Barki
PI Addict

Uit: Vlaanderen |
| Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 20:02 |
 |
|
Woophy,
Je mag mijn bericht niet op die manier interpreteren. Ik kon misschien duidelijker geweest zijn.
Ik bedoel niet de mensen die hier met Belgen gehuwd zijn en de Belgische nationaliteit bezitten want dan kan men ver gaan. Belgen die tijdens de bezetting van Duitsland met duitse vrouwen getrouwd, idem met engelse enz..er zijn zo ontelbare gevallen.
Daar heb ik het niet moeilijk mee.
Ik bedoel mensen die uit oorlogsgebieden komen, waarvan men de achtergrond niet kent en waarvan men in het geheel niets weet zelfs geen identiteit of land van herkomst omdat er velen zijn die hun oorspronkelijke papieren hebben laten verdwijnen en zomaar Belg kunnen worden.
Er zijn intellectuelen die hier asiel aanvragen, bij aanvaarding Belg worden en zo trachten in overheidsfuncties te geraken.
Waren dat wel allemaal normale, brave mensen of dieven of moordenaars ?????? Begrijp je mij ?
Hoeveel illegalen konden zo maar papieren krijgen om de B.nationaliteit te krijgen ?
De criminaliteit is er niet op verbeterd.
De moslims zijn evengoed mensen zoals wij met goede en slechte gaven, per slot van rekening overal in de wereld zijn er goei en slechten. Maar bij hen, in de meeste landen, is het fundamentalisme en het extremisme nog niet verdwenen en daar loert het gevaar.
Kijk Whoopy meer wil ik daar niet op ingaan,
daarom heb ik ook gezegd dat ik hier "persoonlijk" nog heel wat denkwerk heb wetende dat ik er zelf ook niet veel kan aan doen dan gewoon mijn mening te vertellen.
Groetjes
|
| Bericht: #10558 |
|
|
|
|
whoopi
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 20:08 |
 |
|
Beste Barki, geen probleem hoor ! Ik begrijp je best en ik kan je daarom ook gelijk geven, temeer omdat ik OOK tegen stemRECHT ben voor allochtonen die misbruik maken van Belgie. De ministers moeten duidelijkheid scheppen en strikter optreden, om zo alle misverstanden te vermijden. We zitten allemaal met vragen, meningen, opmerkingen ...daarvoor is dit forum een "oplossing" waar onze regering veel van kan opsteken. |
| Bericht: #10561 |
|
|
Ward
PI Pro

Uit: Stabroek |
| Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 20:15 |
 |
|
Ho? Whoopi, wie zegt dat ik U dat verwijt? Niemand van ons kan het de migranten kwalijk nemen, dat ze van de geboden voordelen profiteren. Als er iemand iets verweten moet worden is het wel onze halfslachtige regelgeving en diegenen die daar verantwoordelijk voor zijn. Die zijn impassant OOK verantwoordelijk voor de onverdraagzaamheid van de autochtonen jegens de allochtonen. Zie de na wa feur onozele woorde ge me lot schrijve. Eve goei vriengde.
|
| Bericht: #10563 |
|
|
whoopi
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 20:36 |
 |
|
Ward, ik leef als een "Vlaming" met andere roots, en ik schik me naar de wetgeving m.a.w. ik profiteer van zowel de "voordelen" als de "nadelen". Er zijn inderdaad migranten die misbruik maken van ons gastland. DAAR heb ik het OOK moeilijk mee en vind dat ook onaanvaardbaar. en ja hoor, eve goeie vrienden De wetgeving moet dringend aangepast worden, aanvaardbaar door de autochtonen, en de allochtonen die zich moeten schikken naar de wetten en regels van Belgie, zoals het hoort. |
| Bericht: #10570 |
|
|
Vicky
PI Expert

