Homepage

Forum index | Profiel | Zoeken | Gebruikerslijst | Groepen | FAQ | Reglement | Privé berichten | Registreer | Inloggen      

Het Internet Politicsinfo.net
Onderwerp Zwart of Wit: Vlaanderen onafhankelijk? UPDATE!!

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Politicsinfo.net > Politieke Arena > Politiek & actualiteit

Author Thread
Pjotter
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Zo 24 Nov 2002, 16:06 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:
driehonderdvierentwintig miljoen belgische frank???

Neen, driehonderdvierentwintig MILJARD belgische frank.
(voila, nu staan we weer vanboven Smile )
Bericht: #164741

Rapporteer deze post

Advertentie
Thomas DK
PI Junior
PI Junior

Geplaatst: Zo 24 Nov 2002, 18:16 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Volgens mij was het zelfs 11,21miljard euro maar ik kan me natuurlijk ook vergissen.
Bericht: #164795

Rapporteer deze post

Ludo
PI Pro
PI Pro

Uit: de Kempen
Geplaatst: Ma 25 Nov 2002, 17:09 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik ben het beu de Waalse politici de schuld te geven van alle communautaire problemen! Ik heb spijt dat ik vroeger heb betoogd tegen Happart! Hiervoor bied ik hen mijn oprechte exuses aan! Zij werden verkozen door de Waalse kiezers om de WAALSE belangen te verdedigen en dat doen ze ook, MET VERVE!!! De schuld ligt bij de VLAAMSE verkozen politici die met de belangen van de Vlaamse kiezers de vloer aanvegen!
Jürgen, nodig eens de Waalse politici uit met als onderwerp: "Hoe slagen jullie er in om als minderheid in België heel Vlaanderen en zijn politici bij de bok te zetten?"
Dat zou nogal eens een leerzaam gesprek worden, en voor mij mag dat zelfs in het Frans en "Pour les flamands la même chose!"!
Maar ik betwijfel of zij in hun kaarten gaan laten kijken! Zo stom zijn ze niet! Dat laten ze graag aan de Vlamingen over!
Bericht: #165376

Rapporteer deze post

Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Uit: Antwerpen
Geplaatst: Di 26 Nov 2002, 19:39 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-03-24 12:53, schreef Zeno:
Beste Jurgen,

waarom eens geen programma organiseren rond het buitengewoon interessante thema van Vlaams-Waalse tegenstellingen.

Staatshervorming na staatshervorming wordt de Belgische staat verder uitgekleed. Gaat zij op een dag niet overbodig worden?

De minister van binnenlandse zaken, Antoine Duquesne, spreekt gewoon geen Nederlands. Vice-premier Laurette Onkelinckx ook niet.

Wat zijn de voor- en nadelen van Vlaamse onafhankelijkheid? Moeten we terug naar een unitair Belgie? Voelen wij ons Belg of Vlaming? .....

www.hoe.lang.nog.be

[ Dit Bericht is bewerkt door: Zeno op 2002-05-11 23:38 ]

Jurgen...hoelang moeten wij nog wachten ?
Bericht: #166025

Rapporteer deze post

Pjotter
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 2 Dec 2002, 11:42 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

te lang Rolleyes
Bericht: #170941

Rapporteer deze post

Pjotter
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Ma 9 Dec 2002, 12:57 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Jurgen, hoeveel aanleidingen heb je nog nodig?! Het is nu het moment, want binnen de regering staat alles op scherp. (Misschien kan je de verkiezingen nog wat meer vervroegen)
Bericht: #176141

Rapporteer deze post

Zeno
PI Addict
PI Addict

Uit: Leuven, Vlaams-Brabant
Geplaatst: Di 10 Dec 2002, 20:26 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

VLD: voor confederalisme
CD&V: voor confederalisme
N-VA: voor onafhankelijkheid
Blok: voor onafhankelijkheid

Wordt het niet stilletjes aan duidelijk dat dit land uit elkaar aan het vallen is????

Aanleidingen genoeg voor een uitzending: VLAANDEREN ONAFHANKELIJK! Hoe lang nog?????
Bericht: #177428

Rapporteer deze post

Pjotter
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 11 Dec 2002, 11:48 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Jurgen, ik weet wel dat dit niet echt je thema is, maar dit weekend kan je er echt niet meer onderuit kruipen.
Bericht: #177684

Rapporteer deze post

Pjotter
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Do 12 Dec 2002, 12:55 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

@Jurgen:

Alé, je kruipt er deze week wéér maar eens onderuit. Ben je bang de broodheren uit het belgicistisch consortium voor het hoofd te stoten?

Jouw "Freedom of speech" beperkt zich blijkbaar tot de door jou gekozen onderwerpen.

FREEDOM OF SPEECH?! MY ASS!
Bericht: #178567

Rapporteer deze post

LapisAnguli
PI Newbie
PI Newbie

Uit: Het Waasland
Geplaatst: Do 12 Dec 2002, 13:21 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Hmm.. ik denk niet dat den Jurgen beginnen uitmaken veel opbrengt hoor. Persoonlijk vind ik dat we al enorm blij mogen zijn dat Jurgen toch opbokst tegen de "mainstream" talkshows waar free speech nergens in terug te vinden is!

LapisAnguli

PS: Wie weet met wat smlijmen dat het lukt? Grin "Allez toe Jurgen, zwart of wit is zo een tof programma, zou gij niet eens kunnen deze topic bespreken?" of omkopen? Een vat in ruil voor deze topic?
Bericht: #178589

Rapporteer deze post

Pjotter
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Do 12 Dec 2002, 14:00 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Ik hou hem alleen maar scherp hoor. Wink
Bericht: #178637

Rapporteer deze post

Barki
PI Addict
PI Addict

Uit: Vlaanderen
Geplaatst: Vr 13 Dec 2002, 18:14 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

[quote]
Op 2002-12-12 13:21, schreef LapisAnguli:
Persoonlijk vind ik dat we al enorm blij mogen zijn dat Jurgen toch opbokst tegen de "mainstream" talkshows waar free speech nergens in terug te vinden is.
[quote]

Free speech duurt zolang als het in Jurgen zijn kraam past. Sorry hoor.
Tegenwoordig meer reclame dan free speech.
Twee uur duurt amper een uur.

Velen zouden wijs geworden zijn, indien zij zich niet voor wijs gehouden hadden.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Barki op 2002-12-13 18:17 ]
Bericht: #178986

Rapporteer deze post

DE KLEINE DICTATOR
PI Newbie
PI Newbie

Geplaatst: Zo 15 Dec 2002, 23:16 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

DE WALEN UITDRIJVEN NAAR HET DUNBEVOLKTE NOORD-FRANKRIJK EN WALLONIË BEVOLKEN MET VLAAMSE KOLONISTEN, VOOR EEN VLAAMS BELGIË IN DE NEDERLANDEN

DE ORDE VAN SINT-MICHIEL
http://neerlandia.v3.be
OSM BOVEN
Bericht: #180747

Rapporteer deze post

Dina
PI Elite
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant
Geplaatst: Zo 15 Dec 2002, 23:18 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Hey zeg Dictatorke, schreeuw eens niet zo! Wij zijn niet doof he! Wink
Bericht: #180750

Rapporteer deze post

Zeno
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 18 Dec 2002, 19:16 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-12-15 23:16, schreef DE KLEINE DICTATOR:
DE WALEN UITDRIJVEN NAAR HET DUNBEVOLKTE NOORD-FRANKRIJK EN WALLONIË BEVOLKEN MET VLAAMSE KOLONISTEN, VOOR EEN VLAAMS BELGIË IN DE NEDERLANDEN

DE ORDE VAN SINT-MICHIEL
http://neerlandia.v3.be
OSM BOVEN

AFVOEREN AUB!
(Hebben ze in psychiatrische instellingen nu ook al toegang tot internet?)
Bericht: #182618

Rapporteer deze post

KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Uit: ...de Voorkempen...
Geplaatst: Wo 18 Dec 2002, 20:20 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Is dit een hoekje van het forum waar Jurgen nooit komt? Kan gebeuren, ik heb ook van die forumhoekjes waar ik nooit kom. Maar indien hij deze topic reeds onder ogen heeft gehad: hij kon zich toch op z'n minst laten horen omtrent de haalbaarheid van dit onderwerp voor z'n programma, ofzo... Het is een delicaat onderwerp en kan veel stof doen opwaaien...en riskeert hij een hetze door
dit vieze potje open te trekken??

