Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
De website van het Vlaams Blok

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Events > Events & Sites

Author Thread
Guderian
PI Pro
PI Pro

Uit: Toekomstig adres: Wetstraat 16, Brussel
Geplaatst: Zo 30 Jun 2002, 20:54 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-06-29 18:09, schreef DeVlaamscheLeeuw:
Ze stonden daar, maar ze zijn gestolen door "jongeren".

Lol Lol Lol
Bericht: #94435

Rapporteer deze post

Advertentie
Barki
PI Addict
PI Addict

Uit: Vlaanderen
Geplaatst: Wo 3 Jul 2002, 12:26 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-06-19 13:36, schreef boomoloog:
ik moet da ni zien ik weet dat het blok een sexistische en neo rasistische partij is

Het is normaal dat iemand met een hersencapaciteit van een zangvogeltje zich maar zo'n banaal taaltje kan veroorloven.
Bericht: #95713

Rapporteer deze post

Barki
PI Addict
PI Addict

Uit: Vlaanderen
Geplaatst: Wo 3 Jul 2002, 12:31 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-06-19 20:54, schreef Sébastien:
"je loopt met oogkleppen rond"...

Ja wadde?! En rechts ni zeker?! Zij kijken alleen naar zichzelf! "Eigen volk eerst" was toch dé slogan? En de rest den boom in dus... Tja over oogkleppen gesproken!

Inderdaad "Eigen volk eerst" en de rest nadien.
Het is toch simpel dat je eerst de uwen gaat helpen en dan je buren of ben ik verkeerd?
Bericht: #95716

Rapporteer deze post

elsie
PI Addict
PI Addict

Uit: schoten
Geplaatst: Wo 17 Jul 2002, 12:44 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-06-19 09:37, schreef jommeke:

Voor al die linksen die beweren het Vlaams Blok-programma te kennen 'van horen zeggen', of 'uit de media' en de grootste onzin uitkramen over het Vlaams Blok en haar standpunten: als je de standpunten van een partij wil leren kennen dan doe je dat niet door je oordeel te vormen na enkel de vijanden van die partij gehoord te hebben. Neen, dan lees je wat die partij zelf schrijft:

http://www.vlaamsblok.be/index.shtml

Wel, ik ben wel gene "linkse" , maar ben toch op je aanbod ingegaan.
Ik heb de moeite genomen het partijprogramma op die website te lezen.
De teksten blijven bij wijlen heel vaag, maar ik heb toch een aantal vragen.
En ik hoop eindelijk eens een ernstig antwoord te krijgen , ook al bevalt de gegeven commentaar niet.
Hier gaan we dan:

HOOFDSTUK1 : Vlaanderen Onafhankelijk.

Dit klinkt mooi. Ik vermoed dat het eigenlijke programmapunt samengevat is in de 3 laatste zinnen van dit hoofdstuk :
En ik citeer :
"Als Vlaanderen nationaal en internationaal zijn rechten wil laten gelden, is er maar één keuze mogelijk: een eigen Vlaamse staat, met Brussel als hoofdstad. Hoog tijd voor een vreedzame boedelscheiding. Het Vlaams Blok kiest resoluut voor Vlaamse onafhankelijkheid, omdat we daar recht op hebben, omdat we daar allemaal beter van worden en omdat we democraten zijn."

VRAGEN :
-Als ik het goed begrepen heb wordt dit onafhankelijk Vlaanderen gevormd door samenvoeging van het huidige Vlaamse gewest met het Brussels hoodstedelijk gewest. Maar wie heeft er hier nu beslist dat Brussel de hoofdstad wordt? Is dat de Brusselaar zelf?? Wordt daar een Brussels referendum over gehouden?? Of wordt deze beslissing boven de Brusselaar zijn hoofd genomen??
-Wat met de Europese instanties die nu in Brussel gevestigd zijn?? Gaan zij akkoord om hun hoofdzetels in Brussel te behouden in dat toekomstig Onafhankelijk Vlaanderen of wordt het een leegloop in Brussel met alle financiele en sociale gevolgen vandien en is daar rekening mee gehouden??
-Een "vreedzame boedelscheiding" : wat houdt dit begrip in?? Binnen welke termijn moet deze "vreedzame boedelscheiding" een feit zijn , zo'n scheiding kan zeker niet van vandaag op morgen, Bestaat er hiervoor een uitvoerbare planning ?? Vergeet niet dat je moet rekening houden met een tweederde meerderheid om een aantal grondwetregels aan te passen??Waar ga je die halen??
We zijn nu nog altijd onderweg naar een federale staat Vlaanderen, het is een lange weg, maar hij verloopt wel zonder bloedvergieten. Onafhankelijkheid opeisen van vandaag op morgen betekent niets meer of minder dan burgeroorlog. En wat gaat er dan nog overblijven van dit mooie Vlaanderen??
Een hoop stukgeschoten puin??

