josse
PI Addict

|
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 22:55 | Onderwerp: |
 |
|
Nieuwe klacht tegen Sharon, ook één tegen Arafat
Zes Palestijnen hebben donderdag in Brussel klacht voor genocide, misdaad tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden ingediend tegen Ariël Sharon. Dertig Israëli's gaan dinsdag klacht indienen tegen Yasser Arafat. Zij baseren zich daarbij op dezelfde Belgische genocidewet. De klacht werd donderdag overgemaakt aan de Brusselse onderzoeksrechter Sylvaine Verstreken, zegt de advocaat van de Palestijnen. De zes hebben zich burgerlijke partij gesteld, waardoor een onderzoek kan geopend worden. Hun klacht viseert vijftien personen: Sharon, oud eerste minister en minister van defensie Ehoud Barak, huidig defensieminister Abraham Bin Aliazar en verscheidene Islaëlische soldaten.
Kan je, je voorstellen dat 1 van die mannen veroordeeld wordt en in Belgie moet opgesloten worden ???
Economische sancties ???
Vliegtuigkapingen om ze terug vrij te krijgen ???
Algemene Belgische Boycot ???
Heeft iemand ooit aan de gevolgen gedacht van die wet ???
Het is waarschijnlijk het zoveelste maneuver om de eigen problemen te verdoezelen....
Belgie a.u.b. hou op met te bestaan !!!!
|
| Bericht: #9790 |
|
Advertentie
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Do 22 Nov 2001, 23:28 | Onderwerp: |
 |
|
Ja Josse , weeral heb je gelijk.Dat kan nare gevolgen hebben.En de gewone burger zal weeral het slachtoffer worden. |
| Bericht: #9793 |
|
|
Eugene
PI Pro

|
| Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 03:21 | Onderwerp: |
 |
|
Het zijn toch hooggeschoolden die die wet er hebben doorgedrukt!Nu zever maken en jaren zwijgen, alee kom nu he of is het omdat ook de crimineel arafat wordt vernoemd dat de PC-wereld wakker wordt.
[ Dit Bericht is bewerkt door: Eugene op 2001-11-23 03:23 ] |
| Bericht: #9794 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 08:42 | Onderwerp: |
 |
|
Nee, ik vind dat wij het recht niet hebben ons te bemoeien met andermans zaken. Wij kunnen pogen te bemiddelen, ja, dat is alles!
Wie zijn wij om een ander te bestraffen? Zijn wij misschien het "voorbeeld" van de wereld?!
Moest het een soort van internationaal tribunaal zijn, goed.
Ten andere : ik denk dat onze rechters al achterstand genoeg hebben in hun eigen zaken! Dat ze die maar eerst eens oplossen. |
| Bericht: #9798 |
|
|
Magna Carta
PI Expert

Uit: Mol |
| Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 10:49 | Onderwerp: |
 |
|
| Quote: |
Op 2001-11-23 03:21, schreef Eugene:
Het zijn toch hooggeschoolden die die wet er hebben doorgedrukt!Nu zever maken en jaren zwijgen, alee kom nu he of is het omdat ook de crimineel arafat wordt vernoemd dat de PC-wereld wakker wordt.
|
Eugene: In Israël woedt een oorlog tussen terroristenbendes, de ene geleid door Arrafat, de andere door Sharon. Den Haag is zoals Dina zegt, de juiste plaats om dergelijke onfrisse figuren te berechten.
Maar het punt is dat de genocidewet compleet gaga is en door gaga's bedacht is. Het Belgisch gerecht kan de misdaad niet de baasin eigen land. En nu zouden ze plotseling de competentie en de middelen hebben om misdaden in het buitenland te bestrijden. Bovendien zijn er nadelen en gevaren aan verbonden zoal hierboven gezegd en is de wet in de praktijk onuitvoerbaar, zoals josse aantoont. De enige sanctie is dat een veroordeelde normaal België niet meer binnen kan. Big deal! De zoveelste Belgische fanfaronnade.
Een mogelijke uitleg is, dat ze met deze wet proberen de aandacht af te leiden van de onopgeloste misdaden in België zelf. Bovendien komen er comfortabele stekjes bij voor gebuisde politici.
[ Dit Bericht is bewerkt door: hans op 2001-11-23 11:07 ] |
| Bericht: #9806 |
|
|
Eugene
PI Pro

|
| Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 11:28 | Onderwerp: |
 |
|
Wel hans was dat niet de politiek correcte cultuur, waar zeveren zij nu over?, ik heb hier al postings gelezen tegen sharon, die in mijn ogen inderdaad een crimineel eerste klas is, het valt mij echter ook op dat nu heilige crimineel arafat, heilig want islamiet en dus zo braaf als een lammetje,ook vernoemt wordt dat men gaat steigeren, het is altijd hetzelfde, pinochet...iedereen juichte, dan sharon.......weeral juichen.......nu arafat en oei mensen, ne islamiet die beschuldigd wordt, dat kan niet he, kom mensen ernstig blijven he, trouwens regeren is vooruitzien, mag ik dus besluiten dat de zichzelf democratisch benoemde politici in feite geen benul heben van wat sommige wetgeving als gevolg kan hebben, de meesten zijn toch juristen, of zijn het in feite onbenullen, derderangsadvokaten die in de politiek zijn gegaan omdat ze anders gene frank zouden verdienen of wat. Die wet, pffft mij niet gelaten hoor, wie wind zaait zal storm oogsten. |
| Bericht: #9815 |
|
|
josse
PI Addict

|
| Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 15:57 | Onderwerp: |
 |
|
Ik vraaf me af of we de genocide-wet kunnen gebruiken om heel de koninklijke familie aan te klagen. Over hun 170 jarig bestaan kunnen we heel wat criminele zaken terug vinden.
We moeten hen toch pakken met hun eigen wapens !!! |
| Bericht: #9853 |
|
|
Magna Carta
PI Expert

| Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 16:05 | Onderwerp: |
 |
|
Sorry, nu overdrijf je toch Josse. De enige
die misschien in aanmerking kwam is allang dood.
Bovendien deze wet is bedoeld in de hoop buitenlanders te treffen. Om in België op te treden is deze lamme wet zonder nut. |
| Bericht: #9856 |
|
|
josse
PI Addict

|
| Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 16:13 | Onderwerp: |
 |
|
Hans, het was maar een vraag of dit mogelijk was.
Onze politiekers moeien zich liever met andermans zaken, het is dus maar een wet om de bevolking een beetje animatie te geven.
Ik heb het al begrepen.
|
| Bericht: #9858 |
|
|
Eugene
PI Pro

|
| Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 19:52 | Onderwerp: |
 |
|
Op 2001-11-23 16:05, schreef hans:
Sorry, nu overdrijf je toch Josse. De enige
die misschien in aanmerking kwam is allang dood.
Bovendien deze wet is bedoeld in de hoop buitenlanders te treffen. Om in België op te treden is deze lamme wet zonder nut.
|
Is dit dan geen racistische wet?  |
| Bericht: #9887 |
|
|
Magna Carta
PI Expert

| Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 20:00 | Onderwerp: |
 |
|
Ik denk het niet: in tegendeel zelfs. In theorie was 'eigen volk eerst' om in de bak te gaan. Met de nieuwe wet kunnen ze (opnieuw weerom in theorie ) de rest van de wereld een proces aandoen. |
| Bericht: #9888 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 20:16 | Onderwerp: |
 |
|
En zo blijven ze bezig , en maar betalen mensen, en betalen , eerst je eigen vuil opruimen, en zeker je niet bemoeien met andere, en zeker als je zelf een land vol hebt met criminele(regering inbegrepen, die zijn nog de ergste. Ze geven voorbeelden genoeg , macht is toch een pracht. |
| Bericht: #9890 |
|
|
Ward
PI Pro

Uit: Stabroek |
| Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 22:35 | Onderwerp: |
 |
|
Ik heb zo het gedacht, dat men in andere landen met dat corrupte staatje van ons nogal lachen. De vuilbak van europa, Belgie, gaat de tirannen eens berechten zie. Dutroux zit al meer dan 5 jaar op een proces te wachten, maar het onderzoek is nog niet rond. Zelfs om de staat te berechten en aan te klagen, omdat zij zelf niet bekwaam zijn, is er WEL tijd. Ik wordt ziek van de politiek. Als ik aan "het gerecht" denk, kots ik mijn ziel uit. EN onder mekaar maar spellekes spelen EN de burger maar uitlachen.
|
| Bericht: #9902 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 22:54 | Onderwerp: |
 |
|
Als je klein bent doe je alles om op te vallen. |
| Bericht: #9904 |
|
|
Pjotter
PI Addict

|
| Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 22:58 | Onderwerp: |
 |
|
Juist, België lijdt aan het "klein-mannekens-syndroom". |
| Bericht: #9906 |
|
|
josse
PI Addict

|
| Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 00:03 | Onderwerp: |
 |
|
Op 2001-11-23 22:35, schreef Ward:
Ik heb zo het gedacht, dat men in andere landen met dat corrupte staatje van ons nogal lachen. De vuilbak van europa, Belgie, gaat de tirannen eens berechten zie. Dutroux zit al meer dan 5 jaar op een proces te wachten, maar het onderzoek is nog niet rond. Zelfs om de staat te berechten en aan te klagen, omdat zij zelf niet bekwaam zijn, is er WEL tijd. Ik wordt ziek van de politiek. Als ik aan "het gerecht" denk, kots ik mijn ziel uit. EN onder mekaar maar spellekes spelen EN de burger maar uitlachen.
|
Ik denk dat het VB en de N-VA zich moeten forceren om een referendum over de Onafhankelijkheid van Vlaanderen te organiseren.
We moeten echt de hulp inroepen van de Engelsen, Hollanders en Duitsers, want op een eerlijke manier gaan we niets bekomen.
VB en N-VA zouden moeten concrete plannen maken over die Onafhankelijkheid, en deze voorleggen aan de buitenlandse regeringen + de buitenlandse pers. Dat zou moeten gaan zoals een Amerikaans bombardement op Afghanistan, onophoudelijk voorstellen indienen, onophoudelijk de buitenlandse pers met hun neus drukken op de hele historiek en schadalen van ons Koningshuis, en steun vragen voor de onafhankelijkheid aan de buitenlandse regeringen. |
| Bericht: #9910 |
|
|
Miauw
PI Master

|
| Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 09:35 | Onderwerp: |
 |
|
Josse heeft daar een heel goed idee, en wat hij zegt dat je met eerlijkheid niets zal halen, is ook waar.Toch niet in dit geval. |
| Bericht: #9918 |
|
|
Eugene
PI Pro

|
| Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 13:02 | Onderwerp: |
 |
|
Is het niet ironisch, het grootste corrupte land ter wereld, corrupter dan eender welke bananenrepubliek gaat buitenlandse staatlieden vervolgen, michel dunlop ondervind in zimbabwe wel wat anders bij dolf mugabe.Voor wanneer een vervolging door belgie van deze zwarte hitlerreincarnatie?. |
| Bericht: #9948 |
|
|
josse
PI Addict

|
| Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 18:12 | Onderwerp: |
 |
|
Ja, Michel bij Mugabe, een tof koppel als je het mij vraagt. Die Mugabe heeft echt een Hitler-snorretje en hij doet dat met opzet, het is geen toeval. Maar snorretje op of af, voor de rest verkoopt hij communistische slogans, na 20 jaar aan de macht, mag je al eens een ander plaatje opzetten.
En nu de verkiezingen aankomen gebeurt daar vanalles en nog wat..... |
| Bericht: #10021 |
|
|
DdS
PI Junior

|
| Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 18:59 | Onderwerp: |
 |
|
hans:
zoals je weet is niet eens zo ver van hier "eigen volk eerst" stafbaar, de genocidewet stamt uit de voorbereiding van het Ruanda-proces... met succes
miauw:
het brusselse hof heeft inderdaad overwogen om die wet niet zo te interpreteren dat andere buitenlandse gevallen hier terecht komen... het is anders uitgedraaid
Sharon maakt een ommetje als hij Europa bezoekt of ontwijkt belgische luchtbodems
ward:
iedereen speelt spelletjes, zelfs wetenschappelijk-analystisch wordt dit paradigma gebruikt, tot de bio-evolutie toe (zgn. win-win vs. zero-sum)
alleen: ik weet meestal welk spelleke wanneer, en de valsspelers (tja, niet-spelers) vliegen er het eerst uit
stef:
ge zaagt! |
| Bericht: #10028 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Do 28 Aug 2008, 20:31
|
|
|