Hij zou ons beter niet in het ongewisse laten, want het creëert vanzelf roddels. Mij lijkt het een interessant onderwerp, maar ja...ben ook maar een Boerke. Bijna 9 maanden bestaat deze topic, specifiek gericht aan Jurgen: Hallo, komen we soms nog eens kijken wat in eigen huis gebeurt?!?

Effe terug omhoogsmijten.
Boerke.
Bericht: #182672

Rapporteer deze post

Zeno
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 18 Dec 2002, 20:59 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Quote:

Op 2002-12-18 20:20, schreef KempensBoerke:
Is dit een hoekje van het forum waar Jurgen nooit komt? Kan gebeuren, ik heb ook van die forumhoekjes waar ik nooit kom. Maar indien hij deze topic reeds onder ogen heeft gehad: hij kon zich toch op z'n minst laten horen omtrent de haalbaarheid van dit onderwerp voor z'n programma, ofzo... Het is een delicaat onderwerp en kan veel stof doen opwaaien...en riskeert hij een hetze door
dit vieze potje open te trekken??

Hij zou ons beter niet in het ongewisse laten, want het creëert vanzelf roddels. Mij lijkt het een interessant onderwerp, maar ja...ben ook maar een Boerke. Bijna 9 maanden bestaat deze topic, specifiek gericht aan Jurgen: Hallo, komen we soms nog eens kijken wat in eigen huis gebeurt?!?

Effe terug omhoogsmijten.
Boerke.

Inderdaad zeer vreemd...
Bericht: #182685

Rapporteer deze post

Zeno
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Wo 18 Dec 2002, 22:27 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

Kijk, zelfs in het verre buitenland weten ze het. Dit stond vorig jaar in The Washington Post :

Quote:

The current state of Belgium

Belgium has spent two decades dramatically empowering its Dutch- and French-speaking regions, but the price has been a weakened central government and a fragmenting sense of national destiny. The drive to satisfy demands for autonomy, most of them generated by the more prosperous and populous Flanders region in the north, has aggravated the natural divisions of language and history. And the integration of Europe, notably its new common currency, has created a powerful alternative to national allegiances.

There is deep resignation in the voices of Belgians when they talk about the future of their nation.

"This country is really too little for all the differences we have. People wonder: What are we doing in Belgium?" said Catty Coenen, a young bilingual saleswoman who lives in the Flanders town of Tongeren.

"I think this country is falling apart," said Alain Gerlache, editor in chief of RTBF, the French-language Belgian state TV network. "Nobody is interested in maintaining Belgium as such, especially with the acceleration of European integration. What do we have in common? It used to be the Belgian franc, and now it doesn't exist."

Even key politicians on both sides of the divide speak of an inexorable deconstruction of the federal state. They refer to the "accident" of Belgian nationhood, its "artificial" and "transient" nature. They speculate morbidly about the modalities of its rupture -- such as the prospect, favored by sentimental Wallonians, of "reattaching" their region to France.

Of Belgium's 10 million people, fewer than 4 million speak French. Almost all of them live either in the capital, Brussels, an enclave inside Flanders, or in Wallonia. Belgium's Flemish majority speaks a close variant of the Dutch language spoken next door in the Netherlands.

The dominant position of Flanders is recent. For most of Belgium's 169 years, until the end of World War II, the political and economic ruling class spoke French, wherever they lived. Flemish and Walloon, which is very close to French, were the dialects of the working classes.

Speaking French, like the creation of a "king of the Belgians," had the virtue of building Belgian unity from two regions cobbled together at a diplomatic conference table in London after the Napoleonic wars. But it also bred Flemish resentment.
...

The state of Flanders has become a powerful instrument of regional power, projecting itself to its people and to outsiders with only passing reference to the existence of the parent state. Flanders has much to boast about, with low unemployment and healthy growth that contrasts with those of many other European countries -- and with Wallonia.
...
Language regions of Belgium

Of Belgium's 10.2 million people, more than half speak Dutch (Flemish) and about one-third French (Walloon).