HOOFDSTUK2 : Democratie

Eerst en vooral, is er sprake over dat beruchte cordon sanitaire.
Ik kan me best voorstellen dat Blokkiezers zich hierdoor onheus behandeld voelen, maar je kan ook niet voorbij gaan aan het feit dat 85% van de kiezers stemmen op "traditionele" partijen, die voorafgaand aan de verkiezingen hebben beslist dat zo een Cordon een feit is, m.a.w. dat hoe de verkiezingsuitslag ook luidt, er niet met het Blok wordt samengewerkt.
Ondemocratisch zou zijn , volgens mij althans, zulk een Cordon te gaan formeren na de verkiezingen.

Een bindend referendum : hiermee kan ik volledig akkoord gaan, let wel, dit kan zowel in uw voordeel als in uw nadeel uitgespeeld worden. De onderwerpen die voor een referendum in aanmerking komen moeten expliciet vast gelegd worden en de vragen moeten éénduidig geformuleerd worden

Verkozen staatshoofd en republiek, is voor mij geen must.
Waarom bv. geen koningshuis voor louter PR doeleinden

En dan die vrije meningsuiting. Daar heb ik het ook moeilijk mee. Te dikwijls worden volgens mij meningen verkondigd onder het mom van de vrije meningsuiting die een aanfluiting zijn van de menselijke waardigheid. En wat voor de ene nog toelaatbaar is, is voor een andere misschien al een stap te ver.

HOOFDSTUK3 : Gezinspartij , Ethische partij.

Hier blijft het Blok weer heel vaag . Er is sprake van een sociologisch geheel van man , vrouw en kind, het traditionele gezinspatroon, maar wat met alle andere samenlevingsvormen in onze huidige maatschappij??
Het voorstel voor een volwaardig opvoedersloon voor de thuiswerkende ouder vind ik persoonlijk wel een goed voorstel. Maar hoe ga je dit voorstel financieren??
Het Vlaams Blok is vanuit ethisch oogpunt principieel tegen abortus en tegen euthanasie uit respect voor het menselijk leven: wat houdt dit "principieel" in??

HOOFDSTUK4: Vreemdelingenbeleid.

Vlaanderen hoeft zich niet te schamen. Volledig en meer dan 100% akkoord. Maar er zijn problemen en ik citeer : ". In Brussel is ongeveer de helft van de bevolking van vreemde afkomst". Erg toch hé!!!
Dat je nou net dat Brussel als hoofdstad van het onafhankelijke Vlaanderen verkiest. Hoe moet dat nu met die vreemdelingen in Brussel?? Welke oplossing stellen juliie voo om dit probleem op te lossen???
Er wordt gesteld dat criminele vreemdelingen moeten worden teruggestuurd naar hun land van herkomst. Das heel eenvoudig gezegd, maar volgens mij toch niet zo realistisch. Een klein voorbeeld??
Iemand wordt betrapt op diefstal. In het land van herkomst van deze persoon worden bij diefstal handen afgehakt. Ga jij die persoon terugsturen??
Een man doodt zijn rivaal omdat die met zijn vrouw slaapt. In het land van herkomst van de moordenaar is dit géén misdaad, maar de ontrouwe echtgenote kan gesteningd worden?? Terugsturen??

HOOFDSTUK5 : Criminaliteit? Harde aanpak!!

Ik kan akkoord gaan met deze stelling zolang ze geldt voor iedere crimineel ongeacht zijn of haar afkomst.

Bericht: #100988

Rapporteer deze post

Knut Noordland
PI Expert
PI Expert

Uit: overtuiging
Geplaatst: Wo 17 Jul 2002, 14:12 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Op 2002-07-17 13:44, schreef elsie:
Quote:

VRAGEN :
-Als ik het goed begrepen heb wordt dit onafhankelijk Vlaanderen gevormd door samenvoeging van het huidige Vlaamse gewest met het Brussels hoodstedelijk gewest. Maar wie heeft er hier nu beslist dat Brussel de hoofdstad wordt?

Buiten het feit dat Brussel historisch gezien een nederlandstalige stad is, dat Brussel geografisch gezien volledig binnen Vlaanderen ligt, is het de Vlaamse overheid geweest die besliste dat Brussel officieel de hoofdstad is van Vlaanderen.

