Knuppel
PI Senior

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 13:01 |
 |
|
In "De zevende dag" werd het rapport van Marion Van San besproken. Ik moet zeggen dat ik blij was Annemans daar te zien zitten en niet FDW. Hij deed het uitstekend, volgens mij, zonder in een soort demagogie te vervallen. Zijn argumenten zullen zeker veel mensen overtuigd hebben.
Leuk te zien dat het VB deze keer Annemans naar voor schoof om de "honneurs" waar te nemen voor de partij. Nog leuker is het dat de VRT er ook iemand van het VB bijhaalde.
Zouden ze toch hun les aan het leren zijn?
Ik bedoel zowel de ene als de andere partij.... |
| Bericht: #8755 |
|
|
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 13:22 |
 |
|
Hij deed het heel goed, en zei niets anders dan de waarheid , ik vraag me af waarom andere het er zo moeilijk mee hebben , met de waarheid. Annemans is ook een klasseman. |
| Bericht: #8756 |
|
|
Ward
PI Pro

Uit: Stabroek |
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 13:24 |
 |
|
Ik vond wel dat de anderen eens een beetje fatsoen mochten hebben, om als Annemans het woord had, hem telkens in de rede te vallen.
Veel geloofwaardigheid hebben ze niet opgebouwd. Het ging er, zoals gewoonlijk, niet meer om de feiten, maar om de geloofwaardigheid van Van San en de strategie.
|
| Bericht: #8757 |
|
|
Pjotter
PI Addict

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 14:08 |
 |
|
Ik moet toegeven dat hij ze allemaal onder tafel praatte. |
| Bericht: #8771 |
|
|
Knuppel
PI Senior

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 14:24 |
 |
|
| Quote: |
Op 2001-11-18 13:22, schreef Miauw:
Hij deed het heel goed, en zei niets anders dan de waarheid , ik vraag me af waarom andere het er zo moeilijk mee hebben , met de waarheid. Annemans is ook een klasseman.
|
Juist Miauw, Annemans IS een klasse man. Die zouden ze wat meer naar voor mogen schuiven bij het VB.
Iedereen heeft zijn eigen waarheid natuurlijk. Het is maar hoe je die verdedigd.
Annemans was overtuigend zonder zijn eigen typische manier van doen te verloochenen.
Bart Somers blonk uit in datgene waarin FDW nogal eens in uitblinkt: in over-en door anderen heen te praten. Die beurtrol nam Somers zo goed ter harte dan het debat zelfs even werd stilgelegd.
Alweer iemand die uit zijn "democratische" rol valt.
Pieter de Crem bleef maar volhouden dat er twee jaar verloren werd omdat er niets nieuws in dat rapport stond en dat er beter geluisterd was geweest naar wat de CVP in 1999 al vroeg.
Van die mooie Marrokaanse (en goed geintegreerde..) Agaleefster herinner ik mij alleen het belangrijkste: voor de allochtonen nog iets gevraagd mag worden in verband met zo een onderzoek moeten ze daar eerst op voorbereid worden...
Ja wadde..... |
| Bericht: #8777 |
|
|
Geert G
PI Pro

Uit: Sint-Truiden |
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 14:50 |
 |
|
Ondanks het feit dat Annemans een verstandig, redelijk en gematigd man is, wordt ook hij uitgespuwd door alles wat Belgisch is.
In die zin is een optreden van Annemans op tv inderdaad eens een goede zaak.
Kan iedereen er zich van vergewissen dat de haat tegen het Vlaams Blok niets te maken heeft met de zogezegde "onbeleefderik" Filip De Winter die het alleen maar over vreemdelingen kan hebben.
|
| Bericht: #8788 |
|
|
il falco
PI Pro

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 15:04 |
 |
|
met alle respect voor annemans,zie ik niemand anders in antwerpen zoveel stemmen halen als FDW,voor antwerpen en omstreken is fdw de geknipte persoon,om het met de woorden van mij favoriet bart laeremans te zeggen:filip heeft in antwerpen de juiste toon gevonden,en zoals geert het zegd,annemans wordt door verhofstadt even goed uitgescholden . |
| Bericht: #8794 |
|
|
Geert G
PI Pro

| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 15:10 |
 |
|
Ook waar, Valkje,
Een team heeft allerlei soorten mensen nodig.
Ik blijf Filip De Winter ook altijd verdedigen (ondanks andere klemtonen die ik zou willen leggen) omdat hij het Vlaams Blok bekend en geliefd heeft gemaakt bij een groot deel van de bevolking.
Waarbij ik dan tot mijn spijt wel moet vaststellen dat tenminste een deel van de Vlaams Blokkiezers wel graag naar De Winter luistert maar totaal geen benul heeft van een Vlaamsnationalistisch programma.
Maar dat doen die andere politieke haaien toch ook, niet ?
In zelfs nog veel onbeschamendere mate !
Ze zijn gewoon "groen" dat het Vlaams Blok ook een populistische stemmentrekker in haar rangen heeft.
Ik heb daar geen probleem bij.
[ Dit Bericht is bewerkt door: Geert G. op 2001-11-18 15:11 ] |
| Bericht: #8798 |
|
|
Knuppel
PI Senior