Bilingual -- 10%

German -- 1%

French -- 32%

Dutch -- 57%

SOURCE: Staff reports.
Bericht: #182738

Rapporteer deze post

Zeno
PI Addict
PI Addict

Geplaatst: Vr 20 Dec 2002, 17:24 | Onderwerp:  Reageer met quote   Naar boven

En het is niet meer te stoppen:

VRT-teletekst:

FRANSTALIGEN TEGEN OPSPLITSING BELGIE
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De vier grote Franstalige partijen
hebben een gezamenlijke verklaring
ondertekend tegen de opsplitsing of
confederalisering van België.

PS, MR, Ecolo en CDH hebben aan drie
professoren gevraagd om de regerings-
onderhandelingen na de verkiezingen van
volgend jaar voor te bereiden.

De Franstalige partijen zijn fel gekant
tegen een splitsing van de sociale
zekerheid en tegen een eventuele
regionalisering van de NMBS, de politie
en het gerecht.

De VLD heeft zich op haar laatste
congres uitgesproken voor een
confederalisering van het land.
______

Dus, de Waalse partijen hebben een akkoord om absoluut geen verdere stappen in de staatshervorming te zetten.

Langs de andere kant willen de Vlaamse partijen wèl een volgende staatshervorming.

Nu vraag ik mij af: gaat dit niet leiden tot de onbestuurbaarheid van Belgie??? De Vlamingen willen garanties voor een volgende staatshervomring bij de volgende regeringsvorming, tewijl de Franstalige partijen nu al een akkoord hebben om dit te weigeren.....
Als men langs elke kant van de taalgrens voet bij stuk houdt, dan is Belgie onbestuurbaar geworden en zitten we met een serieuze regeringscrisis: dan kan er gewoon géén federale regering gevormd worden!

Zonder het misschien te beseffen zouden de Franstaligen met hun akkoord het uiteenvallen van Belgie wel eens kunnen versnellen!

Bericht: #183961

Rapporteer deze post

jurgen verstrepen
PI Addict
PI Addict

Uit: dé stad
Geplaatst: Do 2 Jan 2003, 17:05 | Onderwerp: UW GEBEDEN ZIJN VERHOORD nu zondag 5 januari 2003  Reageer met quote   Naar boven

Lol De discussie tussen Vlaanderen en Wallonië. Voelt u zich Belg of Vlaming? Zijn de Walen een blok aan ons been? ligt Vlaanderen binnen Europa in het water? Laten Vlaamse politici van paarsgroen zich schuren door franstalige politici? Een nieuwe partij, de BUB ijvert voor een unitair België?! Een priester ontslagen wegens Vlaamse sympathie? Condfederalisme, een nieuw trendy verkiezingswoord?

Het zijn maar enkele gespreksonderwerpen voor nu zondag..de eerste in 2003...

En wat zouden jullie nog willen weten???
Rolleyes
Bericht: #190169

Rapporteer deze post

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in UTC + 1 uur.
Het is nu Zo 7 Sep 2008, 06:33
  Berichten van afgelopen:      

Gerelateerde berichten Advertentie
 Onderwerpen   Auteur   Laatste Bericht 
Geen nieuwe berichten Vele Nederlandse stadswijken voor 90 procent allochtoon joppe Wo 2 Apr 2008, 20:02
hilde Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Migrantenstemrecht: K. De Gucht kapituleert voor het V.Blok the Piano Wo 26 Mrt 2008, 06:33
Sundancer Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Dit moeten we onthouden!!! De Prof Za 10 Nov 2007, 17:17
Roeland1 Bekijk laatste bericht
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk 31 Belgen veranderden van geslacht, ook enkele Blokkers! the Piano Di 26 Jun 2007, 08:50
rode arend Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Wat scheelt er met de VRT ? confucius Vr 6 Apr 2007, 16:38
Sukkelaar13 Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Ook linkse formdeelnemers medeplichtig aan racisme? De Prof Di 27 Apr 2004, 16:22
Wee man Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Waarom werd het Blok niet veroordeeld door een assisenjury? deanta Di 27 Apr 2004, 03:35
4sake Bekijk laatste bericht
Geen nieuwe berichten Het gaat nog plezant worden voor ons . Blauwvoet Ma 26 Apr 2004, 22:18
Blauwvoet Bekijk laatste bericht
Advertentie

Combell Internet Solutions
Politicsinfo.net NV kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud van dit forum.
Contacteer de forumbeheerders op info@politicsinfo.net.
phpBB Group | Archief