Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Filip Dewinter:"Het cordon sanitaire is goed voor ons'

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
the Piano
PI Expert
PI Expert

Uit: Kosmopol in Antwerpen
Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 18:18 | Onderwerp: Filip Dewinter:"Het cordon sanitaire is goed voor ons'  Reageer met quote   Naar boven

Voor wie de VRT uitzending van gisteravond TERZAKE heeft gemist, heeft een paar uitgesproken waarheden gemist.

Over het cordon sanitair verraste FDW andermaal Jef en Klein Pierreke, door zelf op het behoud ervan aan te sturen, lees maar even mee.

Filip Dewinter:
"Het cordon sanitair is op demokratisch vlak een gesel, maar is in het verleden althans voor het Vlaams Blok een zegen geweest. Het heeft ons altijd behoed voor de avonturen die het LPF (Lijst Pim Fortuyn) de voorbije maanden heeft meegemaakt.
Wij zijn er in geslaagd om misschien ook door het cordon sanitair, na onze grote overwinningen half de jaren tachtig, niet te worden verplicht tot onmiddellijke deelname aan het beleid. Integendeel, ook door het cordon sanitair konden we onze uitbouw organiseren."

Louis Tobback die vanuit de studio de uitspraken van FDW aanhoorde replikeerde:
"Ik registreer zijn oproep om het cordon sanitair in stand te houden. Hij vraagt er nu zelf om. We zullen dat doen ."

Tjah, als je dat zo allemaal hoort, lijkt FDW het cordon sanitair een goeie zaak te zijn want het Vlaams Blok is nog niet klaar om te besturen. Ze zouden anders toch maar afgaan zoals nu het LPF in Nederland. Het werkt propagandistisch gezien alleen maar in hun voordeel, want nu kunnen ze zeggen dat ze NIET MOGEN meebesturen, maar in feite WILLEN ze NIET meebesturen. Dŕt waten we dan ook weeral Rolleyes

Op de vraag van de VRT-journaliste van dienst "Laat ze meebesturen?" wist Louis Tobback het tegenwoordige Vlaams Blok treffend te schetsen:
Louis Tobback:
"Ik ben er van overtuigd wanneer ze (het VB) met al die inspanningen die ze nu doen om er deftig uit te zien, om er eerbaar uit te zien, om aanvaardbaar te zijn voor de anderen.... laat ze nog een jaar of vijf door het stof kruipen en ze vallen we zelf uit elkaar ."
(..)
"Voor mij is dat (het VB) een dagdagelijkse autoritair gestructureerde dictatoriale partij. Daar is geen enkele twijfel aan. Als zij vanuit Antwerpen bevelen dat hun gemeenteraadsleden overal in het land zullen lachen, dan lachen die. Daar kan ik ervaringen over vertellen."

Laatst aangepast door the Piano op Zo 16 Mrt 2003, 12:25, in totaal 2 keer bewerkt
Bericht: #142866

Rapporteer deze post

Advertentie
iring
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 18:24 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik had zelf ook al iets gepost over dat interview, maar uw verslag ervan is veel beter en uitgebreider dan dat van mij. Goed werk, Piano !
Bericht: #142868

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 18:29 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-10-17 19:24, schreef iring:
Ik had zelf ook al iets gepost over dat interview, maar uw verslag ervan is veel beter en uitgebreider dan dat van mij. Goed werk, Piano !

Ik neem Terzake gewoonlijk op op video, dat heeft het voordeel dat, zoals in dit geval, ik het interview LETTERLIJK kan citeren Wink

En geef toe, Louis Tobback is nog de slechtste niet Smile

Bericht: #142874

Rapporteer deze post

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 18:31 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Het Vlaams Blok wil gewoon niet meeregeren,zij willen de verschillen tussen arm en rijk,de verschillen tussen gezonde en niet gezonde mensen ten top drijven en ondertussen wil hun elite,zij die verkozen worden door de misleide kiezers,uit de belgische staatsruif blijven vreten,daar zijn ze dan weer niet verlegen voor.Ik twijfel er zelfs hard aan of ze wel genoeg intellect in huis hebben om een land te besturen want laat ons eerlijk zijn,buiten een Gerolf Annemans,Jan Penris en Van Nieuwenhuizen is het gene vette hoor!
Bericht: #142875

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 18:47 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-10-17 19:31, schreef Eugene:
Het Vlaams Blok wil gewoon niet meeregeren,zij willen de verschillen tussen arm en rijk,de verschillen tussen gezonde en niet gezonde mensen ten top drijven en ondertussen wil hun elite,zij die verkozen worden door de misleide kiezers,uit de belgische staatsruif blijven vreten,daar zijn ze dan weer niet verlegen voor.Ik twijfel er zelfs hard aan of ze wel genoeg intellect in huis hebben om een land te besturen want laat ons eerlijk zijn,buiten een Gerolf Annemans,Jan Penris en Van Nieuwenhuizen is het gene vette hoor!

