Willy
PI Junior

|
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 15:46 | Onderwerp: Maarten, |
 |
|
Ik heb niet gezegd dat er één van jou bestaat, dat weet ik niet. Ik herinner me slechts vier namen. En een compleet van Jurgen, met heel pikante details, ook over zijn financiering. Laat Van Rossem dat maar in de Humo afdrukken. Nadien wil ik Jurgen zijn kop wel een keer zien. 't Zal rap gedaan zijn met "diene fantast". |
| Bericht: #222181 |
|
Advertentie
|
|
Abramis
PI Expert

Uit: liefde voor Vlaanderen |
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 15:53 | Onderwerp: Re: Brama |
 |
|
| Willy schreef: |
| Brama jongen, wat ben jij naiëf. De provider MOET de adressen geven vanzodra zo'n Stasi komt aandraven met een echte of valse brief van de procureur dat ze op zoek zijn naar criminelen. Wacht tot je je eigen dossier ziet en dan kan je spreken. En dan ben jij nog de onschuldigste van de hoop! |
Me dunkt dat men toch enige grond van rechtvaardiging moet kunnen bieden vooraleer men een provider kan DWINGEN zijn log-file vrij te geven.
Wat "mijn dossier" betreft : dat ligt veilig bij de mensen van mijn ziekenkas, en dat ligt daar goed !
Nee, serieus : ik ga hier niet zomaar zeggen "'t is juist" of "'t is fout" want ik ben hoegenaamd geen expert terzake, en kan de bal stevig misslaan met de beperkte bagage die ik terzake heb.
Wat ik eigenlijk bedoel : zelfs moest er hier of daar een "black list" bestaan, en mijn naam staat daarin, verbonden met een dossier : SO WHAT ? Net zoals dat voor 99,9 % van de forumgebruikers hier geldt, is dat hoegenaamd niks om me zorgen over te maken. Bij de burgerlijke stand hebben ze immers ook een dossier van me, en daar heb ik ook geen problemen mee. Er is namelijk geen enkele grond om aan te nemen dat ik daar ooit enige last van zou kunnen ondervinden. Enkel een handjevol uitzonderingen, zoals Lonsdale, White Pride, Lone Wolf, e.d. zouden zich eventueel zorgen kunnen maken in het geval dit zou kloppen. Al de rest niet. Of denk je dat het gerecht zo verrot is dat men al iemand gaat vervolgen omdat hij eens een niet-politiek correcte uitspraak gewaagt ?
No way, José ! Ik lig er zeker niet wakker van, en ik zou iedereen hier willen aanraden hetzelfde te doen. De staatsveiligheid heeft wel belangrijker zaken te doen dan "kleine garnaaltjes opsporen die een niet-PC grapje durven maken over islamitische Barbie-poppekes", weet je wel... ) |
| Bericht: #222184 |
|
|
Dina
PI Elite

Uit: VLAAMS-Brabant |
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 15:53 | Onderwerp: |
 |
|
Hé zeg, ik ben toch gemeenteraadslid voor een fascistische partij????
Da's toch tien keer erger dan in één of ander betogingske meelopen he! (zoals die zangeres....)
Ik eis dat ik een dossier krijg bij de Staatsveiligheid! Wat is me dat nu???
Of ik leg klacht neer wegens discriminatie!
Zit ik al de moeite van de wereld te doen om toch érgens bekend te worden (al was het dan maar de Staatsveiligheid... ) en dan zouden ze van mij geen inlichtingen willen? 'k zal d'er eens rap voor zorgen si!
 |
| Bericht: #222186 |
|
|
Willy
PI Junior