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 15:11 |
 |
|
Op 2001-11-18 14:50, schreef Geert G.:
Ondanks het feit dat Annemans een verstandig, redelijk en gematigd man is, wordt ook hij uitgespuwd door alles wat Belgisch is.
In die zin is een optreden van Annemans op tv inderdaad eens een goede zaak.
Kan iedereen er zich van vergewissen dat de haat tegen het Vlaams Blok niets te maken heeft met de zogezegde "onbeleefderik" Filip De Winter die het alleen maar over vreemdelingen kan hebben.
|
Fijn dat we het hierover eens zijn GiGi.
Dit is wat ik bedoel met "image-building".
Dit is wat de mensen BUITEN Antwerpen veel meer zouden moeten te zien krijgen.
Ook dit, VOORAL DIT, is het Vlaams Blok.
Graag gedaan.... |
| Bericht: #8799 |
|
|
Geert G
PI Pro

| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 15:15 |
 |
|
OK, Knuppel.
Weet je nog toen onnoemelijke kwal Noël Slangen weigerde Annemans te antwoorden als lid van de onderzoekscommissie Dutroux ?
Dat heeft hoop ik ook heel wat mensen wakker geschud.
|
| Bericht: #8802 |
|
|
Truder
PI Expert

Uit: Altijd onderweg |
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 15:19 |
 |
|
Slangen is zoals zijn naam het zegt een reptiel. Hij is de oorzaak volgens mij van het slechte imaga van de VLD, een slecht raadgever voor ons Guy'ke
|
| Bericht: #8804 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 15:27 |
 |
|
Ja volledig akkoord, dat dat serpent , heel veel schuld heeft aan de grote problemen, en wat FDW,betreft, ik heb hem persoonlijk gezien en gesproken, en ik ben er echt van geschrokken, hoe bescheiden en vriendelijk hij was tegen ons, en dat is normaal, je kan er heel goed mee praten, en laat andere ook praten, en was vol enthousiasme over m'n vragen, en heb bevredigende antwoorden gekregen. En Whoopi heeft er ook altijd geen goed woord voor over gehad, en die gaat Zaterdag mee om zelf eens vast te stellen, dat het heel wat anders is .En dat hij over de vreemdelingen problemen veel moet zeggen, is zijn schuld niet, hij vraagt er niet om, de criminele vragen daar om, ook wij niet. En de waarheid moet eens een keer aan het licht worden gebracht, dat er ook eindelijk eens iets kan gedaan worden, want nu met die Van San, nu weet plots iedereen dat dat probleem er is, zelfs bij de vreemdelingen. |
| Bericht: #8809 |
|
|
Magna Carta
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 19:47 |
 |
|
Op 2001-11-18 15:15, schreef Geert G.:
OK, Knuppel.
Weet je nog toen onnoemelijke kwal Noël Slangen weigerde Annemans te antwoorden als lid van de onderzoekscommissie Dutroux ?
Dat heeft hoop ik ook heel wat mensen wakker geschud.
|
Ook gekend als slang Noël Kwallen. |
| Bericht: #8868 |
|
|
Pakrac
PI Junior

Uit: Borgerhout |
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 22:27 |
 |
|
Sorry, maar ik wil even inpikken op de discutie FDW-Annemans.
FDW zit in het Vlaams Parlement, Annemans in de kamer.
Het lijkt mij dan ook evident dat Annemans komt wanneer de fractieleiders van de kamer worden uitgenodigd, niet?
Ik heb spijtig genoeg deze uitzending gemist.
En sorry Knuppel, maar ook nu spring je op de kar van "FDW is een slecht imago voor het Blok" Blijkbaar is FDW zo een doorn in't oog dat je er niet van kan slapen. Ik vraag me af wanneer iedereen gaat begrijpen dat je politieke tegenstander steeds aanvallen met non-argumenten contraproductief is? |
| Bericht: #8919 |
|
|
Knuppel
PI Senior

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 22:39 |
 |
|
Pacrac, lees hier eeen beetje hoger wat GiGi zegt over FDW en waar hij geen last van heeft. Wel, IK heb het daar wél moeilijk mee. En nog geen klein beetje ook. FDW heeft het voor mij voorgoed verkorven in die bewuste "Zevende Dag" met "De Kluchtigen": een uur lang vreemdelingenthemathiek en geen seconde onafhankelijkheidsthema. Nooit kan hij dat bij mij nog goed maken. Sorry! |
| Bericht: #8922 |
|
|
whoopi
PI Pro

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 22:46 |
 |
|
Pakrac, als niet-blokker vind ik (persoonlijke smaak) dat FDW niet DE ideale persoon is om als "uithangsbord" gebruikt te worden voor het Blok. Hij heeft een "lichaamstaal" en "woordgebruik" dat niet altijd in dank wordt afgenomen. Ene Annemans vind ik veel rustiger en doordachter. Hij komt niet "agressief" over, en kan gevat antwoorden zonder in herhaling te vallen. Hij is "subtieler" en ik vind hem een goede politicus. Als de andere partijen bereid zijn om het cordon sanitair op te heffen, zullen ze een goede gesprekspartner hebben aan een Annemans. De huidige regering kan er veel van leren....en hebben we eindelijk een "democratie". (dit is een subjectieve mening, en deze posting is ook niet een soort "bekering". Ik wil gewoon de meningen van zowel blokker als niet-blokker wikken en wegen, om zo mijn mening te vormen... Vele vragen kunnen misschien beantwoord worden op 24.11 . Slechter dan NU kan het niet worden, tenzij di Rupo premier zou worden natuurlijk)
[ Dit Bericht is bewerkt door: whoopi op 2001-11-18 22:47 ] |
| Bericht: #8923 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Zo 18 Nov 2001, 23:31 |
 |
|
Ze geven de herhaling van de zevende dag in het laat.Pacrac of wie was het alweer?? |
| Bericht: #8938 |
|
|
josse
PI Addict

|
| Geplaatst: Ma 19 Nov 2001, 01:06 |
 |
|
Spijtig dat ik de zevende dag niet kan zien, het VB terug op TV, het is wel wat. Als dit terug een gewoonte wordt, is die afwezigheid op TV wel een goeie reclame stunt geweest. |
| Bericht: #8947 |
|
|
jommeke
PI Addict

|
| Geplaatst: Ma 19 Nov 2001, 09:05 |
 |
|
Ik wil even dit toevoegen aan de discussie: Filip Dewinter legt misschien meer de nadruk op het vreemdelingenprogramma, terwijl Gerolf Annemans misschien meer aandacht besteedt aan het onafhankelijkheidsstandpunt van het Vlaams Blok. Voor mij maken deze twee thema's echter integraal deel uit van het nationalistisch gedachtengoed. Het Vlaams Blok komt overal op voor de Vlaming, of dit nu in Voeren is of in Borgerhout. Het Vlaams Blok is niet selectief blind.
Rekening houdend met de huidige aantallen immigranten en het hoge geboortecijfer zullen de Vlamingen binnen luttele decennia een minderheid zijn in eigen land. Vanuit Bachten-de-Kuppe is dit vandaag misschien iets moeilijker vatbaar vandaag de dag, maar wie een dagje in Antwerpen doorbrengt en ziet hoeveel vreemdelingenkindjes er op de schoolbanken zitten en hoe weinig Vlaamse kindjes weet wel beter... Het Vlaams Blok is de enige partij die zijn ogen niet sluit, niet toegeeft aan de modieuze 'weg met ons'-metaliteit en realistische oplossingen naar voor schuift. |
| Bericht: #8953 |
|
|
WINGS
PI Pro

Uit: Zonhoven |
| Geplaatst: Ma 19 Nov 2001, 10:28 |
 |
|
Whoopi,Ik geef Je grotendeels,ook als niet-blokker gelijk Gij,gelijk wat beterft Dewinter en Annemans,dit is natuurlijk Onze persoonlijke regel;zo heb ik ook altijd een afschuw gehad,alleen door zijn uitstraling, van hunne voorman vroeger,nu ben Ik z'n naam kwijt,Didden geloof Ik,maar,voor mij krijgt Vanhecke,van het Blok natuurlijk,de beste punten,integenstelling tot zijn naamgenoot, van welke partij is die ook weer.???
|
| Bericht: #8970 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Ma 13 Okt 2008, 02:29
|
|
|
|