Dat was ook een van de redenen waarom Pim Fortuyn niets van het Vlaams Blok en Filip DW moest hebben.

Pim Fortuyn heeft naar het einde (zijn einde) toe zijn eigen rasciserende uitspraken sterk gaan nuanceren:
PF op 2 maart 2002:
"Mij zult U nooit horen zeggen "Eigen Volk Eerst". Alle mensen die hier zijn, ook Turkse, Marokkaanse, Antilliaanse mensen, of waar ze ook vandaan komen, ik geloof wel uit 70 verschillende landen, de mensen die hier zijn, daarvan zeg ik: die hebben WIJ binnengelaten, daar hebben WIJ verantwoordelijkheid voor en die hebben DEZELFDE rechten als WIJ."

Dat is regelrecht het tegengestelde van wat het Blok zegt met "Eigen Volk Eerst".

Bericht: #142887

Rapporteer deze post

Eugene
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 19:03 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-10-17 19:47, schreef thePiano:
Quote:

Op 2002-10-17 19:31, schreef Eugene:

Dat was ook een van de redenen waarom Pim Fortuyn niets van het Vlaams Blok en Filip DW moest hebben.

Pim Fortuyn heeft naar het einde (zijn einde) toe zijn eigen rasciserende uitspraken sterk gaan nuanceren:
PF op 2 maart 2002:
"Mij zult U nooit horen zeggen "Eigen Volk Eerst". Alle mensen die hier zijn, ook Turkse, Marokkaanse, Antilliaanse mensen, of waar ze ook vandaan komen, ik geloof wel uit 70 verschillende landen, de mensen die hier zijn, daarvan zeg ik: die hebben WIJ binnengelaten, daar hebben WIJ verantwoordelijkheid voor en die hebben DEZELFDE rechten als WIJ."

Dat is regelrecht het tegengestelde van wat het Blok zegt met "Eigen Volk Eerst".

Dat klopt Piano maar P.Fortuyn heeft ook het CS als ondemocratisch afgedaan hoor.Zonder het CS was het VB maar half zo groot geworden hoor,geloof me of niet.
Bericht: #142896

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 19:15 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-10-17 20:03, schreef Eugene:
Dat klopt Piano maar P.Fortuyn heeft ook het CS als ondemocratisch afgedaan hoor.Zonder het CS was het VB maar half zo groot geworden hoor,geloof me of niet.

Ik wil je gerust geloven, maar ik zal nooit het Blok het laten "proberen", te weten dat er zeker 25 000 migranten in Antwerpen alleen al, voor 6 jaar de stuipen op het lijf worden gejaagd door dit Blok.

En dan heb ik het alleen nog maar over de migranten.

Ik heb maw helemaal geen keuze.

[ Dit Bericht is bewerkt door: thePiano op 2002-10-17 20:15 ]
Bericht: #142901

Rapporteer deze post

Abramis
PI Expert
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen
Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 20:20 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-10-17 19:18, schreef thePiano:
Voor wie de VRT uitzending van gisteravond TERZAKE heeft gemist, heeft een paar uitgesproken waarheden gemist.

Over het cordon sanitair verraste FDW andermaal Jef en Klein Pierreke, door zelf op het behoud ervan aan te sturen, lees maar even mee.

Filip Dewinter:
"Het cordon sanitair is op demokratisch vlak een gesel, maar is in het verleden althans voor het Vlaams Blok een zegen geweest. Het heeft ons altijd behoed voor de avonturen die het LPF (Lijst Pim Fortuyn) de voorbije maanden heeft meegemaakt.
Wij zijn er in geslaagd om misschien ook door het cordon sanitair, na onze grote overwinningen half de jaren tachtig, niet te worden verplicht tot onmiddellijke deelname aan het beleid. Integendeel, ook door het cordon sanitair konden we onze uitbouw organiseren."

Nog nooit van "ironie" gehoord ? Maar het is inderdaad een feit dat het cordon een zegen is geweest, want het heeft de partij inderdaad de kans geboden zich te organiseren en uit te bouwen.
Bericht: #142923

Rapporteer deze post

diver
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 20:35 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik wil je gerust geloven, maar ik zal nooit het Blok het laten "proberen", te weten dat er zeker 25 000 migranten in Antwerpen alleen al , voor 6 jaar de stuipen op het lijf worden gejaagd door dit Blok.

En dan heb ik het alleen nog maar over de migranten.

Ik heb maw helemaal geen keuze.

