il falco
PI Pro

|
| Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 17:00 | Onderwerp: |
 |
|
‘PUNT’ WIL GAT IN DE MARKT DICHTEN
De Vlaamse Media Groep maakt de start bekend van een algemeen maatschappelijk weekblad voor feiten, duiding en opinie. Het weekblad ligt begin februari 2002 onder de naam PUNT in de kiosk, het krijgt een magazine-vorm en zal 68 bladzijden tellen.
De kernredactie bestaat uit acht voltijdse redacteuren en twee eindredacteuren. Daarnaast werden en worden tientallen vrije medewerkers aangetrokken. Hoofdredacteur Peter De Roover leidt de groep.
MIK-PUNT
PUNT mikt op lezers die de voorkeur geven aan inhoud met een professionele vormgeving boven holle verpakking. Onze lezers hebben een uitgesproken en brede belangstelling voor de samen-leving, waarmee ze zich verbonden voelen.
Hoewel kritisch ingesteld, houden ze niet van de botte bijl-aanpak en verwachten ze dat met schroom en respect wordt bericht.
De PUNT-lezer zoekt kwaliteit in een klare taal. Hij waardeert een licht-ironische stijl en stelt een knipoogje op prijs.
BRAND-PUNT
PUNT brengt nieuws dat elders door de mazen van het net valt, schetst via betrouwbare duiding de context van bekende feiten en geeft door opiniebijdragen een impuls aan de polemiek in Vlaanderen.
PUNT besteedt aandacht aan alle belangrijke maatschappelijke ontwikkelingen. Daarbij wordt in het bijzonder ruimte gemaakt voor politieke berichtgeving uit binnen- en buitenland. Aan dat laatste wordt naar Vlaamse normen veel belang gehecht. Voorts ontleedt PUNT de belangrijke economische en sociale tendensen. Tevens zal de cultuurberichtgeving prominent aanwezig zijn.
PUNT legt de klemtoon niet op amusementsjournalistiek of infotainment. Het wil een spiegel bieden van de echte samenleving, maar geen vervormend spiegelpaleis zijn. Het blad laat zich evenmin leiden door wat de vluchtige media opleggen.
PUNT wordt een professioneel hoogstaand product, dat ook visueel rust, degelijkheid en vertrouwen uitstraalt. PUNT wil een ‘heer (M/V) van een blad’ zijn.
UITGANGS-PUNT
Het weekblad wil een journalistiek-correct kwaliteitsproduct zijn. Het onderscheidt zich van de puur commerciële marketingfenomenen in het medialandschap. PUNT brengt een ambachtelijk persproduct, dat opvalt tussen de verkleuterende “fast”-journalistiek van sommige bladen uit grote persketens.
PUNT gelooft niet in een waardevrije aanpak, maar gaat uit van drie pijlers.
PUNT kiest voor de brede ontvoogding van de Vlamingen, individueel en als groep. Het gaat uit van een ongedwongen en open Vlaams identiteitsbesef.
PUNT verkiest een verbonden samen-leving boven de individualistische versplintering. Samen-leven houdt beperkingen in die niet per definitie als beknottend worden ervaren, maar juist de voorwaarden vormen voor rechtvaardigheid. PUNT beseft dat de fundamentele mensenrechten, die we beschouwen als een hoog goed, inhoudsloos worden wanneer de plichten worden ontdoken.
PUNT wil de volle breedte van het werkelijke maatschappelijke debat in kaart brengen, omdat een levende democratie daaraan behoefte heeft. Daarbij wil PUNT, in totale redactionele onafhankelijkheid en ter bevordering van een evenwichtig democratisch bestel, meer kleur geven aan de Vlaamse pers. Vandaag wordt te exclusief aandacht besteed aan een dominante libertaire gedachtestroming. PUNT wil, wanneer nodig, het gedachtegoed dat rechts van het centrum leeft ruimer aan bod laten komen.
CONTACT-PUNT
Punt is een uitgave van de Vlaamse Media Groep nv.
aldaar de persmededeling van Peter de Roover
,een intiatief waarnaar de politiek -incorrecte vlaming kan uitzien,nog wel zie wat het wordt,maar ik koop alvast het eerste blad!! |
| Bericht: #9995 |
|
Advertentie
|
|
stef vereecken
PI Addict

Uit: giesbaargen |
| Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 17:16 | Onderwerp: |
 |
|
| Quote: |
Op 2001-11-24 17:00, schreef il falco:
‘PUNT’ WIL GAT IN DE MARKT DICHTEN
Vandaag wordt te exclusief aandacht besteed aan een dominante libertaire gedachtestroming. PUNT wil, wanneer nodig, het gedachtegoed dat rechts van het centrum leeft ruimer aan bod laten komen.
CONTACT-PUNT
Punt is een uitgave van de Vlaamse Media Groep nv.
aldaar de persmededeling van Peter de Roover
,een intiatief waarnaar de politiek -incorrecte vlaming kan uitzien,nog wel zie wat het wordt,maar ik koop alvast het eerste blad!!
|
Zo denk ik er ook over, valkske. Komt de niet politiek correct denkende Vlaming aan zijn trekken dan "PUNT" ik mee... In het andere geval... worden we dagelijks al overwoekerd door de axioma's van de NPC correcten...Dus zo zijn er al veel te veel. Punt aan de lijn.
Stef |
| Bericht: #10000 |
|
|
Eugene
PI Pro

|
| Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 18:44 | Onderwerp: |
 |
|
Afwachten is de boodschap maar hopelijk kan ik,als niet politiek correcte, meePUNTen. |
| Bericht: #10026 |
|
|
stef vereecken
PI Addict

Uit: giesbaargen |
| Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 19:01 | Onderwerp: |
 |
|
| Quote: |
Op 2001-11-24 18:44, schreef Eugene:
Afwachten is de boodschap maar hopelijk kan ik,als niet politiek correcte, meePUNTen.
|
Dus Willy, laat het onze boodschap zijn aan De Roover en co, dat we puntpositief zijn, tot zou blijken dat...
stef |
| Bericht: #10029 |
|
|
jommeke
PI Addict

|
| Geplaatst: Ma 26 Nov 2001, 08:47 | Onderwerp: |
 |
|
Kopen, dat nieuwe tijdschrift! |
| Bericht: #10191 |
|
|
josse
PI Addict

|
| Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 17:43 | Onderwerp: |
 |
|
Ik ben al geruime tijd bezig met berichten te schrijven naar de Nederlandse pers, met de vraag of ze niet meer inspanningen zouden doen om het Vlaamse Perslandschap te veroveren. Ik heb hen al duidelijk gemaakt dat wij hier al geruime tijd geen correcte berichtgeving meer hebben, en de Vlamingen zouden het op prijs stellen, het ontstaan van een gemengd(Nederlands-Vlaams) politiek dagblad, weekblad..... |
| Bericht: #10520 |
|
|
Pakrac
PI Junior

Uit: Borgerhout |
| Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 20:35 | Onderwerp: |
 |
|
De Vlaamse Mediagroep NV
Welke weekbladen geven die al uit?
Gewoon een vraag of iemand mij die info kan geven. |