|
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 16:19 | Onderwerp: Brama |
 |
|
Zo'n dossiers dienen niet om iemand te vervolgen. Weet ik veel wat ze daar mee doen. Ik weet dat van alle parlementairen, alle leden van provieraden en gemeenteraden zo'n dossiers bestaan, ook van al wie "verdacht" wordt extreem-rechts of extreem-links te zijn. Tuurlijk sleuren ze je daarmee niet voor de rechtbank. Maar 't geeft wel een raar gevoel als je dat leest. Opeens besef je hoe Big big brother is en hoe klein we allemaal zijn. Weet je bv dat de telefoons in het parlement PERMANENT afgeluisterd worden?
In theorie heb je het recht je eigen dossier op te vragen. Maar als ze zeggen dat er geen is, dan sta je daar. Vier namen herinner ik mij perfect, maar 't waren er meer. Er kunnen duizenden manieren zijn waarlangs ze aan gegevens komen. Maar als je wil weten waarvoor ze dienen laat dan daarover een parlementaire vraag stellen. Ik weet het niet. Dina kan hier een dosier eisen, maar ik heb er liever geen. Stel je voor dat je ergens een scheve schaats rijdt en t staat in zo'n klote dossier! Ik zit in commercie, ik kan dat niet permitteren. Daarom wil ik mijn naam weg uit die ledenlijst hier. Ik heb het mij al 100 keer beklaagd dat ik hier ben komen rondneuzen. Een student kan aan die dingen makkelijk z'n kont vegen. Als je ouder wordt zit dat heel anders. Allez ik stop ermee. Eer dat ik uitlog (k weet eindelijk hoe het gaat) moet Dina mij nog wel een e-mail adres privé sturen, 't mag van om het even wie zijn, 't moet niet noodzakrelijk het hare zijn. Maar ik moet toch kunnen zeggen, wat ik bijeen kreeg.
Amuseren jullie zich.
Ik heb vruchteloos gewacht dat Jurgen minstens de eerlijkheid zou hebben gehad toe te geven dat Willy is niet JP. Maar dat was blijbaar te veel gevraagd. |
| Bericht: #222207 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 16:34 | Onderwerp: Re: Brama |
 |
|
Zo'n dossiers dienen niet om iemand te vervolgen. Weet ik veel wat ze daar mee doen. Ik weet dat van alle parlementairen, alle leden van provieraden en gemeenteraden zo'n dossiers bestaan, ook van al wie "verdacht" wordt extreem-rechts of extreem-links te zijn. Tuurlijk sleuren ze je daarmee niet voor de rechtbank. Maar 't geeft wel een raar gevoel als je dat leest. Opeens besef je hoe Big big brother is en hoe klein we allemaal zijn. Weet je bv dat de telefoons in het parlement PERMANENT afgeluisterd worden?
|
Tja, dat kan gerust allemaal waar zijn, he, en inderdaad : Big Brother-toestanden (camera's in warenhuizen bijvoorbeeld) doen een mens efkes slikken, maar wat maakt het uit ? Waarom moet een mens zich om zo'n bagatellen zorgen maken, nietwaar ? Zolang ze gene camera in mijn badkamer of slaapkamer komen hangen, ben ik er eigenlijk gerust op. Ik heb niets te verbergen, en zal dat - hoop ik alvast - ook nooit hebben. Zodus : ze doen maar !
| Quote: |
In theorie heb je het recht je eigen dossier op te vragen. Maar als ze zeggen dat er geen is, dan sta je daar. Vier namen herinner ik mij perfect, maar 't waren er meer. Er kunnen duizenden manieren zijn waarlangs ze aan gegevens komen. Maar als je wil weten waarvoor ze dienen laat dan daarover een parlementaire vraag stellen. Ik weet het niet. Dina kan hier een dosier eisen, maar ik heb er liever geen. Stel je voor dat je ergens een scheve schaats rijdt en t staat in zo'n klote dossier! Ik zit in commercie, ik kan dat niet permitteren. Daarom wil ik mijn naam weg uit die ledenlijst hier. Ik heb het mij al 100 keer beklaagd dat ik hier ben komen rondneuzen. Een student kan aan die dingen makkelijk z'n kont vegen.
|
Zelfs dan nog : no need to worry ! Ik ben ook geen student, en ook voor een commercant is er geen probleem. Het is niet omdat ze een dossierke zouden hebben, dat ze er daarom iets mee zouden kunnen/mogen doen om je broodwinning te saboteren. Als ze zonder een zeer grondige reden vertrouwelijke informatie naar buiten brengen, zal het JIJZELF zijn die hen bij hun teelballen kan grijpen, als je begrijpt wat ik bedoel... Dat MOGEN ze niet, ook al zijn ze dan nog honderd keer van de staatsveiligheid. Ze zullen zonder meer aan het kortste eind trekken.
Wat die "scheve schaats" betreft :
- ofwel heb je het over een 'scheve schaats' uit de privésfeer : hoe ze dat ooit tegen je zouden kunnen gebruiken is me een compleet raadsel.
- ofwel bedoel je daarmee een feit dat strafrechterlijk vervolgbaar is, en dat is nu eenmaal een risico dat je neemt. Met of zonder dossier : je loopt steeds een risico, en vermijdt dus beter duistere praktijken.
Als je ouder wordt zit dat heel anders. Allez ik stop ermee. Eer dat ik uitlog (k weet eindelijk hoe het gaat) moet Dina mij nog wel een e-mail adres privé sturen, 't mag van om het even wie zijn, 't moet niet noodzakrelijk het hare zijn. Maar ik moet toch kunnen zeggen, wat ik bijeen kreeg.
|
Huh ? dit begrijp ik compleet niet...
Waarom ?
Amuseren jullie zich.
|
Altijd, he ! Het leven is veel te kort om te zitten kniezen...
Ik heb vruchteloos gewacht dat Jurgen minstens de eerlijkheid zou hebben gehad toe te geven dat Willy is niet JP. Maar dat was blijbaar te veel gevraagd. |
Maak je daarover toch geen zorgen ! Wat maakt het uit ? Jurgen is niet de Bijbel, he. Het is niet omdat hij beweert dat jij en Jp dezelfde persoon zouden kunnen zijn, dat iedereen dat daarom gelooft. Ik geloof het niet ! Neh ! En als ik dan toch mis zou zijn, dan kan me dat eigenlijk ook niks schelen... So : why worry about it ?
Groeten,
Ab |
| Bericht: #222217 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 16:38 | Onderwerp: |
 |
|
Als je ouder wordt zit dat heel anders. Allez ik stop ermee. Eer dat ik uitlog (k weet eindelijk hoe het gaat) moet Dina mij nog wel een e-mail adres privé sturen, 't mag van om het even wie zijn, 't moet niet noodzakrelijk het hare zijn. Maar ik moet toch kunnen zeggen, wat ik bijeen kreeg.
--------------------------------------------------------------------------------
Huh ? dit begrijp ik compleet niet...
Waarom ? |
Tja... Abramis.... hoe zal ik het zeggen?
Jij hebt niet de charmes die ik heb he!
(ps. ik denk dat ik me weer van persoon vergist heb... ) |
| Bericht: #222219 |
|
|
Willy
PI Junior

|
| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 18:16 | Onderwerp: voor brave genietbare brama |
 |
|
Broodwinning niet saboteren? Ha zo. Wat deden ze met dat zangeresje van het Eurosong festival. Wie denk je dat dit Voorpost dossier heeft doorgestuurd naar de RBTF, de platenfirma. Je bent gebroodroofd voor je het weet! |
| Bericht: #222277 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Do 20 Feb 2003, 18:33 | Onderwerp: Re: voor brave genietbare brama |
 |
|
| Broodwinning niet saboteren? Ha zo. Wat deden ze met dat zangeresje van het Eurosong festival. Wie denk je dat dit Voorpost dossier heeft doorgestuurd naar de RBTF, de platenfirma. Je bent gebroodroofd voor je het weet! |
En dat danken we dan aan de zelfbenoemde democraten in ons apelandje, he... Net zomin als men een persoon mag bekeuren op zijn uiterlijk of verleden, dient men respect te hebben voor ieders politieke voorkeur. Maar in dat opzicht bevinden we ons in dit bananestaatje wel in een "erg-wer-van-ons-bed"-show.
Enfin, point taken, broodroof IS inderdaad mogelijk, maar het zou pas heel erg zijn mocht dat ENKEL en alleen gebeuren op basis van je stemgedrag... (hoewel : naar verluidt hebben ze daar wel kaas van gegeten bij de grote vakbonden )
Soit, mij niet gelaten :
Aan de heren van de staatsveiligheid : ik stem op 18 mei ongetwijfeld op het Vlaams Blok ! Goed noteren, he !
Zo !  |
| Bericht: #222283 |
|
|
Abramis
PI Expert

| Geplaatst: Vr 21 Feb 2003, 02:08 | Onderwerp: |
 |
|
Toch nog efkes opkrikken... |
| Bericht: #222477 |
|
|
Dina
PI Elite

| Geplaatst: Vr 21 Feb 2003, 10:25 | Onderwerp: |
 |
|
Làp! Ik werd ontmaskerd!
Op het gefrustreerden forum staat vermeld :
"Ik bemerk dat één mol is binnengeslopen. Het betreft een Vlaams Blok gemeenteraadslid waarover we een dossier binnenkregen. Ze logt in onde de nick Dina in het Riool van Vlaanderen. Ik denk niet dat we met haar hier tot enige discussie van niveau kunnen komen.
JPVR"
Tweede aflevering :
"Lieven, kan je even de bijdragen van Vlaamse furie weren: ze doen hier gewoon niet ter zake. Ze zijn afkomstig van een VB militante waarvan we dat weinig verfrissende dossier konden inkijken.
JPVR "
"Weinig verfrissend dossier"??? Proberen ze mij nu nieuwsgierig te maken of zo?
Ik begin dit alles hier zéér spannend te vinden. Net of ik mij in een thriller bevind ....  |
| Bericht: #222546 |
|
|
natioke
PI Master