|
| Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 21:12 |
 |
|
Deze week las ik in de krant over een Nederlander die al jàààren in België woont en werkt maar die absoluut zijn Nederlandse nationaliteit wil behouden omdat het voor de belastingen veel gunstiger uit komt.
Is dat niet veel erger dan iemand die zijn, door oorlog pas verworven identiteit wil behouden, zonder er misbruik van te maken??
Misschien kan ik het anders stellen.
Veronderstel dat wij Vlamingen door een nietsontziende burgeroorlog een onafhankelijk Vlaanderen realiseren, maar je ouders zijn gaan vluchten om hun gezin te redden. Niettegenstaande koester je Vlaanderen in je gedachten en heb nog familieleden en vrienden in je geboorteland, je hebt eindelijk een Vlaamse identiteitskaart, maar...in je nieuwe land ben je verliefd geworden, getrouwd en je kreeg kinderen. Je loopt er school, je blijft, en past je volledig aan, aan het land dat je als kind heeft opgevangen.
Maar...dat land, dat je even lief hebt als je eigen land wil dat je dat 'papiertje' waar je geen enkel voordeel uit haalt, maar voor jou een soort binding blijft met het land waar je voorouders zijn geboren, waar je ouders en familieleden voor vochten om het vrij te krijgen, waar ze voor sneuvelden om het juk van vreemde meesters af te werpen, dat moet je weggooien!!!
Je kan het niet, je begrijpt het niet, je vraagt je af waarom? Wat je misdaan hebt. Heb je niet alles gedaan net als de autochtone bevolking? En misschien nog meer?
Aan de andere kant, begrijpen de autochtonen van dit land, je ook niet.
Hoe kan je nu zoveel waarde hechten aan een vodje papier?
Er zijn natuurlijk etnische groeperingen in dit vreemde land, die hun nationaliteit niet mogen verloochenen van hun thuisland.
Omdat zij niet uit gemoderniseerde, seculiere landen komen en bovendien heel wat fundamentalisten herbergen, daarom ervaren de autochtonen dit als een bedreiging.
Daarom wil men een ultimatum stellen, ofwel kiezen alle vreemdelingen voor het land dat hen heeft opgevangen, hun een opleiding en een veilig bestaan garandeerde en doen zij moeite om de taal te leren, zich aan te passen aan de cultuur en de maatschappij waarin ze leven en die te respecteren, daarvoor kunnen zij, als een soort beloning, de nationaliteit van dit land krijgen. Of...ze doen het niet, blijven hun echtegenoten halen in hun land van herkomst, blijven leven in ghetto's, blijven enkel via een satelietschotel kijken naar televisie uit hun landen van herkomst, blijven hun kinderen opvoeden zoals hun godsdienst het voorschrijft in plaats van een soort opvoedcursus te volgen en te leren beseffen dat kinderen van 10 niet 's nachts op straat rond hoeven te slenteren en hun respect bijbrengen voor de maatschappij waarin zij leven en deel van uitmaken. Indien deze mensen niet beseffen, of leren beseffen hoe zij voor hun kinderen een betere toekomst kunnen bewerkstelligen door integratie en assimilatie, dan ziet het er voor hun toekomst en voor alle volgende generaties somber uit ...en zullen de autochtonen van dat land 'eisen' dat zij dit land verlaten.
PS
Ik zou waarschijnlijk in een vreemd land mijn 'Vlaamse' identiteitskaart ook niet kunnen weggooien indien er doden voor gevallen waren.
Daarentegen mijn Belgische ...met alle plezier. |
| Bericht: #10578 |
|
|
whoopi
PI Pro

|
| Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 21:24 |
 |
|
Vicky, heb je mijn dagboek gelezen ? - |
| Bericht: #10584 |
|
|
Vicky
PI Expert

|
| Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 21:31 |
 |
|
| Quote: |
Op 2001-11-27 21:24, schreef whoopi:
Vicky, heb je mijn dagboek gelezen ? -
|
Nee, maar ik ben een beetje een 'hobby'psychologe,
en beschik ik over een gezonde portie mensenkennis. |
| Bericht: #10586 |
|
|
Barki
PI Addict

| Geplaatst: Di 27 Nov 2001, 22:05 |
 |
|
| Quote: |
Vicky schreef:
PS
Ik zou waarschijnlijk in een vreemd land mijn 'Vlaamse' identiteitskaart ook niet kunnen weggooien indien er doden voor gevallen waren.
Daarentegen mijn Belgische ...met alle plezier.
|
Vicky, je mag niet vergeten dat er in ons land begin vorige eeuw ook doden zijn gevallen (zowel Walen als Vlamingen hebben hier hun leven veil gegeven) voor de voorrechten die we vandaag traag maar zeker hebben kunnen bemachtigen.
Daarom zou ik zeker mijn Belgische identiteitskaart niet weggooien.
Moest ik een Vlaamse identiteitskaart vandaag hebben zou ik er even zoveel van houden als van mijn Belgische.
|
| Bericht: #10595 |
|
|
Ward
PI Pro

Uit: Stabroek |
| Geplaatst: Wo 28 Nov 2001, 00:36 |
 |
|
Prachtig verwoord Vicky. DAT noem ik nu eens een uitleg die STAAT als een huis. Probeer onze "LIJDERS" daar eens van de doordringen.
|
| Bericht: #10623 |
|
|
Barki
PI Addict

| Geplaatst: Wo 28 Nov 2001, 15:08 |
 |
|
Ward? wat heeft Vicky prachtig verwoord?
En wat bedoel je met "lijders" of moeten het "leiders zijn ?
[ Dit Bericht is bewerkt door: Barki op 2001-11-28 15:09 ] |
| Bericht: #10710 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Zo 12 Okt 2008, 12:40
|
|
|
|