Straffe toebak, wanneer migranten in een slecht daglicht worden gesteld, dan reageert men door te zeggen dat het een kleine minderheid van de bevolking is.
"Nu" wordt er dan opeens weer over "zéker 25.000 voor antwerpen alleen al" gesproken... Rolleyes
Brrrrr...van zulke willekeur krijg ik kippevel Grin Grin

[ Dit Bericht is bewerkt door: driver op 2002-10-17 21:40 ]
Bericht: #142926

Rapporteer deze post

De Prof
PI Pro
PI Pro

Uit: vindingrijkheid
Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 20:42 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Louis Tobback:
"Ik ben er van overtuigd laat ze nog een jaar of vijf door het stof kruipen en ze vallen we zelf uit elkaar ."
(..)

GEEUW! GEEUW! GEEUW! Rolleyes
Bericht: #142928

Rapporteer deze post

Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 20:50 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

FDW zegt toch niet anders dan de waarheid heren?
We zitten in een comfortabele positie, al heeft het VB er niet zelf voor gekozen. Dat cordon werd ons opgedrongen, maar levert ons steeds meer kiezers op. Het beoogde doel, nl. het Vlaams Blok van de kaart vegen, is een maat voor niets geweest. Maar wat belangrijker is : het VB weegt - zelfs vanuit de oppostie - zwaar door op de agenda.

Wij zien de verkiezingen dus met een gerust hart én geweten tegemoet. Grin
Bericht: #142930

Rapporteer deze post

De Prof
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 21:23 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Tjah, als je dat zo allemaal hoort, lijkt FDW het cordon sanitair een goeie zaak te zijn want het Vlaams Blok is nog niet klaar om te besturen. Ze zouden anders toch maar afgaan zoals nu het LPF in Nederland. Het werkt propagandistisch gezien alleen maar in hun voordeel, want nu kunnen ze zeggen dat ze NIET MOGEN meebesturen, maar in feite WILLEN ze NIET meebesturen. Dŕt waten we dan ook weeral Rolleyes

Piano een vraagje voor u op bovengenoemde uitspraak.

Wie moet er nu juichen of blij zijn.
Het VB of zen tegenstanders. Grin

Bericht: #142941

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 21:35 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-10-17 22:23, schreef PROF GOBELIJN:

Aan je grijnslach te merken ben jij al zeker aan het juichen van geluk.

Maar vermits je de vraag aan mij stelt zeg ik dat het Vlaams Blok duidelijk blij en opgelucht is dat dankzij het cordon sanitair hun partij tot op heden niet is KUNNEN overkomen wat het LPF nu heeft meegemaakt.

En daar komt nog het leuke gegeven bij, dat ze dat cordon niet eens zélf hebben moeten oprichten, dat deden de andere partijen wel.

Wat mezelf betreft, hoop ik nog altijd op een veroordeling en financiële drooglegging van het antidemocratische en racistische Vlaams Blok, ttz haar drie vzw's. Dat proces hervat in november. Daarna pas zal ik ook blij en gelukkig kunnen zijn.

Bericht: #142953

Rapporteer deze post

Vicky
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 21:39 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

laat ze nog een jaar of vijf door het stof kruipen en ze vallen we zelf uit elkaar."

Tobback staat gekend voor zijn oneliners. Grin

Maar ze kloppen niet altijd. Pure jaloezie is het.
Zijn partij zakt steeds dieper en dieper in de afgrond, en hun vroegere kiezers zitten nu allemaal bij het Vlaams Blok. Je kan het die mens niet kwalijk nemen dat hij gefrustreerd is, hé! Lol
Bericht: #142956

Rapporteer deze post

lessius
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 21:44 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

piano je weet verdomd goed dat het Vlaams Blok totaal niet te vergelijken is met LPF en dat het Vlaams Blok zeker niet hetzelfde zal overkomen. Er is wel een verschilletje tussen een partij die al 25 jaar de stem van het volk verkondigt en een éénmanspartij van een maand of 3.

Maar vind het best leuk dat je terug wat actiever bent, hoewel je nog steeds de waarheid niet in pacht hebt, maar soit dat pakken we erbij, jij bent zelf de reden waarom ik me hier heb geregistreerd hebt, maar plotseling moesten we het hier stellen met lichtgewichten als sebastiaan, geert cool en Jonas Wink
Bericht: #142958

Rapporteer deze post

De Prof
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 21:46 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-10-17 22:35, schreef thePiano:
Quote:

Op 2002-10-17 22:23, schreef PROF GOBELIJN:

Aan je grijnslach te merken ben jij al zeker aan het juichen van geluk.

