Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Migrantenstemrecht - waar blijven de opiniepeilingen?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
res publica
PI Newbie
PI Newbie

Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 10:34 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Heeft iemand weet van (al dan niet recente) opiniepeilingen over het migrantenstemrecht?

Het zou me namelijk interesseren te weten hoe de BURGER denkt over migrantenstemrecht, en hoe deze opinie verschilt in functie van het stemgedrag (bvb. mening van de gemiddelde SPA-kiezer?)
Bericht: #9921

Rapporteer deze post

Advertentie
Miauw
PI Master
PI Master

Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 11:14 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ja stemrecht(plicht) maar dan mogen ze ook een eigen partij oprichten, dan zullen de groene eens wat zien???
Bericht: #9927

Rapporteer deze post

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 12:57 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Voor zoiets als migrantenstemrecht zullen de regeringspartijen géén referendum DURVEN organiseren, angsthazen zijn en blijven nu eenmaal angsthazen.Zij die hebben geloofd dat met de vld de bevolking meer zou betrokken worden in de besluitvorming komt sterk bedrogen uit, de burger wordt nu nog meer belogen en bedrogen dan vroeger, en dat is nu eens een hard feit!
Bericht: #9947

Rapporteer deze post

res publica
PI Newbie
PI Newbie

Geplaatst: Zo 25 Nov 2001, 11:49 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Mijn vraag gaat NIET over een referendum (volksraadpleging), maar WEL over een opiniepeiling (rondvraag).

Rond andere actuele thema's verschijnen doorgaans studies van Dimarso of andere instituten, met daarin resultaten van peilingen bij een "represtentatief staal" van de bevolking. Niet zo over het migrantenstemrecht.

Het zou me verbazen als die peilingen niet bestaan.
Het zou me niet verbazen dat men ze achterhoudt omdat de resultaten duidelijk aantonen dat een overgrote meerderheid van de bevolking tegen migrantenstemrecht gekant is, over de partijgrenzen heen.

Maar voorlopig blijft het natte-vingerwerk.

Bericht: #10053

Rapporteer deze post

Miauw
PI Master
PI Master

Geplaatst: Zo 25 Nov 2001, 13:33 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Wie heeft er Coveliers gehoord op ATV??
Bericht: #10059

Rapporteer deze post

Ward
PI Pro
PI Pro

Uit: Stabroek
Geplaatst: Zo 25 Nov 2001, 14:01 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik heb hem gehoord, en ook in de 7é dag. Op dat punt volledig eens met de VLD. Ik had graag ook eens een opiniepeiling gehad over dat standpunt.
Bericht: #10064

Rapporteer deze post

Miauw
PI Master
PI Master

Geplaatst: Zo 25 Nov 2001, 14:25 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Wel Wardje, Coveliers is een van de weinige die zo eerlijk durft te spreken, chapeau voor hem, die zou beter bij blok passen. Hij zou beter Premier kunnen zijn, ik kies er direct voor, reden, om z'n eerlijkheid, en het realistische inzicht.
Bericht: #10070

Rapporteer deze post

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 25 Nov 2001, 23:55 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-25 14:01, schreef Ward:
Ik heb hem gehoord, en ook in de 7é dag. Op dat punt volledig eens met de VLD. Ik had graag ook eens een opiniepeiling gehad over dat standpunt.

Ik geloof helemaal niet in opiniepeilingen, die zitten er altijd al ferm naast, nog eens maak van die opiniepeiling een referendum met een klaar en duidelijke vraagstelling,de vld had dat beloofd en belofte maakt schuld.
Bericht: #10182

Rapporteer deze post

Vicky
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Ma 26 Nov 2001, 00:12 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik kom met heel veel mensen in contact en de meeste mensen zijn er niet tegen...mits ze de Belgische nationaliteit aanvaarden en onze taal spreken.
Ik vind echter (persoonlijke mening, hoor!) dat er bij het uitdelen van de nationaliteiten méér controle moet zijn naar de al dan niet criminele activiteiten van de aanvrager. Ik denk hierbij aan het schandaal van de Georgische maffia.
Bericht: #10184

Rapporteer deze post

stef vereecken
PI Addict
PI Addict

Uit: giesbaargen
Geplaatst: Ma 26 Nov 2001, 11:25 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-25 14:25, schreef Miauw:
Wel Wardje, Coveliers is een van de weinige die zo eerlijk durft te spreken, chapeau voor hem, die zou beter bij blok passen. Hij zou beter Premier kunnen zijn, ik kies er direct voor, reden, om z'n eerlijkheid, en het realistische inzicht.

