Politicsinfo.net Original Forum Index Politicsinfo.net
Politicsinfo.net Forum Archief

Taaltest soc. woningen : Nederlanders streng aangepakt
Click here to go to the original topic

Politicsinfo.net Forum Index -> Politiek & actualiteit
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BlueThunder

Uit: Dierbaar Vaderland België

Geplaatst: Vr 4 Jul 2008, 13:48    Onderwerp: Taaltest soc. woningen : Nederlanders streng aangepakt  

Taaltest voor Nederlander die al 55 jaar in België woont

Louis Hinssen wil een sociale woning huren in Houthalen. Daarvoor moet hij wel eerst een taaltest Nederlands afleggen, want dat schrijft de Vlaamse Wooncode voor. Alleen: Hinssen is een Nederlander die al 55 jaar in ons land woont. (belga/tdb)

Zou er zoveel spel zijn bij de bruinen, denk van niet, of heel bureautje in de fik of roven ze schoolte leeg

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=iu1t7l81
Naar boven  
Flipgirl

Uit: Mechelen

Geplaatst: Vr 4 Jul 2008, 18:59    Onderwerp:  

Wat is het probleem eigenlijk?

Bepaalde partijen zitten te roepen om taaltesten voor sociale woningen voor buitenlanders en zetten het om in wet. Als men dan de wet effectief toepast, is het weer niet goed.

Ja, het is een Nederlander, maar die is niet meer of minder buitenlander als pakweg een Chinees, Chileen, Arabier of eskimo.

Bij mijn weten staat ook nergens in diezelfde wet dat de test vervalt als je hier al x aantal jaar bent.
Naar boven  
misantroop

Geplaatst: Vr 4 Jul 2008, 19:01    Onderwerp:  

Flipgirl schreef: Wat is het probleem eigenlijk?

Bepaalde partijen zitten te roepen om taaltesten voor sociale woningen voor buitenlanders en zetten het om in wet. Als men dan de wet effectief toepast, is het weer niet goed.

Ja, het is een Nederlander, maar die is niet meer of minder buitenlander als pakweg een Chinees, Chileen, Arabier of eskimo.

Bij mijn weten staat ook nergens in diezelfde wet dat de test vervalt als je hier al x aantal jaar bent.

euh, een nederlander spreekt Nederlands en laat onze taal nu per toeval toch wel Nederlands zijn zekers :roll:
Naar boven  
Sukkelaar13

Geplaatst: Vr 4 Jul 2008, 21:05    Onderwerp:  

misantroop schreef:

euh, een nederlander spreekt Nederlands en laat onze taal nu per toeval toch wel Nederlands zijn zekers :roll:

Alsof een genaturaliseerde Belg NL-F of D zou spreken. Denk aan de ingevoerde bruidjes.

Daarnaast stel ik mij de vraag of die Nederlander die al 55 jaar in Belgie woont daarom in Vlaanderen heeft gewoond?

Ik wil maar zeggen dat alles daarom niet zo vanzelfsprekend is als dat het wordt voorgesteld.
Naar boven  
misantroop

Geplaatst: Vr 4 Jul 2008, 21:12    Onderwerp:  

Sukkelaar13 schreef:

Alsof een genaturaliseerde Belg NL-F of D zou spreken. Denk aan de ingevoerde bruidjes.

Daarnaast stel ik mij de vraag of die Nederlander die al 55 jaar in Belgie woont daarom in Vlaanderen heeft gewoond?

Ik wil maar zeggen dat alles daarom niet zo vanzelfsprekend is als dat het wordt voorgesteld.

Leg hem dan een taaltest af he mannekes :roll:
Naar boven  
Sukkelaar13

Geplaatst: Zo 6 Jul 2008, 07:27    Onderwerp:  

Dat wordt dan ook van hem gevraagd in Houthalen. Waarom dan al die heisa?
Naar boven  
misantroop

Geplaatst: Zo 6 Jul 2008, 09:00    Onderwerp:  

Sukkelaar13 schreef: Dat wordt dan ook van hem gevraagd in Houthalen. Waarom dan al die heisa?

er is geen heisa, het is wel belachelijk en weggegooid geld
Naar boven  
4sake

Uit: de broek van onze pa.

Geplaatst: Zo 6 Jul 2008, 09:06    Onderwerp:  

Hier wonen ook al meer dan 50 jaar nieuwe (oude) belgen die geen woord nederlands kunnen,
maar dat heeft meer met hun IQ te maken dan met willen nederlands kunnen spreken.
Naar boven  
misantroop

Geplaatst: Zo 6 Jul 2008, 09:08    Onderwerp:  

4sake schreef: Hier wonen ook al meer dan 50 jaar nieuwe (oude) belgen die geen woord nederlands kunnen,
maar dat heeft meer met hun IQ te maken dan met willen nederlands kunnen spreken.

Tjah een simpel telefoongesprek kan daarover al uitsluitsel bieden, kost je een pak minder. Trouwens als die man een sociale woning wenst zal hij zich toch al op bepaalde diensten hebebn moeten aanbieden en kon de ambtenaar in kwestie direct vaststellen of het om een Nederlander ging of niet, maar ja sommigen willen een taaltest voor die man laten doen zou ik zo zeggen, kan men nog eens lachen.
Naar boven  
4sake

Uit: de broek van onze pa.

Geplaatst: Zo 6 Jul 2008, 09:21    Onderwerp:  

misantroop schreef:

Tjah een simpel telefoongesprek kan daarover al uitsluitsel bieden, kost je een pak minder. Trouwens als die man een sociale woning wenst zal hij zich toch al op bepaalde diensten hebebn moeten aanbieden en kon de ambtenaar in kwestie direct vaststellen of het om een Nederlander ging of niet, maar ja sommigen willen een taaltest voor die man laten doen zou ik zo zeggen, kan men nog eens lachen.

Volgens mij zijn degeen die de nederlander hebben doorgestuurd om een taaltest af te nemen of te laten doen,
tegen deze manier van doen en hebben deze belachelijke stunt uitgehaald om het belachelijke van de zaak(voor hen)te laten blijken.
Dat is wat ik van over deze zaak denk.
Naar boven  

Politicsinfo.net Forum Index -> Politiek & actualiteit
Pagina 1 van 1