Quote:

-Wat met de Europese instanties die nu in Brussel gevestigd zijn?? Gaan zij akkoord om hun hoofdzetels in Brussel te behouden in dat toekomstig Onafhankelijk Vlaanderen of wordt het een leegloop in Brussel met alle financiele en sociale gevolgen vandien en is daar rekening mee gehouden??

De Europese instanties zullen uiteraard in Brussel blijven. Of denk je dat de tientallen zoniet honderden miljarden Euro dat de inrichting van hun administratie en diensten in Brussel gekost heeft zomaar zullen worden weggesmeten omdat ze dan plots niet meer in België doch in Vlaanderen zouden zitten. De EU zal ongetwijfeld rekening houden met de kostprijs van een verhuis, en met de praktische nadelen van een verhuis. Zo dom zijn ze zelfs in de EU niet hoor.
Quote:

-Een "vreedzame boedelscheiding" : wat houdt dit begrip in?? Binnen welke termijn moet deze "vreedzame boedelscheiding" een feit zijn , zo'n scheiding kan zeker niet van vandaag op morgen, Bestaat er hiervoor een uitvoerbare planning ?? Vergeet niet dat je moet rekening houden met een tweederde meerderheid om een aantal grondwetregels aan te passen??Waar ga je die halen??
We zijn nu nog altijd onderweg naar een federale staat Vlaanderen, het is een lange weg, maar hij verloopt wel zonder bloedvergieten. Onafhankelijkheid opeisen van vandaag op morgen betekent niets meer of minder dan burgeroorlog. En wat gaat er dan nog overblijven van dit mooie Vlaanderen??
Een hoop stukgeschoten puin??

Het is wél zo simpel en het is perfect mogelijk zonder bloedvergieten. Of bent U het voorbeeld van Tsjechië en Slovakije vergeten?

Quote:

HOOFDSTUK2 : Democratie

Eerst en vooral, is er sprake over dat beruchte cordon sanitaire.
Ik kan me best voorstellen dat Blokkiezers zich hierdoor onheus behandeld voelen, maar je kan ook niet voorbij gaan aan het feit dat 85% van de kiezers stemmen op "traditionele" partijen, die voorafgaand aan de verkiezingen hebben beslist dat zo een Cordon een feit is, m.a.w. dat hoe de verkiezingsuitslag ook luidt, er niet met het Blok wordt samengewerkt.
Ondemocratisch zou zijn , volgens mij althans, zulk een Cordon te gaan formeren na de verkiezingen.

Akkoord, maar wat wel fundamenteel antidemocratisch is, is het CS dat de media rond het VB leggen. de VRT wordt betaald met belastingsgeld van alle Vlamingen, ook van VB'ers. dat de VRT dan als overheidszender het VB zou benadelen is onaanvaardbaar.
Tevens is het onaanvaardbaar dat het centrum van Leman, dat met belastinggeld wordt betaald, met dit belastinggeld processen tegen een oppositiepartij voert.

Quote:

Waarom bv. geen koningshuis voor louter PR doeleinden

Omdat een koning een product is van het Ancien regime en dus ondemocratisch is. Waarom zou iemand moeten leven op kosten van de gemeenschap, toevallig omdat hij in de juiste familie werd geboren?

Quote:
HOOFDSTUK3 : Gezinspartij , Ethische partij.

Hier blijft het Blok weer heel vaag . Er is sprake van een sociologisch geheel van man , vrouw en kind, het traditionele gezinspatroon, maar wat met alle andere samenlevingsvormen in onze huidige maatschappij??
Het voorstel voor een volwaardig opvoedersloon voor de thuiswerkende ouder vind ik persoonlijk wel een goed voorstel. Maar hoe ga je dit voorstel financieren??

Wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt vallen de massale transferten naar wallonië weg. met dit geld is zulks perfect mogelijk te maken!

Quote:

HOOFDSTUK4: Vreemdelingenbeleid.
In Brussel is ongeveer de helft van de bevolking van vreemde afkomst". Erg toch hé!!!
Dat je nou net dat Brussel als hoofdstad van het onafhankelijke Vlaanderen verkiest. Hoe moet dat nu met die vreemdelingen in Brussel?? Welke oplossing stellen juliie voo om dit probleem op te lossen???

Binnen een onafhankelijk Vlaanderen zal Brussel uiteraard een apart statuut krijgen, gezien het tweetalige karakter van de stad.

Quote:

Er wordt gesteld dat criminele vreemdelingen moeten worden teruggestuurd naar hun land van herkomst. Das heel eenvoudig gezegd, maar volgens mij toch niet zo realistisch.