Pas toch op hoor Miauw...
Coveliers en De Dekker zijn de windopvangers van dienst...de toegelaten tegensprekers die dienen om de "negatieven" op te vangen...
Als puntje bij paaltje komt heb ik ze nog nooit weten afwijkend stemmen...In het zicht van de verkiezingen in Antwerpen hebben zij een bliksemafleider nodig die, zoals Beyssens, "niet" over de schreef gaat...
stef
Bericht: #10236

Rapporteer deze post

Truder
PI Expert
PI Expert

Uit: Altijd onderweg
Geplaatst: Ma 26 Nov 2001, 11:35 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik ben 100% tegen stemrecht voor migranten.
1) Wij de plicht zij her recht?
2) Als het nog teveel is om de Belgische nationaliteit aan te te nemen, dan moeten ze niet kwaad zijn als ze niet mogen/moeten stemmen.
3) Voor aan het beleid mee te doen, moeten ze maar Belg worden dat is tijdens deze regering toch niet moeilijk, bij elke pakje boter zit een paspoort bij. (bij wijze van spreken)
4) Een soort inburgingsexamen een degelijkwel te verstaan, vindt ik een noodzaak, je moet eerst de taal spreken van het landsgedeelte waar je woont, de gewoontes en gebruiken aanvaard hebben, en de wetten respecteren. Eenmaal de wet overtreden (geen verkeersboete hé) terug het de grens over!!!
En voor de muggezifters Brussel en de rand is VLAAMS talig.
Bericht: #10237

Rapporteer deze post

Barki
PI Addict
PI Addict

Uit: Vlaanderen
Geplaatst: Ma 26 Nov 2001, 19:44 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik ben geen racist wel te verstaan.

Een migrant die hier woont, één idenditeitskaart heeft nl die van Belg (niet met een 2° nationaliteit), die de taal spreekt, de normale belastingen betaald en die zich volledig houdt aan onze belgische wetgeving zou ik momenteel, (maar daarover ben ik nog niet volledig overtuigd en in het reine met mezelf en dien er nog over na te denken), stemrecht geven maar in geen geval de eerst volgende jaren geen leidende functies laten uitvoeren.

Zouden wij in hun land ontvangen worden en stemrecht krijgen en zo maar onmiddellijk een leidende functie krijgen ... denk je?

Het moslim gedoe heeft nog niet mijn vertrouwen gewonnen vooral het fundamentalisme is nog niet volledig uitgeroeid.

Probeer mij te overtuigen.

den Barki

[ Dit Bericht is bewerkt door: Barki op 2001-11-26 19:46 ]
Bericht: #10332

Rapporteer deze post

Miauw
PI Master
PI Master

Geplaatst: Ma 26 Nov 2001, 19:51 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Neen Barki, ik probeer je niet te overtuigen, kan wel zeggen dat je gelijk hebt.
Bericht: #10333

Rapporteer deze post

Cobra
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Ma 26 Nov 2001, 19:53 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-26 11:25, schreef stef vereecken:
Quote:

Op 2001-11-25 14:25, schreef Miauw:

Pas toch op hoor Miauw...
Coveliers en De Dekker zijn de windopvangers van dienst...de toegelaten tegensprekers die dienen om de "negatieven" op te vangen...
Als puntje bij paaltje komt heb ik ze nog nooit weten afwijkend stemmen...In het zicht van de verkiezingen in Antwerpen hebben zij een bliksemafleider nodig die, zoals Beyssens, "niet" over de schreef gaat...
stef

Inderdaad Stef ik heb ook dat gevoel. Trouwens herinner ik me de "straffe" taal van Guy ook, voor de verkiezingen dan.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat heel dat politiekzootje volledig "in scene" is gezet.
De KNS heeft duidelijk een paar talentvolle artiesten gemist.

Mvg the one and only

[ Dit Bericht is bewerkt door: Cobra op 2001-11-26 19:55 ]
Bericht: #10334

Rapporteer deze post

Miauw
PI Master
PI Master

Geplaatst: Ma 26 Nov 2001, 19:55 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ja sorry hoor, ik ben nog naief , ik geloof nog soms in die komedie , maar ik vind het toch wel dat hij zegt, de regering mag vallen , dat is het me waard. Zo op die moment zal hij even niet aan blok gedacht hebben ??
Bericht: #10335

Rapporteer deze post

Cobra
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Ma 26 Nov 2001, 19:57 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Alleen maar om hun gezicht te redden Miauwke(aai,aai!)

Mvg The one and only
Bericht: #10336

Rapporteer deze post

josse
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 17:50 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Politicsinfo.net zou zelf moeten opiniepeilingen organiseren door Dimarso of ...
La Derniere Heure doet dat maandelijks, zijn die wel eerlijk ???
In Vlaanderen worden er veel opiniepeilingen georganiseerd, maar het zijn allemaal geheime opiniepeilingen......om zonodig zich te kunnen aanpassen.
Bericht: #10521

Rapporteer deze post

whoopi
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 18:33 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-26 19:44, schreef Barki:
Ik ben geen racist wel te verstaan.

Een migrant die hier woont, één idenditeitskaart heeft nl die van Belg (niet met een 2° nationaliteit), die de taal spreekt, de normale belastingen betaald en die zich volledig houdt aan onze belgische wetgeving zou ik momenteel, (maar daarover ben ik nog niet volledig overtuigd en in het reine met mezelf en dien er nog over na te denken), stemrecht geven maar in geen geval de eerst volgende jaren geen leidende functies laten uitvoeren.

Zouden wij in hun land ontvangen worden en stemrecht krijgen en zo maar onmiddellijk een leidende functie krijgen ... denk je?

Het moslim gedoe heeft nog niet mijn vertrouwen gewonnen vooral het fundamentalisme is nog niet volledig uitgeroeid.

Probeer mij te overtuigen.

den Barki

[ Dit Bericht is bewerkt door: Barki op 2001-11-26 19:46 ]
Barki, net zoals jij ben ik anti-racist. Om verder op je posting te gaan :
ik ben zowel Kroatische als Belgische staatsburger
ik ben gehuwd met een Belg/Vlaming
ik spreek die 3 Belgische landtalen : nederlands, frans, duits + engels en mijn moedertaal
ik respecteer 100% de belgische wetgeving en betaal zowel de "normale" als de "niet-normale" belastingen
ik heb een blanco strafregister
ik heb stemRECHT in Kroatie en stemPLICHT in Belgie ..

Wat je andere opmerking betreft : er wonen en leven Belgen/Vlamingen in Spanje (waar ze zelfs Belgische kranten krijgen), Italie, Amerika ....hebben daar OOK een leven opgebouwd, hebben daar MEESTAL een leidende funcie (in naam van hun firma dan) - leven volgens de wetgeving van desbetrefffend land - zijn misschien gehuwd met een lokale schone - enz. ..

Ik heb totaal geen problemen met de moslims/islamieten, maar WEL met de EXTREMISTEN.
Bericht: #10536

Rapporteer deze post

Ward
PI Pro
PI Pro

Uit: Stabroek
Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 18:54 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Wel Whoopi, ik heb vele van je postings gelezen en meestal moet ik je gelijk geven. Wat ik NIET begrijp is dat je de Belgische EN de Kroatische nationaliteit kan en mag hebben. Vorige week, stond nog op het forum dat het niet kon. Sorry, in mijn ogen, kan en mag dat niet. Je kan ook niet "hond en kat zijn". Dat is wat vele Belgen in het verkeerde keelgat schiet.
Bericht: #10542

Rapporteer deze post

whoopi
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 19:01 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-27 18:54, schreef Ward:
Wel Whoopi, ik heb vele van je postings gelezen en meestal moet ik je gelijk geven. Wat ik NIET begrijp is dat je de Belgische EN de Kroatische nationaliteit kan en mag hebben. Vorige week, stond nog op het forum dat het niet kon. Sorry, in mijn ogen, kan en mag dat niet. Je kan ook niet "hond en kat zijn". Dat is wat vele Belgen in het verkeerde keelgat schiet.

Ward, het feit dat ik beide heb, komt omdat de "regering" dat toelaat. Indien ze me voor de keuze stellen, dan zal ik de Kroatische zijn, al de rest blijft dus hetzelfde (belastingen, enz....) MAAR dan verlies ik WEL mijn stemPLICHT. Je kan mij toch niet verwijten wat de regering toelaat ? Wat ik RADICAAL tegen ben is STEMPLICHT (en ZEKER TEGEN STEMRECHT voor allochtonen, dus ook voor mij). Een "democratisch" land, zoals Belgie is één van de laatste die nog een stemplicht kennen. Een "plicht" hoort meer thuis in een dictatuur...

[ Dit Bericht is bewerkt door: whoopi op 2001-11-27 19:14 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: whoopi op 2001-11-27 19:16 ]
Bericht: #10545

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 7 Sep 2008, 04:09
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten 2002: meer zelfmoorden dan verkeersdoden joppe Zo 13 Apr 2008, 18:56
joppe Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Migrantenstemrecht: K. De Gucht kapituleert voor het V.Blok the Piano Wo 26 Mrt 2008, 06:33
Sundancer Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten [ Poll ] Arrest over vzw's Vl. Bl. in strijd met vrije meningsuiting? Administrator Di 13 Nov 2007, 17:30
Onteigeningswatcher Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Hoe NLse media berichtten over Blok proces Ben Militant Ma 3 Mei 2004, 12:34
Ben Militant Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Manu Ruys en Cas Mudde over het proces Vicky Di 27 Apr 2004, 16:33
Blauwvoet Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Hoe voed je de anti-politiek! De Prof Zo 25 Apr 2004, 22:01
De Prof Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten vraagjes aan metser,piano,en diegene die hun mening delen pistoléke Za 24 Apr 2004, 19:13
pistoléke Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Over links én rechts extremisme Oude Geest Zo 17 Nov 2002, 09:10
Oude Geest Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief