| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Magna Carta
Uit: Mol
|
| Geplaatst: Do 3 Jul 2008, 08:53 Onderwerp: Flying holidays for Royals |
|
|
Vanmorgen op vrt radioniews:
Uitgebreid verslag over antwoord op vraag van VB.
Talrijke vluchten met legervliegtuigen voor vacanties van Albert Deux, Flip den taaie en Fabiola. Zuinige Fabiola was tevreden met tien vluchtan op onze kosten.
De Lorre maakte echter geen misbruik van onze luchtmacht. \:D/
Wanneer gaat ijzeren Crem aan deze misbruiken een einde maken? |
|
| Naar boven |
|
4sake
Uit: de broek van onze pa.
|
| Geplaatst: Do 3 Jul 2008, 08:56 Onderwerp: |
|
|
How,breng zijn plaats niet in gevaar hé,
nu moet hij in het gareel lopen van de belgiscisten en profiteurs. |
|
| Naar boven |
|
Stoffel de Mossel
|
| Geplaatst: Do 3 Jul 2008, 10:14 Onderwerp: |
|
|
| Inderdaad ik zag De Crem altijd als iemand van de CD&V die haar op zijn tanden heeft. Maar hij heeft zich flink aangepast. |
|
| Naar boven |
|
4sake
|
| Geplaatst: Do 3 Jul 2008, 10:23 Onderwerp: |
|
|
Stoffel de Mossel schreef: Inderdaad ik zag De Crem altijd als iemand van de CD&V die haar op zijn tanden heeft. Maar hij heeft zich flink aangepast.
Ik ook,maar ge ziet hoe vlug als men een minister post bekomt zich snel aanpast aan de belgische maffioso. |
|
| Naar boven |
|
Magna Carta
|
| Geplaatst: Do 3 Jul 2008, 12:17 Onderwerp: |
|
|
Wie zei dat weer?
"Macht corrumpeert, en absolute macht corrumpeert absoluut." |
|
| Naar boven |
|
Sukkelaar13
|
| Geplaatst: Do 3 Jul 2008, 16:14 Onderwerp: |
|
|
| Neemt niet weg dat het schandalig is. Die mensen hebben pas een opslag van 6 % gekregen; hun huis(paleis) wordt voor hen onderhouden. Hun dotaties zijn wraakroepend en dan vliegen zij nog op onze kosten. Kunnen zij geen lijnvliegtuig nemen zoals iedereen? |
|
| Naar boven |
|
Dale
Uit: Gand
|
| Geplaatst: Do 3 Jul 2008, 17:12 Onderwerp: |
|
|
Magna Carta schreef: Wie zei dat weer?
"Macht corrumpeert, en absolute macht corrumpeert absoluut."
John Emerich Edward Dalberg Acton, first Baron Acton (1834–1902). The historian and moralist, who was otherwise known simply as Lord Acton, expressed this opinion in a letter to Bishop Mandell Creighton in 1887:
"Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely. Great men are almost always bad men."
de saxencoburgs zijn echter geen 'great men' (meer).
heel erg wereldvreemd en egoistisch waarschijnlijk wel... |
|
| Naar boven |
|
Sukkelaar13
|
| Geplaatst: Za 5 Jul 2008, 11:05 Onderwerp: |
|
|
| Wat mij opvalt is dat Decrem slechts het partikulier gebruik door de koning verdedigt. Over de andere royalties hun partikulier gebruik zwijgt hij in de 3 nationale talen. Is hij het dan over dat gebruik oneens? Waarop wacht hij om hieraan paal en perk te stellen. Hij zal zeker de steun krijgen van zijn partijgenoot Kabar. |
|
| Naar boven |
|
Magna Carta
|
| Geplaatst: Za 5 Jul 2008, 12:19 Onderwerp: |
|
|
| Waarom eigenlijk een uitzondering maken voor den Albert Deux? |
|
| Naar boven |
|
Sukkelaar13
|
| Geplaatst: Za 5 Jul 2008, 15:43 Onderwerp: |
|
|
| Heeft iets te maken met de plicht van de staat tov de koning om hem te beschermen. Dikke larie natuurlijk. Maar dat is zijn uitleg. |
|
| Naar boven |
|
Binki
|
| Geplaatst: Za 5 Jul 2008, 16:45 Onderwerp: |
|
|
Het gaat er niet om of men royalist is of niet. Koning of president. Het doet niks ter zake. Van de intellectueel tot de vuilnisman is het bewustzijn gegroeid, dit nog voor de maximale vervuilende Al Gore aan de horizon verscheen en Groen! het thema recupereerde, dat wij onze voetafdruk op onze Aarde moeten beperken willen onze kinderen en kleinkinderen een leefbare wereld erven.
We doen boodschappen met de fiets, zetten de verwarming lager, letten op het verbruik van ons water enz.
En dan krijgt men een kaakslag als men leest hoe lichtzinnig de ondemocratische Koninklijke familie met haar afgedwongen privileges omspringt. Ingedekt door een even lichtzinnige regering, die haar mond niet durf opendoen. Nog liever de groep die onder de armoedegrens leeft, laten aangroeien, de lage pensioenen, wegens geldgebrek niet verhogen enz. Zij weten NIET ‘wat goed is voor de mensen’.
Deze voordelen in natura zijn, waarvoor zij geen belasting betalen, zijn van een héél andere orde dan de voordelen in natura van de Pfaffs.
Het is echt niet meer van deze tijd, dat burgers met 800€, misschien minder, per maand moeten rondkomen, terwijl een familie waarvan de koning amper in zijn land verblijft, (zie, in Het Staatsblad, naar de verblijfplaatsen waar wetten getekend worden), alsmaar dotaties verhogingen krijgen en de bijkomende voordelen in natura door de respectievelijke regeringen bewust in een schermerzone worden gehouden.
Niet alleen de monarchie is schuldig aan de verkwistingen, ook de respectievelijke regering en de media, die eveneens haar mond niet durft opendoen.
Met alle respect, maar Albert II, komt niet over als een vorst die van zijn land, en zijn burgers houdt. Zijn voorouders trouwens ook niet. Het eigenbelang primeert.
Vele burgers moeten zich onbewust schamen voor hun leiders.
Vijf minuten politieke moed heeft men niet gehad en zal men in deze kwestie nog minder hebben.
Prettig verlof, Sire. |
|
| Naar boven |
|
misantroop
|
| Geplaatst: Za 5 Jul 2008, 16:50 Onderwerp: |
|
|
Binki schreef:
...We doen boodschappen met de fiets, zetten de verwarming lager, letten op het verbruik van ons water enz...
.
gij zeit ook niet van uw eerste leugen gestorven zenne :lol: |
|
| Naar boven |
|
Binki
|
| Geplaatst: Za 5 Jul 2008, 17:18 Onderwerp: |
|
|
Helaas misantroopeke, het is zo maar er is niks heroïsch aan, ik doe mijn (kleine) boodschappen met de fiets, ik kan het niet opbrengen om naar een parkeerplaats te zoeken, zet mijn verwarming lager omdat ik niet tegen de warmte kan (te droge lucht) mijn waterverbruik is van 80.000 liter (80M3) naar 54.000 liter (54M3) gegaan. Wees gerust ik was me nog alle dagen maar het bad is uitgebroken en ik neem een douche nu. En niet vergeten mijn regenton van 200 liter voor de tuin, poetsen en auto wassen.
Nogmaals het is geen opgave, integendeel ik heb er plezier in om me niet te laten uitmelken. En in mijn plezier draag ik een steentje bij. |
|
| Naar boven |
|
misantroop
|
| Geplaatst: Za 5 Jul 2008, 17:23 Onderwerp: |
|
|
Binki schreef: Helaas misantroopeke, het is zo maar er is niks heroïsch aan, ik doe mijn (kleine) boodschappen met de fiets, ik kan het niet opbrengen om naar een parkeerplaats te zoeken, zet mijn verwarming lager omdat ik niet tegen de warmte kan (te droge lucht) mijn waterverbruik is van 80.000 liter (80M3) naar 54.000 liter (54M3) gegaan. Wees gerust ik was me nog alle dagen maar het bad is uitgebroken en ik neem een douche nu. En niet vergeten mijn regenton van 200 liter voor de tuin, poetsen en auto wassen.
Nogmaals het is geen opgave, integendeel ik heb er plezier in om me niet te laten uitmelken. En in mijn plezier draag ik een steentje bij.
oh sloeg op u persoonlijk, dacht dat je het over een algemene tendens had, enfin in dat geval mijn excuses |
|
| Naar boven |
|
4sake
|
| Geplaatst: Za 5 Jul 2008, 18:07 Onderwerp: |
|
|
Ik doe mijn kleine boodschappen meestal in de wc en de grote ook.
:lol: |
|
| Naar boven |
|
Binki
|
| Geplaatst: Za 5 Jul 2008, 18:28 Onderwerp: |
|
|
| Ikke nie, dan kan ik het doorspoelen ook uitsparen 8) |
|
| Naar boven |
|
Magna Carta
|
| Geplaatst: Za 5 Jul 2008, 18:37 Onderwerp: |
|
|
Binki schreef: ...
Nogmaals het is geen opgave, integendeel ik heb er plezier in om me niet te laten uitmelken. En in mijn plezier draag ik een steentje bij. De grote boodschappen op de fiets? Dat doen de 'coureurs' zels niet. Of toch? :lol: |
|
| Naar boven |
|
kweetnie
|
| Geplaatst: Za 5 Jul 2008, 18:53 Onderwerp: Re: Flying holidays for Royals |
|
|
Magna Carta schreef:
Wanneer gaat ijzeren Crem aan deze misbruiken een einde maken?
ijzeren Crem...... :rofl: :rofl: :rofl:
Dat onnozel ventje, "ijzeren"?
Hansje je ben een echte humorist. |
|
| Naar boven |
|
Magna Carta
|
| Geplaatst: Za 5 Jul 2008, 19:58 Onderwerp: Re: Flying holidays for Royals |
|
|
kweetnie schreef:
ijzeren Crem...... :rofl: :rofl: :rofl:
Dat onnozel ventje, "ijzeren"?
Hansje je ben een echte humorist.
Nooit van ironie of sarkasme gehoord, kweetniks? :D |
|
| Naar boven |
|
Flipgirl
Uit: Mechelen
|
| Geplaatst: Za 5 Jul 2008, 23:50 Onderwerp: Re: Flying holidays for Royals |
|
|
Magna Carta schreef: Vanmorgen op vrt radioniews:
Uitgebreid verslag over antwoord op vraag van VB.
Talrijke vluchten met legervliegtuigen voor vacanties van Albert Deux, Flip den taaie en Fabiola. Zuinige Fabiola was tevreden met tien vluchtan op onze kosten.
De Lorre maakte echter geen misbruik van onze luchtmacht. \:D/
Wanneer gaat ijzeren Crem aan deze misbruiken een einde maken?
Ik mis Astrid in je rijtje. Voor de rest: Ze doen maar, er zijn erger dingen om je zorgen over te maken. |
|
| Naar boven |
|
| |