Politicsinfo.net Original Forum Index Politicsinfo.net
Politicsinfo.net Forum Archief

Londenaren radeloos na opeenvolgende steekincidenten
Click here to go to the original topic

Politicsinfo.net Forum Index -> Politiek & actualiteit
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
4sake

Uit: de broek van onze pa.

Geplaatst: Do 3 Jul 2008, 10:35    Onderwerp: Londenaren radeloos na opeenvolgende steekincidenten  

Quote: Groot-Brittanië, en voornamelijk de hoofdstad Londen worden de laatste tijd opgeschrikt door een hele reeks steekpartijen, die vaak eindigen met een dodelijke afloop. Daarbij zijn ook steeds vaker minderjarigen en vrouwen betrokken. De Londense burgemeester Boris Johnson heeft de jongeren al opgeroepen om zich niet in te laten met vechtpartijen.

Bij vele Londenaren was de maat val na de dood van de 16-jarige Ben Kinsella, een blanke jongen uit een gegoede familie. Hij werd afgelopen weekend neergestoken na een woordenwisseling aan een pub. Op dat incident volgde er een witte mars in Londen tegen het geweld.

Dood na verzoek om niet te vloeken
Het geweld is er echter niet minder op geworden. Zo kwam de 60-jarige oud-soldaat Stan Dixon gisteren om het leven nadat hij werd aangevallen door jongeren die hij op de bus vriendelijk verzocht had om niet te vloeken, waar zijn vrouw bij was.

Vandaag werden dan weer de lichamen van twee twintigers aangetroffen in een afgebrand appartement ten Zuid-Oosten van Londen. De twee Franse uitwisselingsstudenten hadden steekwonden in hoofd, nek en borststreek.

Meer jonge daders
Volgens de Britse overheid is het aantal gewelddelicten met messen niet opvallend gestegen, maar zijn er wel steeds meer jongeren onder de daders. De Londense burgemeester Boris Johnson heeft alvast een oproep gedaan aan de Londense jeugd dat ze beter uit de buurt blijven van vechtpartijen, als ze hun leven niet in gevaar willen brengen. Hij waarschuwt dat diegenen die met een mes rondlopen kans lopen om in de gevangenis te belanden.

Ook steeds meer vrouwen en meisjes zijn betrokken bij steekincidenten. De Londense politie houdt momenteel een klopjacht op een vrouw die in het Zuid-Oosten van Londen een andere vrouw doodstak.

De 19-jarige Chelsea Bennett werd gisteren dan weer vrijgesproken nadat ze een 17-jarig meisje uit een rivaliserende bende, Sian Simpson, had neergestoken. Ze zou volgens de rechter gehandeld hebben uit zelfverdediging.

:lol: :lol: :lol:
ze worden radeloos de multikulturisten
Naar boven  
Sukkelaar13

Geplaatst: Do 3 Jul 2008, 16:17    Onderwerp:  

Het zijn niet allemaal multikulturisten. Stel je voor dat jij in Londen woont. :cry:
Naar boven  
4sake

Geplaatst: Do 3 Jul 2008, 19:06    Onderwerp:  

Sukkelaar13 schreef: Het zijn niet allemaal multikulturisten. Stel je voor dat jij in Londen woont. :cry:

Das juist,buiten twee man en ne peerdekop,
zien de politiekers die al dat vreemd gespuis op hun bodem toegelaten hebben als een verrijking van de cultuur en voor het in vullen van de vraag naar werkvolk (WERKVOLK Hé),dat de kul van multicul niet pakt.
Naar boven  
BlueThunder

Uit: Dierbaar Vaderland België

Geplaatst: Do 3 Jul 2008, 19:21    Onderwerp:  

http://hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/335679/2008/07/03/Franse-studenten-afgeslacht-met-243-messteken-in-Londen.dhtml :o

WAT DE ANDERE zaken betreft,wie weet wordt dat niet gepredikt...
Naar boven  
il falco

Geplaatst: Do 3 Jul 2008, 19:45    Onderwerp:  

london is gewoon een multicultureel multicrimineel drama....
Naar boven  
Wee man

Geplaatst: Vr 4 Jul 2008, 10:34    Onderwerp:  

Tijd dat ze eens echte harde maatregelen gaan nemen. Bv. openbare (en voor mijn part vernederende) terechtstelling voor de moordenaars wanneer hun schuld vaststaat, ongeacht hun leeftijd. De enige manier voor de overheid om zich terug boven hun onderdanen te plaatsen en de tucht en orde terug meester te maken daar.
Naar boven  
Nordur Lódir

Uit: het verleden van PI

Geplaatst: Vr 4 Jul 2008, 10:42    Onderwerp:  

Voor links toch het bewijs dat de multikul in Londen wel degelijk.. emm... steek houdt.
Naar boven  
KempensBoerke

Uit: ...de Voorkempen...

Geplaatst: Vr 4 Jul 2008, 10:55    Onderwerp:  

Ik zie er ook geen graten in....wél messen.
Naar boven  
Sukkelaar13

Geplaatst: Vr 4 Jul 2008, 21:07    Onderwerp:  

Lap, het was vandaag weer van dat.
Naar boven  
Zakariyya

Uit: Leuven/Brussel

Geplaatst: Zo 6 Jul 2008, 09:45    Onderwerp:  

Vertederend dat de maat vol was na de dood van die blanke jongen, zeker gezien de ethniciteit van bijna al de andere slachtoffers:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7395875.stm

Ook vertederend hoe iedereen hier het weer steekt op het 'vreemd gespuis'. Natuurlijk zouden 'onze jongens' zich nooit inlaten met messen hé?

Trouwens, in het VK moeten ze niet klagen over migranten, zij hadden er ook geen probleem mee om een paar honderd jaar lang zichzelf te exporteren naar overal ter wereld.
Naar boven  
4sake

Geplaatst: Zo 6 Jul 2008, 09:51    Onderwerp:  

Zakariyya schreef: Vertederend dat de maat vol was na de dood van die blanke jongen, zeker gezien de ethniciteit van bijna al de andere slachtoffers:

Ook vertederend hoe iedereen hier het weer steekt op het 'vreemd gespuis'. Natuurlijk zouden 'onze jongens' zich nooit inlaten met messen hé?

Trouwens, in het VK moeten ze niet klagen over migranten, zij hadden er ook geen probleem mee om een paar honderd jaar lang zichzelf te exporteren naar overal ter wereld.

Je weet toch dat negers en moslims twee rivaliserende culturen zijn.
En ja toegeven er zijn onder ons ook criminelen,
maar die zijn in de grote minderheid als het met steekpartijen te maken heeft.
Naar boven  
Zakariyya

Geplaatst: Zo 6 Jul 2008, 09:57    Onderwerp:  

Zwarten zijn nu al een 'cultuur' ? Die is ook nieuw. Er zijn rivaliserende bendes natuurlijk, maar niet alle zwarten en alle moslims (en die kunt ge maar beter onderverdelen volgens afkomst en ethniciteit als ge over bendes gaat spreken) staan elkaar naar het leven hoor.

Ik weet wel dat er onderling tussen migranten een hoop gevochten wordt ja. Ik zou u nog een verhaaltje kunnen doen dat u hartje zou warm maken en eindigt met een aantal Marokkanen die op een aantal zwarte illegalen aan't rammen zijn, maar ik ga hier mijn bek over houden want die feiten zijn nog niet voor de rechter verschenen.

Ik denk echter dat gij de situatie in England niet helemaal correct inschat hoor. Ooit gehoord van 'Chavs'. Wees maar zeker dat het niet enkel 'migrantengespuis' is daar.
Naar boven  
4sake

Geplaatst: Zo 6 Jul 2008, 10:38    Onderwerp:  

Zakariyya schreef: Zwarten zijn nu al een 'cultuur' ? Die is ook nieuw. Er zijn rivaliserende bendes natuurlijk, maar niet alle zwarten en alle moslims (en die kunt ge maar beter onderverdelen volgens afkomst en ethniciteit als ge over bendes gaat spreken) staan elkaar naar het leven hoor.

Ik weet wel dat er onderling tussen migranten een hoop gevochten wordt ja. Ik zou u nog een verhaaltje kunnen doen dat u hartje zou warm maken en eindigt met een aantal Marokkanen die op een aantal zwarte illegalen aan't rammen zijn, maar ik ga hier mijn bek over houden want die feiten zijn nog niet voor de rechter verschenen.

Ik denk echter dat gij de situatie in England niet helemaal correct inschat hoor. Ooit gehoord van 'Chavs'. Wees maar zeker dat het niet enkel 'migrantengespuis' is daar.

Persoonlijk weet ik niks van de uk,
wat ik wel weet is dat een neger onder mijn kennissenkring (katholiek)nen echte antwerpenaar,
niks moet weten van moslims,en dat hij mij is verteld heeft in Londen hij ook familie heeft wonen en dat het daar erger is als hier,tussen die twee groepen.
Daarom ook mijn reactie,hier is dat ook maar in mindere mate,
feit is dat we hier mee willen aantonen dat multikul eigenlijk toch niet haalbaar is in een samenleving zoals men het voorstelt.
Naar boven  
misantroop

Geplaatst: Zo 6 Jul 2008, 11:04    Onderwerp:  

Zakariyya schreef: Vertederend dat de maat vol was na de dood van die blanke jongen, zeker gezien de ethniciteit van bijna al de andere slachtoffers:

zwak antwoord natuurlijk, het wilt niet zeggen omdat de UK een emmigratiepolitiek heeft gevoerd in het verleden dat de mensen die daar hedendaags leven en niets te maken hebben of hadden met die politiek nu maar moeten aanvaarden dat hun land om zeep gaat door een multiculbeleid. Een multiculbeleid zal nooit werken zorgt enkel maar voor meer criminaliteit en wrevel onder de bevolking, iemand dat dit gegeven niet onder ogen durft zien is zo blind als een mol of heeft er financieel baat bij.
Naar boven  
Zakariyya

Geplaatst: Ma 7 Jul 2008, 09:44    Onderwerp:  

Eh, het ligt volgens mij niet speciaal aan het 'multicultureel' beleid, maar aan het feit dat London een miljoenenstad is die na het Thatcher tijdperk lekker de weg van de laissez-faire ontdekt heeft. Denkt gij nu echt dat we dan alle conflicten uit de weg zouden kunnen gaan? Het probleem is hier dat we hier weer eens zulke feiten op 'culturele verschillen' gaan steken. Leg mij dan toch maar eens uit welke culturele verschillen mensen naar messen doen grijpen. Dit heeft weinig te maken met het verschil in culturen tussen slachtoffer en dader, en evenmin tussen hun en onze cultuur. Dat weet gij zelf goed genoeg misantroop, zeg me nu niet dat gij misdaad gaat gelijkschakelen met cultuurverschil. :roll: multiculturaliteit zorgt vooral voor wrevel door de manier waarop het wordt uitgevoerd en de gemakkelijke populistische propaganda die er uit te slaan is. Nu wil ik absoluut hier niet zo'n ruim begrip als 'multicultuur' komen verdedigen, want ik heb er zelf mijn problemen mee, maar een reeks steekpartijen op 'multicul' steken is gewoonweg het probleem stereotyp in een vakje stoppen en ethniciteit met cultuur gaan verwarren.

Trouwens, het is een gevolg van het beleid dat het VK jarenlang gevoerd heeft met zijn imperiumpolitiek dat er nu zo veel emigranten richting het VK komen. Cause and effect hé, een land dat zichzelf opgebouwt heeft op de rest van de wereld moet nu echt niet komen zagen wanneer er ook wat vervelendere kantjes zitten aan Imperiums onderhouden.

En zeggen dat de mensen die daar nu leven er niets mee te maken hebben gehad is evengoed een zwak antwoord want de jaren '50 en '60 waren nog niet zo lang geleden hoor.
Naar boven  
KempensBoerke

Uit: ...de Voorkempen...

Geplaatst: Ma 7 Jul 2008, 11:40    Onderwerp:  

Zakariyya schreef: ...Ik zou u nog een verhaaltje kunnen doen dat u hartje zou warm maken en eindigt met een aantal Marokkanen die op een aantal zwarte illegalen aan't rammen zijn, ....

zaka, nie zo negatief....multiculturele verrijking, leg u erbij neer jongen: zwarten en Marokkanen onderling effe aan 't dollen

CGKR houdt u dag en nacht in de gaten, dus let een beetje op uw woordgebruik:

"een beetje dollen" i.p.v. "erop aan 't rammen zijn"

"iets-meer-dan-ons-getinte medeburgers" i.p.v. Marokkanen

de dogma's moeten in stand gehouden worden, dus let er een beetje op

dank, Boerke :D
Naar boven  
4sake

Geplaatst: Ma 7 Jul 2008, 12:59    Onderwerp:  

Naar boven  

Politicsinfo.net Forum Index -> Politiek & actualiteit
Pagina 1 van 1