Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Voorspel de doden van 2003: Janmettepet is de winnaar!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > De Achterkamer > Kletshoekje

Author Thread
pyramus
PI Master
PI Master

Geplaatst: Zo 8 Dec 2002, 08:32  Reageer met quote   Naar boven

Voorspel de doden van 2003: de spelregels.

<b>Geef ten laatste op 31 december 2002 twaalf namen van bekende Belgen op die in 2003 zullen overlijden. Wie de meeste doden correct kan voorspellen wint.</b>

<u>Enkele spelregels</u>:
- Je mag vanaf vandaag je lijstje publiceren en <b>t.e.m. 31 december 2002 bijwerken</b>. Na 31 december 2002 wacht je geduldig op een vervolgeditie.
- De <b>sterfdatum</b> moet in 2003 vallen. Meldingen van overlijdens van 2003 na 7 januari 2004 tellen niet meer mee. De winnaar is dus op 8 januari 2004 bekend.
- Het maximum aantal genomineerden bedraagt twaalf.
- Je plaatst de namen in volgorde van waarschijnlijkheid. Indien het nummer 1 van je lijst overlijdt, krijg je twaalf punten, voor het nummer 2 krijg je er elf, etc. De winnaar is degene met de meeste aantal "hits" (meeste doden op 12). Bij een ex aequo worden de punten opgeteld.
- Het is <b>verboden</b> de mensen die je nomineert eigenhandig het graf in te stampen (op straffe van exclusie).
- Het gaat hier om <b>Bekende Belgen</b>. Als maatstaf voor Belg-zijn geldt: op 31 december 2002 de Belgische nationaliteit bezitten. Als maatstaf voor bekendheid geldt: het overlijden komt in de krant aan bod.
- Indien een genomineerde overlijdt, laat je dit even weten op dit forum (eventueel met bronvermelding).
- Je geeft de <b>volledige</b> naam op van de levende dode en eventueel zijn/haar belang in deze wereld (zanger, politicus, crimineel, etc.)
- Onder "dood" verstaan wij: niet meer in leven. Karel Dillen is al jaren hersendood en zijn motoriek is ook niet meer wat ze was in '40-'44, maar zolang hij niet <b>officieel</b> dood is verklaard, is hij een levende (bijna zoals u en ik).
- Ik verplicht mezelf ertoe regelmatig tussenstanden door te geven en een hitlijst op te stellen van alle genomineerden. Indien ik zelf het hoekje omga: après moi le déluge.
- Deze wedstrijd wordt op Internet doorgaans voor geld gespeeld, wij doen het om de eer en voor ons ego, want we zijn graag slimmer dan Nostradamus.

Succes!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pyramus op 2002-12-08 08:34 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pyramus op 2002-12-19 14:52 ]</font>

Laatst aangepast door pyramus op Do 1 Jan 2004, 17:43, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht: #175357

Ferre
PI Senior
PI Senior

Uit: Opglabbeek
Geplaatst: Zo 8 Dec 2002, 10:02  Reageer met quote   Naar boven

Sorry, maar ik zou alleen de namen kunnen geven van diegenen waarvan ik wenste dat ze er niet meer waren. Maar daarom hoeven ze voor mij niet dood te zijn.
Bericht: #175363

Thomas DK
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Zo 8 Dec 2002, 18:13  Reageer met quote   Naar boven

Ik ben bezig aan m'n lijstje maar ik heb een vraag en die luidt: Bekende dieren(die dus eigenlijk geen nationaliteit bezitten) wiens overlijden in de krant komt telt dat ook? PLzzzzzz...
Bericht: #175679

pyramus
PI Master
PI Master

Geplaatst: Zo 8 Dec 2002, 18:16  Reageer met quote   Naar boven

Dieren hebben geen nationaliteit, vrees ik. Nee, sorry: we houden het bij mensen. Aan wie had je gedacht?
Bericht: #175682

borrel
PI Expert
PI Expert

Uit: Mol
Geplaatst: Zo 8 Dec 2002, 18:42  Reageer met quote   Naar boven

Pyramus, geef het goede voorbeeld en begin bij jezelf Lol
Bericht: #175700

Thomas DK
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Zo 8 Dec 2002, 18:48  Reageer met quote   Naar boven

Ik had gedacht aan één van de honden van Laurent. Als mijn lijstje klopt wordt het waarschijnlijk een zwart jaa voor ons koningshuis. Maar ik ben er nog mee bezig. Nog eventjes geduld!
Bericht: #175707

JLD
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Zo 8 Dec 2002, 20:43  Reageer met quote   Naar boven

Als de derde wereldoorlog volgend jaar uitbreekt is dit blad te klein zenne....