Maar vermits je de vraag aan mij stelt zeg ik dat het Vlaams Blok duidelijk blij en opgelucht is dat dankzij het cordon sanitair hun partij tot op heden niet is KUNNEN overkomen wat het LPF nu heeft meegemaakt.

En daar komt nog het leuke gegeven bij, dat ze dat cordon niet eens zélf hebben moeten oprichten, dat deden de andere partijen wel.

Wat mezelf betreft, hoop ik nog altijd op een veroordeling en financiële drooglegging van het antidemocratische en racistische Vlaams Blok, ttz haar drie vzw's. Dat proces hervat in november. Daarna pas zal ik ook blij en gelukkig kunnen zijn.

Hoop doet leven piano Wink

Als ZE VRIJGESPROKEN worden,hoop ik dat jij op de eerste rij zult staan,om uw afkeur tav het VB om te draaien naar voorkeur.
Of is dit teveel gevraagd Grin Wink

[ Dit Bericht is bewerkt door: PROF GOBELIJN op 2002-10-17 22:47 ]
Bericht: #142960

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 21:50 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-10-17 22:46, schreef PROF GOBELIJN:
Als ZE VRIJGESPROKEN worden,hoop ik dat jij dan ook op de eerste rij zult staan,om uw afkeur tav het VB zal omdraaien naar voorkeur.
Of is dit teveel gevraagd

Als die racisten vrijgesproken worden is het een teken dat de wet niet deugt. Dan maken we gewoon een nieuwe wet tot het goed zit. Een wet "Lex Vlaams Blokius" zoals indertijd een "Lex Degrelliana" werd gestemd om de ter dood veroordeelde Waalse SS-Generaal Leon Degrelle die in Spanje onderdak kreeg, uit ons land te houden.

Bericht: #142964

Rapporteer deze post

strupeke
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 21:52 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-10-17 22:50, schreef thePiano:
Quote:

Als ZE VRIJGESPROKEN worden,hoop ik dat jij dan ook op de eerste rij zult staan,om uw afkeur tav het VB zal omdraaien naar voorkeur.

Als die racisten vrijgesproken worden is het een teken dat de wet niet deugt. Dan maken we gewoon een nieuwe wet tot het goed zit. Een wet "Lex Vlaams Blokius" zoals indertijd een "Lex Degrelliana" werd gestemd om de ter dood veroordeelde Waalse SS-Generaal Leon Degrelle die in Spanje onderdak kreeg, uit ons land te houden.

van democratie gesproken!
Bericht: #142966

Rapporteer deze post

De Prof
PI Pro
PI Pro

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 21:54 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

"uit hetzelfde hout gesneden"...
als het VB veroordeeld word,maken we toch een "nieuwe partij". Smile

Bericht: #142968

Rapporteer deze post

the Piano
PI Expert
PI Expert

Geplaatst: Do 17 Okt 2002, 21:56 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-10-17 22:52, schreef strupeke:
Quote:

Op 2002-10-17 22:50, schreef thePiano:
Quote:

van democratie gesproken!

Om een wet goedgestemd te krijgen heb je d'r wel een tweederde meerderheid voor nodig. Die tweederde meerderheid is tot op heden nog altijd makkelijk te vinden vermits het Blok over gans België maar 9,9% van de stemmen behaalt (over Vlaanderen 15,3%)

Maar dat niet alleen, het hof van Straatsburg, de Mensenrechtencommissie enz... kunnen ook die wet discrediteren en sancties treffen als die wet inderdaad ondemokratisch zou zijn.

[ Dit Bericht is bewerkt door: thePiano op 2002-10-17 22:57 ]
Bericht: #142969

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Vr 22 Aug 2008, 06:34
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten 2002: meer zelfmoorden dan verkeersdoden joppe Zo 13 Apr 2008, 18:56
joppe Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Vele Nederlandse stadswijken voor 90 procent allochtoon joppe Wo 2 Apr 2008, 20:02
hilde Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Migrantenstemrecht: K. De Gucht kapituleert voor het V.Blok the Piano Wo 26 Mrt 2008, 06:33
Sundancer Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Het is hier plots verdacht stil uit linkse hoek joppe Wo 21 Nov 2007, 11:30
Blanche Neige Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk 31 Belgen veranderden van geslacht, ook enkele Blokkers! the Piano Di 26 Jun 2007, 08:50
rode arend Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk [ Poll ] Filip Dewinter uit BRUGGE: 'Ik ben een Antwerpenaar!' the Piano Vr 26 Jan 2007, 16:27
vlijmscherp Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Toch veel moeite gedaan..... Eugene Di 27 Apr 2004, 23:11
Goldwing Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Manu Ruys en Cas Mudde over het proces Vicky Di 27 Apr 2004, 16:33
Blauwvoet Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief