Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Osama en de Wahhabieten

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Uit: Mol
Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 15:49  Reageer met quote   Naar boven

De Sunni-traditie van de Islam kent vier madhhab of 'scholen van de wet'. De strengste, de meest conservatieve en regressieve van deze vier zijn de Hanbali . En binnen de Hanbali's zit de Wahhabitische variant, dominant in Saöedie Arabië.
Osame ben Laden, de Qaeda en de taaie 55ste divisie van de Taliban, behoren tot de Wahhabitische tak van de Islam. De gewone Afghaan, behoort tot de Hanafi's, de meest gematigde school, waartoe ook de Turken behoren. Dit verklaart de vreugde van de Afghanen die weer mogen zingen en dansen.

Deze verschillen doen niets af van het feit, dat de meeste islamieten de verontwaardiging
van ObL & co delen, over wat ze zien als het onrecht aan de islam aangedaan door het Westen. Ze keuren echter wel de middelen af die Osama en zijn Wahhabistische medestanders gebruiken, zoals de terroristische aanvallen op America.

[ Dit Bericht is bewerkt door: hans op 2001-11-23 15:59 ]
Bericht: #9851

josse
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 16:30  Reageer met quote   Naar boven

He Hans, wat is de bedoeling van deze topic ???
Bericht: #9861

WINGS
PI Pro
PI Pro

Uit: Zonhoven
Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 16:39  Reageer met quote   Naar boven

Ja Hans,Ik ben ook benieuwd maar bedankt al voor de info.!!!
Bericht: #9866

Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Vr 23 Nov 2001, 18:20  Reageer met quote   Naar boven

De bedoeling was aan te tonen dat er veel soorten Islam bestaan. Misschien weten jullie dat reeds. Dan heb ik me nodeloos moe gemaakt Sad
Ik dacht dat het niet voor iedereen evident was waar de gevaarlijke muslims ziten en met welke variant(en) wij in vrede kunnen samenleven en welke andere varianten medogenloos moeten onschadelijk gemaakt worden.

[ Dit Bericht is bewerkt door: hans op 2001-11-23 18:25 ]
Bericht: #9883

josse
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 01:27  Reageer met quote   Naar boven

Ik heb al vele moslimlanden bezocht. Er zijn inderdaad vele verwanten.
Maar 1 ding is zeker, gematigd of niet, wanneer groepen heel arm zijn, worden zij vanzelf extreem. De meeste moslimlanden zitten opgescheept met een dictatuur, zelfs met een keiharde dictatuur. En de meeste van die regimes doen zaken met de amerikanen, wat dan door de gewone bevolking aanzien wordt als de grote schuldige van hun armoede.
Die mensen kijken ook TV, zij zien ook de rijkdom van de amerikanen, en zij geven liever de amerikanen de schuld voor hun armoede boven dat van hun eigen regime.
Om armen te verenigen en zogezegd voor het goede doel te vechten, lijkt mij niet zo'n moeilijke zaak.
Die Bin Laden was op goeie weg, maar zoals veel dictators, ik denk aan Napoleon, Hitler.....willen zij plots te vlug, teveel en dan struikelen zij over hun eigen voeten.
Met het grote verval tot gevolg....
Bericht: #9911

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 16:58  Reageer met quote   Naar boven

Ja maar hoe komt het dat er zoveel landen zijn die straatarm zijn en géén terrorisme steunen.Niet in theorie en nog minder in de praktijk, ik vind dat de armoede in de wereld, en die armoede moet bestreden worden met alle middelen, niet perse wil zeggen dat er terroristische organisaties onstaan bij die arme mensen, blijkbaar zijn het enkel de islamietische armen die zich tuureluurs staren op de rijkdom van de VS en in plaats van hun eigen steenrijke sjeiks en andere steenrijke islamietische zakenmensen aan te pakken laten zij zich uitgerekend door een steenrijk saoudisch parasitair organisme als een obl recruteren om de rijke VS aan te vallen.Begrijpe wie kan maar wat er nu gebeurt is géén djihad tegen de VS maar een djihad tegen de westerse samenleving en westerse waarden en obl heeft, net als toenmalig stalin en mao, hier in het westen genoeg land en volksverraders ,je kan de grote hoop vinden in de zichzelf democratisch noemende partijen. Ik zal trouwens blij zijn als de KGB haar boeken eens gaat opendoen, hoeveel collaborateurs gaan we dan vinden? meer dan er hebben gecollaboreerd met hitler-Duitsland,daar ben ik 100% zeker van,zij zullen natuurlijk WEL snel amnestie krijgen, linkse moorden zijn nu eenmaal politiek correct!.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Eugene op 2001-11-24 16:59 ]
Bericht: #9994

josse
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Za 24 Nov 2001, 17:52  Reageer met quote   Naar boven

Ik heb het wel degelijk over de moslimlanden.
Het idee - Bin Laden Terror vloeit voor uit het probleem Palestina, dat probleem wordt te pas en te onpas gebruikt. Recht of onrecht, maar het heeft al vele moslims verenigd. Meer dan 20 jaar geleden heb ik in Israel gewoond en gewerkt, en die broeikas van Jihad en Hamas was dan al volop bezig. Omdat nu te verwijderen......veel werk aan de winkel, en zoals de amerikanen nu zeggen, het zit in vele landen, het is zoals nen uitgelopen kanker.
Geef de Palestijnen hun land terug en er zal veel terrorisme verdwijnen, het is niet meer dan dat.
Bericht: #10016

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 25 Nov 2001, 15:59  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-24 17:52, schreef josse:
Ik heb het wel degelijk over de moslimlanden.
Het idee - Bin Laden Terror vloeit voor uit het probleem Palestina, dat probleem wordt te pas en te onpas gebruikt. Recht of onrecht, maar het heeft al vele moslims verenigd. Meer dan 20 jaar geleden heb ik in Israel gewoond en gewerkt, en die broeikas van Jihad en Hamas was dan al volop bezig. Omdat nu te verwijderen......veel werk aan de winkel, en zoals de amerikanen nu zeggen, het zit in vele landen, het is zoals nen uitgelopen kanker.
Geef de Palestijnen hun land terug en er zal veel terrorisme verdwijnen, het is niet meer dan dat.

Wel Josse ik ben als Vlaams Nationalist uiteraard gewonnen voor zowel een vrij en onafhankelijk Israel als voor een vrij en onafhankelijk Palestina. Maar ik weiger te geloven dat het terrorisme met de vorming van een Palestijnse staat zal ophouden, de islam heeft indertijd wraak op de christenhonden gezworen en in plaats van zich te verontschuldigen,zoals onze stomme kerk nu te pas en te onpas doet,zullen de islamieten hun huidige strategie aanhouden met als doel, de inlijving van het Westen in een islamietische superstaat en wij ongelovigen zullen een slavenstatuut krijgen.De collaborateurs a la 'ge weet wel wie' en zo zullen worden afgemaakt want islamieten haten in feite mensen die hun eigen volk verraden.En verder, de islam is een onverdraagzame godsdient nu,altijd geweest en zal dat altijd blijven!.
Bericht: #10093

josse
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Zo 25 Nov 2001, 16:54  Reageer met quote   Naar boven

De moslimlanden, het grote probleem met deze landen is, dat ze politiek en godsdienst niet willen scheiden. Dat was vroeger bij ons ook het geval, al de feodale regeringen vanaf de middeleeuwen, spaanse veroveringen....dat was juist hetzelfde.
Maar met het probleem Palestina, hebben ze een gezamelijk probleem, waarin ze alle moslim kunnen strijdvaardig maken voor het zelfde doel. Je moet hier ook het verschil maken tussen de Arabische landen en de andere Moslimlanden. De grootste problemen komen uit de arabische landen, idem voor Belgie. Die veroveringsdrang zit hun in het bloed. Maar eens luxe en comfort heb ik al veel moslims zien veranderen. Ze willen in de eerste plaats ons niveau bereiken....na een paar generaties zullen ze wel veranderen, indien we tenminste ons grenzen sluiten voor nog meer...

Bericht: #10114

Miauw
PI Master
PI Master

Geplaatst: Zo 25 Nov 2001, 16:56  Reageer met quote   Naar boven

Ja Josse, wij weten dat, maar wij hebben niets te zeggen.
Bericht: #10115

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Zo 25 Nov 2001, 19:55  Reageer met quote   Naar boven

Ja Josse als de islamieten een scheiding van kerk en staat zouden aanvaarden en een verhoogde levensstandaard zou verkrijgen, ja dan pas zou er maar eerst een begin van omwenteling in het islamietisch denken kunnen plaatsvinden, maar die scheiding tussen kerk en staat in de islam, zie jij dat zitten?.Ik durf te twijfelen.
Bericht: #10144

Cobra
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Zo 25 Nov 2001, 20:35  Reageer met quote   Naar boven

Moeten we geen Nobelprijs voor de vrede overhandigen aan Osama, zoals indertijd met Arafat?

Als hij algemene erkenning krijgt, toomt hij misschien wat in.

Mvg The one and only

Bericht: #10150

josse
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 17:18  Reageer met quote   Naar boven

Osama is zogezegd op weg naar Tchejenie(of zoiets) hij is waarschijnlijk op doortocht naar Belgie, waar het goed vertoeven is, en waar de wet hem beschermd, ik hoop dat Verwilghen niets onderneemt tegen hem, anders hangt zijn ontslag in de lucht.
Bericht: #10509

Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 19:29  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2001-11-25 19:55, schreef Eugene:
Ja Josse als de islamieten een scheiding van kerk en staat zouden aanvaarden en een verhoogde levensstandaard zou verkrijgen, ja dan pas zou er maar eerst een begin van omwenteling in het islamietisch denken kunnen plaatsvinden, maar die scheiding tussen kerk en staat in de islam, zie jij dat zitten?.Ik durf te twijfelen.

Eugene,
d'r is toch minstens één uitzondering. In Turkije bestaat scheiding tussen kerk en staat en wat meer is er wordt strikt de hand aangehouden.
Probeer niet er binnen te komen met een pasfoto met een sjaaltje in je pas Lol
Bericht: #10551

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Wo 28 Nov 2001, 00:59  Reageer met quote   Naar boven

Awel mensen wahabieten ,soenieten en ik weet niet wat voor andere kwieten,in tegenstelling tot Jezus Christus draaide de zgn profeet mohammed er zijn pollen niet voor om om eigenhandig grote aantallen mensen te doden, volgens die profeet van de geweldloze islam,(de wrangste grap sinds het ontstaan van het mensdom) mochten en mogen dus vrouwen verkracht worden door de moslimtroepen maar niet gedood,voorwaar mensen, wat een vredelievende godsdienst en wij pakken dat volkje allemaal binnen,begrijpe wie kan.Eigenaardig genoeg echter is het zo dat de Christelijke kerk overladen wordt met verwijten allerhande en de meest criminele godsdienst(?) op handen wordt gedragen.Zoeken wij onze eigen ondergang niet zelf?
Bericht: #10631

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Vr 10 Okt 2008, 19:57
  Berichten van afgelopen:      
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
phpBB Group