Greetz,

JLD
Bericht: #175770

Herr Flick
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Ma 9 Dec 2002, 14:48  Reageer met quote   Naar boven

De zangeres zonder naam is een grote kanshebber denk ik persoonlijk, niet dat ik dat mens het graf inwens, maar als ik dan toch een poll moet maken staat zij hoog genoteerd.

Zangeres zonder naam

Margriet Hermans (Complicaties van haar operatie, wie weet,...)

Koen Crucke (Is tegen het einde van 't jaar uitgeteerd.)

Eddy Wally, (is eigenlijk al dood maar heeft het nog steeds niet door.)

Louis Michel, (valt nog wel eens een keer dood.)

De Lorre (vliegt zich vandaag of morgen met zijn voiture te pletter tegen een boom.)

De Lorre zijn voader zijnde Berre 2 (vliegt zich vandaag of morgen met zijn motocyclette te pletter tegen een boom.)

God, nog 5 slachtoffers vinden, tsja, Een paar vlaamse zangers misschien die zelfmoord plegen omdat ze geen plaatjes meer verkopen en nie meer op t.v. komen.

Laminne die door een 10000 koppen tellend Libanees zelfmoordcommando wordt vermoord.

De pater die in zijn Inquisiteimartelkelder door een van zijn eigen marteltuigen uit mekaar wordt gerukt, terwijl hij een verdachte rascist ondervraagd met duimschroeven. (what a way to go, ! )

Geert Hoste die een door de trillingen van het applaus losgeraakte lichtmast wordt verpletterd tijdens een van zijn zaalshows, (hij zou er zelf nog de grap van inzien, ...)

De man van Betty van Big Brother die met zijn nek tussen haar vergrote borsten komt vast te zitten en daar een gruwelijke maar plezante verstikkingsdood sterft,...

Brrrrrrrrrrrr, ne mens loopt toch risico's...
Bericht: #176266

pyramus
PI Master
PI Master

Geplaatst: Di 10 Dec 2002, 10:03  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-12-09 14:48, schreef Herr Flick:
De zangeres zonder naam is een grote kanshebber denk ik persoonlijk, niet dat ik dat mens het graf inwens, maar als ik dan toch een poll moet maken staat zij hoog genoteerd.

Zangeres zonder naam

De Lorre (vliegt zich vandaag of morgen met zijn voiture te pletter tegen een boom.)

De Lorre zijn voader zijnde Berre 2 (vliegt zich vandaag of morgen met zijn motocyclette te pletter tegen een boom.)

Ik vrees dat Lorre noch zijn vader nationale bekendheden zijn Rolleyes. En De Zangeres Zonder Naam is al een tijdje niet meer onder ons. Bovendien was ze geen Belgische. In elk geval, je mag je lijstje bijwerken t.e.m. 31 december 2002.

Ik doe uiteraard mee aan mijn eigen wedstrijd Grin :

1. Anna Adams (oudste inwoner)
2. Bobbejaan Schoepen
3. Paul Ricour
4. Karel Dillen
5. Angèle Manteau
6. Jef Nys
7. Jimmy Frey
8. Xavier Buisseret
9. Robert Waseige
10. Jaxques Vermeire
11. Astère Michel Dhondt
12. Walter Capiau

[ Dit Bericht is bewerkt door: pyramus op 2002-12-25 12:08 ]
Bericht: #176890

Den Broeder
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 10 Dec 2002, 10:50  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Zangeres zonder naam

God, nog 5 slachtoffers vinden, tsja, Een paar vlaamse zangers misschien die zelfmoord plegen omdat ze geen plaatjes meer verkopen en nie meer op t.v. komen.

Laminne die door een 10000 koppen tellend Libanees zelfmoordcommando wordt vermoord.

De pater die in zijn Inquisiteimartelkelder door een van zijn eigen marteltuigen uit mekaar wordt gerukt, terwijl hij een verdachte rascist ondervraagd met duimschroeven. (what a way to go, ! )

Geert Hoste die een door de trillingen van het applaus losgeraakte lichtmast wordt verpletterd tijdens een van zijn zaalshows, (hij zou er zelf nog de grap van inzien, ...)

De man van Betty van Big Brother die met zijn nek tussen haar vergrote borsten komt vast te zitten en daar een gruwelijke maar plezante verstikkingsdood sterft,...

Even rechtzetten: de zangeres zonder naam is:
a) Nederlandse
b) Reeds dood en begraven

Lol Lol Lol
Bericht: #176913

Ludo
PI Pro
PI Pro

Uit: de Kempen
Geplaatst: Di 10 Dec 2002, 12:36  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-12-08 08:32, schreef pyramus:
Voorspel de doden van 2003: de spelregels.

Geef ten laatste op 31 december 2002 twaalf namen van bekende Belgen op die in 2003 zullen overlijden. Wie de meeste doden correct kan voorspellen wint.

Enkele spelregels:
- Onder "dood" verstaan wij: niet meer in leven. Karel Dillen is al jaren hersendood en zijn motoriek is ook niet meer wat ze was in '40-'44, maar zolang hij niet officieel dood is verklaard, is hij een levende (bijna zoals u en ik).
[ Dit Bericht is bewerkt door: pyramus op 2002-12-08 08:34 ]

Tellen Magda Aelvoet en Bertje den Bleiter dan ook nog mee? Of Louis Toebak en Willy Claes?
Bericht: #177043

pyramus
PI Master
PI Master

Geplaatst: Di 10 Dec 2002, 12:47  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-12-10 12:36, schreef Ludo:
Tellen Magda Aelvoet en Bertje den Bleiter dan ook nog mee? Of Louis Toebak en Willy Claes?

Uiteraard. De dood maakt geen onderscheid tussen politieke strekkingen. Wat dat betreft is zij uiterst rechtvaardig Grin.
Bericht: #177057

Herr Flick
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 10 Dec 2002, 18:18  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-12-10 10:50, schreef Broeder jacob:
Quote:

Zangeres zonder naam

Even rechtzetten: de zangeres zonder naam is:
a) Nederlandse
b) Reeds dood en begraven

Lol Lol Lol

Hihi, dan replacen we die toch gewoon door La Esterella, !

Ter verduidelijking De Lorre en zijne Pa zijn wel degelijk Belgische beroemdheden, ze verkeren zelf in de operste kringen van het land.
Bericht: #177361

Herr Flick
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 10 Dec 2002, 18:20  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-12-10 10:03, schreef pyramus:
Quote:

Zangeres zonder naam

Ik vrees dat Lorre noch zijn vader nationale bekendheden zijn Rolleyes. En De Zangeres Zonder Naam is al een tijdje niet meer onder ons. Bovendien was ze geen Belgische. In elk geval, je mag je lijstje bijwerken t.e.m. 31 december 2002.

Ik doe uiteraard mee aan mijn eigen wedstrijd Grin :

1. Paul Ricour (jeugdacteur)
2. Karel Dillen (Blokfossiel)
3. Xavier Buisseret (Blokker ten voeten - en handen - uit)
4. Robert Waseige (ex-bondscoach)
5. Abou Jahjah (windschoppertje)
6. Jacques Vermeire ("komiek")
7. Angèle Manteau (uitgeefster)
8. Jimmy Frey (charmezanger)
9. Salim Seghers (charmezanger)
10. Frank van den Broucke (wielrenfenomeen)
11. Jef Nys (striptekenaar)
12. Jo Lernout (ex-bedrijfsleider)

Ik moet zeggen uw lijstje mag er ook wel zijn, maar wat hebt gij tegen Paul Ricour, ? Da is dus wel een van mijn jeugdhelden hé, als gij Paul Ricour pakt, wel zet dan Tante Terrie en Nonkel Bob er ook maar bij.
Bericht: #177364

Herr Flick
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 10 Dec 2002, 18:21  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-12-10 12:47, schreef pyramus:
Quote:

Op 2002-12-10 12:36, schreef Ludo:

Uiteraard. De dood maakt geen onderscheid tussen politieke strekkingen. Wat dat betreft is zij uiterst rechtvaardig Grin.

Ja, net zoals er in de ruimte geen protocol was.
Bericht: #177365

Thomas DK
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Di 10 Dec 2002, 19:49  Reageer met quote   Naar boven

1. Koningin Fabiola(lid v/h koningshuis)
2. Koning Albert(idem met hierboven)
3. Rik Van Steenbergen(ex-wielrenner)
4. Raymond Goethals(ex-voetbaltrainer)
5. Karel Dillen(ere-voorzitter VB)
6. Leo Tindemans(ex-politicus)
7. Tania Dexters(ex-miss belgië)
8. Ric Coppens(ex-voetballer)
9. Prins Laurent(Lid v/h koningshuis)
10. Gaston Bergmans(komiek)
Bericht: #177404

Den Broeder
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 11 Dec 2002, 10:22  Reageer met quote   Naar boven

1. Gaston Berghmans (komiek)
2. Karel Dillen (ex vb opperhoofd)
3. Willy De clerq (komiek)
4. Marc dutroux (pedofiel)
5. Bob Cools (rood patatje)
6. Roland (blueszanger)
7. Arno Hintjens(artiest)
8. Leo Tindemans (eikel)
9. Elvis (woont al 25 jaar in Belgie en is reeds genaturaliseerd.)
10.Mieke Vogels (glascontainer)
Bericht: #177625

pyramus
PI Master
PI Master

Geplaatst: Wo 11 Dec 2002, 10:36  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-12-10 18:20, schreef Herr Flick:
Ik moet zeggen uw lijstje mag er ook wel zijn, maar wat hebt gij tegen Paul Ricour, ? Da is dus wel een van mijn jeugdhelden hé, als gij Paul Ricour pakt, wel zet dan Tante Terrie en Nonkel Bob er ook maar bij.

Het is niet altijd wishful thinking, hoor. Het is nog niet helemaal duidelijk hoe je uiteindelijke lijst eruit zal zien, maar je hebt nog een kleine drie weken om klaarheid te scheppen Wink.

Aan de anderen: tien genomineerden is ok, maar je mag er twaalf aanduiden.

Alvast dank aan de vroege deelnemers!
Bericht: #177635

Herr Flick
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 11 Dec 2002, 10:55  Reageer met quote   Naar boven

1 La Esterella
2 Koninging Fabiola
3 Bert Den Bleiter (zelfmoord als hij geen minister wordt.
4 Prins Laurant
5 Gaston Bergmans
6 Jo Valley (zelfmoord na instorting van platenindustrie)
7 Erwin Ysebaert (ook zelfmoord)
8 Raymond Goethals
9 Guy Thys
10 Louis Michel
11 Kardinaal Daneels (Ja de Paus is geen Belg)
12 Michel Nihoul
Bericht: #177646

Ferre
PI Senior
PI Senior

Uit: Opglabbeek
Geplaatst: Wo 11 Dec 2002, 11:07  Reageer met quote   Naar boven

Als dan toch de wens de vader van de gedachte is:
Alle politieke overlopers, zij die hun gedachtengoed verlochenen of hun partij kapot hielpen maken, enz.
Allen die politiek correct zijn maar enkel het eigen belang dienen.

1. Hugo "Leve België"
2. Bob hielp Antwerpen naar de ...
3. Jos uitvinder van het cordon
4. ??? de uitvinder van de subsidie
5. Bert die een einde maakte aan zijn partij
6. Jaak de grootste overloper aller tijden
7. Martens geef ons wapens
9. Mia De Vitz die elke arbeider voor de gek houdt
10. Theyl die ons enkel een voetbalploeg naliet.

nb.: Jos Gheysen blijft leven en dat mag hij. Hij was mijn gezel toen ik na een nacht werken van Genk naar Antwerpen reed.
Bericht: #177652

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Ma 13 Okt 2008, 08:44
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group