Zelfs de huidige regering doet af en toe moeite om wat criminelen uit te wijzen. Als zelfs de VLD en gagalev het kunnen is het toch niet zo héél onrealistisch he Grin

[ Dit Bericht is bewerkt door: Knut Noordland op 2002-07-17 15:14 ]
Bericht: #101018

Rapporteer deze post

Zorroaster
PI Addict
PI Addict

Uit: Samenkomst van schrale Kempen en Brabant
Geplaatst: Wo 17 Jul 2002, 14:48 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik ben ook al op de website van het Vlaams-Blok beland, en een neutraal toeschouwer zou inderdaad geen enkel kwaad zien in die partij als hij op de website zou afgaan, of desnoods op hun programma.
Het Blok is een typische partij die het niet moet hebben van zijn programma of website, omdat zij veelal kiezers aantrekken die daar niet in geinteresseerd zijn. Zij trekken hun stemmen van Janneke en Mieke uit de straat, niet van de intellectuelen en politieke analisten. Daarom kunnen zij het veroorloven hun programma zo vaag te houden en tegelijkertijd toch heel uitgesproken en harde standpunten innemen.
Dat doen ze in foldertjes, krantjes die worden rondgebracht en door locale mandatarissen uit de hoek te laten komen. Als er dan toch iets mis mocht lopen, iemand die zich in zijn uitspraken vergaloppeert, of die een moreel scheve schaats rijdt (Buisseret) worden snel opzijgeschoven of krijgen een baantje in het partijbestuur.
De slogan "Waar blijft de poen van ons pensioen? In de zakken van de censuurken!" vind je niet in het programma van het Blok, en zal ook staalhard ontkend worden door Dewinter of Vanhecke, of ze hebben nooit gehoord van het voorstel repatrieëringskosten uit te sparen door de
deuren van de C-130's te openen boven zee.
Toch zijn dit zaken die gebezigd worden op hun meetings, die in hun krantjes staan en in hun foldertjes. Wanneer ze ermee geconfronteerd worden ontkennen ze in alle toonaarden of was het "iets van vroeger", zoals het 70-puntenplan, en is het nu allemaal anders.
Uiteraard houden alle Blokkers vast aan het 70-puntenplan, het evangelie dat ze jaren hebben beleden laten ze nu opeens niet meer vallen. Uiteraard staan ze achter de slogan van "de poen van het pensioen" maar ze doen weer allemaal of het een persoonlijk initiatief was van dhr. X die nu allang uit de partij is.

Zaken die men zegt of schrijft blijven gezegd of geschreven. Als het Blok A zegt, onthouden de mensen A. Daarna zeggen ze, veel minder luid, B, en iedereen die zegt dat het Blok A heeft gezegd is een domme kloot en doof, want het Blok zegt immers B.
Het kan niet dat een partij 2 uitspraken tegelijk doet en diegene als officieël aanneemt die op dat moment het best uitkomt. Zoiets is van een zelden geziene hypocrisie.
Bericht: #101037

Rapporteer deze post

Zorroaster
PI Addict
PI Addict

Uit: Samenkomst van schrale Kempen en Brabant
Geplaatst: Wo 17 Jul 2002, 14:49 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

En nog een kleine opmerking naar Boomoloog: Als je zo'n Blok-expert bent is het misschien toch handig om de epitheta die je ze meegeeft juist te leren spellen. Al tientallen postings spel je "fascisten" en "racisten" fout. Ken uw vijand!
Bericht: #101038

Rapporteer deze post

elsie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 17 Jul 2002, 16:11 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Knut, bedankt voor je antwoord, maar ik blijf toch nog met een aantal open vragen zitten.
Brussel is inderdaad van oudsher een Vlaamse stad, maar heden ten dage zijn Brusselse Vlamingen als witte raven, moeilijk te vinden.
Je spreekt van een apart statuut voor Brussel,binnen een onafhankelijk Vlaanderen, en als hoofdstad van dat Vlaanderen, kan dat wel?? Zou jij je thuis voelen in een land met zo'n hoofdstad? Waarom bijvoorbeeld niet eerder kiezen voor Gent of Brugge??
Je hebt het over de geldstroom van Vlaanderen naar Wallonie, en inderdaad er vloeit geld die richting uit. Maar denk je echt dat het zo eenvoudig is die "geldkraan" dicht te draaien zorder nadelige gevolgen voor Vlaanderen?? En ik vind ook dat je der nogal licht overgaat wat de Europese en internationale organisaties en holdings in Brussel betreft. Er is heel zwaar gelobbyed om bepaalde instanties in Brussel te houden of te krijgen, denk maar niet dat dat zo eenvoudig gegaan is.
En inderdaad, der zijn al een aantal criminelen teruggestuurd, maar wel naar landen binnen Europa, waar er ongeveer eenzelfde strafrecht geldt, maar wat met repatriering naar landen buiten Europa??
Een onafhankelijk zelfbedruipend Vlaanderen is inderdaad voor velen een mooi ideaal, maar je mag niet gaan zweven en denken dat een "boedelscheiding" zo eenvoudig is. Je kan ook het Tsjechoslovakije van voor de scheiding niet vergelijken met de Belgische situatie, een scheiding met wederzijds akkoord is nu eenmaal veel makkelijker te realiseren dan wanneer een van de partners zijn veto stelt.
Bericht: #101096

Rapporteer deze post

elsie
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 31 Jul 2002, 14:30 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

even terug bovenaan zetten
Bericht: #106604

Rapporteer deze post

Koverras
PI Addict
PI Addict

Uit: Limburg
Geplaatst: Vr 2 Aug 2002, 19:11 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

"Onstabiele wereldsituatie leidt tot massaal verzet Deze week zijn 250 activisten uit heel Europa bijeen voor een internationale meeting met tal van discussies. Vandaag ging de discussie ....."

Lol, die LSP site is zo grappig hé. MASSAAL VERZET , 250 ( Lol ) activisten van hééééél Europa. En da is wa ze dan nog zelf beweren. In realiteit is dat altijd wa dubbelgeteld. Wat een beweging zeg.

Mijn bomma hare bejaardenbont is nog groter dan dat.
Bericht: #107825

Rapporteer deze post

Abramis
PI Expert
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen
Geplaatst: Vr 2 Aug 2002, 19:51 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-07-03 13:26, schreef Barki:
Quote:

Op 2002-06-19 13:36, schreef boomoloog:
ik moet da ni zien ik weet dat het blok een sexistische en neo rasistische partij is

Het is normaal dat iemand met een hersencapaciteit van een zangvogeltje zich maar zo'n banaal taaltje kan veroorloven.

Is een schijtlijster dan een zangvogeltje ??? Grin
Bericht: #107846

Rapporteer deze post

Knut Noordland
PI Expert
PI Expert

Uit: overtuiging
Geplaatst: Di 6 Aug 2002, 10:12 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-07-17 17:11, schreef elsie:
maar heden ten dage zijn Brusselse Vlamingen als witte raven, moeilijk te vinden.

300.000 Brusselse Vlamingen moeilijk te vinden? Dan zoekt ge echt niet goed hoor!

Quote:
jij je thuis voelen in een land met zo'n hoofdstad? Waarom bijvoorbeeld niet eerder kiezen voor Gent of Brugge??

Brussel is NU reeds OFFICIEEL de Vlaamse hoofdstad.
Quote:

Je hebt het over de geldstroom van Vlaanderen naar Wallonie, en inderdaad er vloeit geld die richting uit. Maar denk je echt dat het zo eenvoudig is die "geldkraan" dicht te draaien zorder nadelige gevolgen voor Vlaanderen??

Tuurlijk. Waarom niet?
Bericht: #108896

Rapporteer deze post

Jonas De muynck
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Di 6 Aug 2002, 10:24 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

"maar heden ten dage zijn Brusselse Vlamingen als witte raven, moeilijk te vinden"

Lol Ze spreken in Brussel al van een Vlaams Ghetto! De Dansaertstraat al eens gezien?

Kom nog eens naar Brussel je bent er blijkbaar in geen jaren meer geweest!
Bericht: #108904

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Do 28 Aug 2008, 20:15
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten Inzet verkiezingen : Het bestaansrecht van het Vlaams Blok Blauwvoet Di 25 Mei 2004, 22:38
Iffiguinea Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Betoging op 9 mei voor splitsing kieskring B-H-V Luc Broes Di 4 Mei 2004, 18:38
Maus Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Teken voor een onafhankelijk Vlaanderen! Instigator Zo 18 Apr 2004, 12:21
Kurt David Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Vlaams Blokmeeting blankenberge Wo 7 Apr 2004, 15:19
otje Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten On-line petitie voor ZWART/WIT Dina Di 16 Mrt 2004, 16:12
janmettepet Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Voordracht over het Baskenland blankenberge Ma 15 Mrt 2004, 00:23
KempensBoerke Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Betoging voor een vrij, sterk en Europees Europa! Koenraad Maesschalck Zo 29 Feb 2004, 19:02
Koenraad Maesschalck Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Is er nog toekomst voor FRIET! ? Verhofstadthater Wo 17 Dec 2003, 13:51
C uit W Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief