EricS
PI Newbie

Uit: Zoetermeer, Nederland |
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 00:00 | Onderwerp: |
 |
|
Ik lees dat er mesen onder u zijn die niet meer op het Vlaams blok stemmen omdat er een cordon omheen is geplaatst. Dat is dan wel het laatste wat u zou moeten doen! Laat u niet chanteren en intimideren! Straks is de gevestigde politiek nog winnaar ook!
Dus: wanneer u niet (meer) op het Blok stemt omdat er een cordon om is geplaatst, geeft u uw tegenstanders hun zin! U verliest! |
| Bericht: #8704 |
|
Advertentie
|
|
Knuppel
PI Senior

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 09:45 | Onderwerp: |
 |
|
| Quote: |
Op 2001-11-17 11:25, schreef Miauw:
Neen Knuppel je moet niets krijgen, maar als je al jaren problemen aankaart, en ze worden weggewuifd, of genegeerd moet iemand toch blijven doordrammen, tot ze het eindelijk willen erkennen, want je gaat toch niet zeggen , dat het niet nodig is , om er blijven over door te drammen, nu het de spuigaten uitloopt , gaan ze misschien wakker worden, en het is niet alleen het Blok die daar problemen mee heeft , je kan pas iets oplossen, als je het probleem durft te erkennen, het is zoals een alcoholieker, zoalng hij niet kan toegeven dat hij dat is, zal hij niet kunnen behandeld worden , en genezen.Heel wat mensen en niet alleen in Belgié , willen een oplossing.
|
Ach Miauwke, ze WETEN maar al te goed dat het waar is wat het VB zegt. Ze geven het alleen nooit toe OMDAT het VB dat zegt. |
| Bericht: #8727 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 09:58 | Onderwerp: |
 |
|
Juist , omdat het uit een vlblok mond komt, en dat is nu juist wat mij enorm stoort , maar dat is ook een reden te meer om blok te stemmen, omdat die het wel durven zeggen. Elk probleem dat er is moet erkend worden, dat er zoveel overtredingen zijn, met bv te snel rijden, of door een rood licht rijden, of verkeerd parkeerd staan, moeten we duizenkeer per jaar aanhoren, maar echte ernstige problemen moet men ten allen tijde verzwijgen, ja niet iedereen mag weten wat een rotland Belgié geworden is. |
| Bericht: #8729 |
|
|
Knuppel
PI Senior

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 09:59 | Onderwerp: |
 |
|
Op 2001-11-18 00:00, schreef EricS:
Ik lees dat er mensen onder u zijn die niet meer op het Vlaams blok stemmen omdat er een cordon omheen is geplaatst. Dat is dan wel het laatste wat u zou moeten doen! Laat u niet chanteren en intimideren! Straks is de gevestigde politiek nog winnaar ook!
Dus: wanneer u niet (meer) op het Blok stemt omdat er een cordon om is geplaatst, geeft u uw tegenstanders hun zin! U verliest!
|
De reden waarom ik op het N-VA stem is NIET dat OMDAT zij niet met een cordon af te rekenen hebben. Dat is enkel een extra voordeel om toch nog IETS te kunnen veranderen.
Wat "de tegenstanders hun zin geven" betreft en "toegeven aan chantage en intimidatie", Bourgeois en zijn groep hebben voldoende bewezen dat ze daar niet (meer) aan toegeven. Ze hadden er zelfs het overleven (of de ondergang) van hun eigen partij voor over.
Ik schaam mij ook voor de manier waarop ik mij door welbepaalde personen uit de oude VU heb laten om de tuin leiden. De dag na het "De Panne" incident was voor mij de maat vol en ben ik het afgestapt. Ik heb de daaropvolgende verkiezingen daarom ook voor het VB gestemd. Op ALLE vrouwen op de lijst nog wel. Maar nu geef ik de N-VA alle kansen.
Iemand iets op tegen? |
| Bericht: #8730 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 10:15 | Onderwerp: |
 |
|
Neen! |
| Bericht: #8733 |
|
|
Geert G
PI Pro

Uit: Sint-Truiden |
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 15:54 | Onderwerp: |
 |
|
EricS schreef:
"Ik lees dat er mensen onder u zijn die niet meer op het Vlaams blok stemmen omdat er een cordon omheen is geplaatst. Dat is dan wel het laatste wat u zou moeten doen! Laat u niet chanteren en intimideren! Straks is de gevestigde politiek nog winnaar ook!
Dus: wanneer u niet (meer) op het Blok stemt omdat er een cordon om is geplaatst, geeft u uw tegenstanders hun zin! U verliest!"
Zo denk ik er ook over.
|
| Bericht: #8822 |
|
|
Pjotter
PI Addict

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 16:26 | Onderwerp: |
 |
|
Ik stem niet meer VB omdat er nu eindelijk een meer dan volwaardig alternatief is voor de Vlaamsgezinden, namelijk het N-VA.
(het ondemocratisch cordon was juist één van de redenen waarom ik één keer VB heb gestemd) |
| Bericht: #8832 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 16:30 | Onderwerp: |
 |
|
Wel twee partijen die er voor gaan, echte doordrijvers, Blok , en N-VA dat moet lukken.
|
| Bericht: #8835 |
|
|
Knuppel
PI Senior

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 16:33 | Onderwerp: |
 |
|
Op 2001-11-18 16:26, schreef Pjotter:
Ik stem niet meer VB omdat er nu eindelijk een meer dan volwaardig alternatief is voor de Vlaamsgezinden, namelijk het N-VA.
(het ondemocratisch cordon was juist één van de redenen waarom ik één keer VB heb gestemd)
|
Volledig mee eens Pjotter. Ik stemde ook één keer op het VB maar dan omdat er toen nog geen N-VA was. Maar de reden waarom ik sympathie voel voor het VB is ook omdat het ondemocratisch behandeld wordt. Dat cordon moet weg maar hoe of door wie, dat is de grote vraag. Het is niet fair dat van de N-VA te verwachten want die kan dat evenmin als de regering doen vallen. |
| Bericht: #8836 |
|
|
whoopi
PI Pro

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 16:40 | Onderwerp: |
 |
|
Partijen zoals de N-VA en het VB (zonder de "scherpe kantjes") kunnen de Vlamingen geven waar ze "recht" op hebben .... (en ik ga nier niet zeggen op wie ik al gestemd heb, mijne pc zou eens kunnen crashen )
|
| Bericht: #8839 |
|
|
stef vereecken
PI Addict

Uit: giesbaargen |
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 17:29 | Onderwerp: |
 |
|
Op 2001-11-18 16:33, schreef Knuppel:
Op 2001-11-18 16:26, schreef Pjotter:
(het ondemocratisch cordon was juist één van de redenen waarom ik één keer VB heb gestemd)
|
Volledig mee eens Pjotter. Ik stemde ook één keer op het VB maar dan omdat er toen nog geen N-VA was. Maar de reden waarom ik sympathie voel voor het VB is ook omdat het ondemocratisch behandeld wordt. Dat cordon moet weg maar hoe of door wie, dat is de grote vraag. Het is niet fair dat van de N-VA te verwachten want die kan dat evenmin als de regering doen vallen.
|
Waarde knuppel, zeg mij eens wat Bourgeois dan zoal denkt over het cordon...wanneer hij enige weken terug nog steeds opteerde om het VB op wettelijke manier uit te schakelen...en terloops, verlopen week werd er een motie te berde gebracht in het Vlaamse parlement, meer bepaald op 14/11. In deze motie werd de Vlaamse regering opgeroepen om het "territorialiteitsprincipe" via alle mogelijke politieke en juridische wegen te laten eerbiedigen...De CVP liet opnieuw haar dubbelzinnigheid blijken en onthield zich...Nu laat ik U raden wat uw zogezegd Vlaams-Nationale NVA heeft gedaan?
Reeds gehoord?
stef
[ Dit Bericht is bewerkt door: stef vereecken op 2001-11-18 17:30 ] |
| Bericht: #8844 |
|
|
Pjotter
PI Addict

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 18:02 | Onderwerp: |
 |
|
In het beknopt verslag van 14/11 is de desbetreffende motie niet terug te vinden.
Waarover gaat dit? |
| Bericht: #8849 |
|
|
stef vereecken
PI Addict

| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 18:48 | Onderwerp: |
 |
|
Op 2001-11-18 18:02, schreef Pjotter:
In het beknopt verslag van 14/11 is de desbetreffende motie niet terug te vinden.
Waarover gaat dit?
|
Motie ingediend door Luk Van Nieuwenhuysen ivm de steeds terugkerende activiteiten van het Waalse Gewest en de Franse gemeenschap op het Vlaamse grondgebied...dd 14/11/2001...
Op de CVP na, die zich onthield, stemden alle traditionele partijen tegen...Wat deed de "nieuwe NVA, als Vlaams-Nationale partij?
stef |
| Bericht: #8854 |
|
|
Pjotter
PI Addict

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 19:05 | Onderwerp: |
 |
|
ok, gevonden
|
| Bericht: #8857 |
|
|
Knuppel
PI Senior

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 19:23 | Onderwerp: |
 |
|
Vertel het maar openlijk op dit forum, Stef. Volledig dan wel en niet een stuk daarvan. |
| Bericht: #8861 |
|
|
stef vereecken
PI Addict

| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 19:47 | Onderwerp: |
 |
|
Op 2001-11-18 19:23, schreef Knuppel:
Vertel het maar openlijk op dit forum, Stef. Volledig dan wel en niet een stuk daarvan.
|
zij stemden tegen zoals de andere "traditionele partijen" wat dus wil zeggen dat niets is veranderd aan hun "meeheulend" origineel rollenpatroon...Knuppel, neem van mij aan, dat wat gebeurt is in de VU alles maar dan ook alles te maken heeft met de botsing van gepersonaliseerde eigenbelangen...en dat dit niets, maar dan ook niets te maken heeft met principes, laat staan ideologieen...Ik meen dat...
stef |
| Bericht: #8869 |
|
|
Knuppel
PI Senior

|
| Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 11:36 | Onderwerp: |
 |
|
Op 2001-11-18 19:47, schreef stef vereecken:
Op 2001-11-18 19:23, schreef Knuppel:
Vertel het maar openlijk op dit forum, Stef. Volledig dan wel en niet een stuk daarvan.
|
zij stemden tegen zoals de andere "traditionele partijen" wat dus wil zeggen dat niets is veranderd aan hun "meeheulend" origineel rollenpatroon...Knuppel, neem van mij aan, dat wat gebeurt is in de VU alles maar dan ook alles te maken heeft met de botsing van gepersonaliseerde eigenbelangen...en dat dit niets, maar dan ook niets te maken heeft met principes, laat staan ideologieen...Ik meen dat...
stef
|
Ik hou er niet van dat Geert Bourgeois ale een mens zonder principes wordt verkocht, Stef. Geef dat Bibberlip op zijn brood en ik geef je volmondig gelijk. Wat er precies achter zat dat Van Nieuwenhuyze geen steun kreeg weet ik (nog) niet. Bij gelegenheid vraag ik dat nog wel.
Wat ik ondertussen wel al heb kunnen vragen ( aan Brepeols) is of , zoals op radio en tv geinsinueerd werd, ook de N-VA achter het gemeentelijk migrantenstemrecht staat. Dat is dus NIET zo. Door hen wordt zelfs gevraagd dat ook de snelbelg-wet wordt teruggeschroefd. |
| Bericht: #9233 |
|
|
Administrator
PI Administrator

|
| Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 12:41 | Onderwerp: |
 |
|
Als ik de reacties bekijk ... dan zie ik dat er veel aanhangers van rechtse strekkingen deelnemen aan dit forum? Waar blijven de SP.a-ers, de PVDA-ers, de Vivanters, de groenen, .... ????
Is Blokbusters hier moederziel alleen?
De discussies zouden natuurlijk nóg interessanter worden als er wat meer meningen en strekkingen vertegenwoordigd zijn.
Iemand ideeën om die mensen naar hier te halen?
Maarten Malaise
|
| Bericht: #9249 |
|
|
Ward
PI Pro

Uit: Stabroek |
| Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 12:50 | Onderwerp: |
 |
|
Het enige dat ik Geert Bourgois verwijt is, dat hij tegen het standpunt van zijn toenmalige partij, de waalse PSC nog de kans gaf enige extra'tjes liet verwerven ten koste van de vlamingen. DAT was volgens mij een gebrek aan doorzicht. Een politieker moet kunnen vooruit zien wat de consequenties zijn van een harde houding voor of tegen zijn principe's
|
| Bericht: #9253 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Di 20 Nov 2001, 13:08 | Onderwerp: |
 |
|
Maarten, kunnen wij ook niets aan doen, dat de mensen slimmer en slimmer worden, en inzien, dat ge op de traditionele partijen beter niet meer kunt stemmen, want die zijn tegen hun eigen volk , overal waar ik nu kom is het gewoon niet te geloven, hoeveel mensen zeggen nu over te gaan naar blok. Aan wie ligt dat????En Maarten niet iedereen heeft een computer of Internet, nu op de moment is de aansluiting (GRATIS). |
| Bericht: #9256 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Zo 7 Sep 2008, 10:17
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |