Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Jeugdauteur Gie Laenen vier jaar cel voor kindermisbruik

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
misantroop
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Ma 30 Jun 2008, 17:52  Reageer met quote   Naar boven

Quote:
Het Brusselse hof van beroep heeft vanochtend jeugdauteur Gie Laenen veroordeeld tot vier jaar effectieve gevangenisstraf voor het jarenlange seksueel misbruik van kinderen. Laenen had voor dezelfde feiten in Antwerpen nog zes jaar cel gekregen, maar die veroordeling was door het hof van cassatie verbroken.

Misbruik gemaakt van prestige
De feiten vonden plaats tussen 1978 en 2005. In die periode randde Laenen 25 jongens tussen 11 en 16 jaar aan. De schrijver van 'Paultje, ze gaan weer vechten' en 'Spoken' deed dat door misbruik te maken van zijn prestige als auteur van jeugdboeken en organisator van toneelworkshops.

Lessen artistieke vorming
Laenen nodigde de slachtoffers bij hem thuis uit voor lessen in artistieke vorming en liet sommigen van hen zelfs bij hem logeren. Tijdens die lessen ging Laenen steeds verder en begon de jongens aan te raken en massages te geven. Het eindigde ermee dat hij bij hen onder de douche stapte of met hen in bed kroop. Zijn vrouw was op de hoogte van de praktijken maar ondernam er nooit iets tegen.

Mildere straf
De schrijver werd in december 2005 voor deze feiten door het Antwerpse hof van beroep veroordeeld tot zes jaar cel. Het hof van cassatie maakte die veroordeling evenwel ongedaan en verzond de zaak naar het hof van beroep van Brussel. Dat heeft Laenen nu een mildere straf van vier jaar gegeven omdat de redelijke termijn overschreden zou zijn.

Niet eerste veroordeling
Het is niet de eerste veroordeling die Laenen oploopt voor kindermisbruik. In 1973 veroordeelde de correctionele rechtbank van Turnhout hem al eens tot drie jaar cel, waarvan één jaar effectief, omdat hij veertien leerlingen van het Klein Seminarie in Hoogstraten had aangerand. Laenen gaf toen les op die school. belga/eb)

Nog zo'n leuke jongen die zijn ganse carriëre aan de VRT heeft te danken, weet goed dat toen hij producer werd voor de VRT reeds veroordeeld was voor zulke feiten maar dat dit voor de VRT blijkbaar geen beletsel was om hem in dienst te nemen. Zie ook naar het feit dat het in belgië wel degelijk loont om gans de gerechterlijke procedure uit te putten tot het einde. 2 jaar gaan zomaar van de man zijn straf af omdat de zogenaamde redelijke termijn overschreden was. 4 jaar voor het misbruiken van 25 minderjarigen, het zou lachwekkend zijn waren de feiten niet zo triest geweest.
Bericht: #775981

hilde
PI Master
PI Master

Geplaatst: Ma 30 Jun 2008, 17:58  Reageer met quote   Naar boven

Hoe heeft men zo'n zaken kunnen laten gebeuren....
ah ja, de dader verdiende een 2de kans zekers....vuile linkse VRT, de slachtoffers zouden verder moeten kunnen procederen, want hier hielp de VRT dan " wetende" toch mee aan zijn "imago" dat hij dan gebruikte voor zijn misbruik....
om van te kotsen...
Bericht: #775983

Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Uit: Mol
Geplaatst: Ma 30 Jun 2008, 18:54  Reageer met quote   Naar boven

hilde schreef:
Hoe heeft men zo'n zaken kunnen laten gebeuren....
ah ja, de dader verdiende een 2de kans zekers....vuile linkse VRT, de slachtoffers zouden verder moeten kunnen procederen, want hier hielp de VRT dan " wetende" toch mee aan zijn "imago" dat hij dan gebruikte voor zijn misbruik....
om van te kotsen...
Stop: ik moet overgeven. Evil
Bericht: #776003

Trucker
PI Addict
PI Addict

Uit: vlaamse ouders
Geplaatst: Ma 30 Jun 2008, 19:11  Reageer met quote   Naar boven

Waren het mijn kinderen geweest had ik de smeerlap omgelegd met mijn remington, voor zo een varken is een cal. 12 de beste remedie dat hij tot in de eeuwigheid van kinderen afblijft.
Dat de openbare Kromroep Brt hem de haznd boven het hoofd hield toen de feiten reeds bekend waren (dixit de mensenhater), verwonderd mij niks in dat rode nest zit het vol met mei 68 gepeupel en we weten allen wat hun doelstellingen waren.........blijkbaar gaan er ###### zover dat ze seks met KINDEREN normaal vinden.
Bericht: #776017

Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Ma 30 Jun 2008, 19:13  Reageer met quote   Naar boven

Het is verboden te verbieden zegden de 68ers.
Bericht: #776019

Sukkelaar13
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Ma 30 Jun 2008, 19:20  Reageer met quote   Naar boven

Slechts 4 jaar voor een recidivist, dat is toch niet mogelijk.
Bericht: #776021

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Ma 30 Jun 2008, 19:21  Reageer met quote   Naar boven

We tellen 2005 ...
http://www.politicsinfo.net/forum/viewtopic.php?p=469501&highlight=laenen#469501
Bericht: #776022

Marnix
PI Senior
PI Senior

Uit: Vlaanderen
Geplaatst: Ma 30 Jun 2008, 22:22  Reageer met quote   Naar boven

Blijkbaar vormde een veroordeling voor feiten met 14 kinderen in een school te Hoogstraten in 1973 geen belemmering voor Laenen om nadien 'aan de slag' te kunnen gaan met 25 kinderen in een Turnhoutse school waaraan toendertijd nog een internaat verbonden was.

De directeur daar in de jaren '80 had alle clichées mee: een linkse luizige baardaap met lang ros haar, woonde residentieel in de Voorkempen, kwam met een Renaultje 4 - uiteraard mét grote ronde zelfklever tegen atoomenergie - naar school en voerde het 'verboden-te-verbieden' hoog in het vaandel. Behalve NJSV'ers die foldertjes kwamen uitdelen aan de schoolpoort. Dàt ging te ver. Géén fascisten aan de schoolpoort...

De pedofielenvriend. Evil
Bericht: #776082

Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 1 Jul 2008, 08:44  Reageer met quote   Naar boven

Sukkelaar13 schreef:
Slechts 4 jaar voor een recidivist, dat is toch niet mogelijk.
Hier is àlles mogelijk.
Bericht: #776105

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Di 1 Jul 2008, 10:06  Reageer met quote   Naar boven

Waarom is die viespeuk nog niet het hoekje om?

Berusten de slachtoffertjes en/of diens aanverwanten zo in hun lot dat ze die pedo gewoonweg laten verder leven?

Klein gedacht. Als die viespeuk dat met één van de kleintjes in mijn onmiddellijke familiekring doet, zal ie vakkundig ergens in 't gewapend beton belanden, vrees ik......beloof ik. Oh ja, m'n alibi zal netjes op voorhand geregeld zijn. Of als je zélf geen goesting hebt, laat je het door een ander doen hé....alhoewel ik het liever zélf zou doen.

Als zo'n individuen niet automatisch weggeruimd worden of het leven zuur gemaakt wordt, vrees ik dat we niet béter verdienen. Rolleyes
Bericht: #776112

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Vr 10 Okt 2008, 20:23
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group