Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Priv� berichten | Registreer | Inloggen      

Belgie versus Amerika:

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek en actualiteit

Author Thread
WINGS
PI Pro
PI Pro

Uit: Zonhoven
Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 09:52  Reageer met quote   Naar boven

In belgie hebben Wij "Responsible Young Drivers",jonge personen die GEEN alcohol drinken en mensen na fuiven en partie's naar huis rijden met de wagen;in amerika hebben ze "Irresponsible Young Flyers",jonge mensen die onder invloed van alcohol,drugs of uit frustratie,gebouwen proberen af te breken zonder toelating.!!!Maar ja,amerika is ook zovéél groter niet.???
Grin
Bericht: #17599

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 14:00  Reageer met quote   Naar boven

Ik denk niet dat het een en ander te doen heeft met het feit dat Amerika zoveel groter is.Bij mijn overburen is familie van de VS op bezoek en die spreken helemaal andere taal hoor,er blijft niets,maar dan ook eens niets over van de o zo geprezen multikul-samenleving.Wat is de realiteit daar?, iedere nationaliteit heeft zijn eigen territorium, zo'n beetje als mijnen hond die zijn territorium afbakend, en andere nationaliteiten zijn gewoon 'not wanted' of te bang om in de buurten te komen waar hoofdzakelijk andere nationaliteiten wonen.Het fysieke geweld dat er in de VS gebruikt wordt ,meestal met dodelijke afloop is aan het stijgen in een onrustbarend tempo.De drive-by shootings oftewel het doden voor de lol op een toevallige passant is daar zo gewoon als hier een carjacking iets gewoon aan het worden is.En neen mijn linkse vrienden Smile deze mensen uit de VS zijn géén republikeinen, zij moeten van Bush niets hebben maar zij wijten de ondergang van de waarden en normen in de VS wel aan de hier zo geprezen multicul-samenleving,een samenleving die,ook in mijn ogen gewoon onmogelijk is en verder kan hier niemand één land kan opnoemen waar een multikul-samenleving werkt!
Bericht: #17631

Geert G
PI Pro
PI Pro

Uit: Sint-Truiden
Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 14:02  Reageer met quote   Naar boven

Waar ben je Piano ? :

"De VSA: de grootste multiculturele samenleving ter wereld". Razz

Bericht: #17635

Mohamed A.
PI Senior
PI Senior

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 14:06  Reageer met quote   Naar boven

Wij nu al baas in de straat, op het werk en
binnenkort in de lokale politiek, wat trouwens al zo is in Molenbeek.

Wie gaat ons stoppen ? Grin
Bericht: #17639

whoopi
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 14:14  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-01-06 14:02, schreef Geert G.:
Waar ben je Piano ? :

De "echte Amerikanen" werden door de "beschaafden" uit het Westen netjes uitgemoord en de rest in reservaten gestoken, daarna hebben ze vrachten zwarten en creolen aangevoerd om als slaaf te "dienen" voor "den Amerikaan" ...: gebruiken, misbruiken, dumpen en de KKK erop afsturen .. Zeeeeeeeer beschaafde mensen die "Amerikanen" Rolleyes "een amerikaan" bestaat gewoon niet : hij/zij is "multi-cultureel" op zich ...

[ Dit Bericht is bewerkt door: whoopi op 2002-01-06 14:15 ]
Bericht: #17643

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 14:29  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-01-06 14:14, schreef whoopi:
Quote:

Op 2002-01-06 14:02, schreef Geert G.:
Waar ben je Piano ? :

De "echte Amerikanen" werden door de "beschaafden" uit het Westen netjes uitgemoord en de rest in reservaten gestoken, daarna hebben ze vrachten zwarten en creolen aangevoerd om als slaaf te "dienen" voor "den Amerikaan" ...: gebruiken, misbruiken, dumpen en de KKK erop afsturen .. Zeeeeeeeer beschaafde mensen die "Amerikanen" Rolleyes "een amerikaan" bestaat gewoon niet : hij/zij is "multi-cultureel" op zich ...

[ Dit Bericht is bewerkt door: whoopi op 2002-01-06 14:15 ]

Dus Whoopi U bewijst hier dat een multikul-samenleving niet werkt! je schreef toch zelf "hij/zij is multikultureel op zich"
Bericht: #17655

whoopi
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 14:38  Reageer met quote   Naar boven

Beste Eugene, je leest enkel wat je wil lezen - en hoe jij het wil interpreteren. (ik gaf zo een beetje mijn visie over de "geschiedenis" en "evoluatie" van "den Amerikaan" : zoals de evoluatie van "den Belg/Vlaming sinds de komst van de "slaven" onder de vorm van mijnwerkers e.d. naar Belgie/Vlaanderen....en hoe deze NU met de rug bekeken worden ....kwestie van persoonlijke visie hé Rolleyes
Bericht: #17659

Geert G
PI Pro
PI Pro

Uit: Sint-Truiden
Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 14:43  Reageer met quote   Naar boven

Het spijt me, Whoopi,
maar de Vlamingen hebben niet zoals de Amerikanen eerst de plaatselijke bevolking de kop ingeslagen, niet ?
Vlamingen kenmerken zich juist door hun eeuwige vredelievendheid en gastvrijheid.

Bericht: #17663

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 14:45  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-01-06 14:38, schreef whoopi:
Beste Eugene, je leest enkel wat je wil lezen - en hoe jij het wil interpreteren. (ik gaf zo een beetje mijn visie over de "geschiedenis" en "evoluatie" van "den Amerikaan" : zoals de evoluatie van "den Belg/Vlaming sinds de komst van de "slaven" onder de vorm van mijnwerkers e.d. naar Belgie/Vlaanderen....en hoe deze NU met de rug bekeken worden ....kwestie van persoonlijke visie hé Rolleyes

Het is toch wel straf dat steeds de Vlaamse 'slaven ' al dan niet bewust vergeten worden.Die Vlaamse slaven waren,net als de 'vreemde slaven'om even in uw jargon te blijven, gedwongen om de franse taal te leren,zij werden gedwongen om zich VOLLEDIG te ASSIMILEREN in Wallonië en hen werd verboden om nog nederlands te praten.Wat een verschil met die 'vreemde slaven' die nu de moderne heiligen zijn geworden en ter uwer inlichting, wijlen mijn vader heeft ook in de koolmijnen gewerkt,weigerde zijn nederlands op te geven en is bedankt(?) voor bewezen diensten!Voorwaar wat een verdraagzaamheid vanwege Wallonie.(Hij sprak wel frans he voor alle duidelijkheid)

[ Dit Bericht is bewerkt door: Eugene op 2002-01-06 14:46 ]
Bericht: #17666

whoopi
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 14:53  Reageer met quote   Naar boven

Eugene :
"zij werden gedwongen om zich VOLLEDIG te ASSIMILEREN " ....

Jij kan je dus ZEER goed voorstellen HOE een allochtoon zich voelt als men zulks van hem EIST !! (je gebruikt wel een paar keer het woord "gedwongen" ...) Met alle respect voor je vader, maar ik doe net zoals hij : WEIGEREN om mijn eigenheid, inclusief MIJN taal op te geven !

Bericht: #17669

WINGS
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 17:14  Reageer met quote   Naar boven

... en zo zullen Wij ook komen,gelijk de amerikanen,dat We bijna allemaal met een "gun" op zak lopen en er maar oplos knallen omdat We Ons oh zo veilig voelen met al die mensen rond U die U kunnen uitlachen waar Ge bij staat want We verstaan Ze toch niet,en,whoopi,U mag gerust Uw taal spreken maar,bedenk dat niet iedereen dat zo graag hoort,Ik heb hier al méér dan eens een Turk tegen een Marokaan horen zeggen op een voetbal zondagnamiddag,"Spreek vlaams dat Wij U ook verstaan " ... begrepen.???
Grin
Bericht: #17726

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 17:25  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-01-06 14:53, schreef whoopi:
Eugene :
"zij werden gedwongen om zich VOLLEDIG te ASSIMILEREN " ....

Jij kan je dus ZEER goed voorstellen HOE een allochtoon zich voelt als men zulks van hem EIST !! (je gebruikt wel een paar keer het woord "gedwongen" ...) Met alle respect voor je vader, maar ik doe net zoals hij : WEIGEREN om mijn eigenheid, inclusief MIJN taal op te geven !

Niemand hoeft van mij zijn/haar eigenheid af te geven, dat weet U van mij al uit vorige postings,mijn vader echter werd gedwongen om zijn taal niet meer te spreken,om sito presto frans te spreken en Waal worden was de uiteindelijke bedoeling.Ik ben fier dat hij niet toegegeven heeft.
Bericht: #17730

Vicky
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 18:25  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-01-06 14:38, schreef whoopi:

Er is duidelijk een groot verschil tussen een immigratieland als Amerika en een land als het onze. Eerst en vooral werden vroeger de 'zwarte slaven' gevangen in Afrika en verkocht aan de meestbiedende meesters.
Naar ons land kwam iedere arbeider uit vrije wil, toen er géén werk meer was in de jaren zeventig, stond het hen vrij om terug te keren naar hun eigen vaderland.
Acht à 10 jaar ergens werken en wonen, laat je je eigen vaderland niet vergeten, dus als je kan dan ga je terug. Zeker als de 'gastheren' allemaal zo'n racistische varkens zijn.
Zelf heb ik acht jaar 'moeten' leven in Duitsland, omdat mijn vader als militair naar ginder moest...ik weet wat haat is van de lokale bevolking tegenover vreemde bezetters. En inderdaad was ik héél erg blij dat ik, eens 18, dat land kon verlaten.
Amerika ken ik eveneens vrij goed, ik heb er familie en vrienden wonen. En inderdaad worden territoria opgesplitst tussen diverse etnische groeperingen. Ik vind het jammer dat ik het moet zeggen...mar daar horen geen blanken bij... Latino's, black kweetnietwat...ieder heeft zijn plaats en waag het niet daar binnen te komen.
In bepaalde delen van het land, kon ik mijn hotel niet uit, doordat de straten nog bezaait lagen met slapende vluchtelingen van de door 'Michel'geliefde Fidel.
Is dat 'DE' multicultuur waar wij naar streven???
Is dat de toekomst voor de vreemdelingen die zoeken naar het 'beloofde land'?
Véél erger vind ik wat jullie, de voorstanders van de multicultuur nu doen, de van welwillendheid overlopende mensenhandel...in plaats van me te werekn aan een toekomst in hun eigen land, willen jullie hen hier houden op ze inderdaad verder te gebruiken als slaven.
Ik heb héél veel van de wereld gezien...geloof me, het is niet goed, we zijn op de verkeerde weg!
Bericht: #17738

WINGS
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 18:32  Reageer met quote   Naar boven

Ik heb spijtig genoeg dezelfde ervaring opgedaan Vicky,droevig,en zoals Ge zegt zijn er ook hier mensen die van die situatie profiteren en Ik bedoel daar niet mee de asielzoekers maar de mensensmokkelaars die deze mensen uitbuiten daarbij goed wetende dat dit niet de oplossing is voor het land van herkomst.!!!
Grin
Bericht: #17742

whoopi
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 18:46  Reageer met quote   Naar boven

Vicky, voor de 89ste keer, ik ben hier als allochtone, en Belgie/Vlaanderen is mijn GASTland, en ik heb me volledig aangepast enz enz enz... Niemand dwingt mij hier te blijven, (neen zelfs mijn man niet...). Ik ben nationalist en ik draag daarom ook de Vlamingen een warm hart toe en ik hoop ook dat Vlaanderen een deel van Europa zal worden, om het eens op een andere manier te zeggen. Ik ervaar "multi-cultureel" anders dan jij of een ander gebruiker van dit forum. Ik vind het een zeer leerrijk iets : een smeltkroes van verschillende talen, culturen, gewoontes... Als dat geweldloos kan zijn, wat is daar dan verkeerd aan ? Ik heb verschillende jaren in Duitsland gewoond, tussen de Amerikanen en Duitsers, in een Vlaamse stad, tussen islamieten : NOOIT geen probleem en weet je waarom ? Omdat ik niet "vies" was om hen goedendag te zeggen, om eens hun winkeltje binnen te stappen, om eens een babbeltje te slaan ....Jij jou ingesteldheid betreffende het "vreemdelingenbeleid" en ik het mijne ...Het verschil : jij bent Belg en ikke NIET.
Bericht: #17748

WINGS
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 19:14  Reageer met quote   Naar boven

Ik wil hier nog eens ongeveer herhalen wat Ik zojuist op een andere topic zei:kan Je niet met dezelfde inzet in Uw land Uw landgenoten helpen en,wat zeggen Uw familie en andere mensen hierover in Kroatie.???
Grin
Bericht: #17763

whoopi
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 20:20  Reageer met quote   Naar boven

WINGS, mijn vaderland leeft nu in vrede en werkt aan de heropbouw... en yep, het tourisme draait weer op volle toeren !! prachtig land, aardige mensen....moet je maar eens aan Annemans vragen ..hij gaat er op vakantie Grin Grin Grin

http://www.croatia.net
Bericht: #17797

WINGS
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 21:10  Reageer met quote   Naar boven

Waar Annemans of andere politiekers op vakantie gaan interresseert mij niet,maar Ik ken iemand in mijn familie dei ook vandaar afkomstig is en zijn familie daar spreekt wel niet zo positief over Kroatie,trouwens een paar sportmannen hier van ginder ook niet.!!!
Grin
Bericht: #17811

whoopi
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 21:14  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-01-06 21:10, schreef WINGS:
Waar Annemans of andere politiekers op vakantie gaan interresseert mij niet,maar Ik ken iemand in mijn familie dei ook vandaar afkomstig is en zijn familie daar spreekt wel niet zo positief over Kroatie,trouwens een paar sportmannen hier van ginder ook niet.!!!
Grin

Tja, dan hebben ZIJ een probleem, ikke niet Grin Grin Grin - en als je het niet zo begrepen hebt op Kroatie, één tip : niet naartoe gaan zou ik zo zeggen Lol Lol ik vertrek over een paar weken zaaaaaaaaaaalig !!!!!!
Bericht: #17812

WINGS
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 6 Jan 2002, 21:21  Reageer met quote   Naar boven

Pardon whoopi,Ik heb niks tegen Kroatie als toeristisch land want Ik ben er nog nooit geweest en Ik wens U véél plezier toe.!!!
Rolleyes
Bericht: #17814

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Do 8 Jan 2009, 13:57
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group