Uit: het Antwerpse |
| Geplaatst: Vr 21 Feb 2003, 11:15 | Onderwerp: |
 |
|
Zeg, nu maken ze mij ook nieuwsgierig zenne. Ik WIL mijn dossier ook inkijken. Is onmogelijk dat ik geen dossier zou hebben. Ze hebben volgens mij zelfs ne schone foto. Zo ene met een nummerke eronder op een bordje.
 |
| Bericht: #222586 |
|
|
Herr Flick
PI Pro

|
| Geplaatst: Vr 28 Feb 2003, 16:22 | Onderwerp: |
 |
|
| thePiano schreef: |
Een goede manier om misbruiken te voorkomen op dit forum is iedereen die op dit forum zit
opnieuw te laten inschrijven
. En dat best per email: zo kan de moderator het paswoord toezenden en meteen weet ie of het emailadres fake is.
Emailadressen van hotmail, yahoo edm moeten meteen geweigerd worden, want zo kan ik er zelf ook 50 of meer aanmaken.
Ik vind dat de moderators ten allen tijde het recht hebben om deelnemers te weigeren of toe te laten. Voor mij hoeft de identiteit van iemand hier niet openbaar te worden gemaakt, maar de moderators zèlf horen dat wel te kunnen weten, dit om manipulatie en misbruiken te voorkomen. |
Pianoken, dan creeër ik toch gewoon rap een adresken op de mailserver, en delete het daarna, trouwens er zijn duizenden instanties waar je een gratis mail adres kan krijgen dat je zelf makkelijk kan manipuleren. |
| Bericht: #226465 |
|
|
Herr Flick
PI Pro

|
| Geplaatst: Vr 28 Feb 2003, 16:40 | Onderwerp: |
 |
|
| Abramis brama schreef: |
Binnen mijn weten kan men bij PI enkel het IP-adres van een gebruiker opsporen. Via dar IP-adres ZOUDEN gegevens uit de privésfeer KUNNEN nagetrokken worden via de provider (Telenet bijvoorbeeld) die het IP-adres heeft toegekend. Die gaan echter hun fikken niet verbranden aan zoiets.
Vroeger assisteerde ik bij het 'in goede banen leiden' van enkele nieuwsgroepen (flamewars vermijden, overtredingen van usenet-regels aanfluiten , enz...) en in de allergrofste gevallen (when words didn't make the difference...) van 'troll-isme' verzonden we toen al eens een abuse-mail. Het meest verregaande resultaat was dat éénmaal iemand zijn abbo werd opgezegd. Persoonlijke gegevens werden echter NOOIT vrijgegeven.
Persoonlijk geloof ik dus bitter weinig van deze aantijgingen, gezien de strenge privacy-policy van de meeste providers...
Ik kan me natuurlijk vergissen... |
Inderdaad, Belgacom en Telenet zijn de enigen die de echte identieteit kunnen achterhalen via het tracen van de IP adressen. (Of bedrijven, via de proxy cache.) Ze moeten dan zelfs flink wat moeite doen, namelijk welk abonnee heeft er in die tijdsspane met dat IP adres gesurft, of kijken in hun proxycache, (hopeloze opdracht voor zoveel duizenden gebruikers, maar mogelijk.)
Als je dan nog via een anonimyzer surft, is het al helemaal moeilijk om u te traceren, en er zijn zelf methodes om 100 % anoniem te blijven, maar die kosten bakken vol geld, (pre-paid kaart met GSM en surfen met de GSM en daarna het toestel weggooien. . . zonder een ander nummer te bellen, anders pakken ze u via da ander telefoon nummer,... )
Als bv de Pater echt wil weten wie Herr Flick is, dan moet hij flink wat moeite doen, want zoals Maarten wel zal kunnen getuigen, verander ik veel van IP adres (en dan bedoel ik nie van subnet maar echt van IP adres.) er zitten natuurlijk wel constantes in, en op die manier ben ik wel te traceren, maar dan moeten ze via de provider gaan.
Hetzelfde met dubbele nicks gebruiken, ... 4 nicks tegelijk open hebben met hetzelde IP adres, is een koud kunstje, jullie kunnen het niet zien, alleen Maarten kan dat, en dan moet hij al nen sniffer opzetten of zijne cache weer gaan uitsporen, weer een werkje, ... Hij mag het hebben van mij, !
Meerdere nicks hebben met meerder IP adressen, da is al iet anders, maar ook dat lukt wel, Als ge een ADSL lijn hebt, brengde gewoon ne pc online met modem, en eentje via ADSL, hupekee, ge zijt vertrokken, ! Ofwel als ge sysadmin zijt, zitte toch meestal met 2 machienen tegelijk op uwen bureau.
Den boel oplichten is echt nie moeilijk, het is wel moeilijk te traceren, en er kruipt veel tijd in. Als ik wil, kan ik hier elke user monitoren, zien naar wie hij mailt, zijn mailfiles openen, zien naar waar hij surft, zijn pc openbreken en zien wat voor files hij op zijne C heeft. Internetpaswoorden onderschepen enz... Maar als ik mij daar mee moet gaan bezighouden, ... |
| Bericht: #226482 |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in UTC + 1 uur. Het is nu Vr 5 Sep 2008, 07:20
|
|
|
|
| Gerelateerde berichten |