereen moet 'mee' willen of niet.
Ze zagen er bij wijze van zeggen de oren van uwe kop mee...tot dat je gaat bezuinigen.
Om even terug te komen op die 'goedkopere' diesel en benzine.
Dit zal een nefast gevolg geven. Het verbruik van de dure olie kan er enkel maar door stijgen...waar de rijke olielanden alleen maar rijker van zullen worden.
'Wij' de Belgen (onder andere) geven nu al te kennen dat we niet van zin zijn te bezuinigen op brandstof ..maar wel op andere zaken.
En daar zal een 'goedkopere' benzine of diesel niks aan veranderen. Enkel als de media ophoudt met het opjutten...dat de koopkracht drastisch daalt...zou enige invloed kunnen hebben.
Ik herinner me nog goed hoe men die beruchte dioxine crisis aan de man bracht....men kreeg de bevolking zo zot...dat men met halve potjes mayonaise naar het container park reed.
Waar ik mee wil duidelijk maken...dat de media..een grote rol speelt in het dramatiseren van bepaalde omstandigheden. |
tjah het is waar , ik rij geen km minder per jaar, 490 km per week op de kop af waarvan er 470 km woon werk verkeer zijn, maar dat is volgens u dus geen basisbehoefte. Weet je wat, ik zal gaan doppen, blijkbaar is dopgeld wel een basisbehoefte  |
| Bericht: #774856 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

| Geplaatst: Ma 23 Jun 2008, 21:51 | Onderwerp: Re: Voor of tegen btw verlaging op benzine en diesel? |
 |
|
|
Zijn ze populistisch naar de normen van de Prof ? Niet goed bezig volgens de Prof.
Zijn ze niet populistisch volgens Profs normen : Ook niet goed volgens dezelfde Prof.
Het is ook nooit goed.
Lang leve Jean-Marie !  |
| Bericht: #774857 |
|
|
Trucker
PI Addict

Uit: vlaamse ouders |
| Geplaatst: Ma 23 Jun 2008, 21:58 | Onderwerp: |
 |
|
Voor mij daalt de koopkracht niet, maar is het te wijten aan de gestegen prijzen.
Ik doe mijn hele leven al mijn boodschappen zelf, heb dus perfect de evolutie van de prijzen kunnne volgen.
De grootste stijging was met de invoering van de verfoeilijke euro (komt van het even verfoeilijke europa), van de éne xweek op de andere gaf iuk --->honderden <--- franken meer uit.
Alles is toen gestegen, en sinsdien is het niet meer opgehouden.
Dat gelul over koopkracht is zoals ik het zeg gelul door vakbonden die hun leden nog wat willen beduvelen door hun van de echte problemen af te leiden : de tegenstellingen in ditr apeland waar de walen ALLES remmen, maatregelen die de economie bevorderen, activering van werklozen, gunstiger fiscaal klimaat voor bedrijven......... je ziet vanhier dat de pelgisistische vakbonden dat gaan uitleggen aan hun leden, de poten onder hun eigen stoel gaan wegzagen zeker.......... daarom dat gelul over koopdrachtdaling... vakbonden moeten hun klep houden tegen mij, ik heb hun mening niet nodig ik heb de mijne.
Btw MOET naar beneden naar het niveau 6% voor babisbehoeften als diesel, benzine, electriciteit, water.
De staat heeft geld tekort door de walekoppen die Vlaanderen economisch onderuithalen met hun diefstal van belastingsgeld.
Diesel of benzine niet als een basisbehoefte beschouwen getuigd van een naïviteit.
Als we gaan morgen eens lekker staken prof, zal dan wel lezen hoe je in de supermarkt je aankopen kon doen met lege rekken  |
| Bericht: #774858 |
|
|
4sake
PI Expert

Uit: de broek van onze pa. |
| Geplaatst: Ma 23 Jun 2008, 21:58 | Onderwerp: |
 |
|
Pfaff |
| Bericht: #774859 |
|
|
il falco
PI Pro

|
| Geplaatst: Ma 23 Jun 2008, 22:00 | Onderwerp: |
 |
|
tja men kan niet allemaal zoals jean marie de paarse windhaan en slet van het establsihment tegelijk OVERAL VOOR en TEGEN zijn.
De verlaging van de accijnzen op brandstof gebruik ùmoet er komen zeker voor mensen die hun wagen professioneel nodig hebben.
maar het moet kaderen in een pakket van maatregelen.
Maar ik heb zo de indruk dat onze paarse prof deze topic enkel opent om wat Vb te bashen.
Wat vindt de paarse prof overigens van belgicist JMDD zijn vorostel om de vlamingen hun gegarandeerde vertegenwoordiging in brussel en pariteit aldaar op te geven in ruil voor splitsing b-h-V?
Dan horen we profke niet hoor....
Of als dedecker weeral eens BRAAKT in de franstalige pers.... dan blijft het hier ook muisstil van profs kant.
vanhecke was magistraal in de 7de dag.
ik vraag me overigens af wat paarse draaikont dedecker zijn standpunt inzake europa is.
PRO of CONTRA europese superstaat? Aan zijn turkse toetreding liefde en ultra-liberale ideologie te zien is hij normaal voor. Maar ja dedecker is meestal voor voor hij tegen was omdat hij eerst tegen stemde terwijl hij daarna allicht zegt dat hij voor was....  |
| Bericht: #774860 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Ma 23 Jun 2008, 22:05 | Onderwerp: Re: Voor of tegen btw verlaging op benzine en diesel? |
 |
|
| Maar benzine en diesel zijn geen 'basisbehoefte'. |
Vertel dat eens aan de truckers of aan de mensen die geen ander alternatief hebben dan de wagen om te gaan werken (zoals ik bv.).
| Quote: |
Wie met de wagen naar zen werk rijdt kan die immers als onkosten inbrengen. |
Benzine en diesel slagen zowat 2 à 3 keer per maand op. De vergoede onkosten per km zijn al jaren onveranderd gebleven... |
| Bericht: #774861 |
|
|
misantroop
PI Pro

|
| Geplaatst: Ma 23 Jun 2008, 22:07 | Onderwerp: Re: Voor of tegen btw verlaging op benzine en diesel? |
 |
|
| Dina schreef: |
Benzine en diesel slagen zowat 2 à 3 keer per maand op. De vergoede onkosten per km zijn al jaren onveranderd gebleven... |
jaja, een dikke 90 euro trek ik daarvoor per maand, ondertussen rijd ik wel al meer dan 50 euro op per week en allemaal nog woon werk verkeer hé wat volgens profje dus geen basisbehoefte is  |
| Bericht: #774862 |
|
|
Thomas O'Malley
PI Expert

|
| Geplaatst: Ma 23 Jun 2008, 22:18 | Onderwerp: Re: Voor of tegen btw verlaging op benzine en diesel? |
 |
|
| misantroop schreef: |
tjah het is waar , ik rij geen km minder per jaar, 490 km per week op de kop af waarvan er 470 km woon werk verkeer zijn, maar dat is volgens u dus geen basisbehoefte. Weet je wat, ik zal gaan doppen, blijkbaar is dopgeld wel een basisbehoefte  |
Hier sluit ik me volmondig bij aan. Ik gebruik mijn auto bijna voor 100% woon-werkverkeer. Als dat geen basisbehoefte meer is dan weet ik het ook niet meer. |
| Bericht: #774867 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

| Geplaatst: Ma 23 Jun 2008, 22:22 | Onderwerp: |
 |
|
Als brandstoffen enkel in Nederland duurder zijn dan in dit apenland tanken ze hier natuurlijk, gezwegen van het wegtransport dat exponentieel stijgt én het feit dat de helft van het wagenpark bedrijfswagens zijn geworden om de mensen omwille van de fiscale druk toch iets te gunnen.
Vandaag staan er in verscheidene kranten een artikel over het feit dat bedrijven KREUNEN onder de huidige brandstofprijzen maar ons aller Profke dénkt dat particulieren blijven bollen zoals nooit tevoren.
Gazetten kunnen hem toch ook alles wijsmaken blijkbaar.
Ook gepensioneerden met een gemiddeld pensioen van een goede € 1000 zullen waarschijnlijk ook voor de pret nog wat aan het rondbollen zijn.  |
| Bericht: #774868 |
|
|
August
PI Addict

| Geplaatst: Ma 23 Jun 2008, 23:10 | Onderwerp: |
 |
|
Of
Dat sommige mensen zich eens moeten bezinnen over hun naam.
is prof wel juist gekozen? |
| Bericht: #774876 |
|
|
KempensBoerke
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen... |
| Geplaatst: Di 24 Jun 2008, 01:00 | Onderwerp: |
 |
|
Op zo'n overdreven portie naïviteit van de openingsposter reageer ik nog geeneens.
Van de pot gerukt, vent.  |
| Bericht: #774892 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

| Geplaatst: Di 24 Jun 2008, 01:20 | Onderwerp: |
 |
|
Terwijl de traditionele partijen vooral de olieproducerende landen de schuld geven voor de hoge brandstofprijzen, wijst Vanhecke op de verpletterende verantwoordelijkheid van de Belgische staat. “We moeten toch ook eens de waarheid durven zeggen: wie benzine tankt, betaalt 55 procent belastingen. Bij diesel verdwijnt 40 procent van de prijs aan de pomp in de staatskas. Het is de taak van de overheid om eindelijk een sociale maatregel bij uitstek te nemen: het drastisch verlagen van de taksen op brandstof.”
Zo simpel is het. |
| Bericht: #774894 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

| Geplaatst: Di 24 Jun 2008, 01:38 | Onderwerp: Re: Voor of tegen btw verlaging op benzine en diesel? |
 |
|
Veel belangrijker is dat ondanks de zeer dure brandstof prijzen...de Belg geen kilometer minder rijdt... integendeel het verbruik stijgt zelfs nog.
Wat wel waar is, dat de koopkracht daalt
|
En het verband tussen die dingen ziet "onze Prof" niet eens.  |
| Bericht: #774895 |
|
|
Blauwvoet
PI Moderator

| Geplaatst: Di 24 Jun 2008, 01:42 | Onderwerp: Re: Voor of tegen btw verlaging op benzine en diesel? |
 |
|
Enkel als de media ophoudt met het opjutten...dat de koopkracht drastisch daalt...zou enige invloed kunnen hebben.
Je maakt helemaal niets duidelijk.
Ik zie geen verband tussen een dalende koopkracht en het feit dat dat dit zo is volgens de media, of wil je aantonen dat de media schuld hebben aan de prijzen van olieproducten ?  |
| Bericht: #774896 |
|
|
4sake
PI Expert

| Geplaatst: Di 24 Jun 2008, 05:13 | Onderwerp: |
 |
|
De Prof schreef:
"Ik lees dat het VB de populistische toer opgaat ..
diesel en benzine van 21 naar 6 procent."
|
De pvda was het VB reeds lang voor in deze profke,
en wel met een petitie.
De petitiecampagne 'zes procent' van de PVDA heeft de kaap van 100.000 handtekeningen ruim overschreden. Nu maandag 23 juni om 13u40 zullen PVDA-voorzitter Peter Mertens, en petitie-initiatiefnemer Tom De Meester (PVDA), samen met een ruime delegatie ondertekenaars ruim 100.000 handtekeningen overhandigen aan Premier Yves Leterme in de Wetstraat 16.
|
http://www.pvda.be/nl/actief/campagnes/energie-is-geen-luxe/petitie.html
|
| Bericht: #774899 |
|
|
4sake
PI Expert

| Geplaatst: Di 24 Jun 2008, 05:15 | Onderwerp: Re: Voor of tegen btw verlaging op benzine en diesel? |
 |
|
| Thomas O'Malley schreef: |
| Hier sluit ik me volmondig bij aan. Ik gebruik mijn auto bijna voor 100% woon-werkverkeer. Als dat geen basisbehoefte meer is dan weet ik het ook niet meer. |
Lamzak !
basisbehoefte is een fiets.
 |
| Bericht: #774900 |
|
|
moedertje
PI Senior

Uit: rotselaar |
| Geplaatst: Di 24 Jun 2008, 05:21 | Onderwerp: |
 |
|
Of de ezel met de kar, 4sake, niet vergeten !  |
| Bericht: #774901 |
|
|
moedertje
PI Senior

Uit: rotselaar |
| Geplaatst: Di 24 Jun 2008, 05:32 | Onderwerp: |
 |
|
@prof
Zo'n 'ramp' zijn die dure benzine en diesel dus zeker niet. |
Wie heeft dat uitgerekend? Ik denk juist dat voor kleine ritten de meeste mensen nu de wagen thuis laten. De mensen die thuis zitten, dus eerder de categorie gepensioneerden en ook jonge mensen 's avonds na hun werk nemen veel minder de auto. De gepensioneerden geraken hierdoor geIsoleerd, dat vergeet men allicht. Het woon werk verkeer zal misschien wel niet veranderen, maar gaan zeggen dat er zelfs meer verkeer is, dat maak je mij niet wijs. Tenzij in de trasportsector die blijft groeien. Dus ook voor mij is is het nodig om over te gaan van 21% naar 6 procent. De redenen die worden naar voren gebracht om die lasten niet te doen dalen, zijn nep redenen om andere minder leuke doelen te bereiken. En als ze geen reden meer vinden zal het wel zijn omdat het VB het voorgesteld heeft. |
| Bericht: #774904 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Za 30 Aug 2008, 14:26
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |